Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Veloturk Gran Fondo

Geçen seneden hiç ders alınmamış belli. Hala ısrarla anlamak istemeyenler var. Kimse asfalt soğuktu çok sarstı vs demiyor. Amatör yol yarışı düzenliyorsan, parkurunda mıcır kabul edilemez. Bakın özellikle anlamak istemeyenler için maddeler halinde yazıyorum. Rüzgar olabilir doğa olayı tamam. Yağmur olabilir doğa olayı tamam. Her yol sıcak asfalt olmayabilir, dünyanın her yerinde olabilir satıh kaplama asfalt bu da tamam. Ama sene olmuş 2023, mıcır ile “yamanmış” asfalt olmaz olamaz. Olursa da oradan “amatör” “yol bisikleti” yarışı geçmez, geçemez, geçmemeli.

Soğuk asfalt dirayet ve ekipman işidir, virajlar teknik kabiliyettir. Tırmanış kondisyon meselesidir. İniş yetenektir. Yarışmak tutkudur. Finişe gelmek mutluluk, podyum yapmak ise tatmindir. Ama mıcır sürprizdir arkadaşlar. En büyük sürpriz faktörü olabilir bu sporda. En iyisi en tecrübelisi de hiç beklemediği anda kendini yerde bulabilir. En amatörü de sorunsuz geçip gidebilir. Bırakın amatör yarışı, yarış olmayan yerde bile, trafik açısından sıkıntılıdır mıcır ile yama yapmak.

Geçen sene bu hataya düştünüz insanlar tepki gösterdi. Tuttunuz o yolu tersten yine koydunuz. Üstelik yarış öncesi yol rehabilitasyon çalışmaları tamamlanacak sözü verildikten sonda.

Arkadaş, fakir bir ülkede yaşayan, çoğunluğu dar gelirli olup, hobisine-sporuna zaman ve para ayıran insanlarız biz.

Bir tayt 500 lira, bir lastik 1000 lira, bir jant 5000 lira. Bakın burada 1 litre pırıl kaç para biliyor musun diye bağıran dayı moduna girmek istemiyorum ama bunlar gerçek. Mıcır olan yerde, ister göbekli beyaz yakalı, ister karın kaslı mavi yakalı, ister sagan, ister pogacar olun fark etmez. Düşerseniz maddi, manevi zarar görürsünüz. Bakın 2022 tour’da pogacar, yol kenarındaki azıcık mıcırdan dolayı düştü iniş esnasında. Onların arkasında koca bir takım, bisiklet ve jant dolu bir araba var.

Bizim arkamızda kim var ? Şikayet eden bisikletçiler ile dalga geçen başka bisikletçiler.

Söyleyeceklerim bu kadar.

296729 dosyayı görüntüle
Eğer şu resimdeki yol yarış parkurunda olan bir yol ise,bu yolu parkura katmak tek kelimeyle işgüzarlıktır! Belediyeye ''gel şuraya bir kamyon asfalt at'' demek bu kadar zor olmamalı.
İlaveten,bu kadar insanı ilçeye getiriyorsun,bu insanlar otellere,kafelere,lokantalara vs. para birakiyor,senin ilçene katkıda bulunuyor,belediyeninde bu ricaya hayır diyeceğini zannetmiyorum.Bana soyleselerdi,gider belediye başkanıyla birebir görüşür ben bile söylerdim yahu!😂
 
Son düzenleme:
Scudo
Geçen seneden hiç ders alınmamış belli. Hala ısrarla anlamak istemeyenler var. Kimse asfalt soğuktu çok sarstı vs demiyor. Amatör yol yarışı düzenliyorsan, parkurunda mıcır kabul edilemez. Bakın özellikle anlamak istemeyenler için maddeler halinde yazıyorum. Rüzgar olabilir doğa olayı tamam. Yağmur olabilir doğa olayı tamam. Her yol sıcak asfalt olmayabilir, dünyanın her yerinde olabilir satıh kaplama asfalt bu da tamam. Ama sene olmuş 2023, mıcır ile “yamanmış” asfalt olmaz olamaz. Olursa da oradan “amatör” “yol bisikleti” yarışı geçmez, geçemez, geçmemeli.

Soğuk asfalt dirayet ve ekipman işidir, virajlar teknik kabiliyettir. Tırmanış kondisyon meselesidir. İniş yetenektir. Yarışmak tutkudur. Finişe gelmek mutluluk, podyum yapmak ise tatmindir. Ama mıcır sürprizdir arkadaşlar. En büyük sürpriz faktörü olabilir bu sporda. En iyisi en tecrübelisi de hiç beklemediği anda kendini yerde bulabilir. En amatörü de sorunsuz geçip gidebilir. Bırakın amatör yarışı, yarış olmayan yerde bile, trafik açısından sıkıntılıdır mıcır ile yama yapmak.

Geçen sene bu hataya düştünüz insanlar tepki gösterdi. Tuttunuz o yolu tersten yine koydunuz. Üstelik yarış öncesi yol rehabilitasyon çalışmaları tamamlanacak sözü verildikten sonda.

Arkadaş, fakir bir ülkede yaşayan, çoğunluğu dar gelirli olup, hobisine-sporuna zaman ve para ayıran insanlarız biz.

Bir tayt 500 lira, bir lastik 1000 lira, bir jant 5000 lira. Bakın burada 1 litre pırıl kaç para biliyor musun diye bağıran dayı moduna girmek istemiyorum ama bunlar gerçek. Mıcır olan yerde, ister göbekli beyaz yakalı, ister karın kaslı mavi yakalı, ister sagan, ister pogacar olun fark etmez. Düşerseniz maddi, manevi zarar görürsünüz. Bakın 2022 tour’da pogacar, yol kenarındaki azıcık mıcırdan dolayı düştü iniş esnasında. Onların arkasında koca bir takım, bisiklet ve jant dolu bir araba var.

Bizim arkamızda kim var ? Şikayet eden bisikletçiler ile dalga geçen başka bisikletçiler.

Söyleyeceklerim bu kadar.

296729 dosyayı görüntüle

Olayı çok güzel ve detaylı şekilde aktarmışsınız teşekkürler.
Eğer şu resimdeki yol yarış parkurunda olan bir yol ise,bu yolu parkura katmak tek kelimeyle işgüzarlıktır! Belediyeye ''gel şuraya bir kamyon asfalt at'' demek bu kadar zor olmamalı.
İlaveten,bu kadar insanı ilçeye getiriyorsun,bu insanlar otellere,kafelere,lokantalara vs. para birakiyor,senin ilçene katkıda bulunuyor,belediyeninde bu ricaya hayır diyeceğini zannetmiyorum.Bana soyleselerdi,gider belediye başkanıyla birebir görüşür ben bile söylerdim yahu!😂
Bu geçen seneki yol ama bu seneki de tam tersine yokuş aşağı çok hızlı bir yoldu. Mıcır yama çukur harita gibi yoldu. Hızlı gidildiği için çok daha fazla tehlikeli idi.
 
Birde turizm bölgesi olacak. Yolların haline bak. İyi ki gitmemişiz. Birileri tatil yapacak diye yarış düzenliyorlar gibi geliyor bana.
 
Şu durumu ve yarıştan sonra haklı yorum yapan arkadaşları okudukça hem üzüldüm hem de gitmediğime sevindim.

Yarış yolu , parkuru uzun veya kısa fark etmez , yol bozuk satıh olsa da asfalt olmalı , yarıştan önce belediye tarafından tamiratı yapılmalı-temizlenmeli. İnsan hayatı bu kadar ucuz mu? İlla birinin ölmesi , sakat kalması , bir yerini kırması mı lazım ?

Aklın yolu bir ...
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Birde turizm bölgesi olacak. Yolların haline bak. İyi ki gitmemişiz. Birileri tatil yapacak diye yarış düzenliyorlar gibi geliyor bana.
Yolun bu kadar kötü olduğu kısım turistik yerlerin dışında kalan, köy yollarında geçilen bölge...
Yoksa mersolara bişey olmasın diye yaparlardı yolları..
 
Birde turizm bölgesi olacak. Yolların haline bak. İyi ki gitmemişiz. Birileri tatil yapacak diye yarış düzenliyorlar gibi geliyor bana.
Yav hocam turizm bölgesi haklısınızda bildiğin köydü düne kadar,malum sosyete tayfanın köy özentiliği orayı tatil gözdesi yaptı,inanın 15 20 sene önce sokaklarda tezek yığınları,evlerin içinde ahırlar,kadnların sokakta örgü ördüğü mis gibi köy yeriydi,ana arterlerde yollar cillop gibi ama merkezden uzak yollar delik deşik,rotayı seçerken yarış organizasyonu yapanların buna dikkat etmesini beklerdim şahsen,genelleme yapmak yanlış olur ama tatil için gelip yarış adı altında sosyalleşen kalantor bir grubunda varlığını inkar edemeyiz,onlar malum zaten 200binlik tırrekleri son model jiplerinin üzerine koyup en kral otellerde kalan modeller(kıskançlık içerir:cool:),sosyal medyadan aşinayız ''biz gelmişken bir hafta buralardayız baboli'' tarifesi uygulayan tipler.
 
Çeşme yarışında bu zamana kadar hiç bir iyileşme yapılmadı ve her sene herkes yine de aynı kalabalıkla katıldı. Ben olsam bende düzeltmem ne gerek var nasıl olsa seneye de katılım bini geçecek. Bu yarışa tekrar tekrar katılıp şikayetçi olanların bence şikayet etmeye hakları yok. Bir kere katıldım baktım ki bir şeyler ters bir daha katılmadım. Ne zaman ki bir yetkili çıkar biz hatalarımızdan ders aldık, düzelttik o zaman katılırım. Siz bu adamların müşterisisiniz beğenmiyorsanız düzeltilinceye kadar bir daha almayın, bu kadar basit. Bir organizasyon ilk defa yapılır dersin ilk, düzeltirler. Veloturk GF kaçıncı kez yapılıyor?
 
The Genius arkadaşımız çok da doğru noktaları belirtmiş. Buraya bir amatör yardım yarışı olarak katılım sağlıyoruz. Keyif alalım, arkadaşlarımızla birlikte olabilmek adına. Bazı durumlarda yanımızda ailemizden birileri de olabiliyor. Kaza riskini biliyoruz am sen ilk km'lerdeki dik yokuşta dört kişi görevlendiriyorsan, çakıllı mıcırlı yolda on kişi görevlendirmen gerekir. Bu arada mıcır varsa o yolu yarıştan çıkar. Güzergah değiştir kısalt her neyse. Ama insanların maddi, manevi zararlarını en aza indir. Biz keyif almaya giderken sakat bir şekilde evimize döndüğümüzde evde bizi bekleyen aile bireylerimizin yüzlerinde ki korkuyu yaşamalarına izin verilmemesi gerekiyor. bu yarışmayı düzenleyen ve yarış sonrası yaralanan kişilere nezaket amaçlı bile hatır sormak nasıl oldunuz yapmamız gereken bir şey var mı diye sormak, bu kadar zor olmaması gereken acı bir durum. Kurumsal gözükmekle kurumsal olmak farklı şeylerdir. Biz maalesef toplum olarak bazı durumların farkına anca başımıza gelince anlayan toplum olmaya devam ediyoruz. Yarş sonrası fotomu izninizle koymak istiyorum buraya arkadaşlar.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-11-06 at 23.10.20.jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-06 at 23.10.20.jpeg
    42,5 KB · Okunma: 82
Geçen seneden hiç ders alınmamış belli. Hala ısrarla anlamak istemeyenler var. Kimse asfalt soğuktu çok sarstı vs demiyor. Amatör yol yarışı düzenliyorsan, parkurunda mıcır kabul edilemez. Bakın özellikle anlamak istemeyenler için maddeler halinde yazıyorum. Rüzgar olabilir doğa olayı tamam. Yağmur olabilir doğa olayı tamam. Her yol sıcak asfalt olmayabilir, dünyanın her yerinde olabilir satıh kaplama asfalt bu da tamam. Ama sene olmuş 2023, mıcır ile “yamanmış” asfalt olmaz olamaz. Olursa da oradan “amatör” “yol bisikleti” yarışı geçmez, geçemez, geçmemeli.

Soğuk asfalt dirayet ve ekipman işidir, virajlar teknik kabiliyettir. Tırmanış kondisyon meselesidir. İniş yetenektir. Yarışmak tutkudur. Finişe gelmek mutluluk, podyum yapmak ise tatmindir. Ama mıcır sürprizdir arkadaşlar. En büyük sürpriz faktörü olabilir bu sporda. En iyisi en tecrübelisi de hiç beklemediği anda kendini yerde bulabilir. En amatörü de sorunsuz geçip gidebilir. Bırakın amatör yarışı, yarış olmayan yerde bile, trafik açısından sıkıntılıdır mıcır ile yama yapmak.

Geçen sene bu hataya düştünüz insanlar tepki gösterdi. Tuttunuz o yolu tersten yine koydunuz. Üstelik yarış öncesi yol rehabilitasyon çalışmaları tamamlanacak sözü verildikten sonda.

Arkadaş, fakir bir ülkede yaşayan, çoğunluğu dar gelirli olup, hobisine-sporuna zaman ve para ayıran insanlarız biz.

Bir tayt 500 lira, bir lastik 1000 lira, bir jant 5000 lira. Bakın burada 1 litre pırıl kaç para biliyor musun diye bağıran dayı moduna girmek istemiyorum ama bunlar gerçek. Mıcır olan yerde, ister göbekli beyaz yakalı, ister karın kaslı mavi yakalı, ister sagan, ister pogacar olun fark etmez. Düşerseniz maddi, manevi zarar görürsünüz. Bakın 2022 tour’da pogacar, yol kenarındaki azıcık mıcırdan dolayı düştü iniş esnasında. Onların arkasında koca bir takım, bisiklet ve jant dolu bir araba var.

Bizim arkamızda kim var ? Şikayet eden bisikletçiler ile dalga geçen başka bisikletçiler.

Söyleyeceklerim bu kadar.

296729 dosyayı görüntüle
Bu fotoğrafı gördükten sonra ben şahsen ikna oldum. 21. yüzyılda mıcırla yol imalatı ilkelliktir. Aynştayn ın güzel bir lafı vardır hep aynı hareketleri tekrar edip farklı sonuçlar beklemek eblehliktir şeklinde. Her sene bu fondolarda küçük çaplı bir trajedi yaşanıyor. Kapadokyafondo da bir ölümü hatırlıyorum şimdi. Ben haticeye değil neticeye bakarım. Netice aynştayn ın sözlerinin doğruluğuna geliyor.
 
Çeşme yarışında bu zamana kadar hiç bir iyileşme yapılmadı ve her sene herkes yine de aynı kalabalıkla katıldı. Ben olsam bende düzeltmem ne gerek var nasıl olsa seneye de katılım bini geçecek. Bu yarışa tekrar tekrar katılıp şikayetçi olanların bence şikayet etmeye hakları yok. Bir kere katıldım baktım ki bir şeyler ters bir daha katılmadım. Ne zaman ki bir yetkili çıkar biz hatalarımızdan ders aldık, düzelttik o zaman katılırım. Siz bu adamların müşterisisiniz beğenmiyorsanız düzeltilinceye kadar bir daha almayın, bu kadar basit. Bir organizasyon ilk defa yapılır dersin ilk, düzeltirler. Veloturk GF kaçıncı kez yapılıyor?

%100 yanlış bilgi.

Kırık asfaltın mıcır ile "onarıldığı" barbaros köyü yolu, geçen sene parkura dahil edildi. 2015 yılından bu yana yapılan yarışlarda bu bölüm yoktu. Geçen sene bu 8 km'lik rezalet yol tırmanıştaydı. İnsanlar yüksek eğimli noktalarda tutuş kaybı yaşadı ve ayağını yere koyup defalarca yürümek zorunda kaldı. Geçtiğimiz yıl birçok sporcu bu durumu organizasyona iletti. Organizasyon hatasını kabul ederek, belediyenin bulduğu bu son dakika çözümünden dolayı kendilerinin de çok rahatsız olduğunu belirtti. Yine bu sene yarıştan 2-3 hafta öncesi birçok sporcu, bu yolun durumunu organizasyon ile konuştu. Organizasyon ise yarış öncesi mutlaka yolun rehabilite edileceğini, geçen seneki olayın asla tekrarlanmayacağını belirtti. Peki sonuç ne oldu ? Aynı yolun daha beter halini, hem de tersi istikamette eksi eğim olmasına rağmen bize layık gördüler. Yani, ne olsa organizasyon değiştirmiyor, artık gitmeyelim dediğimiz sene bu oldu zira sözlerini tutmadıklarını bu sene tescillemiş oldular.

Bu noktadan sonra yazıklarım sizin özelinize değil yanlış anlaşılma olmasın.

Artık ciddi ciddi şüphe etmeye başladım. Sanırım insanlar soğuk asfalt ile mıcırın farkını bilmiyor. Ya da biz sayfalardır mıcır mıcır diye isyan ettikçe, bazı üyeler soğuk asfalttan şikayet ettiğimiz sanıyor. Sanırım bu hizmetin zamanı geldi.

Soğuk (sathi kaplama) asfalt:
Henüz 10-15 yıl öncesine kadar, otoyollar hariç tüm şehirler arası yollarda kullanılan yol teknolojisi. Genel anlamda agrega dediğimiz mıcır ve bağlayıcı maddeler (zift, bitüm vs.) karıştırılarak kullanılır. Çok fazla presleme ihtiyacı duymaz ve dayanıklıdır. Zemin sert olsa da gevşek değildir. Yol tutuşa imkan tanır. Konfor ya da ses problem edilmez ise, gayet de güvenli bir şekilde yolculuk edilebilir. Örnek aşağıdaki resim.

1.jpg

Mıcır (Agrega):
Hem sıcak hem soğuk asfaltın bir bileşenidir. Ayrıca betonermede de kullanılır. Tek başına ve bir bağlayıcı malzeme olmadan, sadece acil çukur kapatma, geçici yol yapımı, yol yapım öncesi dolgu malzemesi olarak kullanılır. Bağlayıcı malzeme olmadığı için içine döküldüğü çatlak ya da çukurun içinden, araç geçmesi, hava şartları vs ile taşınır. Tek başına neredeyse hiç yol tutuşu imkanı vermez. İki tekerlekli taşıtları geçtim, Dört tekerlekli ve motor gücü olan taşıtlarda da kazaya sebebiyet verebilir. Üzerinde dönüş, manevra veya frenleme yapmak tam bir problemdir. Organize edilen etkinlik, motocross, ralli ya da mtb etkinliği değil ise, direkt sporcu sağlığına kasıttır. Örnek aşağıdaki resim.

3.jpg
 
%100 yanlış bilgi.

Kırık asfaltın mıcır ile "onarıldığı" barbaros köyü yolu, geçen sene parkura dahil edildi. 2015 yılından bu yana yapılan yarışlarda bu bölüm yoktu. Geçen sene bu 8 km'lik rezalet yol tırmanıştaydı. İnsanlar yüksek eğimli noktalarda tutuş kaybı yaşadı ve ayağını yere koyup defalarca yürümek zorunda kaldı. Geçtiğimiz yıl birçok sporcu bu durumu organizasyona iletti. Organizasyon hatasını kabul ederek, belediyenin bulduğu bu son dakika çözümünden dolayı kendilerinin de çok rahatsız olduğunu belirtti. Yine bu sene yarıştan 2-3 hafta öncesi birçok sporcu, bu yolun durumunu organizasyon ile konuştu. Organizasyon ise yarış öncesi mutlaka yolun rehabilite edileceğini, geçen seneki olayın asla tekrarlanmayacağını belirtti. Peki sonuç ne oldu ? Aynı yolun daha beter halini, hem de tersi istikamette eksi eğim olmasına rağmen bize layık gördüler. Yani, ne olsa organizasyon değiştirmiyor, artık gitmeyelim dediğimiz sene bu oldu zira sözlerini tutmadıklarını bu sene tescillemiş oldular.

Bu noktadan sonra yazıklarım sizin özelinize değil yanlış anlaşılma olmasın.

Artık ciddi ciddi şüphe etmeye başladım. Sanırım insanlar soğuk asfalt ile mıcırın farkını bilmiyor. Ya da biz sayfalardır mıcır mıcır diye isyan ettikçe, bazı üyeler soğuk asfalttan şikayet ettiğimiz sanıyor. Sanırım bu hizmetin zamanı geldi.

Soğuk (sathi kaplama) asfalt:
Henüz 10-15 yıl öncesine kadar, otoyollar hariç tüm şehirler arası yollarda kullanılan yol teknolojisi. Genel anlamda agrega dediğimiz mıcır ve bağlayıcı maddeler (zift, bitüm vs.) karıştırılarak kullanılır. Çok fazla presleme ihtiyacı duymaz ve dayanıklıdır. Zemin sert olsa da gevşek değildir. Yol tutuşa imkan tanır. Konfor ya da ses problem edilmez ise, gayet de güvenli bir şekilde yolculuk edilebilir. Örnek aşağıdaki resim.

296779 dosyayı görüntüle

Mıcır (Agrega):
Hem sıcak hem soğuk asfaltın bir bileşenidir. Ayrıca betonermede de kullanılır. Tek başına ve bir bağlayıcı malzeme olmadan, sadece acil çukur kapatma, geçici yol yapımı, yol yapım öncesi dolgu malzemesi olarak kullanılır. Bağlayıcı malzeme olmadığı için içine döküldüğü çatlak ya da çukurun içinden, araç geçmesi, hava şartları vs ile taşınır. Tek başına neredeyse hiç yol tutuşu imkanı vermez. İki tekerlekli taşıtları geçtim, Dört tekerlekli ve motor gücü olan taşıtlarda da kazaya sebebiyet verebilir. Üzerinde dönüş, manevra veya frenleme yapmak tam bir problemdir. Organize edilen etkinlik, motocross, ralli ya da mtb etkinliği değil ise, direkt sporcu sağlığına kasıttır. Örnek aşağıdaki resim.

296780 dosyayı görüntüle

Üstadım harikasın, anlatmaya çalıştığım olayı açıklamalı ve fotolu olarak paylaşım yapman için teşekkürler.
 
Çeşme yarışında bu zamana kadar hiç bir iyileşme yapılmadı ve her sene herkes yine de aynı kalabalıkla katıldı. Ben olsam bende düzeltmem ne gerek var nasıl olsa seneye de katılım bini geçecek. Bu yarışa tekrar tekrar katılıp şikayetçi olanların bence şikayet etmeye hakları yok. Bir kere katıldım baktım ki bir şeyler ters bir daha katılmadım. Ne zaman ki bir yetkili çıkar biz hatalarımızdan ders aldık, düzelttik o zaman katılırım. Siz bu adamların müşterisisiniz beğenmiyorsanız düzeltilinceye kadar bir daha almayın, bu kadar basit. Bir organizasyon ilk defa yapılır dersin ilk, düzeltirler. Veloturk GF kaçıncı kez yapılıyor?
geçen seneye göre katılım yarı yarıya düşmüştü, yani bahsettiğiniz gibi bir artış yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: theGenius
Rotayı değiştirmek iyileştirme yapmak olmuyor. Ayrıca Çeşme yarışının katılımın az olduğunu hiç görmedim. Önemseyenin de olduğunu hiç sanmıyorum. Çevremdeki arkadaşları ben ikna ettim gitmeyelim diye yoksa bir çoğu gidecekti.

Asfalt konusuna gelince Asfalt sadece sıcak soğuk asfalt diye ayrılmıyor kendi içinde sınıf değerleri var. Uygulanma biçimi olarak basitçe sıcak asfalt çakıl ile zifttin karıştırılarak uygulanması, soğuk asfalt zıftın üzerine çakıl dökülüp yapıştırılması ile oluyor. Soğuk asfaltta zemin hazırlığı zift miktarı ve çakılın kalınlığı kaliteyi belirliyor. Eskişehir'de de moda oldu, az bir şey zift döküp üzerine ceviz büyüklüğünde çakıl atıp yolu asfaltladık demek. Yol bisikleti ile böbrek taşı düşürmek garanti. Azıcık ziftte tutunamayan koca çakın taşlarının lastiklerden sekip biyolojik ve maddi can yakması da promosyon. Kopup bir araya gelmiş çakıl (mıcır) birikimleri, özellikle virajların dışına doğru birikiyor. Ha bir de üzerine kış geçtikten sonra açılan koca çukurlara kürekle yapılan yamalar...Kimi yere bakıyorsun soğuk asfalt ama sanırsın sıcak asfalt. Artık kimin nesine gidiyorsa o yol miss gibi yapılıyor.
 
Söylediklerinize aynen katılıyorum, organizasyonun müdahale edebileceği durumlar var. ( yol şartları, rota, uyarılar, görevli vs). Belki de tr nin en büyük organizasyon firmasına yakışmıyor. Bizim yapabileceğimiz tek şey nedir, eğer her sene aynı durumla karşılaşılıyorsa tepki için katılmamak. Onun dışında maalesef bizi yönetenlerin, yerel yönetimlerin, spor müdürlüklerinin kısacası yetkililerin bu işe çeki düzen vermesi ama bu maalesef bizim ülkemiz de çok zor. Ekonomik şartlar, eğitim vs konuşulacak çok şey var. Biz yine bizi mutlu eden bisikletimizi sürmeye devam edeceğiz. Kaza bela gelmeden tabiki de...
 
biz takım olarak her sene katılırdık. geçen seneki mucur vakasından sonra takım olarak protesto ettik ve katılmadık. aynı mucur vakasının bu senede olduğunu gördük. seneye de katılmayacağız.
 
Bir kaç senedir Çeşme granfondoya katılırdım, geçen sene tırmanıştaki mıcırlı yoldan ben de çok rahatsız olmuştum ve düzeltmezlerse daha katılmam demiştim. Nitekim bu sene katılmamam isabet olmuş, bir aksiyon alınmamış. Halbuki Velotürk'ü çok taktir ederdim. Neden bu tip hatalara düştüklerini, ısrarla sürdürdüklerini anlamak güç.
 
Çeşme yarışı başladığı yıldan itibaren hepsine katıldım. Ancak bu seneki organizasyonun geçen senekilere nazaran hiç özenilmemiş, ve üstünde durulmamış olduğu bariz şekilde belli oldu. Expo alanı ile start-finish alanının mesafesi, kayıt ofisinin geçen senelerde belediye içerisinde yapılırken bu sene bambaşka bir noktada çadır içerisinde yapılması, asfalt kalitesi, yarış sonrası ödül töreninin yapılamaması (hava şartlarının belli olmasına rağmen) ve çekilen fotolar sadece aklıma gelen aksaklıklar. Belki küçük detay olacak ama madalya tasarımlarının dahi 6 senedir hiç değişmemesi, üzerinde durulup kafa yorulmaması bile organizatörlerin ne derece önem verdiğinin bir kanıtı bence. Elbette motorize ekiplerin, sağlık personelinin, polis ve jandarmanın yolları tutmasını es geçemeyiz. Ancak genel itibariyle bu seneki organizasyon biraz vasattı. Gelecek sene sanıyorum ki katılımcıların çoğu ilk defa katılacaklardan oluşacaktır. Şahsen ben katılmayı düşünmüyorum açıkçası. Umarım bu yapıcı eleştirilerimizi velotürk ekibi Sarper Günsal, Arda Türkmen, Okan Can Yantır, Berkem Ceylan ve Aydın Diricanlı okur ve gelecek senelerde gerekli adımları atarlar.
 
Geçen seneden hiç ders alınmamış belli. Hala ısrarla anlamak istemeyenler var. Kimse asfalt soğuktu çok sarstı vs demiyor. Amatör yol yarışı düzenliyorsan, parkurunda mıcır kabul edilemez. Bakın özellikle anlamak istemeyenler için maddeler halinde yazıyorum. Rüzgar olabilir doğa olayı tamam. Yağmur olabilir doğa olayı tamam. Her yol sıcak asfalt olmayabilir, dünyanın her yerinde olabilir satıh kaplama asfalt bu da tamam. Ama sene olmuş 2023, mıcır ile “yamanmış” asfalt olmaz olamaz. Olursa da oradan “amatör” “yol bisikleti” yarışı geçmez, geçemez, geçmemeli.

Soğuk asfalt dirayet ve ekipman işidir, virajlar teknik kabiliyettir. Tırmanış kondisyon meselesidir. İniş yetenektir. Yarışmak tutkudur. Finişe gelmek mutluluk, podyum yapmak ise tatmindir. Ama mıcır sürprizdir arkadaşlar. En büyük sürpriz faktörü olabilir bu sporda. En iyisi en tecrübelisi de hiç beklemediği anda kendini yerde bulabilir. En amatörü de sorunsuz geçip gidebilir. Bırakın amatör yarışı, yarış olmayan yerde bile, trafik açısından sıkıntılıdır mıcır ile yama yapmak.

Geçen sene bu hataya düştünüz insanlar tepki gösterdi. Tuttunuz o yolu tersten yine koydunuz. Üstelik yarış öncesi yol rehabilitasyon çalışmaları tamamlanacak sözü verildikten sonda.

Arkadaş, fakir bir ülkede yaşayan, çoğunluğu dar gelirli olup, hobisine-sporuna zaman ve para ayıran insanlarız biz.

Bir tayt 500 lira, bir lastik 1000 lira, bir jant 5000 lira. Bakın burada 1 litre pırıl kaç para biliyor musun diye bağıran dayı moduna girmek istemiyorum ama bunlar gerçek. Mıcır olan yerde, ister göbekli beyaz yakalı, ister karın kaslı mavi yakalı, ister sagan, ister pogacar olun fark etmez. Düşerseniz maddi, manevi zarar görürsünüz. Bakın 2022 tour’da pogacar, yol kenarındaki azıcık mıcırdan dolayı düştü iniş esnasında. Onların arkasında koca bir takım, bisiklet ve jant dolu bir araba var.

Bizim arkamızda kim var ? Şikayet eden bisikletçiler ile dalga geçen başka bisikletçiler.

Söyleyeceklerim bu kadar.

296729 dosyayı görüntüle
şu foto herşeyi anlatıyor zaten bu bir mtb veya gravel yarışı değilki. Yol değil burası resmen arazi sürüşü olmuş bunu bile bile burdan rota geçirilirmi. Alllah tan şehir dışına çıktığım için katılmadım bu yolda gravel bile zorlanır tam mtblik bölümmüş
 
Yanlış anlaşılma olmasın, bu yıl yarışta böyle bir yol yoktu. Soğuk asfalt iniş kısımda yolda mıcırlı kısımlar vardı sadece. Bu geçen sene yaşanan ve çıkışta çok zorlanılan ayrı bir bölüm.
şu foto herşeyi anlatıyor zaten bu bir mtb veya gravel yarışı değilki. Yol değil burası resmen arazi sürüşü olmuş bunu bile bile burdan rota geçirilirmi. Alllah tan şehir dışına çıktığım için katılmadım bu yolda gravel bile zorlanır tam mtblik bölümmüş
 
Geri