Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Veloturk Gran Fondo

Kısa parkurdaki 750 civarı arkadaşın Allah yardımcısı olsun. Uzun da kalabalık ama nispeten iyi 300 kişi civarı. Yağmurla birlikte rüzgar ilk kopmalara kafar peloton için büyük risk. Yol durumunun zaman zaman çamurlu olabileceği de ayrı sıkıntı ihtimali iniş ve dönüşlerde.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Scudo
O söz "İzmir'linin kendine has bir sözü" mü? Bu lafa göre güven olmayan "İzmir'in kızları" annelerimiz, eşlerimiz, sevgililerimiz, kardeşlerimiz, kızlarımız, sokakta gördüğümüz insanların yarısı. İzmirli bunu kendi söylerse başkaları neler söyler?
Ohooo hocam nereye çekmişsiniz lafı,yeri burası değil ama madem yazdınız cevap verelim,bu cümlenin varlığından haberiniz yok sanırım? Bu lafı genelleme yaparak değil ama izmir havasının dengesiz ve heran değişebildiği anlamında söylendiği bir sözdür,aynı gün içerisinde 3 mevsimi yaşadığımızda oluyor malum izmirde,buradaki kızına güven olmaz lafını,güvensizlık anlamını neden çıkarıdınız ve nasıl anamıza kardeşimize getirdiniz anlamadım,bunu size daha açıklayıcı söylemek gerekirse ''bizim sağımız solumuz belli olmaz'' gibisinden hanım kısmı kendi için söylemiştir,karşısındaki ayağını denk alsın diye.Yani sizin düşündüğünüz gibi annelerimize kardeşlerimize güvensizlikle alakalı değil!
Bunu İzmirlinin kendi söylemesi ile başkasının söylemesi arasında kötü niyet olmadıkça pek bir farkı yoktur bana göre,çünkü bu bir latifedir ve yıllardırda söylenir.
 
Yağmur oranı düşüyor gibi sanki O oran da değişebilir belki..
Kullanmış olduğum hava durumu programında paza günü akşam saatlerinde yağış gösteriyor... Sabah saatleri gayet iyi..
 

Dosyalar

  • Screenshot_20221103_083803.jpg
    Screenshot_20221103_083803.jpg
    52,5 KB · Okunma: 24
Yağmur oranı düşüyor gibi sanki O oran da değişebilir belki..
Kullanmış olduğum hava durumu programında paza günü akşam saatlerinde yağış gösteriyor... Sabah saatleri gayet iyi..


pazara daha 3 gun var. en net cmt sabahı belli olur. Windyden bakıyorum, yağmur öğleden sonraya kaymaya başladı, bu şekilde kayarsa iyi
 
yarış organizasyonların da organizasyon iptalleri ancak yarış saatlerinde belli olur , o yüzden hazırlıklarınızı yapın iptal olmaz büyük olasılıkla.
 
Yarış yağmurdan değilde az daha deprem yüzünden iptal olacaktı,kısa süreli ama aşırı sert bir deprem oldu yüzeye yakınlığından dolayı,herkese geçmiş olsun Allah cc beterinden saklasın.
 
Bir yarışma yapacağız yağmurdur, seldir, depremdir gidiyor bakalım. Hayırlısı.
Geçmiş olsun yaşayan tüm arkadaşlara....
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Çok geçmiş olsun İzmir
Dün Asla Durma kısa parkur videosu çekti ve start noktasının değiştiğini belirtti. Ama siteye baktığımızda çeşme müzesi önü olarak görünmeye devam ediyor. bitiş çizgisi yukarı alınmış olabilir (ya da baştan beri öyleydi).
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Yarışın mıcırlı olan bölümü çok tehlikeliydi. Ben ve bir çok arkadaş aynı yerde düşmüşüz. Bana yaralı olduğu halde yardım etmeye çalışan isscyclingteam sporcusu Mehmet Gündüze buradan tekrardan teşekkür ederim. Geçen senede bu güzargah ( mıcırlı olan yol ) konusunda Velo Türk Yetkililerine( Argeus) çok kişinin uyarıda bulunmasına karşılık burayı kullanmakta devam etmesi ile tehlikeli durumlar oluşmuştur. Kendilerini buradan kınıyorum. Biz oraya yaralanmaya gitmiyoruz. kötü bir yol güzergah olarak kullanılacaksa ki birde üstelik ıslanmış hem adam koyarsın 50 m ye bir. Hemde uyarı tabelası gibi artık her neyse kullanırsın. Yazacak çok şey var içimde ama elim varmıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: ozcanaltin48
her sene aynı hikaye. izmir parkuru soğuk asfaltı bol , teknik inişler isteyen bir parkur. ama her sene buraya katılan yarışmacılar parkurdan şikayet ediyor. en kötü 1 gün önceden gelip parkuru kontrol edebilir veya fatih topçu gibi parkuru kontrol edenleri izleyebilirsiniz.

yarışlarda kazalar kaçınılmaz , peletonla sürmeyi bilen/bilmeyen yüzlerce insan katılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: utksn
8km bir yolu temizletmeyi beceremeyen organizasyonu tabi ki şikayet edeceğiz. 1 gön önceden parkuru gezsek de bu tehlikeyi azaltmıyor. Parkuru gezmekle yarışmak arasında çok fark var. Birçok sert dönüşte uyarı yapan görevliler vardı ancak özellikle o bahsedilen mıcırlı bölümde çok teknik bir viraj olmamasına rağmen yol tutuşu çok düşük bir şekilde ilerlemek gerekti ve kırağı yada hafif yağmurdan dolayı ıslaklık da vardı. Birçok kişi lastik patlattı, kaydı yada düştü.
Ayrıca 10 gündür yağmur beklenmesine rağmen ödül töreni için önceden bir kapalı alan belirlenmeyip son anda iptal edilmesi de ayrı bir organizasyon hatasıydı.
 
2017den beri parkur aynı. güzergah değişsede soguk asfalt ve mıcır hep vardı. tehlikeyi göze almayan katılmasın. ben sahsen yarış ilgilimi çekmediği ve kaza riski oldugu için bu tip yarışlara katılmıyorum.

her yarışın kendine has tehlikeleri var malesef.
 
  • Üzgün
Tepkiler: Adil ÜNALDI
2017den beri parkur aynı. güzergah değişsede soguk asfalt ve mıcır hep vardı. tehlikeyi göze almayan katılmasın. ben sahsen yarış ilgilimi çekmediği ve kaza riski oldugu için bu tip yarışlara katılmıyorum.

her yarışın kendine has tehlikeleri var malesef.
Geçen sene parkur değişti. Bahsedilen soğuk asfalt ve mıcır sizin hatırladığınız ya da bildiğiniz şekilde değil. Bu sene yarışa katılmadım ancak geçen sene %4-5 lik eğimlerde dahi arka teker çekişten düştüğü için bir çok kişi yere basmak zorunda kaldı. Geçen sene o kadar şikayet olmasına rağmen görüyorum ki 1 gram bile düzeltme yapılmamış o bölümde.

Ayrıca "sürmeyi bilmeyen, tehlikeyi göze alamayan gelmesin" anlayışı çok yanlış. Bozuk yol demek, lastik patlağı demek, teknik arıza demek, kaza demek. Bunlardan birinin yaşanması halinde yarış bitiyor zaten. Arkamızda jant verecek ya da yeni bisiklet verecek bir takım arabası olsa böyle yollar da olsun. Ancak insanlar aylarca emek veriyor, işinden, ailesinden vakit ayırıp antrenman yapıyor, yüzlerce kilometre uzaktan masraf yapıp çeşme'ye geliyor. İnsanların maddi ve manevi bu kadar emek verdikleri bir yarışı sağ salim bitirmek istemeleri en doğal haklarıdır. Bu hakların küçümsenmesi de çok yanlış.
 
Toyota Hibrit parkuruna katıldım, Yollar anlatıldıgı kadar kotu değildi. Veloturke ilk katıldıgım yarışmamdı, yolları bilmediğim için GPX dosyasını wahoo'ya yükledim. Rotayı, eğimleri herşeyi takip ederek kazasız bi şekilde tamamladım. Bazı virajlar acemiler için epey tehlikeliydi, açıktan virajdan girdinmi direk uçuruma uçurtacak kadar riskli. Zaman zaman yavaşlayarak virajlara girdim, yolların bazı bölümleri gevşek mıcır tarzıydı. Uzun parkur çok kötü diyorlar, kısa parkur gayet iyiydi. Seneye yine katılırım :) İzmir granfondodan daha zor ve koparıcı. İnterval antreman odaklı, sürekli tek başıma kafadan rüzgar yiyerek genel klasmanda 77.sırada bitirdim. Peletonu yakalayamadım lanet olası rüzgar :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ozcanaltin48
Düşen kaza yapan ya da teknik sorun yaşayan herkese geçmiş olsun.

Kısa parkurdaydım ve parkur bilgim teknik toplantıda anlatılan ve izlediğim youtube tanıtım videoları ile sınırlıydı. O yüzden hep dikkatli gittim ve rüzgar sebebiyle düşündüğüm zamana yaklaşamadım ki yarış sonrası düşündüğümde hedefi yüksek tutmuşum. Bu sene en azından bir kez katılmış olmak için katıldım ve gelecek senelerde katılmayı düşünmüyorum ki bunun iki sebebi var. Yaşadığım şehre uzak olması ve rüzgar.

Bu arada kısa parkur teknik toplantısında salonda 100 150 kişi vardı ki uzunculardan da gelen vardı onların toplantısı bir saat sonra olduğu halde. 663 kişinin start aldığı kısa parkur için ciddi anlamda az bir sayı. Toplantıda dikkat edilmesi gereken yerler üzerinden geçilerek anlatıldı hem kısa hem de uzun için.

organizasyon için çok şey söylenebilir ama kimse de zorla bizi yarışa sokmuyor diye düşünüyorum.

Bu arada yağışın yarış sonrasına kalması son derece bizden yana.
 
Serdar Bey, benim dört yıldır katıldığım yarış. Şimdi yazmışsın ama yarışa katılmamışsın. Havanda su dövmeye çalışıyorsun. Zemini görürsün kullanırsın yaptığın açıklamanı dikkate alırım. Mıcırlı olan bölüm geçen sene yarışa dahil edildi. Geçen sene çıkıştı ve rehabilite ediyoruz deyip bazı yerlere mıcır dökülmüştü ve sıkıntı olmuştu. Bu sene aynı yol gerisinde yol çalışmasından ötürü iniş olarak revize edilmiş. Eğimli olan ve mıcırlı olan yolda uyarı levhası ve yarış görevlisi olmayınca sıkıntı yaşandı. Bisiklet kullanan birisi olarak geçmiş olsun diyeceğine birşeyler yazmışsın!!! Ben şiddetli düştüm ve canım bayağı sıkıldı. Sen bir daha yorumunu düşün derim...
 
Yahu arkadaş çoğunuz beyaz yakalı hallerinden bıkmış, popolu göbekli haliyle kendisinden bir peter sagan çıkarmaya kalkıyor sonrada kaza yapınca suçu yola, yağmura buluyorsunuz. Her sene aynı hikaye.
bu genelleme hiç hoş olmamış
 
Yahu arkadaş çoğunuz beyaz yakalı hallerinden bıkmış, popolu göbekli haliyle kendisinden bir peter sagan çıkarmaya kalkıyor sonrada kaza yapınca suçu yola, yağmura buluyorsunuz. Her sene aynı hikaye.
Hayırdır,yarışa Fransa pro bisiklet takımlarının katıldığını mı düşünüyordun🤣🤣🤣
 
Geçen seneden hiç ders alınmamış belli. Hala ısrarla anlamak istemeyenler var. Kimse asfalt soğuktu çok sarstı vs demiyor. Amatör yol yarışı düzenliyorsan, parkurunda mıcır kabul edilemez. Bakın özellikle anlamak istemeyenler için maddeler halinde yazıyorum. Rüzgar olabilir doğa olayı tamam. Yağmur olabilir doğa olayı tamam. Her yol sıcak asfalt olmayabilir, dünyanın her yerinde olabilir satıh kaplama asfalt bu da tamam. Ama sene olmuş 2023, mıcır ile “yamanmış” asfalt olmaz olamaz. Olursa da oradan “amatör” “yol bisikleti” yarışı geçmez, geçemez, geçmemeli.

Soğuk asfalt dirayet ve ekipman işidir, virajlar teknik kabiliyettir. Tırmanış kondisyon meselesidir. İniş yetenektir. Yarışmak tutkudur. Finişe gelmek mutluluk, podyum yapmak ise tatmindir. Ama mıcır sürprizdir arkadaşlar. En büyük sürpriz faktörü olabilir bu sporda. En iyisi en tecrübelisi de hiç beklemediği anda kendini yerde bulabilir. En amatörü de sorunsuz geçip gidebilir. Bırakın amatör yarışı, yarış olmayan yerde bile, trafik açısından sıkıntılıdır mıcır ile yama yapmak.

Geçen sene bu hataya düştünüz insanlar tepki gösterdi. Tuttunuz o yolu tersten yine koydunuz. Üstelik yarış öncesi yol rehabilitasyon çalışmaları tamamlanacak sözü verildikten sonda.

Arkadaş, fakir bir ülkede yaşayan, çoğunluğu dar gelirli olup, hobisine-sporuna zaman ve para ayıran insanlarız biz.

Bir tayt 500 lira, bir lastik 1000 lira, bir jant 5000 lira. Bakın burada 1 litre pırıl kaç para biliyor musun diye bağıran dayı moduna girmek istemiyorum ama bunlar gerçek. Mıcır olan yerde, ister göbekli beyaz yakalı, ister karın kaslı mavi yakalı, ister sagan, ister pogacar olun fark etmez. Düşerseniz maddi, manevi zarar görürsünüz. Bakın 2022 tour’da pogacar, yol kenarındaki azıcık mıcırdan dolayı düştü iniş esnasında. Onların arkasında koca bir takım, bisiklet ve jant dolu bir araba var.

Bizim arkamızda kim var ? Şikayet eden bisikletçiler ile dalga geçen başka bisikletçiler.

Söyleyeceklerim bu kadar.

E88445CE-6CCA-4E73-A7D1-5A72215EEC15.jpeg
 
Geri