Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Veloturk Gran Fondo

@mutlu07 Ödül olmadığı belli olan bir yarışmaya, Yarışmada ödül yoksa gelmeyeceğim diye düşüncenizi belirtip, sonra burada konu hakkında yararlı paylaşım yapan insanların size güzelce ifade ettikleri "Çocuklar için bu yarış" demelerine aldırış etmeden "Tekrar ve Tekrar" Ödül istemeniz bence 21.Yüzyıl deneyimi ile "Trollükten" başka birşey değildir. Bu da benim düşüncemdir.

Değerli vaktimizi lütfen idareli kullanmamız gerektiğini cevap verenlere ve "trollere" hatırlatmak isterim. En iyi yol görmezlikten gelmek. Kurallar açık ;)
 
Scudo
@mutlu07 bu fondonun amacı başka. Velotürk düzenlediği ve bu takımın asıl amacı gelir düzeyi düşük ailelerin çocuklarına bisiklet ulaştırmak olduğundan doğal olarak bu hedefle fondo düzenliyorlar.
Somut ödül ise fondoyu bitiren herkese finisher madalyası ve kürsü gören her finalistlere derecelerine bağlı madalyaları takdim ediliyor.

@SagFan Geçen yılki gran fondodan önce Velotürk'ün proje adı "1000 çocuğa 1000 bisiklet" idi. Daha sonra fondoya telep çok olunca çıtayı yükseltip bunu 2000 e çıkardılar.
 
Arkadaş ödül istiyorsa Türkiye Bisiklet Federasyonunun düzenlediği yarışlara katılsın. Bu etkinlik bizler için hem tecrübe kazandıracak hem de diger çocukların da bisiklet sahibi olması durumunda bir sevinç kaynağı olacaktır. Bunun başka bir amacı yoktur. Ha fakat bir de bunun gezi, eğlenme gibi faktörleri de var. Yarış zaten çoğunlukla manzara detaylı olacak. Havası da biraz soğuk olacak bir de. Neyse gelecek arkadaşları ve büyüklerimizi sabırsızlıkla bekliyorum. Konudan ayrılıyorum iyi gunler

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
Ödül olmalı mı, olmamalı mı?

Bu soruya yanıt vermeden önce kendime şu soruyu sorarım. Velotürk bir devlet kurumu değil, bu organizasyon için görevlendirilmemişler; senin, benim gibi adamlar ama özverili, girişken, cesur, sosyal ve en önemlisi çocukları düşünerek hedef koymuşlar. Peki ben ne yapıyorum yarışa katılmaktan başka? Daha iyi bir çözümüm var mı? Önce bunun cevabı lazım bana.

İlk soruya gelirsek: Ödül manevi olmalı; para için yarışan prolar gelmese de olur, bu yarış amatörler için. Yıllardır yarışan adamın bıkkınlığıyla ilk defa yarışan amatörün heyecanı birbirine karışmasın, istemiyorum. Nokta.
 
Yağmur yağacak gibi olunca hazırlandım bugün çıktım, deli bir yokuşu 4 km var burada serinlikte yağmur altında gidip gelirim dedim, yolun yarısına gelmeden yağmur,dolu bastırdı ıslanmak ne kelime resmen duş aldım, geri döneyim dedim ağaç altında beklerken vücut soğumaya başladı hasta olmayım dedim,inişe geçtim derken lastik patladı 2 km yolu yürüyerek geri geldim. Havamı da suyumu da almış oldum :)
 
Aksilik olmazsa bu haftasonu uzun rotayi yavas tempo yapacagim. Izlenim ve fotograf paylasirim. Bu civarda olan varsa ctesi katilirsa bana sevinirim.

Çeşme Fondo uzun rotayı bugün yaptım ama yaptığıma pişman oldum. Detaylar daha sonra şimdilik Strava linki
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad ve Groims
Çeşme Fondo uzun rotayı bugün yaptım ama yaptığıma pişman oldum. Detaylar daha sonra şimdilik Strava linki:

(link)

Not: Rotadaki ilk Çiftlikköy kısmını yapmadım. 40 defa gittiğim yol olduğu için sıkıldım orayla başlamak. Dolayısı ile toplam KM ye 11 K daha eklenmesi lazım.

@Kerem Groims

39 derecede %7-12 arası 5 km tırmanma desem yeterli sanırım :) Yan benim gibi 46 yaşında 90 kg olan birine fazla :)
 
Merhaba Arkadaşlar.
Hafta sonu Cumartesi günü uzun etabı yaptım. Toplam git gel 11km lik Çiftlikköy yolunu hep yaptığım için normalde başlangıçta olması gereken bu kısmı pas geçtim. Evden çıkıp Çeşme merkeze gidip oradan kısa etabın ta aynı olan ilk başlangıç kısmını yaptım. Geçen hafta kısa etabı ilk defa yaptığım için ve yazdığım için o kısımları yazmaya gerek görmedim. Ancak bu sefer etabı da bildiğim için bu kısım oldukça rahat geçti.
Uzun etabın, kısadan ayrıştığı yer olan Alaçatı ayrımından kısacılar sola, uzuncular sağa dönüyorlar ve tepedeki ışıklara (Reisdere Ildırı ayrımı) kadar 1 km kadar düz sonrasında da yine 500-600 metre kadar %4-5 bir tatlı tırmanmadan sonra ışıklara varıyoruz ve hemen sola dönüyoruz. Buralarda harika asfalt var.

Dikkat !!! Işıklardan döndükten sonra Ildırı yolu için bayır aşağı temiz asfaltta salınıyoruz ama uzun etabın en tehlike arz eden yeri bu inişin sonunda. Yarıkları oldukça geniş olan ve gidiş istikametimize paralel su olukları var. Bunlara dikkat edilmezse kesin kaza olur. Ben son anda gördüm ve nispeten 2 teker kalınlığında olan kısmından geçmeyi başarabildim. Başaramasaydım bunları yazamıyor olurdum. O kısmın mutlaka kapatılması gerekmekte. Yetkililer okuyorsa not alsınlar.

Burayı geçince yine şahane bir asfalt eşliğinde benim favori yolum olan Ildırı yolu başlıyor. Bu yolda çok çok hafif 1-2 tatlı iniş çıkışı saymazsak, hızlı tempo yapılabilecek bir kısım. Bu yol ortalama 13-14 km kadar sürüyor.
Ildırı'ya girince meydandaki parktan (oradaki enginarlı midye dolmayı mutlaka deneyin) hemen Barbaros istikametine sağa dönüyoruz ve o şahane asfalt yerini beyaz soğuk asfalta bırakıyor. 2-3 km kadar düz zeminde ilerleyen bu yol (etraf harika!) ufak ufak etabın zorlu tırmanışına sizi başlatıyor. 1 - 1.5 km lik %7 ortalamalı kısım zorlu. Ardından 1 km lik düz ve iniş kısımdan sonra asıl tokat geliyor. yine 2.5 km kadar devam eden kağıt üzerinde %7 ortalama yazan ama pratikte pekte öyle olmayan kısım başlıyor. Ben burada 39 derece sıcaklık gördüm ve oldukça zorlandım. Kondisyonu iyi olan arkadaşları tabi o kadar zorlamayacaktır. Bayır zaten Kadıovacık köyünde zirve yapıyor ve bitiyor. Köy içinden devam eden yol artık inişe başlıyor.
Barbaros köyüne kadar hızlı bir iniş. Köyden geçişe dikkat zemin kötü kırık taşlar oynayan paket taşları ve oldukça dar sokaklar var. Burayı aşınca yine yol Birgi köyüne kadar harika bir iniş. Ortam harika gerçekten. Birgi köyü ve Çeşme yolu arasındaki bu 2 km lik kısım gittiğim en güzel yollardan biriydi.

Ve son darbeyi bize Çeşme yolu vuruyor. Hem avantajı var Hem de dezavantajı.

Avantajı rüzgar tam arkadan esiyor ve ciddi kuvvetli. Efor sarf etmeden (yorgun olduğumdan) ortalama 30 km çevirdim. Ama zemin tam bir sorun. Ta ki Alaçatı kavşağına kadar devam eden (20km mesafe) çok yıpratıcı ve titreten bir soğuk asfalt var. Sağa çok yanaşmamak lazım hala mıcır. Ama bu 20 km sonunda ellerim bilekleri kollarım popom ayak tabanlarım felaket titreme yaptı. Ayrıca değişen rüzgar yönü ciddi olarak sizi savuruyor.
20 km sonra yine Alaçatı kavşağına geliyoruz ve artık tertemiz asfalt ve bizi bekleyen son 10 km. kalan tüm gücünüzü büyük aynaya aktarma vakti. Finish noktasına kadar tam bir TT modu.

Nihayetinde etabı yaptım ama Ağustos sıcağında bu etabı yapmak akıl karı değil. Hiç bu kadar yıpranmamıştım. Kasım'da sanırım daha rahat olabilir. Bu etabı yapacak arkadaşların iyi kondisyon tutmalarını tavsiye ederim.
Sorularınıza seve seve cevap verebilirim.
 
bu güzel değerlendirme için teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: cenktamay
Veloturk'ün yaptığı organizasyonları takip ediyorum. Yayında ve yapımda emeği geçen herkese sonsuz teşekkür etmek lazım. Çok güzel bir iş yapıyorlar. Bisiklet sporuyla ilgilenen sivil toplum örgütleri de Veloturk'ün bu çalışmalarını örnek almalıdır. Veloturk'ün çalışmalarını ve çabalarını ayakta alkışlıyorum. İyi ki varsınız güzel insanlar.

Bu seneki iki organizasyona da katılamadım maalesef ama bir iki sene içinde bu organizasyonlara katılmak için gerekli zamanı yaratmak amacıyla çok çalışacağım. Vakti ve imkanı olan arkadaşlar hem Kayseri hem de Çeşme Gran Fondo'larına katılmalı. Şiddetle tavsiye ediyorum. Etap profillerinin hepsini ayrıntılı bir biçimde Strava verilerinden inceledim. Kesinlikle titizlikle hazırlanmış. İşin başında bisiklet sorundan anlayan adamların olduğu çok belli.

Bundan önceki Kayseri Gran Fondo'suna katılan arkadaşların hepsi çok memnun kaldılar. Bana da onlar tavsiye ettiler mutlaka git diye. Ben de size tavsiye ediyorum. Zamanınız ve imkanınız varsa mutlaka katılın.

Ödüllü bir yarış olmasını savunanlara şunu söylemek istiyorum. Bisiklet federasyonunun düzenlediği yarışlara katılabilirsiniz. Orada ödül var. Bir lisans çıkarıp tüm yarışlara katılabilirsiniz. Bu organizasyonun amacı çok farklı. Bu bir sosyal sorumluluk projesi. Yarış projesi değil. Umarım bunu anlamışsınızdır.
 
herkeze selamlar feragatnameye nereden ulaşabılırız
 
bisikleti götürmek sorun. siz nasıl götürmeyi planlıyorsunuz?
uçağa koymak için valiz almak gerek bildiğim kadarıyla. kutulama işi de pek mantıklı gelmiyor, çünkü kutuyu saklayıp yarış sonrasında tekrar kutulamak sıkıntılı bir iş gibi. şu durumda iki kişi gideceğimiz için araç kiralamak bile kafa kafaya geliyor gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Geri