Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vidalı göbekten kaset göbeğe

Furkan B.

Aktif Üye
Kayıt
15 Şubat 2014
Mesaj
145
Tepki
90
Şehir
Rize
Bisiklet
Geotech
Herkese selamlar.
Başlıkta da belirttiğim gibi Geotech Life 28 bisikletimin arka göbeğinde değişim yaptım ve bu deneyimi paylaşmak istedim. Öncelikle neden bunu yaptığıma gelirsek; 2 büyük tur atlatan ve aktif kullanımı sonucu bir süre ne yazık ki kullanım dışı kalan bisikletimi tekrar aklayıp paklayıp kullanmaya başladım. Ancak arka göbek iki defa bakım görmesine rağmen kısa sürede ayar tutmamaya başladı ve ben de sağlam olması amacıyla köklü bir değişim yapmaya ve bu işi de kendim yapmaya karar verdim. Bir süre bilgi toplama aşamasından sonra Shimano slx kaset göbek temin ettim. Tabi göbekte kasete geçince kaset ruble de aldım.

Eski sistem;
187782

Öncelikle eski vidalı rubleyi söktüm. Bunun için ek olarak ruble sökme anahtarına ihtiyacınız var.
187784 187785

Daha sonra jant tellerini sırasıyla söktüm. Bu işlem için resimde gördüğünüz jant akort anahtarı gerekiyor.
187786 187787 187788

Bu aşamadan sonra yeni göbekle birlikte jantı örme işlemine geçiyoruz. Forumda ve başka platformlarda bununla ilgili çok fazla yazı ve görsel var. İlk defa yapan için uzun ve sabır isteyen bir iş. Tekrar tekrar bozup yaptığım çok oldu ama yılmadım :)
187793 187794

Son fotoğrafta dizilim yanlış olabilir.Daha sonra yanlışlığı farkettim ve tekrar söktüm, hatta temiz olsun diye telleri de değiştirdim ancak tecrübesiz olduğum ve işe kendimi kaptırdığım için fotoğraf çekmeyi unutuyorum :) Görsel olsun diye koydum son halini fotoğraf çekmemişim çünkü.
 
Scudo
Selam
Güzel çalışma bisikleti yürüttünmü ? Bakıma devammı ?
 
Merhabalar, elinize sağlık bunu kendiniz yapabilmeniz ayrıca güzel,

Performans açısından fark eden birşey oldu mu acaba, bide kaset ile vidalı göbek arasında fark var mı bilmediğimden soruyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan38
@Pisiklet Süren Adam

Bakıma devam. İşin aslında bu kolay kısmıymış. Şuan işten vakit kaldıkça akortu ile uğraşıyorum hatta o da dün akşam büyük ölçüde bitti. Hafta sonu yürür inşallah.
@sLck

Teşekkürler. Henüz yürütmedim bisikleti. Ama benim eski göbek ayar tutmadığından yeni bir malzeme elbette fark edecek. Vidalı sistemde dişli mekanizması ruble ile birleşik ve ruble göbeğe vidalanıyor. Kasetli sistemde dişli mekanizması göbektedir kısaca böyle açıklayabiliriz sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: sLck
Bende vidalı göbekten,kasete geçenlerdenim. :) Benim geçiş nedenim viteslerin biraz daha stabil olması ve vidalı göbeklerdeki rublenin salınım yapması sorunuydu.Sonuçta vites geçişleri stabil oldu ama o salınım(hafif oynama) yine yapıyor.Anladığım kadarıyla üst düzey kaset göbeklerde yok bu olay,diğerlerinde malesef oluyor yine.
 
@-Skynet-
Sen de kendin mi ördün jantı skynet. Eğer kendin ördüysen akortla ilgili tüyoları alabilirim :)
 
@Furkan B.
Aynen kendim ördüm videolara baka baka ama şuan bir şey hatırlamıyorum enterasan olarak. ? Akort olayı zor hocam, akort sehbası lazım diğer türlü çok çilingirli iş,akortu bisikletçiye yaptırmıştım mecburen. :)sağ sol bir şekilde oluyorda o yukarı aşağı sapmlar insanı kanser ediyor.en iyisi bisikletçiye bırakıyorsun,akşam dönüşte alıyorsun.kafan rahat. :D
 
@-Skynet-
Anladım hocam. Aynen dediğin gibi sağ sol tamam oluyor. Yukarı aşağı da büyük ölçüde tamam gibi ama benim aklımı kurcalayan tel tansiyonu. O yüzden bisikletçiye bırakabilirim bakalım biraz daha mesai harcayacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Ben de 2 hafta önce vidalıdan kasete geçtim eğer tekeri kendiniz öremiyorsanız satıp aynı yaşta, aynı km'de aynı bisikletin kaset rubleli modelini (mesela kron tx 100 yerine 150) az fark koyarak satın almak mantıklı olabilir.

Ben kasete 24 vitese yükseltmek için geçtim. Böylece en küçük diş 14'den 11'e düştü ve bisiklet hızlandı.
 
Merhabalar, katlanır bisikletimin arka göbeği ve rublesi vidalı tıp. 13-28 8'li bir rublesi var. Shimano 11-32 veya 34'lü 8 li ruble ile değişim yapmak istiyorum. Ayrıca arka teker QR değil somunlu tip. Tam olarak hangi seri parçaları almalıyım? Jant tellerinin değişimine gerek var mı? Kaset ruble ve göbeğe geçince somun sistemi iptal mi oluyor? Gerekli olan parçaları alıp bisikletçiye taktıracağım.
 
@The Working Dead jant kaç telli ise ona göre kaset uyumlu, disk frense ona da uyumlu QR sistem bi göbek seçilecek.
 
@The Working Dead jant kaç telli ise ona göre kaset uyumlu, disk frense ona da uyumlu QR sistem bi göbek seçilecek.
Merhaba, jant 32 telli v fren. 32 telli v fren uyumlu göbek ve ruble alacağım doğru mudur? Göbek alınca qr da yanında geliyor mu? Ayrıca QR göbek bisikletime uyum sağlar mı? 32 delikli kaset arka göbek ve ruble tavsiyesi alabilir miyim? Ruble buldum ama 32 delik v fren kaset göbek bulamadım pek anlamıyorum da.
Shimano Altus CSHG31 8'li 11-34 ruble ve FH TX500 32 V bunlar birebir uyumlu mu?
 
Son düzenleme:
Merhaba, jant 32 telli v fren. 32 telli v fren uyumlu göbek ve ruble alacağım doğru mudur? Göbek alınca qr da yanında geliyor mu? Ayrıca QR göbek bisikletime uyum sağlar mı? 32 delikli kaset arka göbek ve ruble tavsiyesi alabilir miyim? Ruble buldum ama 32 delik v fren kaset göbek bulamadım pek anlamıyorum da.
Shimano Altus CSHG31 8'li 11-34 ruble ve FH TX500 32 V bunlar birebir uyumlu mu?
Merhaba ben carraro flexi 121 de dediğinizi yaptım.
Başta göbek ve rubleyi değiştirdim. 7 vites ruble takmak için spacer eklediler.
Ancak bu işlemden sonra vites geçişleri çok kötüleşti.
Bunun üzerinde tourney olan arka aktarıcıyı altus ile standart zinciri de 7-8 vites için indexli shimano zincir ile değişince vites geçişleri çok güzel oldu.
Bu dört parçayı değişmeden önce bisikleti komple değiştirmeyi de düşünmek sizin için daha güzel olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
@The Working Dead FH-TX500 kendi içinde 32 ve 36 delikli olan, QR olan ve olmayan versiyonları da barındırıyo gördüğüm kadarıyla. Örneğin linkteki ürün ((link)) 32 delik ve QR, yanında mandalı geliyo. Montaj aralığı 135mm, büyük ihtimal elinizdeki katlanır da böyledir, siz yine de jantı söküp montaj yerini içten içe bi ölçüp emin olun. 8'li ruble uyar, Sram olsa da uyar illa Shimano şart değil. Mevcut ruble 34t ise sorun yok, daha küçükse arka aktarıcı modelinin özelliklerini inceleyin uyum için.

@mcadirci bu değişimde sorun yaşamış ama ben de Tourney arka aktarıcı ile bu değişimi yaptım (2016 Mosso Marine 26 bisiklet vardı). Evet spacer gerekiyo, ama tek ölçüde spacer yok, kalınlığı önemli, burda bilen arkadaşlar vardır. Ben hiç bilmiyorum kullandığım ölçüyü, bisiklet sepeti mağazası en çok uğradığım bisiklet servisidir, zaten Shimano servis merkezi, göbekle beraber uygun spacer'ı verdiler. Jant örme işini de başka biyer yaptı, ilk başta en büyük dişliye geçmiyodu vites, onu da ufak bi ayarla çözdüm, yıllarca sorunsuz kullandım. Arka aktarıcı değişmedi, zincir uzadıysa eğer o zaman yeni ruble ile yeni zincir takılsa daha iyi olur, uzamadıysa boşa masraf.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
Merhaba arkadaşlar,

ben vidalı 7 vites ve kaset göbekli 8 vites uyumluluğunu sormak istiyorum. Şu andaki bisikletim 21 vitesli Mosso Legarda ve bunu 24 vitese yükseltmeyi düşünüyorum. Esasında uzun zamandan beri istiyordum ama çocukların okula başlaması ile trainer sezonunu çok erken açtım ve iki adet arka tekere zaten ihtiyacım var.

Yeni arka tekeri 8 vites yaptırmayı düşünüyorum ve vites kolunu da 8 vitese değiştireceğim. Dışarı çıkarken 8 vitesli teker, trainer kullanırken de 7 vitesli teker kullanmak istiyorum. Arka aktarıcı 7 ve 8 vites destekli Altus olduğundan sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Bunun haricinde bildiğim kadar 7 ve 8 viteste aynı zincir ve aynakol kullanılıyor.

7 vitesli tekerde vites geçişlerinin düzgün olmaması haricinde bir problem ile karşılaşırmıyım?
 
@MutluGezgin 7s ile 8s'de çarklar arası mesafe farklı olduğundan (7s'te 6 mm, 8s'te 5 mm) aynı kol ile (yani aynı bisiklette) ikisini beraber kullanamazsınız. Zaten buna gelmeden, olay şu. Neden 2 farklı vites setine ihtiyacınız var?
 
Neden 2 farklı vites setine ihtiyacınız var?

2 farklı vites setine ihtiyacım yok. Konu başlığı zaten vidalıdan kaset göbeğe geçiş ya, ben esasında bisikletimi 21 vitesten 24 vitese yükseltmek istiyorum. 8 vitesli ikinci bir teker alacağım (ördüreceğim) ve vites kolunu 8s olarak değiştireceğim. Boşa çıkan 7 vitesli tekeri de trainerda kullanırım diye düşündüm. Yani olay bu şekilde gelişecek, bir taşta iki kuş misali.

7s ile 8s'de çarklar arası mesafe farklı olduğundan (7s'te 6 mm, 8s'te 5 mm) aynı kol ile (yani aynı bisiklette) ikisini beraber kullanamazsınız.

Tamam işte benim esas merak ettiğim konu burası. 7 vitesli tekerin vites geçişlerinin iyi olmaması sorun değil, sadece trainerda kullanacağım.

Vites geçişleri haricinde bir problem ile karşılaşırmıyım? Boşa çıkan tekeri trainerda kullanamayacaksam bu işe hiç girişmem.

EK: bildiğim kadarıyla ön ve arka aktarıcılar, aynakol ve zincir 7s ve 8s uyumlu, yani bunları değiştirmeye gerek yok. Sadece arka teker ve vites kolu değişecek.
 
@MutluGezgin 7s ile 8s'de çarklar arası mesafe farklı olduğundan (7s'te 6 mm, 8s'te 5 mm) aynı kol ile (yani aynı bisiklette) ikisini beraber kullanamazsınız. Zaten buna gelmeden, olay şu. Neden 2 farklı vites setine ihtiyacınız var?

Tahmin yürütüyorum: @MutluGezgin eldeki jantı trainer lastiği ile birlikte trainer'da kullanmak istiyor olabilir.
... EK: bildiğim kadarıyla ön ve arka aktarıcılar, aynakol ve zincir 7s ve 8s uyumlu, yani bunları değiştirmeye gerek yok. Sadece arka teker ve vites kolu değişecek.

Ön attırıcı Shimano FD-TY510 6/7 vites uyumlu, 8s uyumlu değil : (link)
 
Tahmin yürütüyorum: @MutluGezgin eldeki jantı trainer lastiği ile birlikte trainer'da kullanmak istiyor olabilir.

Aynen... O lastiği söküp takmak ölüm resmen.

Ön attırıcı Shimano FD-TY510 6/7 vites uyumlu, 8s uyumlu değil :

Evet. Ama... sıfır satılan 24 vites bisikletlerde bile kullanılıyor. Örneğin, Peugeot T17.
Ön aktarıcının çok büyük rol oynayacağını sanmıyorum. Yanlış mı düşünüyorum?
 
...
Evet. Ama... sıfır satılan 24 vites bisikletlerde bile kullanılıyor. Örneğin, Peugeot T17.
Ön aktarıcının çok büyük rol oynayacağını sanmıyorum. Yanlış mı düşünüyorum?

Kron ve Peugeot 3x8 modellerinde kullanıyor. Bileşenlerin sorunsuzluğunu birkaç dolar ucuza getirmeye kıyasla daha çok önemseyen Mosso ve Carraro kullanmıyor. Teorik olarak sınır viteslerde sürtme yapması lazım ve önceki yıllarda forumda gerçekten de öyle olduğunu onaylayanlar oldu, değiştirdiler. Ben de Legarda 1921'i kasetli 24 vitese yükseltirken hiç TY510 ile zorlamadan doğrudan önü Altus ile değiştirdim. Kimi için bu hiç sorun değil, zaten her zaman sınır viteslerde kullanılmıyor ama benim gibi kusursuzluk hastaları için büyük sorun. Zincirden arada bir sürtme sesi gelirse ses tamamen yok olana kadar uyumam ben.
 
Geri