Scudo Sports

Vidalı göbekten kaset göbeğe

Vites geçişleri haricinde bir problem ile karşılaşırmıyım?
Bi sorun yaşamazsınız. İki rublenin de çalışabileceği bir zincir boyu belirlenir. Tabi kasette seçeceğiniz dişli aralığı da önem kazanıyor burada. Hatta hassas ayarlamaya zaman verilirse vidalının 3-4 dişlisi vites koluyla rahat kullanılır. Şimdi elimdeki 7s megarange vidalıyı tekrar ölçtüm. Çarkların merkezleri arası mesafe 5.5 milimetre. 8s'te ise 5.0 mm. 3-4 çarklık bir aralıkta o kadar fark olmaz, zinciri atar diye düşünüyorum.
 
Scudo
Kron ve Peugeot 3x8 modellerinde kullanıyor. Bileşenlerin sorunsuzluğunu birkaç dolar ucuza getirmeye kıyasla daha çok önemseyen Mosso ve Carraro kullanmıyor. Teorik olarak sınır viteslerde sürtme yapması lazım ve önceki yıllarda forumda gerçekten de öyle olduğunu onaylayanlar oldu, değiştirdiler. Ben de Legarda 1921'i kasetli 24 vitese yükseltirken hiç TY510 ile zorlamadan doğrudan önü Altus ile değiştirdim. Kimi için bu hiç sorun değil, zaten her zaman sınır viteslerde kullanılmıyor ama benim gibi kusursuzluk hastaları için büyük sorun. Zincirden arada bir sürtme sesi gelirse ses tamamen yok olana kadar uyumam ben.
Hocam ben de aynı durumda yaşıyorum. Allah ikimize de şifa versin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba arkadaşlar,

ben vidalı 7 vites ve kaset göbekli 8 vites uyumluluğunu sormak istiyorum. Şu andaki bisikletim 21 vitesli Mosso Legarda ve bunu 24 vitese yükseltmeyi düşünüyorum. Esasında uzun zamandan beri istiyordum ama çocukların okula başlaması ile trainer sezonunu çok erken açtım ve iki adet arka tekere zaten ihtiyacım var.

Yeni arka tekeri 8 vites yaptırmayı düşünüyorum ve vites kolunu da 8 vitese değiştireceğim. Dışarı çıkarken 8 vitesli teker, trainer kullanırken de 7 vitesli teker kullanmak istiyorum. Arka aktarıcı 7 ve 8 vites destekli Altus olduğundan sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Bunun haricinde bildiğim kadar 7 ve 8 viteste aynı zincir ve aynakol kullanılıyor.

7 vitesli tekerde vites geçişlerinin düzgün olmaması haricinde bir problem ile karşılaşırmıyım?
@MutluGezgin 7s ile 8s'de çarklar arası mesafe farklı olduğundan (7s'te 6 mm, 8s'te 5 mm) aynı kol ile (yani aynı bisiklette) ikisini beraber kullanamazsınız. Zaten buna gelmeden, olay şu. Neden 2 farklı vites setine ihtiyacınız var?

Yıllar önce 7'li ruble ile kullandığım mtb'mi vites kolunun bozulması nedeniyle 8'li vites kolu ile değiştirmiştim. Arka aktarıcı limit ayarını da en küçük dişliye geçmeyecek şekilde kısıtlayıp 1-2 yıl sorunsuz olarak kullanmıştım. Bunu yapabildim, çünkü 7'li ve 8'li kasetlerin çark aralıklarının aynı olduğunu biliyordum. Aynı şekilde 7'li ve 8'li vites kollarının da çekme uzunluğu birbirinin aynı. Daha sonra rubleyi 8'li yaptım ve halen 8'li olarak kullanıyorum. Can arkadaşımın mesajını görünce merak ettim, elimde boşta duran 7'li ve 8'li kaset-rubleleri çıkardım ve çark aralıklarını ölçtüm. Hepsi yakl. 5,7 mm geldi. yani aynı. Ama 9'lu ve üstü vites sistemlerinde bu mesafeler değişiyor, hatta epey garip şekilde. Neyse, bu şimdilik konumuz değil.

Zinciri de değişmediğine göre 7'li ve 8'li sistemler limit ayarı yapılarak birbirinin yerine çok rahat kullanılabiliyor. Aynakollarda ise ilginç bir durum var. Bütün aynakollarda arka vites sayılarına göre aynalararası mesafe aynı. Ama bu mesafe aynakolun 2'li veya 3'lü olmasına göre değişiyor bu defa. Hatırladığım kadarıyla, 1. ayna ile 2. ayna arasında 7 mm, 2. ayna ile 3. arasında da 11 mm. Yani 8'li bir üçlü aynakol ile 11'li bir üçlü aynakol arasında aynalararası mesafelerde bir fark yok. Dolayısıyla ön vites kolları ve ön aktarıcılar birbirlerinin yerine kullanılabilirler, tabi vites sayısının değişmesi ve biraz da kalite farkı ihmal edilirse.

Ben de @MutluGezgin arkadaşım gibi kullanıyorum trainer üzerindeki yol bisikletimi. Bisiklet 10'lu tiagra 4600, ama trainer'a bağladığımda arka tekeri, üzerinde 9'lu ruble takılı olan trainer lastikli diğer tekerimle değiştiriyorum. Çarklararası mesafenin farklılığına rağmen istediğimde ortadaki 4, 5 ve 6 ıncı viteslere de sorunsuz geçiş yapabiliyorum. Uç çarklarda doğal olarak sürtme ve atlama yapabiliyor. Siz ise trainer üzerinde 7 vitesinizin hepsini sorunsuz kullanabilirsiniz, tabi gerek varsa.

Rubleler.jpg
 
Son düzenleme:
Ben de @MutluGezgin arkadaşım gibi kullanıyorum trainer üzerindeki yol bisikletimi. Bisiklet 10'lu tiagra 4600, ama trainer'a bağladığımda arka tekeri, üzerinde 9'lu ruble takılı olan trainer lastikli diğer tekerimle değiştiriyorum. Çarklararası mesafenin farklılığına rağmen istediğimde ortadaki 4, 5 ve 6 ıncı viteslere de sorunsuz geçiş yapabiliyorum. Uç çarklarda doğal olarak sürtme ve atlama yapabiliyor. Siz ise trainer üzerinde 7 vitesinizin hepsini sorunsuz kullanabilirsiniz, tabi gerek varsa.

Uzun cevabınız için teşekkür ederim.

Uzun zamandan beri arkayı 8 vitese geçirmek istiyordum, ama önceki mesajlarda arkadaşların da belirttiği gibi bazen göbeği ve vites kolunu değiştirmektense bisikleti değiştirmek daha uygun sanki. En sonunda ikinci tekeri trainerda kullanma bahanesi ile bu maliyete katlanmaya karar verdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Merhaba, konuyu hortlatacağım. Hazır jant ve göbek değiştirecekken bisikletimi kaset göbek yapayım diyorum. Bisiklet bianchi magnum 3×7. 7 dişli(Kaset ruble) shimano öneriniz var mı?
 
Merhaba, konuyu hortlatacağım. Hazır jant ve göbek değiştirecekken bisikletimi kaset göbek yapayım diyorum. Bisiklet bianchi magnum 3×7. 7 dişli(Kaset ruble) shimano öneriniz var mı?
Kardeş, önde 3 yaprağın var. 11-28 ruble bile yeter. Öndeki en küçük dişli kaç diş?
 
Son düzenleme:
Kardeş, önde 3'lü aynakolun var. 11-28 ruble bile yeter. Öndeki en küçük dişli kaç diş?
- Arka:(Vida mı Kaset mi bilmiyorum)
20240425_115011.jpg20240425_114926.jpg
-Ön:
20240425_114918.jpg

Yanlış ruble almak istemiyorum. Bu işlerdende anlamıyorum. Jant ve göbek değişirken bari kaset olsun istiyorum. Ürünlere bakıyorum ama kaset mi, vidalı mı anlamıyorum. Bisiklete uyacağını anlamaya çalışıyorum.
 
Parçaları ayrı ayrı alma. Jant toplaması, akortu derken pahalıya patlar. Direkt kaset göbekli bir 26" bir teker al.
 
  • Beğen
Tepkiler: ByRedox
Parçaları ayrı ayrı alma. Jant toplaması, akortu derken pahalıya patlar. Direkt kaset göbekli bir 26" bir teker al.
(link)
bu kiti alacağım için jant toplama akort işleri yok zaten. Sadece elektrik destekli dönüşüm yapılırken rublede kaset olsun. Zaten vidalı olsada ruble değişecek.
 
Derdini anlatacak cümleleri kuramadığın iletişim kör topal kalıyor, ne dediğin anlaşılmıyor. Yardımcı olamam bu şekilde, kusura bakma.
 
  • Beğen
Tepkiler: ByRedox
Derdini anlatacak cümleleri kuramadığın iletişim kör topal kalıyor, ne dediğin anlaşılmıyor. Yardımcı olamam bu şekilde, kusura bakma.
- Özür dilerim biraz heyecanlıyım. Bu konuda bende yeni öğreniyorum terimleri. Bisikletimi elektrik destekli yapacağım. Konu açabilsem baştan sona süreci soracaktım ama adminler yetki vermiyor.

- Pilli bisiklet ya da alba uyumlu değil. Bende farklı arayışlara girdim. Bafang uyacağını sanmam birde bulamadım.
https://elektriklimotor.com[.]tr/48v-1000w-elektrikli-bisiklet-donusum-kiti/ bu linkteki kiti alacağım. (Kasetliside var)
- Gelirken akor ayarı yapılmış gelecek. En azından arka göbeği sökmüşken kasetli sisteme geçmek istiyorum. Aktif kullandığım bisikletim değil ondan kardeşimin kullanacağı şekile getireceğim. Hatta bende dağ bayır gezerim. Lastikleride değiştireceğim.

- Hazır bakıma girmişken rubleyi gerekirse göbeği yenileyeceğim. Kaset ya da vidalı farketmez değişecek. Üstündeki rublenin türünüde bilmiyorum. Birkaç gündür araştırırken öğrendim :) bu yüzden kendimi yanlış ifade ettiysem çok özür dilerim. Bu süreçte ruble(dişli) yenilenirken nasıl adımlar izlemeliyim? Vites sistemini değiştirmek istemiyorum bu yüzden 3×7 kaset dişli arayışı içindeyim. Üstünde shimano var çok memnunum. Shimano ilk tercihim olacak. Tabi üstat olarak sizin fikrinizde almak isterim. Bana yol gösterirseniz sevinirim. Bu forumu çok geç tanıdım. Yeni biri olarak bana yardımcı olursanız çok sevinirim. İnşallah derdimi doğru düzgün anlatmışımdır. Uzun uzun yazmak istememiştim öncesinde ama artık kampoziyonu yazdım.
Arka:
20240425_115011.jpg20240425_114926.jpg
Ön:
20240425_114918.jpg(Boya yaparken ustalar dikkat etmemiş temizlik yapacağım tertemizdi yoksa:))
Derdini anlatacak cümleleri kuramadığın iletişim kör topal kalıyor, ne dediğin anlaşılmıyor. Yardımcı olamam bu şekilde, kusura bakma.
Tekrar buradan özür dilerim. Konuyu toparlayıp tekrar yazdım. Keşke soru-cevaba konu açabilsem ama admin izin vermiyor. Bu süreci sonradan konulaştıracağımda. İlk kez lastik dışında bişey değiştiriyorum. Heyecanlandım birde bilgisizlik cahilliğime verin. Tekrar rahatsızlık için özür dilerim.
 
Son düzenleme:
@ByRedox Vidalı ruble sizinki, kaset uyumlu bi göbek lazım. Kaset uyumlu göbekler minimum 8 vites için zaten, bu konuda daha önce yazdım önceki mesajlarımda görürsünüz, bi tane de spacer gerekecek, çünkü göbek 7'li kaset için değil.

Elektrik dönüşüm kitinin göbeği nedir o belirtilmemiş, onu satıcıya sormak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ByRedox
@ByRedox Vidalı ruble sizinki, kaset uyumlu bi göbek lazım. Kaset uyumlu göbekler minimum 8 vites için zaten, bu konuda daha önce yazdım önceki mesajlarımda görürsünüz, bi tane de spacer gerekecek, çünkü göbek 7'li kaset için değil.

Elektrik dönüşüm kitinin göbeği nedir o belirtilmemiş, onu satıcıya sormak lazım.
Elektrik dönüşüm kitinde iki çeşit var belirtilmeyen vidalı. Birde kasetli modeli var aynı motor, akü ile birlikte geliyor(Sordum whatsapp'tan onunla ilgili konuşuyoruz.). Benim amacım yapmışken kaset dönüşümünüde yapmak göbek, ruble(dişli) değişimi ile olacaksa ama dediğinize göre vites sistemide değişmesi lazım. Spacer nedir bilmiyorum.
Ek:
@The Working Dead FH-TX500 kendi içinde 32 ve 36 delikli olan, QR olan ve olmayan versiyonları da barındırıyo gördüğüm kadarıyla. Örneğin linkteki ürün ((link)) 32 delik ve QR, yanında mandalı geliyo. Montaj aralığı 135mm, büyük ihtimal elinizdeki katlanır da böyledir, siz yine de jantı söküp montaj yerini içten içe bi ölçüp emin olun. 8'li ruble uyar, Sram olsa da uyar illa Shimano şart değil. Mevcut ruble 34t ise sorun yok, daha küçükse arka aktarıcı modelinin özelliklerini inceleyin uyum için.

@mcadirci bu değişimde sorun yaşamış ama ben de Tourney arka aktarıcı ile bu değişimi yaptım (2016 Mosso Marine 26 bisiklet vardı). Evet spacer gerekiyo, ama tek ölçüde spacer yok, kalınlığı önemli, burda bilen arkadaşlar vardır. Ben hiç bilmiyorum kullandığım ölçüyü, bisiklet sepeti mağazası en çok uğradığım bisiklet servisidir, zaten Shimano servis merkezi, göbekle beraber uygun spacer'ı verdiler. Jant örme işini de başka biyer yaptı, ilk başta en büyük dişliye geçmiyodu vites, onu da ufak bi ayarla çözdüm, yıllarca sorunsuz kullandım. Arka aktarıcı değişmedi, zincir uzadıysa eğer o zaman yeni ruble ile yeni zincir takılsa daha iyi olur, uzamadıysa boşa masraf.
Ben şimdi hangi göbeği alacağım? Bana öneride bulunur musunuz? Alacaklarımın listesini çıkarsam arkadaşımla monte edeceğiz(bisikletçide çalıştı). Göbek, spacer ve dişli(kaset ruble) ürün olarak önerilere açığım? Keşke yakında mağaza olsa gidip sorabilsem :) bisikletçilerde çin malı ürün var onları almak istemiyorum.
 
Son düzenleme:
@ByRedox Üzerindeki göbek uçtan uca kaç mm uzunlukta ve jant kaç telli bunları bilirsek daha iyi öneriler verilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ByRedox
@ByRedox Üzerindeki göbek uçtan uca kaç mm uzunlukta ve jant kaç telli bunları bilirsek daha iyi öneriler verilir.
- 36 tane janta teli var. Göbek uzunluğunu bulamadım nasıl öğrenebilirim ya da bisiklette nasıl ölçebilirim?
- Vfren var üstünde yinede kaset ruble takabilir miyim? Fren bu konuda etkili mi?
(Bisiklet: Bianchi Mangun 3×7)
 
- 36 tane janta teli var. Göbek uzunluğunu bulamadım nasıl öğrenebilirim ya da bisiklette nasıl ölçebilirim?
- Vfren var üstünde yinede kaset ruble takabilir miyim? Fren bu konuda etkili mi?
(Bisiklet: Bianchi Mangun 3×7)

Birden çok konuya yazmanız hatalı olmuş. Her konuya ayrı ayrı cevaplar geliyor, her telden gelen cevaplar nedeniyle konu sizin için netleşeceğine karışıyor.

Bahsettiğiniz elektrikli kitin ((link)) zaten kendi göbeği var, o nedenle göbek arayışı gereksiz.
1714075424185.png

Vida-kaset konusunun açıkığa kavuşması için kiti diğer taraftan görmek lazım. Firma kaset ve vidalı uyumlu iki ayrı model olduğunu söylüyorsa istediğiniz modeli alırsınız, üstüne uygun rubleyi takarsınız.
Vidalı modele zaten 14-28 veya 14-34 7'li ruble takılır, vites kolunun ve arka attırıcının değişmesi gerekmez.
Kasete uygun modele göbekteki freehub'ın izin verdiği genişlikte ruble takılabilir. 7'liye uygunsa 7'li kaset ruble takarsınız ama hem sadece 7'li kasete uygun freehub kolay bulunmuyor, hem ona göre ruble bulmak da kolay değil.
O nedenle yüksek ihtimalle 8-9-10 vites uyumlu freehub vardır, o zaman iki seçeneğiniz olur:
- 7'li kaset alıp içe 4.5 mm spacer takarsınız
- 8'li ruble alıp vites kolu ve yüksek ihtimalle arka attırıcıyı da 8'li ile değiştirşirsiniz (7'li arka attırıcıların bazısı 8 vites destekler, giriş seviyesi modeller desteklemez, o nedenle durum sizdeki attırıcıya bağlı). "Madem bu değişimi yapıyorum, o zaman 9-10 vitese çıkayım" derseniz listeye zincir ve aynakol değişiklikleri de eklenir, masraf iyice büyür.

Elektrikli kitin satıcısı bu açıklamaları yapamıyorsa kiti yaptığı işi daha iyi bilen bir yerden almayı tercih etmek daha iyi olabilir.
 
Birden çok konuya yazmanız hatalı olmuş. Her konuya ayrı ayrı cevaplar geliyor, her telden gelen cevaplar nedeniyle konu sizin için netleşeceğine karışıyor.

Bahsettiğiniz elektrikli kitin ((link)) zaten kendi göbeği var, o nedenle göbek arayışı gereksiz.
316596 dosyayı görüntüle

Vida-kaset konusunun açıkığa kavuşması için kiti diğer taraftan görmek lazım. Firma kaset ve vidalı uyumlu iki ayrı model olduğunu söylüyorsa istediğiniz modeli alırsınız, üstüne uygun rubleyi takarsınız.
Vidalı modele zaten 14-28 veya 14-34 7'li ruble takılır, vites kolunun ve arka attırıcının değişmesi gerekmez.
Kasete uygun modele göbekteki freehub'ın izin verdiği genişlikte ruble takılabilir. 7'liye uygunsa 7'li kaset ruble takarsınız ama hem sadece 7'li kasete uygun freehub kolay bulunmuyor, hem ona göre ruble bulmak da kolay değil.
O nedenle yüksek ihtimalle 8-9-10 vites uyumlu freehub vardır, o zaman iki seçeneğiniz olur:
- 7'li kaset alıp içe 4.5 mm spacer takarsınız
- 8'li ruble alıp vites kolu ve yüksek ihtimalle arka attırıcıyı da 8'li ile değiştirşirsiniz (7'li arka attırıcıların bazısı 8 vites destekler, giriş seviyesi modeller desteklemez, o nedenle durum sizdeki attırıcıya bağlı). "Madem bu değişimi yapıyorum, o zaman 9-10 vitese çıkayım" derseniz listeye zincir ve aynakol değişiklikleri de eklenir, masraf iyice büyür.

Elektrikli kitin satıcısı bu açıklamaları yapamıyorsa kiti yaptığı işi daha iyi bilen bir yerden almayı tercih etmek daha iyi olabilir.
1. Yol benim için daha ideal spacer takarım ve çözüme kavuşur. İnternetteki sattılan rulmanın kasetli olup/olmadığını anlamıyorum. Göbek ve ruble(dişli) uyumlu hangi ürünü alacağımı anlamıyorum. Bilgisayar toplarken bu kadar sorun yaşamıyorum. Shimano olursa ilk tercihim. Üstatlarım bana kasetli göbek ve ruble dönüşüm için önerir misiniz? İnternette anlasam kendim bulup alacağım.

(link)

(link) mesela bu işimi görür mü? 36 ve 7 vites. Bir tanede ruble ile pul buldum mu, tamamım :)

Ek: Fren V fren olduğu için kaset rubleye geçebilie miyim?
 
Son düzenleme:
@ByRedox Sorunuza bisikleti hem elektrik motoruyla, hem de eski janta yeni göbek yeni ruble takıp arada elekriksiz kullanmak istediğinizi düşünerek yazdım başından beri, yoksa zaten elektrikli kit ile gelen göbeğe uygun ruble takmak işi çözecek.

Her durumda kadronun göbek için montaj aralığını bilmek için arka jantı kadrodan çıkarın, kadroda göbeğin takıldığı yeri içten içe ölçün, elektrik kitini satan yere de sorun ölçüyü.

Linki verdiğiniz göbekler zaten 7'li olduğu için spacer gerekmeyecek ama almışken mandallı göbek almak lastik patladığında anahtar kullanmadan sökmeniz için daha avantajlı.
 
@ByRedox Sorunuza bisikleti hem elektrik motoruyla, hem de eski janta yeni göbek yeni ruble takıp arada elekriksiz kullanmak istediğinizi düşünerek yazdım başından beri, yoksa zaten elektrikli kit ile gelen göbeğe uygun ruble takmak işi çözecek.

Her durumda kadronun göbek için montaj aralığını bilmek için arka jantı kadrodan çıkarın, kadroda göbeğin takıldığı yeri içten içe ölçün, elektrik kitini satan yere de sorun ölçüyü.

Linki verdiğiniz göbekler zaten 7'li olduğu için spacer gerekmeyecek ama almışken mandallı göbek almak lastik patladığında anahtar kullanmadan sökmeniz için daha avantajlı.
Alterbatif ne alabilirim bilmiyorum. Bunlar benim bulduğum 7 vites uygun ürünler. Başka göbek ve ruble uyar mı bilmiyorum. Şunun keşke standartları olsaymış.

-- V Fren olunca kaset dmnüşümü yapamıyor muyum? Bir yerde okudum. Teyit almak için soruyorum. Bisikletim V Fren.
 
Son düzenleme:
Ek: Fren V fren olduğu için kaset rubleye geçebilie miyim?

Hocam bir nefeslen... Sorduğun bütün sorulara cevap verildi ama sen bisikletten anlamadığın için cevapları algılayamıyorsun.

Yazılanları kısmen tekrar edeyim.

1. Senin göbek aramak gibi bir derdin yok. Göbek satın alacağın jantta kurulu gelecek.
2. Kurulu gelen göbek vidalı mı yoksa kaset ruble için mi? Bunu sana satıcı söyleyecek.
3. Vidali seçeneğin varsa, al-tak-kullan.
4. Jantın üstünde gelen göbek kasetli ruble destekliyorsa, 7 vitesli bir kaset al ve bir spacer al. Hatta ilk önce mahallenin bisikletçisine git, belki onda vardır.
5. Fren ve kaset ruble olayları birbirinden bağımsız... Ancak, disk/hidrolik fren istiyorsan satın alacağın jantın göbeği bu frenleri desteklemesi gerekiyor. V fren olayı da jantın kendisi ile alakalı bir durum, senin paylaştığın linkteki fotoğraflara göre V fren destekleyen bir jant ama bunu da satıcı ile teyit et.

Benim sana önerilerim:
1. 1000W biraz fazla. V fren işini görmeyebilir.
2. 1000W tam olarak yasal da değil. Yokuşları rahat çıkarsın ama düz yolda fazla hızlanırsın. İnce tekerlerle iyi duramazsın ve başına bir bela gelir.
3. Sen bu kiti alma. Git BIMden bir RKS filan al.
4. Bence sen viteslerle biraz oyna, sök, tak, boz, tamirciye git gel, bisiklet parçalarını öğren. Sonra ne istediğine karar ver.
 
Geri