Şevket Akça
Daimi Üye
- Kayıt
- 4 Temmuz 2014
- Mesaj
- 356
- Tepki
- 201
- Şehir
- İstanbul ve Çanakkale
- Bisiklet
- Kron
fizik kanunları.
sürtünme kuvveti,
hız,
ağırlık merkezi (ki bisikletler için olumsuz olan kısım burasıdır).
hız ile sabit bir ivme yaratacaksın.
lastik ile sürtünme kuvvetini yüksek tutacaksın ki yol tutuşun olsun. aksi halde sürtünme kuvveti zarar verici olur
ağırlık merkezi de yere düz bir çizgi çizemeyecek. şöyle ki bisikletin ağırlıklı kısmı lastiklerde kalmalı ancak yüksek bir hıza erişemezsen ve zemine dokunan alan az kalırsa sen de bisiklet üstünde kalamazsın büyük ihtimalle.
sanırım merkezkaç kuvveti sıfır olmalı senin üstünde. merkezkaç kuvveti yükselirse sen bisiklet üzerinde durmazsın
bisiklet altından uçup gider sen olduğun yere çakılırsan bu merkezkaç kuvvetinden dolayı oluyor. bildiğim kadarını aktarmaya çalıştım fizik adına. yanlışım da olabilir.
sürtünme kuvveti,
hız,
ağırlık merkezi (ki bisikletler için olumsuz olan kısım burasıdır).
hız ile sabit bir ivme yaratacaksın.
lastik ile sürtünme kuvvetini yüksek tutacaksın ki yol tutuşun olsun. aksi halde sürtünme kuvveti zarar verici olur
ağırlık merkezi de yere düz bir çizgi çizemeyecek. şöyle ki bisikletin ağırlıklı kısmı lastiklerde kalmalı ancak yüksek bir hıza erişemezsen ve zemine dokunan alan az kalırsa sen de bisiklet üstünde kalamazsın büyük ihtimalle.
sanırım merkezkaç kuvveti sıfır olmalı senin üstünde. merkezkaç kuvveti yükselirse sen bisiklet üzerinde durmazsın