Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Virajlarda yana yatmak

Scudo
Contınental 2.2 Çok Olmasada Biraz Yatıyordum 45 50 km-hızlarda dengemi şaşırtmıyacak kadar yattım sonra hiç bir lastiğimde denemedim Contı Güven veriyordu..Ama Fazla Yatarsanız Jant Telleri Belki Kırılabilir:D Yeride öpebilirsiniz...
 
@Ahmet.Uzun
Arkadaki sürücü refleksle gidonu sağa çevirmiş (sol elciği itmiş gibi) o yüzden önündeki sürücüden kaçtıktan hemen sonra sola yönelmiş bisiklet. Dikkatinize hayran kalmamak mümkün değil. Bu videoyu birçok kez izledim, benim gözüme çarpmadı o hareket.
 
@Gökhan Toros
Yetiyor ama ağırlığımız vererek bisikleti yatırdığımız zaman bisiklet + Sürücünün toplam ağırlık merkezi düşey eksene göre dönülen tarafa kayıyor, bu da bisikletin kaymasını kolaylaştırıyor. Bu yüzden yatırma işlemini vücudun ağırlığını vermeden, vücudu bisikletin yattığı yönün tersine atarak ağırlık merkezinin düşey eksende mümkün olduğunca sabit kalması sağlanmalı diye düşünüyorum.
 
@kkazim

Merkezkaç kuvveti zaten ağırlık merkezini teker izine doğru çekecektir.
O nedenle zaten hızlandıkça daha rahat yatabiliyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fanonn
Olaya biraz MTB gozunden bakiyor olacagiz bu yorumumda ama yol bisikleti tecrubem olmadigi icin mazur gorun :)
Buviraj icin basit teknikler uzerine:

(link)

Risk aliyorsaniz dusmenin bir ihtimal oldugunu ve dusmeninde teknikleri olacagini unutmayin!

(link)

Bu arada uzerinizde koruyucu yoksa en can yakici olanlardan birisi yerde kayarken derinizide asfaltta birakmaktir! Eger genis bir alanda ve akici trafik riski olmayan bir yerde dustuyseniz, bir yarik veya ucuruma yakin degilseniz duserken kapanin ve yuvarlanin. Bu hem derinizin yuzulmesini engeller, hem de derin yaralar almaktansa kucuk ciziklerle atlatmaniza yardimci olabilir...
 
Ben bunu geçtiğimiz günlerde biraz denedim. Açıkçası çok riskli ve en ufak bir hatada kaza yaparsınız. Hızlı sürüşlerde az bir şey yatabiliyorsunuz ama fazlasını denemeye gerek yok çünkü dediğim gibi riskli.
 
Bence bisikleti olabildigince dik tutup seleden ayrilip virajin zittina yonelmek mtb icin cozum olabilir, zemin cok cok onemli lastik basinclarininda fazla yuksek olamamasi onemli
 
Oval kenarlı lastiklerde iş kolaylaşıyor. En büyük sıkıntı pedal çevirememek. Viraj çıkışına doğru belli ivmeyle motorsiklette gaz açılırken bunu yapamıyorsunuz. Ağırlık dağılımından da öte ayrıca, gidon faktörü de ilginç etki yapıyor. Mo lo ko gidonum var. Ellerim tekere yakın kalarak aşağı baskı yapıyorum. Dizimi viraja doğru kırarak kontra ile yoluma devam ediyorum. Meselelerden bir tanesi de mıcır ve kötü asfalt. Tekerin yerden kesilmesi an meselesi. Dizlik-kask-dirseklikle ısınma yapabilirsiniz. Dönen teker sizi düşürmez ama yere basmayan-kayan teker felakete götürür.
 
Benden sana tavsiye deneme bile çünkü motosikleti yatırdıktan sonra gazı yavaşca açmak gerekir bisiklette yatıkken pedal çevirmek pek mümkün değil sonu hiç hoş olmayacaktır
 
Riskli riskli ama bi o kadar da keyifli bisikleti yan yatırdıktan sonra hafif bi şekilde ters tarafa vucunu yönlendirince risk olanı azalıyo ki bu da tecrube istiyen bi durum,pek tasrif edemem acıkcası :)
 
Öncelikle bisikleti tanımak gerekiyor, frenlerin duruş mesafesinden ağırlığına kadar, yani bisikletinizle bütünleşmeniz gerekiyor virajlarda savrulmaların bir çoğu ağırlığı istemsizce öne vermekten kaynaklı ağırlık merkezinizi mümkün olduğunca eşit ama arkaya biraz daha fazla verir ve bisikletinizle tek parça olarak bütünleşirseniz yani bisikletle siz tek parça olduğunuzu düşünmeniz gerekiyor, doğru hızda doğru virajda rahatlıkla yatarak dönebilir ve sorunsuz bir şekilde virajdan çıkabilirsiniz.
 
Mtb icin en iyi donus bisikleti yatirip gidonuda disa cevirmek bence toprak zemin icin konusuyorum asvaltta pek mumkun olmaz can acitir

Screenshot_2015-08-08-17-25-16-1.png

Ve asla bunu yaptiktan sonra tekrar düze alip tekrar yatmayin benden tavsiye :)

@kasapogluu

Bu videomda daha net anlaşılabilir

IMG_20150606_215816-1.jpg
 
Geri