@Tasogare ters cevirip yapmasini ben pek onermiyorum bisiklet ters dondugu icin zincirin alt (uste gore daha gergin) tarafi uste geliyor zincir bollasiyor ayari tam tutturamaz gibime geliyor..
@Zen.eren Vites geçişlerinde sorun varsa bunun nedeni tel gerginlik ayarıdır. L ve H vidalarıyla ilgisi yoktur. L ve H vidalarını olması gerekenden gevşek bırakırsanız zincir rubleen çıkar, boşa düşer, fazla sıkarsanız da en büyük ve en küçük dişlilere geçmez. Bu vidalar limit vidalarıdır, mekanizmanın en büyük ve en küçük dişlilerden dışa doğru gitmesini önler, tam son ruble dişlileri hizasında hareketin durmasını sağlar.
o vidalarla fazla oynamayın arkadaşlar en büyük dişliye geldiğinde mekanizma yukarı çıkmaya devam ederse canınız çok yanar benden söylemesi mekanizma janta çarparsa başına büyük masraf açılır. O yüzden 1 vitesteki son nokta ayarına kesinlikle çok dikkat edin. Benim başıma gelmişti eskiden yeni jant ve mekanizma almak zorunda kalmıştım. @Auron Sanchez
@Zen.eren benim tavsiyem bisikleti ters çevirmek yönünde çünkü bu şekilde limit civatalarını gormenize olanak tanır daha ince ayara imkan verir gibime geliyor
Selamlar. Bendeki sorun da vites ön ve arka en küçük dişlide kalkış yaparsam pedala yüklendiğim anda zinciri çat diye dışarı atıyor. Kalkışta o vitesi kullanmamaya dikkat etmeye başladım. Bunu vites ayarı ile çözebilir miyim?
Shimanonun kendi tarifi var. İkinci vitese alıp vites kolundaki boşluğu alarak ayarlamak gerekiyor ve üçüncü vitese değerek ses çıkarması gerekiyor. Ne kadar işe yarıyor bilemiyorum.