Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites - Hız - Tırmanış Hesapları

Evet arkadaşlar 2. versiyonu da hazırladım. :) Biraz daha düzenli oldu; alan açıklama balonları koydum, ve vites aralıklarını ekledim. Derailleur ve göbek vites için iki ayrı tablo hazırladım.

Bu arada, 12'li kaset seri üretimde (Shimano XTR M9000 ve XTR Di2 M9050), 13'lü kaset konsept üretimi yapıldı (Phil Wood), ve 14'lü kaset sisteminin Shimano tarafından patenti alındı. Yani teorik de olsa, ufukta 14'lü ruble ihtimali var. Göbek viteslerde ise 14 vitesli Rohloff uzun zamandır var. O yüzden her iki tabloda da 14 vitese kadar yer açtım.

Evvelki tabloyla bunun arasında mühim bir fark: Eski (v1) tabloda ÇAP olarak tekerin yük altındaki çapını hesaplayıp ilgili alana giriyorduk. Yeni (v2) tablodaysa artık ÇAP olarak dış lastiğin yüksüz (çökmesiz) çapını giriyoruz. Arka lastiğin yük altında çökme miktarını ayrıca başka bir alanda giriyoruz. Tablo oradan tekerin fiili (etkin) çapını kendisi hesaplıyor.

Tablolarda örnek olarak girdiğim ayna, ruble diş sayıları, ve göbek transmisyon oranları hakkında: Derailleur tablosunda Fuji Touring değerlerini girdim. Göbek tablosunda ise aynakol Fuji Touring, göbek Shimano Nexus-8 (ve Alfine 500) değerlerini girdim.

Edit: Pardon Shimano XTR M9000 serisi henüz 11'li kasetmiş, ben 12 diye yanlış anlamışım. Lakin başka birileri 12'li kaset üretmişler bu arada.
(link)
 

Dosyalar

  • derailleur-v2.ods
    27,3 KB · Okunma: 83
  • gobek-v2.ods
    28 KB · Okunma: 47
Scudo
Okulu bitireli çok oldu tekrar dönmek istemiyorum :) Hiç de özlemedim.
Elinize zihninize sağlık...
 
@Abdullah.R abi çok güzel bi araştırma çok güzel bi yazı çok güzel bi emek. sana sonsuz saygım bir kez daha sonsuzlaştı ( her ne kadar şu yazıyı 5 kere inceleyip hala bişe anlamasamda :D )
 
@chnkrmz ve iyi dileklerini ileten tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Başlangıç yazısında işin teorik temelini izah ettim ama bu hesapları kendiniz yapmanıza lüzum yok. Eklediğim tablolar o işi sizin yerinize yapıyor zaten. :)

İşin teorisinde veya tablolarda herhangi bir sıkıntı bulursanız, veya ilave edilmesini / değiştirilmesini istediğiniz bir şeyler olursa lütfen bildirin. Belki her isteğe cevap veremeyebilirim ancak elimden geleni yapmaya gayret ederim.
 
Cok guzel bir calisma olmus.

Ellerinize saglik....
 
Bu yararlı açıklamalarınız için telekkür ederiz..Kesinlikle sabitlenmesi gereken bir konu olmuş.
 
Gerçekten tebrik ediyorum. Mesleğiniz nedir acaba?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bununla alakalı bir tane android uygulaması var

Başta biraz karışık geliyor. konu da kullanım kılavuzu gibi olmuş :)

Vites 50-11, 90 kadans 52 km/s yapıyor. Aynı kombinasyon da en fazla 65 kadansa çıkabildim 38km/s civarı hızım vardı formüller gerçektende işe yarıyor

(link)
 
@Abdullah.R
Hem emek hem vakit harcadığınız için çok çok teşekkür ediyorum. Çok faydalı oldu, olacak :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@Abdullah.R aklım almadı bunlar nasıl hesaplar emeğinize sağlık... Aldığım bisiklette 53/39 aynakol ve 11/28 ruble var. Yokuşlar sanki dağ bisikletiyle tırmanıyormuş gibi zorluyor. (Bisiklet ağırlıkları mtb:16-yol:9 kg diyelim.)
@Serkan Mıstınoğlu turlarda vites/hızdan ziyade kadans/nabız kontrolü daha sağlıklı olacak. Var mıdır bunun bir ortalaması? Kadans ve Kalp atış hızında hangi ortalamalarda kalmak gerekiyor?

şlkjlkj.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
Bununla uğraşacağınıza biraz daha antrenman gerekli fazla zorlamadan bi tık ileri 53 39 kullanan kaldı mı
 
Bayıra hızlı gireceksin kadansın azalırken vites atıp kadansı koruman gerekiyor
Adele yanması olabilir fazla zorlama bayıra girmeden önce de 53 aynakolla girip 39 a düşebilirsin bu tarz şeyler için programla ancak kendini kandırırsın merak ediyorsan eğer kadans cihazı almakta fayda var
 
@Emreislerel Gerekli tüm teçhizatım var. Bisiklette yeni değilim, gerekli ve yeterli tecrübeye sahibim. Kondisyonum gayet iyi.
Yukarıdaki sorum da gayet net. Hem yol hem dağ bisikleti için sağlıklı olan kadans/nabız aralıkları :aglyrmngaa:
 
  • Beğen
Tepkiler: Emreislerel
Yarışmıyorsak 53-39 çok gereksiz. Kadansı arttırmanın en güzel yolu aynakol 50-34 yapmak . O zaman kadansın artar
 
@isosel

Kadansı yükseltmek kalp ritmini yükseltir mümkün olduğunca düşük kadans yüksek torkta gitmek lazım 75-90 kadans arası ideal nabızda sürüşe devam edebilecek kadar olmalı burada önemli olan duvara çarpmadan yokuşu çıkabilmek. Benim gibi 130 kadansta yokuş çıkmaya çalışıp 5 saniye sonra yerlere yatmayın :) Tabi ki bu dediklerim her insan için geçerli değil ama yeni başlayan birisine kadansın yüksek olsun diyince abartıyorlar kendinize uygun olan vites aralığını bulmanız lazım bu da bisiklet üzerinde geçırdiğiniz süre ile alakalı teoriler ile ferçek hayat her zaman uyuşmuyor

Yani önünüze çıkan her yokuşta arka vitesi en büyük dişliye almayın düz yolda interval antremanı yapın küçük aynakolu sadece ısınmalarda kullanın ve bükük aynada kadansınızı yükseltmeye çalışın

En az 13,2 km/h ile gitmeniz lazım yokuşları
153843 dosyayı görüntüle
Bunu biraz daha açayım
153844 dosyayı görüntüle
%10 eğim için Yaklaşık 320 watt Yani düz yolda 40 km/s ti koruyamıyorsanız kadansınız düşecek ve bu da bacaklarınıza binen yükü artıracaktır kalbi filan boş verin yani yokuş çıkabilmek için önünüz de çook uzun bir yol var

(link)

A olan kısma yokuş verilerini b ye de düz yolda ki verilerini yaz karşılaştırmasını yap üretmen gereken wattı görürsün ama bu teori gerçekte çok daha zor olabilir
 
@isosel

Kadans 90 oneriliyor. Yokusta da 75 civari oneriliyor. Ama yokus biraz aliskanlikla alakali, 60'la cok iyi tirmanan da var, 90'la cok iyi tirmanan da var. Ama bir de gercek var ki kadansi ne kadar yukseltirseniz nabziniz o kadar yukselir (ayni hizda, iki farkli kadansta giden sporcu dusunun, yuksek kadans olanin nabzi daha yuksektir)

Nabiz ise tamamen antrenman hedefinize bagli. O gun dinlenme gununuzse ve spin antrenmani yapiyorsaniz zone 1 ve 2 (kabaca 110 civari), uzun yol antrenmanindaysaniz veya haftasonu grup surusundeyseniz zone 2 dayaniklilik nabzi (kabaca 120 civari), 50-70 kmlik tempo antrenmani yapiyorsaniz zone 3 (135 civari). Nabzin 160 ve uzeri ciktigi durumlar ya yaristir, ya da sprint antrenmanidir. Ama sprint antreaninda bile nabiz ortalamaniz 160 cikamaz, cunku her setten sonra dinlenip, nabzi dusuruyor olacaksiniz o_O

Bir de yokus antrenamani ve zamana karsi antrenmani eklenebilir. İkisi de yuksek nabiz ortalama cikarir. Ve ikisi de sizin threshold (surdurulebilir maksimum nabiz) nabzinizi cikarir. Benimki 179 mesela :naslyany: Uzun sure koruyabileceginiz maksimum nabiz degeridir bu.
 
Geri