Abdullah.R
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 8 Temmuz 2013
- Mesaj
- 565
- Tepki
- 950
- Yaş
- 62
- Şehir
- Büyükçekmece & Anamur
- İsim
- Abdullah Ramazanoğlu
- Başlangıç
- 1973—74
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Evet arkadaşlar 2. versiyonu da hazırladım. Biraz daha düzenli oldu; alan açıklama balonları koydum, ve vites aralıklarını ekledim. Derailleur ve göbek vites için iki ayrı tablo hazırladım.
Bu arada, 12'li kaset seri üretimde (Shimano XTR M9000 ve XTR Di2 M9050), 13'lü kaset konsept üretimi yapıldı (Phil Wood), ve 14'lü kaset sisteminin Shimano tarafından patenti alındı. Yani teorik de olsa, ufukta 14'lü ruble ihtimali var. Göbek viteslerde ise 14 vitesli Rohloff uzun zamandır var. O yüzden her iki tabloda da 14 vitese kadar yer açtım.
Evvelki tabloyla bunun arasında mühim bir fark: Eski (v1) tabloda ÇAP olarak tekerin yük altındaki çapını hesaplayıp ilgili alana giriyorduk. Yeni (v2) tablodaysa artık ÇAP olarak dış lastiğin yüksüz (çökmesiz) çapını giriyoruz. Arka lastiğin yük altında çökme miktarını ayrıca başka bir alanda giriyoruz. Tablo oradan tekerin fiili (etkin) çapını kendisi hesaplıyor.
Tablolarda örnek olarak girdiğim ayna, ruble diş sayıları, ve göbek transmisyon oranları hakkında: Derailleur tablosunda Fuji Touring değerlerini girdim. Göbek tablosunda ise aynakol Fuji Touring, göbek Shimano Nexus-8 (ve Alfine 500) değerlerini girdim.
Edit: Pardon Shimano XTR M9000 serisi henüz 11'li kasetmiş, ben 12 diye yanlış anlamışım. Lakin başka birileri 12'li kaset üretmişler bu arada.
(link)
Bu arada, 12'li kaset seri üretimde (Shimano XTR M9000 ve XTR Di2 M9050), 13'lü kaset konsept üretimi yapıldı (Phil Wood), ve 14'lü kaset sisteminin Shimano tarafından patenti alındı. Yani teorik de olsa, ufukta 14'lü ruble ihtimali var. Göbek viteslerde ise 14 vitesli Rohloff uzun zamandır var. O yüzden her iki tabloda da 14 vitese kadar yer açtım.
Evvelki tabloyla bunun arasında mühim bir fark: Eski (v1) tabloda ÇAP olarak tekerin yük altındaki çapını hesaplayıp ilgili alana giriyorduk. Yeni (v2) tablodaysa artık ÇAP olarak dış lastiğin yüksüz (çökmesiz) çapını giriyoruz. Arka lastiğin yük altında çökme miktarını ayrıca başka bir alanda giriyoruz. Tablo oradan tekerin fiili (etkin) çapını kendisi hesaplıyor.
Tablolarda örnek olarak girdiğim ayna, ruble diş sayıları, ve göbek transmisyon oranları hakkında: Derailleur tablosunda Fuji Touring değerlerini girdim. Göbek tablosunda ise aynakol Fuji Touring, göbek Shimano Nexus-8 (ve Alfine 500) değerlerini girdim.
Edit: Pardon Shimano XTR M9000 serisi henüz 11'li kasetmiş, ben 12 diye yanlış anlamışım. Lakin başka birileri 12'li kaset üretmişler bu arada.
(link)