Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites Küçültürken Sorun Yaşıyorum

awakening

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
Kayıt
15 Temmuz 2022
Mesaj
338
Tepki
388
Yaş
46
Şehir
İstanbul
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Geçtiğimiz ay arka jantı ördürdüm ve yeni göbek taktırdım 11 vites uyumlu eskisi 9 vites uyumlu bir göbekti dolayısıyla 2mm lik bir spacer koydum. Sorun sanırım bundan sonra başladı. Vitesi 7-8-9 a alırken misal 8 den 7 ye alınca çıt çıt sesi geliyor 6 dan tekrar 7 ye yükseltince ses yok vites ayarlarını çok ince ayarlamama rağmen tam oldu dediğim noktada tekrar sorun yaşatıyor yakın zamanda arka aktarıcıyı değiştirdim durumda düzelme olmadı. Sorunun sebebi ne olabilir?
 
Scudo
Benzer bir sorun bende de vardı, özellikle vites düşerken yapıyordu. Vites kolunuz bozuk olabilir mi? Ya da 1x9 falan yaptı iseniz ve aktarıcı yeteri kadar gergin değilse vites kablosunu iyi bir şekilde çekemediği için vites kolu boşa çıkıyor. Bir de aktarıcının dişli kapasitesinden fazla kaset dişlisi kullanırsanız bazen aktarıcı kilitlenme benzeri tepki gösteriyor ve vites koluna tepki vermiyor.
Ya da birkaç soru sorayım.
- Zinciriniz yeteri kadar gergin mi?
- Aktarıcı dişli kapasitesinden fazla olan bir kaset dişlisi kullanıyor musunuz?
- Tekli sistem mi kullanıyorsunuz?
- Aynakolu geriye doğru çevirdiğinizde aktarıcı vites düşme eğilimine giriyor mu?
 
Ya vites teliniz çok gergin, ya da aktarıcıyı vurdunuz yamuldu. Arkadan bakın kolu zemine düz mü iniyor diye. Ondan sonra telin + - sınırlarını düzenleyin. Alt sınır çok sınırlanırsa düşmeme problemi olabiliyordu sanırım, bisikletçiden duyduğum kadarıyla aktarıyorum. Bilgili kullanıcılar daha çok yardımcı olabilir.
 
Benzer bir sorun bende de vardı, özellikle vites düşerken yapıyordu. Vites kolunuz bozuk olabilir mi? Ya da 1x9 falan yaptı iseniz ve aktarıcı yeteri kadar gergin değilse vites kablosunu iyi bir şekilde çekemediği için vites kolu boşa çıkıyor. Bir de aktarıcının dişli kapasitesinden fazla kaset dişlisi kullanırsanız bazen aktarıcı kilitlenme benzeri tepki gösteriyor ve vites koluna tepki vermiyor.
Ya da birkaç soru sorayım.
- Zinciriniz yeteri kadar gergin mi?
- Aktarıcı dişli kapasitesinden fazla olan bir kaset dişlisi kullanıyor musunuz?
- Tekli sistem mi kullanıyorsunuz?
- Aynakolu geriye doğru çevirdiğinizde aktarıcı vites düşme eğilimine giriyor mu?
Ruble, aktarıcı hizası, sınır ayarları, kadro kulağı, zincir tansiyonu hepsi düzgün. Vites kolu yada plastik spacer dan şüpheleniyorum... Teşekkürler
Ya vites teliniz çok gergin, ya da aktarıcıyı vurdunuz yamuldu. Arkadan bakın kolu zemine düz mü iniyor diye. Ondan sonra telin + - sınırlarını düzenleyin. Alt sınır çok sınırlanırsa düşmeme problemi olabiliyordu sanırım, bisikletçiden duyduğum kadarıyla aktarıyorum. Bilgili kullanıcılar daha çok yardımcı olabilir.
Aktarıcıyı yeni değiştirdim sorun devam ediyor
 
Aktarıcıyı ne yazık ki bende eğriltmiştim ama yinede ayarlardan sonra 1-2 hariç hepsine düzgün atıyordu. Aktarıcı kolu düzeltmemin bir yolu var mıdır?
 
B screw ayarını kontrol ediniz. Zinciri en büyük dişliye alıp dişliyle zincir arasındaki mesafeyi ayarlayın. Diğer herşeyin kontrol edildiğini söylediniz. Bunuda kontrol etmekten zarar gelmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Peregrine
Onu ilk olarak ayarlamıştım zaten. 👍

Maalesef sorun halen devam ediyor delirtme noktasına geldi yaptığım vites ayarları faydasız kaldı vites büyütürken özellikle 5-6-7-8-9 hiç sorun yok 9 dan küçük viteslere alırken vites ses yapıyor, misal arnavut taşlı yoldan geçiyorum durup dururken yan vitese atlıyor. Vitesi büyütürken bu sorun da olmuyor sorunu çözemedim belki vites kolunu değiştirsem düzelecek ancak ucuz da bir parça değil...
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarDemirel
Merhaba sakaryadaysanız ayarlayabilirim
 
Vites kolunu söküp dişli mekanizmasına wd-40 sıkın. Vites telini söküp kararmalara karşı inceleyin. Aktarıcı tarafınki ucundan az keserek çıkardıysanız (yani yeniden kullanmak için yeterince uzunsa) ve aynı teli kullanmak istiyorsanız uç noktasından sökülmeye çalışan telleri toplayıp havya yardımıyla az bir lehim ile açılmasını önleyin, tel boyuca varsa kararan yerlere daha fazla olmak üzere wd-40 sıkın ve parmağınızla tüm tel boyunca yayın yapabilirseniz vites teli hortumunun (vites dış kablo) içine de her iki taraftan sıkın. İç telinizi takıp normal ayarlarınızı yapıp sorun ortadan kalkmış mı tekrar deneyin.

Tabi bunun en temizi iç ve dış kabloyu değiştirmek ama bir problem yoksa boşa masraf yapmış olursunuz.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: awakening
Merhaba sakaryadaysanız ayarlayabilirim
İstanbuldayım ancak ayarla telafi edilecek gibi durmuyor maalesef...aynı vitese küçülterek gelince sorun var büyüterek geldiğimde hiçbir sorun yok. Kolda vites küçültürken teli kavramayla ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum ancak %100 emin değilim.
 
İstanbuldayım ancak ayarla telafi edilecek gibi durmuyor maalesef...aynı vitese büyüterek gelince sorun var küçülterek geldiğimde hiçbir sorun yok. Kolda vites küçültürken teli kavramayla ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum ancak %100 emin değilim.
Sorun küçük dişliye geçerken oluyorsa kablo içten paslanmış olabilir, çözümünü yukarıda yazdım.
 
Vites kolunu söküp dişli mekanizmasına wd-40 sıkın. Vites telini söküp kararmalara karşı inceleyin. Aktarıcı tarafınki ucundan az keserek çıkardıysanız (yani yeniden kullanmak için yeterince uzunsa) ve aynı teli kullanmak istiyorsanız uç noktasından sökülmeye çalışan telleri toplayıp havya yardımıyla az bir lehim ile açılmasını önleyin, tel boyuca varsa kararan yerlere daha fazla olmak üzere wd-40 sıkın ve parmağınızla tüm tel boyunca yayın yapabilirseniz vites teli hortumunun (vites dış kablo) içine de her iki taraftan sıkın. İç telinizi takıp normal ayarlarınızı yapıp sorun ortadan kalkmış mı tekrar deneyin.

Tabi bunun en temizi iç ve dış kabloyu değiştirmek ama bir problem yoksa boşa masraf yapmış olursunuz.
Önceki tel kısa olduğu için yakın zamanda teflon tel ile değiştirmiştim, baştaki önerinizi deneyeceğim
Sorun küçük dişliye geçerken oluyorsa kablo içten paslanmış olabilir, çözümünü yukarıda yazdım.
Yukarda dalgınlıkla ters yazmışım küçük dişliye değil aslen büyük dişliye geçerken yani vites küçültürken sorun yaşıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Önceki tel kısa olduğu için yakın zamanda teflon tel ile değiştirmiştim, baştaki önerinizi deneyeceğim

Yukarda dalgınlıkla ters yazmışım küçük dişliye değil aslen büyük dişliye geçerken yani vites küçültürken sorun yaşıyorum
Aktarıcı ve kolun modeli nedir ?

Vites kolu olarak st ef-51 arka aktarıcı ise tx-35 kullanıyorum . Bazen büyük dişliye geçerken tek basınca geçmiyor bir daha basınca geçiyor . Ardından bir vites koldan yükseltiyorum . İnce ayarla çözülecek bir olay fakat o ayarı yapmak çok zor. Bu yöntemle kullanıyorum.
 
St-r3000 sora kol
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Arka aktarıcı bacağı dişlilere paralel mi?
Tel bir yerde sıkışıyor olabilir ozellikle orta göbeğin altindan gectigi yerde bir plastik aparat var toz camur vb nedenle burda takılıyor olabilir mi? Rubleyi kontrol ettiniz mi? Belki yalpalama olabilir? Kulakcığınız eğri olabilir mi?.
Ince ayardan ziyade tüm bileşenlerin tek tek elden geçmesi kontrolü lazım. Ince ayar vitesin sasirdiğı bir ust bir alt ta gezindiği durumları duzeltir ki gerginlik vidasiyla en kolay halledilecek şey bu. Bende uyanan ilk sey vites telinin bir yerde takıldığı oldu. Çikarip kontrol edin yeni de olsa bir yerde açılma olabilir. Bjr de arka aktarıcının disliye paralelligi en önemlisi. Kendi tecrübem high low vidalarıyla bir gün 2 saat uğraştım yok olmuyor istediğim verimi alamiyorum. Hele dediginiz gibi büyük dişlilere gecmeye basladım mi yok. Ya geçmiyor ya disliden atıyor. Forumda bir mesajda paralellik vurgusunu görünce, kaba kuvvete gectim. Kulakçik bende hakkaten biraz eğri imiş onu duzelttim yetmedi elimle arka aktarıcı bacağını tel bagli değil boşta iken ruble dişlileri ile hizaya getirdim ve süpriz son vites sorunum kalmadı high ve low vidalarıyla işim bile kalmadı. Hatta high vidam son gevsekligindeydi bir gün düştü. Viteslerim hala tıkır tıkir !
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Arka aktarıcı bacağı dişlilere paralel mi?
Tel bir yerde sıkışıyor olabilir ozellikle orta göbeğin altindan gectigi yerde bir plastik aparat var toz camur vb nedenle burda takılıyor olabilir mi? Rubleyi kontrol ettiniz mi? Belki yalpalama olabilir? Kulakcığınız eğri olabilir mi?.
Ince ayardan ziyade tüm bileşenlerin tek tek elden geçmesi kontrolü lazım. Ince ayar vitesin sasirdiğı bir ust bir alt ta gezindiği durumları duzeltir ki gerginlik vidasiyla en kolay halledilecek şey bu. Bende uyanan ilk sey viyes telinin bir uerde takıldığı oldu. Çikarip kontrol edin yeni de olsa bir yerde açılma olabilir. Bjr de arka aktarıcının disliye paralelligi en önemlisi. Kendi tecrübem high low vidalarıyla bir gün 2 saat uğraştım yok olmiyor istediğim verimi alamiyorum. Hele dediginiz gibi büyük dişlilere gecmeye basladım mi yok. Ya geçmiyor ya disliden atıyor. Forumda bir mesajda paralellik vurgusunu görünce, kaba kuvvete gectim. Kulakçik bende hakkaten biraz eğri imiş onu duzelttim yetmedi elimle arka aktarıcı bacağını tel bagli değil boşta iken ruble dislileei ile hizaya getirdim ve süpriz dön vites sorunum kalmadı high ve low vidalarıyla işim bile kalmadı. Hatta high vidam son gevsekligindeydi bir gün düştü. Viteslerim hala tıkır tıkir !
Bahsettiğiniz tüm olasılıkları birkaç defa kontrol ettim kulakçıkta eğrilik yok, tel sıkışması yok, tansiyon ayarı iyi, arka aktarıcı değişti orda da herhangi bir sıkıntı yok. Kolu büyük dişliye almak isterken çıt sesi geliyor ancak çoğu zaman keskin değil kolu ittiğimde ne zaman net bir tepki alırsam o zaman büyük dişlide yani vites küçültürken sorun olmuyor bu her 10 seferden sadece 1-2 sinde gerçekleşiyor. Kolda sıkıntı olduğuna neredeyse eminim.
 
Arkadaşlar neredeyse ayni konu hakkinda benim de sıkıntım var, simdi problem su, vites yükseltirken yani (dişli küçültürken) hiç bir sıkıntı yok, fakat vites düşerken(dişli büyütürken) cok cok ince ayarlamama rağmen 6'dan 5'e düşerken mandalı çektiğimde zor düşüyor, mandali ittim mesela 6'dan 5'e düştü geçmiyor sonra mandali az daha iterek 5 e düşürüyorum. Bir sorum bu,

Diğer sorum ise mekanikten anlamama rağmen neden olduğuna hiç bir fikrim yok, ve beni çok rahatsiz ediyor, arka 7. ve 5. Dişlide iken pedaldan tıkırtı hissediyorum, yanlis anlasilma olmasin tikirti sesi gelmiyor, bi yerlerde bisey oluyor sanki takilma gibi ve pedalda hissediyorum o takilma mi artik neyse, bunun sebebini nasil bulacağim hiç bir fikrim yok, lütfen fikirlerinizi esirgemeyin.
Bisikletim carraro force 770, 3x9 aktarici sistemi komple altus set. Bisiklet 4 aylik. Simdiden tesekkurler
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK
Bahsettiğiniz tüm olasılıkları birkaç defa kontrol ettim kulakçıkta eğrilik yok, tel sıkışması yok, tansiyon ayarı iyi, arka aktarıcı değişti orda da herhangi bir sıkıntı yok. Kolu büyük dişliye almak isterken çıt sesi geliyor ancak çoğu zaman keskin değil kolu ittiğimde ne zaman net bir tepki alırsam o zaman büyük dişlide yani vites küçültürken sorun olmuyor bu her 10 seferden sadece 1-2 sinde gerçekleşiyor. Kolda sıkıntı olduğuna neredeyse eminim.
Elinde fazladan bir aktarıcı varsa onu takıp dene birde.

Bende aynı sorunu yaşıyordum birkaç kere vites kabloları değişti, başka vites kolu ilede denendi sorun devam etti, en son başka bir aktarıcı ile denedik sorunsuz çalıştı bende arka aktarıcıyı değiştirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Elinde fazladan bir aktarıcı varsa onu takıp dene birde.

Bende aynı sorunu yaşıyordum birkaç kere vites kabloları değişti, başka vites kolu ilede denendi sorun devam etti, en son başka bir aktarıcı ile denedik sorunsuz çalıştı bende arka aktarıcıyı değiştirdim.
Eski aktarıcıda da aynı sorun vardı.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK
Eski aktarıcıda da aynı sorun vardı.
Ne sorunmuş arkadaş bütün önerileri denemişsin ama çözüm yok halen, bence sen yeni bir bisilet al diyeceğim de ülkenin durumu belli. Allah kolaylık versin en kısa sürede sorunu çözersin umarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Geri