@korayg tourney şehir bisikletleri içinde yol bisikleti alacaksanız claris ile başlayın
@mehmet AltuğEagle ve XTR di2 (hatta xtr) serileri zaten yarışçı serileri. Bu seriler satıştan ziyade gövde ve yenilik gösterme amaçlıdır.
Yarışlarda Sponsorlar tarafından karşılanır. İnanılmaz hafif ama çok dayanıklı değillerdir.
örnek vermek gerekirse xt ile xtr arasında bariz bir ağırlık farkı var ama bu ağırlık farkı xt nin daha sağlam ve uzun ömürlü olmasını sağlıyor.
Normal kullanıcılar zaten xt veya x0,x1 alıyor hem daha uzun ömürlü hemde fiyatta daha avantajlı, ilgili çok Testler var zaten.(bikeradar)
Bu yüzden bir çok üretici firmada eagle da var ve xtr di2 de var. Örnek Cube ELITE C:68 SLT (di2) ve Cube ELITE C:68 SL (eagle) hangisini istersen.
Ama son kullanıcıda bu vites grublarını görmek çok zor. Ben genelde yabancı forumlarda ; yarışlardan ziyade son kullanıcıya bakıyorum . Son kullanıcılarda çok tercih etmiyorlar açıkçası. Bisiklet fiyatına çünkü.
Ayrı bir olay dan daha behsedeyim ; sram ve shimanonun tek yaprak aynakol kullanmasına karşıyım. Yıllarca doğru vites kullanmayı gösteren örnekleri ve çapraz kullanmayı önlemeyi anlatan üreticiler şuanda tek aynakol ile 1x11 gibi vites sistemlerini satıyorlar.
Ondan sonra dişliler sıyırdı mühabbeti başlıyor. Başlıyor da yarışçının zaten sponsoru var ise umrunda değil ki. 4-5 yarışdan sonra yeni ayna kol geliyor .
Bence ayna kolda en az 2 adet yaprak bulunması gerektiğini savunuyorum. Tabi bu benim fikrim... Sen tek yaprak dersin , o 3 yaprak der.
