Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

@denizt
199423 dosyayı görüntüle
Böyle bir tablo var, sizin aktarıcı 5701 ise tiagra 4600 ile çalışır. SL flatbar vites kolu, cs arka dişliler, cn zincir, Rd arka aktarıcı, fh arka göbek

Eski seri olduğundan 4600leri ikinci el bulmak daha kolay. AliExpresste de epey ucuz 4600 kollar vardı. Oraya da bir bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
@Anonim

evet 5701
sanırım uyumlu gibi bi şansımı denicem teşekkürler

edit: ikinci el hiç yok ya
edit2: forumdan buldum az önce :D ama 4700. mecbur aktarıcıyı da değiştiricem
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: slckats
Mesaj sahibi tarafından daha uygun bir konuya taşındı.
 
Dün akşam Dahon Mariner D8 bisikletimle 15 kilometrelik bir tur yaptım. Sekizinci vitese geçtiğimde sanki zincir bir yere sürtüyormuş gibi hissetmeye başladım ve hafif ses gelmeye başladı. Yedinci vitesteki akıcılık ve pürüzsüzlük yoktu. Birkaç dakika sonra tam gaz sekizinci viteste giderken tam tur olmasa da pedal birkaç kez boşa döndü; acaba zincir mi attı diye düşündüm ama atmamıştı. Bir bisikletçiye göstereceğim fakat ne olabileceğiyle ilgili fikriniz var mı?
 
Sevgili genç arkadaşlar, 9 sayfalık tüm yazıları dikkatli bir şekilde okudum. Öncelikle bu denli farklı seçeneklere sahip olduğunuz için çok şanslısınız. Ben eski bir yarışçıyım. Bisikletimde uzun uğraşılar ile bir campagnolo arka vites bulmuştum, çok sevinmiş ve heyecanla takmıştım. Yine Campagnolo çift vites kolu bulup takmıştım. Benim bulabildiğim ruble 13-15-17-19-22 idi. Ön ayna dislisi ise 51-46 idi. Ön vites ise bulabildiğim simplex idi. Bu bisikletle özellikle inişlerde çok sorum yaşardım çünkü vites oranları yetersiz kaldığında pedal boşa dönerdi. Çok dik yokuşlarda ise birkaç kez ruble zorlanma nedeniyle arka göbek dişlerini bozdu. Sizler ne gerekli ise bugün onu bulabiliyorsunuz bu nedenle çok şanslısınız.
Vites olayını size çok basite indirerek anlatmak isterim. Uygun vites her yolda bacaklarınıza aynı basıncı ya da aynı kuvveti harcatan demektir. Örnek olarak düz yolda bacaklarınız pedala 5 kg basınç uyguluyorsa, iniş aşağı da bacaklarınızın 5 kg basınç uyguladığı vites ya da yokuş çıkarken yine 5 kg uyguladığınız vites doğrudur. Unutmayınız ki 50 beygir motor gücü olan araçta da motor gücü vites kutusu yardımıyla düz yol ya da yokuşta aynı güç harcanarak aracı sürmenizi sağlar. Sadece hız değişkendir. Bu arada bizim vites kollarında sayı yoktu, kolu tecrübenizle çekerek vites atışını sağlardınız. Hepinize mutlu günler dilerim...
 
Arkadaşlar yokuş çıkarken performansımızı arttıracak , bisiklete arka aktarıcılar,ruble,aynakol gibi nasıl modifikasyonlar yapabiliriz. Kardeşime alacağım için yokuşlar tahminimce zorlayacaktır birde seneler öncesinde bir iki kere bisiklet sürdüğünü saymassak hemen hemen hiç bisiklet kullanmadı sayabiliriz. Kullanımı kolaylaştıracak önerilere açığım.Henüz ortada bir bisiklet yok, şehir bisikleti ilk düşündüm ancak geneli 28 jant ve bu kardeşime büyük gelir. Geriye ekonomik koşullarıda ekleyince 26 jant mtb kalıyor. Sadece ön amortisörlü , mekanik diskli bir model bakıyorum. Bianchi,bisan ,kron arasında gidip geliyorum. Alacanıcak bisikletede duruma göre 1.5 inceliğinde lastik takarsak zannedersem asfaltta kullanımınıda bir nebze iyileştirmiş oluruz
 
Arkadaşlar yokuş çıkarken performansımızı arttıracak , bisiklete arka aktarıcılar,ruble,aynakol gibi nasıl modifikasyonlar yapabiliriz. Kardeşime alacağım için yokuşlar tahminimce zorlayacaktır birde seneler öncesinde bir iki kere bisiklet sürdüğünü saymassak hemen hemen hiç bisiklet kullanmadı sayabiliriz. Kullanımı kolaylaştıracak önerilere açığım.Henüz ortada bir bisiklet yok, şehir bisikleti ilk düşündüm ancak geneli 28 jant ve bu kardeşime büyük gelir. Geriye ekonomik koşullarıda ekleyince 26 jant mtb kalıyor. Sadece ön amortisörlü , mekanik diskli bir model bakıyorum. Bianchi,bisan ,kron arasında gidip geliyorum. Alacanıcak bisikletede duruma göre 1.5 inceliğinde lastik takarsak zannedersem asfaltta kullanımınıda bir nebze iyileştirmiş oluruz
Önce bisikleti almanızı, alırken de rublenin (arka dişli) en büyük dişlisinin 30 un üzerinde yani üzerinde en az 30 tane dişli olmasına dikkat edin, ön dişlinin küçük olanın da 20 civarında dişli olduğuna dikkat edin. Bunlar yeterli olacaktır. Zaten sürekli binerse 1 ay içinde kondisyon da sağlar çok zorlanmaz.
 
İyi akşamlar beyler, bayanlar.
Elimde 8 rubleli Shimano Altus m310 aktarıcısı olan bir Salcano astro var. Acaba ben bu aktarıcıyı acera m360 ile değiştirsem olur mu?
Diğer bir sorum ise 8li rublelik aktarıcı yerine 9lu veya 10lu taksam ne olur (vites kolu değişmemek şartıyla)? Vitesler yüksek doğrulukla çalışır mı?
 
6-7-8 vitesin zinciri ile 9 lu yada 10 lu vitesin zinciri aynı olmayabilir. Yani zincir de değişecek. geriye bi tek aynakol kaldı muhtemelen o da uyumlu olmayacak. Tabi bunlar kağıt üstünde böyle. Pratikte birlikte çalışabiliyolar. Ben 11 vites zinciri ile uyumlu çalışan bi aynakolla 10 vites zinciri kullanıyorum ne zamandır çalışıyor. Varsa fırsatın almadan önce dene ama altus aktarıcı ile acera vites değiştirici muhtemelen düzgün çalışmayacaktır. @BirGaripDeli
 
Son düzenleme:
Peki altus m310 yerine acera m360 taksam (ikisi de 8vites için) olur mu? @denizt
 
Muhtemelen uyar. Uymazsa Vites kolu da alırsın zaten eski seriler çok masrafın olacağını zannetmem. @BirGaripDeli
 
Arkadaşlar geçenlerde -yaklaşık 2 ay önce- yağmurlu bir havada çamurda bisiklet sürmüş bulundum.

Fakat henüz çamurun ne oldugunu bilmediğimden ötürü, çamur arka tekerle birlikte, ön aktarıcıya birikti. Oradanda zincir aracılığı ile çamur arka aktarıcıya falan derken, ortalık bayağı bir karıştı. Ben ilk baş bunu önemsemedim ve sürmeye devam ettim.

Ama arkadaki rublenin, en küçük iki dişlisindeyken zincir artık Pat diye öne doğru bir diş sıyrılıyor gibi oluyordu.

Sonrasında en küçük çarkta kullanmadan eve kadar gittim.

Evde temizledim, ama bu vurmalar devam etti. Bu sıyrılmayı, arka aktarıcının dikey yönde hareketini sağlayan vidası yardımıyla, aktarıcıyı yukarı kaldırarak çözebildim.

Sonrasında temizleyince farkettim ki, arka rublenin en alt dişleri, hafifce zincirin bastığı yerler aşınmış gibiydi.

Ben sadece alt dişleri değiştirebilirmiyim bunu bilmiyorum. Çünkü onları geçenlerde söktüm ve yağladım, en alt 2 diş tüm kasetten bağımsız şekilde çıkıyordu. Sadece o dişler satılıyormu..

Tüm kaseti değiştirmekte maddiyat olarak kasabilir. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Saygılar.
 
Arkadaşlar geçenlerde -yaklaşık 2 ay önce- yağmurlu bir havada çamurda bisiklet sürmüş bulundum.

Fakat henüz çamurun ne oldugunu bilmediğimden ötürü, çamur arka tekerle birlikte, ön aktarıcıya birikti. Oradanda zincir aracılığı ile çamur arka aktarıcıya falan derken, ortalık bayağı bir karıştı. Ben ilk baş bunu önemsemedim ve sürmeye devam ettim.

Ama arkadaki rublenin, en küçük iki dişlisindeyken zincir artık Pat diye öne doğru bir diş sıyrılıyor gibi oluyordu.

Sonrasında en küçük çarkta kullanmadan eve kadar gittim.

Evde temizledim, ama bu vurmalar devam etti. Bu sıyrılmayı, arka aktarıcının dikey yönde hareketini sağlayan vidası yardımıyla, aktarıcıyı yukarı kaldırarak çözebildim.

Sonrasında temizleyince farkettim ki, arka rublenin en alt dişleri, hafifce zincirin bastığı yerler aşınmış gibiydi.

Ben sadece alt dişleri değiştirebilirmiyim bunu bilmiyorum. Çünkü onları geçenlerde söktüm ve yağladım, en alt 2 diş tüm kasetten bağımsız şekilde çıkıyordu. Sadece o dişler satılıyormu..

Tüm kaseti değiştirmekte maddiyat olarak kasabilir. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Saygılar.
Aynı vites sayısına sahip ve Temiz dişli bulursanız tabiki olur, ama önce zincir uzunluğunuzu da ölçün, sebebi zincirinizin uzayarak dişlileri aşındırması olabilir, normalde çamurla o kadar çabuk aşınmaz, olmaz olmaz diye bişey yok tabi. Zincir uzunluğu normalse dişli değişimine gidebilirsiniz, tavsiyem komple rubleyi değişin, ikinci eller çok güven vermiyor. Zincir uzamışsa direk hem zinciri hem rubleyi değişin. Zincir uzamasıyla ilgili konu vardı aratabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozic
Merhabalar tekrar ben, olayın belkide zincirle alakası vardır diyerek bir zincir aldım ve denedim. Yeni zincir daha az hasarlı olduğu için dediğim öne doğru artık daha kolay gider oldu. Ve sorunumun en azından zincir kaynaklı olmadığına ikna oldum.

Resimde Sağdaki o 2 ayrı parça varya arkadaşlar, benim o dişler zamanla yıpranmış. Aslında tüm kaseti değiştirmeme gerek yok. Sadece bu sağda görünen küçük 2 taneyi değiştirsem yetecek.

Fakat onların adı nasıl ayrılıyor onu bilmiyorum. Ben sadece 9lu Kaset yazınca doğal olarak bütün bir ürün karşıma çıkıyor. 9 uda birden.

Sorum; bu 2 tane küçük parçayı ayrıca bulabilirmiyim? Saygılar, iyi forumlar
 

Dosyalar

  • hmgoepprod.jpg
    hmgoepprod.jpg
    99,2 KB · Okunma: 7
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Sorum; bu 2 tane küçük parçayı ayrıca bulabilirmiyim? Saygılar, iyi forumlar

Dişli üzerindeki kaçlı olduğu yazar. 12t ; 15t vb . Misal sizin aradığınız 12t ve 15t ruble dişlisi ise bu şekilde aratmanız yeterli. Yalnız o alacağınız 2 dişli ( eğer bulabilirseniz ) 0 ruble fiyatına gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozic ve suat akman
Merhabalar tekrar ben, olayın belkide zincirle alakası vardır diyerek bir zincir aldım ve denedim. Yeni zincir daha az hasarlı olduğu için dediğim öne doğru artık daha kolay gider oldu. Ve sorunumun en azından zincir kaynaklı olmadığına ikna oldum.

Resimde Sağdaki o 2 ayrı parça varya arkadaşlar, benim o dişler zamanla yıpranmış. Aslında tüm kaseti değiştirmeme gerek yok. Sadece bu sağda görünen küçük 2 taneyi değiştirsem yetecek.

Fakat onların adı nasıl ayrılıyor onu bilmiyorum. Ben sadece 9lu Kaset yazınca doğal olarak bütün bir ürün karşıma çıkıyor. 9 uda birden.

Sorum; bu 2 tane küçük parçayı ayrıca bulabilirmiyim? Saygılar, iyi forumlar
9 lu ruble kaç paraki dişliyle uğraşıyorsunuz, yeni bir set alın bence.
 
Sorunum çözüldü, çözümü yazmak için girdim.

Yanlış kalın zincir almışım ve doğal olarak daha berbat bi şekilde ileri doğru vuruyordu pedal.
Forumdan öğrendiğim kadarıyla 9 lunun zinciri ince olurmuş. Gidip 9lu zincirini ayrıca aldım ve denedim. Atma problemi tamamen bitti.
Dişliyi değiştirmeye gerek bile kalmadı.

Eski zincirim zaten bir kere zorlamayla kopmuştu ve eskimişti. Pimlerinden bazı yerler ayrık duruyordu. Sorunu zincirle çözmüş oldum.

Çarkları genede değiştiricem ama. O Aşınmaları araştırdım, artık çarkların değişim zamanına işaretmiş. Oda aradan cıkacak böylece.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri