Scudo Sports

Volkswagen'in emisyon skandalı

Dünyada başka olay kalmadı bir şey yazmak isterdim de gereksiz tartışmaya girmek istemiyorum.
 
Scudo
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/12091363_896601520388685_4435385632906850091_o.jpg
 
arkadaşlar nasıl bu kadar duyarsız olabiliyorsunuz? bu son derece ciddi bir olay. yazılan yorumlara bakıyorum da başka olay mı kalmadı diyen mi dersin dalga geçen mi..

hava kirlendikçe sen rahat bisiklet süremeyeceksin kardeşim bu nokta çuvaldızı kendine batırdığın nokta. bunun öncesinde kirlelen havada düşen yaşam standartı var hastalık var bununla beraber değişen ekosistem var.. yani var oglu var.

Türkiye de pek önemsenmedi bu konu ve bende hiç şaşırmadım.. hele ki bisiklet sevdalısı kardeşlerimin de böyle yorumlarını görünce daha karamsar oldum.
 
Ben olayın derinini öğrendikçe önceki sayfalardaki yorumumda yanıldığım noktalar olduğunu gördüm. Kusura bakmayın özür dilerim. Sığ bir yaklaşımmış benimki :(
Yapılan çook yanlış ve VW her türlü kötü sonucu hakediyor.
Gündelik hayata uymuyor değiştirilsin dediğim test aslında kapsamlı bir testmiş. Araç roller üzerine alınıyor , büyük kayışlarla sabitleniyor ve karşıdan rüzgar türbinleriye rüzgar tüneli etkisi yaptırılarak araç rollerda durmasına karşın rüzgara karşı gidiyor gibi simüle ediliyormuş. Tabii rollerda olduğu için direksiyon hiç dönmüyor. İşte VW nin yazılımı yapılan hıza rağmen direksiyonun hiç dönmemesini yolda değil rollerda olduğunu anlayarak test moduna alıyor ve arabanın gücünü düşürüp yakıt hava karışımında yakıtı fakirleştiriyor ve havayı artırıyormuş. Böylece düşük tüketim düşük emisyon sonuçları ortaya çıkıyor.
Birileri gerçek hayatta test edince araba test moduna girmediğinden gerçekler ortaya çıktı.
Bu aynı zamanda haksız rekabet demek. Siz bakıyorsunuz gücü rakiplerinden fazla , emisyonu düşük tüketimi düşük VW yi tercih ediyorsunuz. Aslında gerçek veriler olsa belki de almayacaksınız.
Şimdilik Eu6 normundaki araçlarda bu yazılımın olmadığı söyleniyor. Olay sadece VW yi mi vurur yoksa tüm dizelleri mi vurur bilmiyorum. Ben de tam benzinli Eu5 VW golfü satıp, Eu6 normunda dizel otomatik ford almıştım :)
 
Volkswagen Türkiye satış yetkilisi: Doğuş otomotiv,
Türkiye egzoz emisyon kontrol yetkilisi: TüvTurk,
TüvTurk Sahipleri: Doğuş otomotiv + Alman firması TÜV SÜD AG + Bridgepoint (ENG).
 
@baykuş97

Almanya: Volkswagen artık eskisi gibi olamaz

Almanya Maliye Bakanı Wolfgang Schaeuble, emisyon skandalı sonrası otomobil devi Volkswagen şirketinin yapısında önemli değişiklikler yapacaklarını söyledi.
Wolfgand Schaeuble Alman medyasında yayımlanan röportajında, Volkswagen'in varlığını eskisi gibi sürdüremeyeceğini belirtti.
Schaeuble röportajda, skandalın Almanya ekonomisi için bir tehdit yaratmadığını vurgulayarak, "Krizden daha güçlü bir şekilde çıkıyoruz. Krizlerden öğreniyoruz" dedi.
 
http://www.adilmedya.com/_img/_tmp/spacer.gif
6 Otomobil Üreticisinde daha Emisyon Krizi: Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo...
http://www.adilmedya.com/_img/_tmp/spacer.gif
Volkswagen dışında 6 otomobil üreticisinin araçlarında yapılan testler, bu araçların da izin verilenin çok üzerinde zehirli gaz salınımı gerçekleştirdiğini gösterdi.

The Guardian'ın haberine göre Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat ve Volvo'nun dizel otomobillerinde yapılan testler, bu firmaların ürettiği araçların da gerçekte belirtilen değerlerin çok üzerinde zehirli gaz salınımı gerçekleştirdiğini gösterdi.
Araştırmanın Adac tarafından yapıldığı bildirilirken, kimi dizel araçların Avrupa Birliği testlerinin 10 kat üzerinde gaz salınımı olduğu görülüyor. En çok zehirli gaz salınımı yapan aracınsa Nissan'ın X-Trail 1.6 cDi modeli olduğu söyleniyor.
Nissan sözcüsü tarafından yapılan açıklamadaysa, şirketin yasalara ve düzenlemelere uymakta olduğu öne sürülüyor.
Volkswagen krizinin çıktığı andan itibaren sorunun tek bir şirketle sınırlı olmadığı, bütün sektörü kapsadığı söylenmiş, ancak diğer otomobil şirketleri bunu reddetmişti.

(link)
 
citroen varsa peugeot ford volvo mazda'da var aynı motor hepsi. fiatın motorunuda opel kullanıyor.
belediye otobüslerinide ölçsün birisi sevabına.
 
Sanırım yavaş yavaş dizel araçları piyasadan çekmeye çalışıyorlar. Petrol fiyatlarında ki düşüş, petrol şirketlerini tüketimi artırma çareleri bulmaya itiyor. Dizeller az yakıyor, haliyle bu durum artık işlerine gelmiyor. Yoksa emisyon da ki bu hileden haberleri olmamasına imkan yok. Sanırım 15-20 yıl içerisin de önce dizelleri sonra benzinlileri trafikten çekmeyi planlıyorlar. yerlerini elektrikli otomobiller alacak. Bunun için radikal bir yol izlenmesi gerekiyordu, ilk kurban vw den başladılar, diğerleri de arkasından gelecek. Dünya da bu önümüzde ki 10-15 yıl içerisin de, yok artık diyeceğimiz bir çok radikal gelişme olacak gibi görünüyor.
 
Konuyla ilgili "Türkiye'deki şirketler fazla sallamaz." denmiş. Aslında doğru, çünkü vatandaşın çok da şeyinde değil doğaya ve kendi sağlıklarına verilen zarar. Bu arada konu ile ilgili şöyle bir bilgi edindim. VW ABD'ye 80.000 araç satabilmiş. Bunu arttırmak için ilk önce ABD'ye üretilen araçlarda bunu yapmışlar. Sonra her ülke için.

Almanya-Rusya yakınlaşması ile ilgili komplo teorisi de bana inandırıcı geldi açıkçası.
 
BMW'nin bazi 2000 motor dizel modelleri (X3 kesin) de risk altinda..
 
Anlamadığım şey herkes VW'nin dizel araçlarına laf etmiş. ABD'nin araçlarına bir şey dememiş. 2 Litrelik motor dünyayı ne kadar kirletebilir ki 4 Litrelik bir motorla karşılaştırıldığında.
 
@Volg
Kirletme kriteri önemli olan. ABD araçları "ben çok kirletirim, ona göre" diyor. Bunlar "biz hiç kirletmeyiz, bizi al az vergi öde" diyor.
 
Uçaklara da şart emisyon testi :)
 
@KuzuBoyz Konuda tartışılırken sadece VW araçları kirletiliyor gibi konuşulmuş.
 
30 - 40 kat fazla kirletmek ne demek VW zaten baya hatalar yapmaya başlamıştı bir aralar DSG şanzuman da patlayan patlayana idi ama yinede satışı etkilenmedi. yine sor bizde yok satar bu arada bmw de topun ağzında grubun ürettiği bi çok araca bu iş sıçrarda bişi çıkarmı o bilinmez, bu bile karizmasını çizmiyorsa daha yapacak bişi yok. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: zekixx
Alman basınında yer alan bilgilere göre, sahtekarlık nedeniyle üretilen her motor başına 100-200 avro arası kâr elde edilmiş. Toplam 11 milyon otomobile takıldığı belirtilen bu motor sayesinde asgari olarak 1.100.000.000 (Bir milyar 100 milyon avro) kar sağlanmış.
Tekeller arasında rekabetin sertleştiği günümüzde daha fazla otomobil satmak, aynı zamanda “sürümden kazanmayı” esas alan düşük maliyetli üretim anlamına geliyor. Rakamları yan yana koyduğumuzda VW’nin bunu yaptığını görüyoruz. VW’nin dünya pazarındaki yükselişi ekonomik krizin olduğu yıllara denk gelmesi tesadüf değil. 2008’den sonra otomobil satışını sürekli arttıran VW, en sonunda bu yılın ilk yarısında 5 milyon 44 bin araçla, ezeli rakibi Japon Toyota’yı geçti.
Kriz yıllarında bir taraftan Alman hükümeti otomobil tekellerini desteklemek için “hurda primi” adı altında daha fazla otomobilin satılabilmesi için özel bir uygulama başlatıldı, diğer taraftan çalışma yasalarında yapılan değişiklikle taşeronlaştırma, esnek çalışma alabildiğince yaygınlaştırıldı, işgücü maliyeti düşürüldü.

Alman Çevre Yardımı (Deutsche Umwelthilfe – DUH) derneği 2007’den itibaren düzenli olarak Federal Hükümet’e başvurularda bulunarak Alman otomobil tekellerinin belirlenen zehirli gaz emisyon kurallarına uymadığı konusunda uyarmış. Dernek haklı olarak şimdi bu uyarıları ne zaman ve nasıl yaptığını ayrıntılarıyla kamuoyuyla paylaşıyor. Keza AB Komisyonu da yaz tatili öncesinde Almanya’yı bu konuda uyarmış.
Demek ki, Almanya ve AB içerisinde VW konusunda gelen uyarıların tümü hükümet ve yetkili daireler tarafından hasır altı edilmiş. Başka bir değişle, Almanya’nın dünyada “parlayan yıldızı” VW’ye bir zararın gelmesi istenmemiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: zekixx
@srdrmrs Hocam su forum dahi Ulkemizin ufkunu gosteriyor. Sokaga cikip bakmaya gerek yok. Haklisiniz, bizden adam olmaz, biz boyle duyarsis, unutkan ve aptal oldukca guden de cok olur, somuren de.

@Volg Hocam ABD niye dizel kullansin, bahsettiginiz araclarin cok buyuk yuzdesi benzinli. Zaten ABD satis oranlari cok dusuk, adamlarda yakit bol, az yaksin, tasarruflu olsun derletleri yokki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg ve srdrmrs
Geri