Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Wahoo Elemnt (ve Bolt) Kullanıcıları Kulübü

Bisikletin özellikleri falan tanıtılıyor mu peki?

TR'den 2. el aldım ama bir arkadaşım da Wiggle'dan aldı. Ürün gelince tam olarak kaça geldiğini yazarım.
Bisikletle falan alakası yok Burak. Sensör sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç
Scudo
Merhaba, vergiyle falan ne kadara gelecek acaba Burak hocam?
Selam, geçen ay Amazon'dan element bolt v1 229$+16$vergi (Usa içi) ile aldım. Adresi Usa verdim, arkadaş getirecek. Türkiye teslim için +50$ daha alıyordu. Bilginize...
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
Selam, geçen ay Amazon'dan element bolt v1 229$+16$vergi (Usa içi) ile aldım. Adresi Usa verdim, arkadaş getirecek. Türkiye teslim için +50$ daha alıyordu. Bilginize...
Teşekkür ederim, her şekilde içeriden almaktan daha ekonomik gibi.
 
2.el Garmin edge 520'lere bakıyordum ama hep hırpalanmış , kullanılmış aletler 1500 - 2000 arası. Wahoo çok güzel görünüyor Bolt serisi oldukça işleyişli görünüyor. İhtiyacım çizdiğim rotayı alete atıp sürmek.
 
Bazı cihazlarda 2 bisiklet girişi var, wahooda da olabilir. Eğer farklı jant ölçüsü lastik kalınlığı varsa sonuçlar farkedebilir nihayetinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Bazı cihazlarda 2 bisiklet girişi var, wahooda da olabilir. Eğer farklı jant ölçüsü lastik kalınlığı varsa sonuçlar farkedebilir nihayetinde.
İşte benim anlatmak istediğim şey de tam olarak bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
İşte benim anlatmak istediğim şey de tam olarak bu.

Bildiğim ve önceden araştırdığım kadarıyla çoklu bisiklet desteği bu cihazda yok. Ancak elinizdeki tüm sensörleri cihaza ekleyebilirsiniz. Aynı marka aynı model iki sensörünüz de olsa Bluetooth ya da ANT idleri farklı olacağı için bilgisayar onları farklı cihaz olarak eşleştirir. Sonrasında sürüş esnasında hangi sensör aktifse, o sensörlerden data çeker.

Garmin cihazlarda Mountain, Road, Commute, Gravel gibi profiller belirlenebiliyor. Wahoo'da da bu özellik varsa farklı bisikletleri farklı profiller altında tanımlayıp farklı sayfalar yaratabilirsiniz. Eğer profil desteği yoksa, yine farklı sayfalar yaratıp, atıyorum ilk 3 sayfayı bir bisiklet, ikinci 3 sayfayı ikinci bisikletiniz için kullanabilirsiniz.
 
İşte benim anlatmak istediğim şey de tam olarak bu.

Şurada aynı soru sorulmuş, olumlu yanıt alınmış, yanıt verenin konfigürasyonu birebir aynı değil ama olabiliyor gibi anladım:
Wahoo'da mutlaka en az 2 farklı profil olabiliyordur, bendeki 150 liralık göstergede bile farklı teker değerleri girilen ve farklı istatistik tutan iki profil var. Sensörler de profile bağlıysa profil değiştirince kullanılan sensörler de değişiyordur. Urban Biker yazılımında öyle mesela, tüm sensörleri listeliyor, seçili profilde kullanılacak sensörler aktif-pasif yapılabilyor, mi band her iki profilde açık, kadans sensörü birinde açık. Wahoo'nun arabiriminde benzer bir özellik varsa, profil değiştirince o profil için sensör seçimi yapılabiliyorsa iki profil iki bisikletteki ayrı ayrı sensörlerle çalışmalı.

Ek: Sanırım profillerle değil, sadece yukarıdaki mesajda belirtildiği gibi sayfalarla yapılıyormuş: (link)
 
Son düzenleme:
Bildiğim ve önceden araştırdığım kadarıyla çoklu bisiklet desteği bu cihazda yok. Ancak elinizdeki tüm sensörleri cihaza ekleyebilirsiniz. Aynı marka aynı model iki sensörünüz de olsa Bluetooth ya da ANT idleri farklı olacağı için bilgisayar onları farklı cihaz olarak eşleştirir. Sonrasında sürüş esnasında hangi sensör aktifse, o sensörlerden data çeker.

Garmin cihazlarda Mountain, Road, Commute, Gravel gibi profiller belirlenebiliyor. Wahoo'da da bu özellik varsa farklı bisikletleri farklı profiller altında tanımlayıp farklı sayfalar yaratabilirsiniz. Eğer profil desteği yoksa, yine farklı sayfalar yaratıp, atıyorum ilk 3 sayfayı bir bisiklet, ikinci 3 sayfayı ikinci bisikletiniz için kullanabilirsiniz.
Şurada aynı soru sorulmuş, olumlu yanıt alınmış, yanıt verenin konfigürasyonu birebir aynı değil ama olabiliyor gibi anladım:
Wahoo'da mutlaka en az 2 farklı profil olabiliyordur, bendeki 150 liralık göstergede bile farklı teker değerleri girilen ve farklı istatistik tutan iki profil var. Sensörler de profile bağlıysa profil değiştirince kullanılan sensörler de değişiyordur. Urban Biker yazılımında öyle mesela, tüm sensörleri listeliyor, seçili profilde kullanılacak sensörler aktif-pasif yapılabilyor, mi band her iki profilde açık, kadans sensörü birinde açık. Wahoo'nun arabiriminde benzer bir özellik varsa, profil değiştirince o profil için sensör seçimi yapılabiliyorsa iki profil iki bisikletteki ayrı ayrı sensörlerle çalışmalı.
En iyisi alınca kurcalayarak bulmak olacak sanırım :)
 
En iyisi alınca kurcalayarak bulmak olacak sanırım :)

Sensorleri ekledikten sonra her speed sensoru için ayrı ayrı jant çapını companion app üzerinden girebiliyorsunuz. Hangi sensörden veri geliyorsa zaten otomatik olarak o sensöre bağlanıyor. Sorun yaşamazsınız.
 
Sensorleri ekledikten sonra her speed sensoru için ayrı ayrı jant çapını companion app üzerinden girebiliyorsunuz. Hangi sensörden veri geliyorsa zaten otomatik olarak o sensöre bağlanıyor. Sorun yaşamazsınız.
Sadece kadans sensörü ve nabız bandı kullanmak istiyorum. Hızı GPS ile ölçsün. Peki hızı sensör olmadan GPS üzerinden alabiliyor muyuz?
 
İşte benim anlatmak istediğim şey de tam olarak bu.
Ne fark edecek ki? Hız ölçümünü GPS yapıyor zaten. Sen bunu trainer'a bağlarsan hız sensörü gerekli. O zaman zaten jant ölçüsünü wahoo uygulamasından giriyorsun. Onun dışında nabız, kadans ve güç sensörü tanımlanıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç
Önünde büyük engeller olmadığı sürece GPS hızı, hız sensöründen daha isabetlidir çünkü GPS alıcısı konumunu belirleyebilmek için uydular ile arasındaki bağıl hızı hesaplamak zorunda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç
Önünde büyük engeller olmadığı sürece GPS hızı, hız sensöründen daha isabetlidir çünkü GPS alıcısı konumunu belirleyebilmek için uydular ile arasındaki bağıl hızı hesaplamak zorunda.
Kesinlikle katılmıyorum hız sensörü olmayınca GPS verisi zaman zaman gidiyor oralarda sapıtmalar oluyor Max speed 200-250 leri görebilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Kesinlikle katılmıyorum hız sensörü olmayınca GPS verisi zaman zaman gidiyor oralarda sapıtmalar oluyor Max speed 200-250 leri görebilirsiniz
Evet önünde engel olmadığı zamanlar için yazmıştım.

Bu arada, max speed 250 kmh hangi yol bilgisayarında gördünüz acaba? Çünkü bu tarz hatalar neredeyse her zaman telefonlarda oluyor. Telefonun işletim sistemi GPS kullanan programı güç ya da bellek tasarrufu için kapatıyor, programı tekrar açınca da konumu yeniden bulana kadar kötü hesaplamalar yapıyor.
 
Son düzenleme:
Bir GPS cihazı en az 8 uydu ile bağlantı kurduktan sonra lokasyon bilgisini vermeye başlar. Saniyede bir koordinat bilgisi hesaplaması yaparak hız bilgisi oluşturur. Buradan hareketle şehir içinde yüksek binalar gibi engeller olduğunda bu sayı 8'in altına düşebilir. Bu da lokasyon ve dolayısıyla hız bilgisinde sapmalar yaratır.

Özetle şehir içinde biniliyorsa hız sensörü öneririm, eğer şehir içinden çok şehir dışındaki alanlarda turluyorsanız zaten 11-13 uydu ile rahatlıkla bağlantı kuracaktır.
 
Evet önünde engel olmadığı zamanlar için yazmıştım.

Bu arada, max speed 250 kmh hangi yol bilgisayarında gördünüz acaba? Çünkü bu tarz hatalar neredeyse her zaman telefonlarda oluyor. Telefonun işletim sistemi GPS kullanan programı güç ya da bellek tasarrufu için kapatıyor, programı tekrar açınca da konumu yeniden bulana kadar kötü hesaplamalar yapıyor.

hız sensörü olmayınca GPS verisi zaman zaman gidiyor oralarda sapıtmalar oluyor Max speed 200-250 leri görebilirsiniz

Bu cümleden benim bu hızları gördüğümü mü anladınız yol bilgisayarının marka modeli farketmeksizin cep telefonu GPS iyle aynı mantıkta çalışıyor
Screenshot_2021-10-25-20-12-04-302_com.strava.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Bir GPS cihazı en az 8 uydu ile bağlantı kurduktan sonra lokasyon bilgisini vermeye başlar. Saniyede bir koordinat bilgisi hesaplaması yaparak hız bilgisi oluşturur. Buradan hareketle şehir içinde yüksek binalar gibi engeller olduğunda bu sayı 8'in altına düşebilir. Bu da lokasyon ve dolayısıyla hız bilgisinde sapmalar yaratır.

Özetle şehir içinde biniliyorsa hız sensörü öneririm, eğer şehir içinden çok şehir dışındaki alanlarda turluyorsanız zaten 11-13 uydu ile rahatlıkla bağlantı kuracaktır.
GPS çipi konumu hesaplamak için önce hızı bulmak zorunda. GPS'in çalışma biçimi bu şekilde. Konum farkını süre farkına bölerek yani yol bölü zaman yöntemi ile bulunmuyor hız. Aşağıdaki PDF'de 5. slaytta ölçümler özetlenmiş.

(link)

Uygun şartlarda GPS daha hassas deseydim daha doğru olurdu sanırım (isabetlilik=accuracy, hassaslık=precision diye düşünürsek):

(link)

Çok teorik tartışmalar yapmak istemem, herkes ihtiyacına göre uygun olan cihazı alsın tabii ki. Hepimiz, özellikle ülkemizde zor şartlarda, bu sporu yapmaya çalışıyoruz. Gün geçtikçe alım gücümüz düşüyor malum, ne alırsak kar şu an, çok ince eleyip sık dokumaya gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cagdasa
Geri