Scudo Sports

Waw

@Sabri Atalay

Bunun sebebi nedir acaba?

Görüntüsü gayet değişik araçlarda olsa Karayolları Yönetmeliği'ne göre bisiklet tanımına giriyor.

"Bisiklet: En çok 3 tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz araçtır."

Memur çevirdiği zaman yönetmeliğin ilgili sayfası açıp gösterilebilir. Kanunen sıkıntı yaratacak bir durum göremiyorum ben.

Kaçırdığım bir nokta varsa aydınlatırsanız sevinirim.
 
Scudo
@Onuralp Armağan

Bisiklet tanimi avrupanindaki bire-bir ayni;demek ki celiskilen baska yasa yoksa bir sorun yok .
Tek sorun guvenlik açisindan aydinlanma sistemi isteyebilir.
 
Motorlu ya da motorsuz araçlar,ruhsatlı araçlarda ruhsatta belirtilen,ruhsatsız araçlarda ise tanımlarında belirtilen fiziksel özellikleri değişecek şekilde modifiye edilemezler.Yani bisiklet,tartışmaya mahal vermeyecek şekilde bisiklete benzemelidir.Modifikasyon ya da teknik değişiklik suçtur.
 
@Derya Keçeci

Burada araç üzerinde bir değişiklik ve modifikasyon yapılmıyor. Kullanıcının araç üzerinde bir tasarrufu söz konusu değil, üretici nasıl ürettiyse aynı şekilde kullanıyor. Dolayısı ile ne bir değişiklik ne de bir modifikasyon söz konusu değil. Üreticiden nasıl çıktıysa aynı şekilde kullanılıyor.

Şöyle bir madde var, lakin bu da sahip olduğu "ve" bağlacı sebebiyle engel teşkil etmiyor. "Ve/veya" olsa idi durum değişirdi.

136/10 Üç tekerlekli ve özel şekilde imal edilmiş motosikletler hariç, bu araçlar üzerine kasa, sandık ve benzerleri yaptırılarak ve karayollarında sürülerek ticari amaçlı yük taşımalarında kullanılması, yasaktır.

yasak olan ticari amaçla kasa ve sandık yaptırılarak kullanmak.

Kaldı ki yine kullanıcı kasa yaptırmıyor, fabrikasyon olarak bisiklet kendinden kasalı...

Ben hala kanunen bir engel göremiyorum. Yönetmelik ve aracın kullanma kılavuzu ve teknik özellikleri her zaman kişinin yanında bulunmalı tabii ki...
 
Onuralp kardeşim,araçların teknik şartnamelerini sanayi bakanlığı yürütür.Yani bu durumda,ithalatçı firmanın sanayi bakanlığına sözkonusu araç için başvurması ve aracın sınıfını belirlemesi gerekir.Benim yorumum,şu hali ile böyle bir aracı trafik polisi çevirirse ile başlıyor ve hala geçerli.

Buna ek olarak,bir çok ayrıntı kanunda yer almaz.Kanunun uygulama esaslarını "Mevzuat" düzenler.Ben size mevzuattan bahsettim.Kanun 10-15 sayfa,mevzuatlar ciltler dolusudur.Örneğin Milli eğitim kanunu sadece 20-25 sayfayken,mevzuatı 600 sayfalık üç cilttir.Trafik kanununu da böyle düşünün.

Şimdi sizi trafik polisi böyle bir araçla çevirdi.Henüz böyle bir aracın türkiyede satışı olmadığı için,mevzuat gereği polis,şu an için geçerli kanun ve yönetmelik uyarınca ona "Modifikasyonlu araç"1 işlemi yapabilir,durum budur.

Yapabilir mi? Türk polisi bu,yapar mı yapar:)
 
Derya Bey, ithalatçı firma olsa zaten sorun çıkma ihtimali kalmıyor. Sanayi bakanlığı ürünün özelliklerini bisiklet olarak kaydına aldıktan sonra nihai kullancının hiçbir sorunu kalmayacaktır. Sonuçta bakanlığın elinde Trafik kanunu ve yönetmeliği dışında referans alacağı hukuki kaynak olamayacağı için bisiklet olarak iznini vermek zorunda olurlardı.

Ancak burada Frederic Bey kendisi sınırdan geçerek Türkiye'ye giriş yapıyor. Giriş yaparken motorlu taşıt olarak kaydını yapamayacaklar, dolayısı ile yine biraz uğraştırsa da bisiklet olarak Türkiye sınırlarına girecektir.

Yetkililerin eli kolu bağlı, Trafik mevzuatı bisikletin teknik olarak tanımını yapmış fakat şekil olarak tanımını yapmadığından kabul etmek zorunda kalacaklardır.

Polise laf anlatmanın kolay olmayacağının ben de farkındayım, ama kanun bu noktada engelleyici gözükmüyor.
 
@Onuralp Armağan

Ayni fikirdeyim. tek sikinti Avrupada yasal olarak bir bisiklet reflektor ve aydinlatma sistemi mevzut olmali;Turkiyede aynidir saniyorum.
 
Benim bildiğim Lapointe,öyle bir araçla Türkiye yollarına çıkmaz.Her neyse,ilk zamanlar ATV lerin sınıfı da,eliktrikli bisikletlerin de sınıfı belli değildi ve mevzuat boşluğunda bir çok kişinin cezalardan başı yandı.Şu an gerekli yasal düzenlemeler yapıldı,bu araç için ise gerekeni söyledim.Hukuki yanını ayrı tutarsak,aklı olan kimse,böyle bir araçla Türkiye yollarına çıkmaz....Deyip gidelim...
 
Bilgiler için tesekkurler;
Turkiye gelmek riskli ve Turkiye sinirda geri donmek istemiyorum; ne yazik ki Turkiyenin gumrukleri ilk defa karsiladiklari yenilikleri ile kolay lokma degiller.
Birkaç yil once bir fransiz çifti at ve at arabayla Israele gidiyorlardi.Turkiye kadar butun gumrukler sorunsuz geçtiler ama Turkiyeye giremediler.
Selamlar
 
peki yatay olarak kullanılan recumbent bisikletlerinin de bildiğim kadarıyla Türkiye'de satışı yok.Bu bisikletlerin de o zaman ülke sınırları içine girmesi yasak diyebiliriz satışı olmadığı için.
 
Recumbet ile Türkiyeye gelen çok turist gördüm hiç biride problem yaşamamış gümrükte.
Arkadalar lütfen bu kadar gözkorkutucu olmayalım yok taşlarlar yok kapıdan sokmazlar.
 
@ertugrul olan

Taşlarlar mı bilmem ama, yolda hareket halinde bir şahinin içindeki magandaların kafama soda şişesi fırlattığını, koluma vurup kaçtıklarını, arkadan dibime kadar gelip kroluğun son sınırındaki havalı otobüs kornaları ile korkutmaya çalıştıklarını bilirim. Başıma gelmiş şeyler bunlar. Bu ülke maganda kaynıyor. Taşlar mı taşlamaz mı bilemem ama (ben böyle bir olaya şaşırmam, soda şişesi atan onu da atar) öyle krolar öyle magandalar var ki, eminim bunu yolda devirmeye çalışırlar. Üstelik kendilerince çok da eğlenirler. Hala kask ile bisiklet sürenlere bile uzaylı modu ile bakan, gülen, küfreden dingillerin ortalıkta cirit attığı bir ülkede yaşıyoruz. Bu gerçeği inkar etmenin anlamı yok. :(
 
Kirolar ve magandalardan ote park halindeyken çocuklar içine girebilyorlar,hatta anneler çocuklarini oturtuyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: dgncsk
Türkıyede bu bisikletin içindeyken bisikleti çalmaya kalkarlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: dgncsk
Abi at arabasına bile zamanında ehliyet geldi çok iyi hatırlamıyorum arkadaşım demişti uydurmuşta olabilir.Ama elektrikli bisikletlere ehliyet geldiğine göre bununla gezmek için Türkiye daha hazır değil.Yollar olsun,insanlar olsun.Gerçekleri söylüyorum abi.Bundan 10 yıl sonra inşallah böyle şeyler bizim ülkemizdede normal karşılanır.Öyle bir Türkiye istiyoruz.Haydi hayırlısı diyelim...
 
@muratt35

Gerçekten mi? ne kadar saçma bir yasa; bu yasa elektrikli bisiklet pazari yavaslanir;

@muratt35

Biliyorum. Turkiye'ye gelmek Turkiyede kilometrelerce surmek anlamina gelmiyor.

Guzel bir video
 
ben de şunu merak ediyorum :velomobil denen bu aslında kapalı kasa rekumbenti(çünkü Türkçe okunduğu gibi yazılan bir dildir ee madem Türkçe konusunda hassasım o halde buna neden yatay bisiklet demiyorum)gelenkesel bisikletlerden daha hızlı kılan -rüzgar direncinin çok çok daha düşük olması dışında -nedir?İkinci sorum ise yokuşlardaki performansı gelenksel bisikletlerden daha mı düşük ?
 
aeoradinamik olarak özel tasarlandığı için rüzgar direnci çok az. O yüzden birisinde yarış bisikleti olan diğerinde waw veya mango olan fiziksel olarak eşit seviyedeki iki sporcuyu düşündüğümüz zaman waw hız olarak açık ara fark atacaktır. Yaklaşık 30kg olduğundan dolayı yokuş çıkmak biraz zor olacaktır ama yokuşta kaybedilen hız, düz yolda geri kazanılacaktır. Ayrıca not etmekte fayda var ki, içine yol boyunca ihtiyacınız olan giyecek, içecek ve yiyecek koyabiliyorsunuz. Ayrıca bazı modellerinin de arkası bagaj olarak tasarlanmıştır. Elektirik destekli modelleri de mevcuttur ama kanaatimce elektirikli bisiklet sürmek, bisiklet sürmek demek değildir.
 
Rüzgar direnci dışında bir sebep göremiyorum.

Yokuşlarda normal bisikletten daha yavaş kalacaktır. Hava direncine karşı harcanan çaba hızın kübüyle orantılı. Dolayısıyla zaten düşük olan tırmanış hızında avantajını büyük oranda kaybediyor. Üstüne ağırlığı biniyor. Ancak şöyle bir avantajı var yokuşta; çok düşük hızlarda bisiklette denge bir sorun halini alabilirken üç tekerlekli bu tip aletlerde denge bir sorun değil. Dolayısıyla bisiklet için pratik olmayacak kadar yüksek tork/düşük hız sağlayabilen aktarma sistemi uygulanabiliyor -arka tekerleğinizde kocaman bir "birinci vites" dişlisi düşünün.
 
Geri