Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

WD-40 bisiklet için neden kötüdür?

@no_education


Linkini verdiğim ürünü kadro da zarar görebilecek bölümlerde kullanabilirsin. Kendim bilhassa bahsettiğin kısım ve arka çatalda ayakkabının sürtebileceği kısımlara uyguladım, gayet başarılı ve güvenli bir ürün.

(link)
 
Scudo
Uzun turlara çıkarken bisikletin aksamlarını gözle de olsa kontrol etmek lazım, ve her sürüşten önce zinciri makine yagıyla da olsa yağlamak lazım. Senede bir iki kez yağlamak yetmez..
 
Bu zincir yağı konusu tıptaki "plecebo etkisi" gibi bir şeydir aslında. Bir ürünü ikna olur alırsınız, kullandığınızda "vay be yağ gibi çalışıyor her şey" dersiniz. Oysa her temizleme ve yağlamadan sonra her makine yağ gibi çalışır.;)

Benim seçimim otomobil motor yağı. Arabamda kullandığım castrol edge W5-30 sentetik yağını kullanıyorum. Kışlık yağ olduğu için oldukça akışkan ve 1 litrelik kutusu herhalde şu anda 25-30 tl dolayındadır. Dolayısıyla son derece ekonomik de bir çözüm aynı zamanda.

Bisikletimi her kullanımdan sonra zincirini de mutlaka bahçe hortumuyla yıkıyorum. Binişimden önce de ufak bir şişeye koyduğum o yağı orta kalınlıkta bir resim fırçası ile zincirin üzerine dolaştırıyorum; en fazla 1 dakikamı alıyor. Tek olumsuz yönü, yağlı zincirin ilk başlarda hafif de olsa arka çatallara ve janta nokta nokta yağ saçması. Onu da dönüşteki temizliğinizde bezle siliyorsunuz zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: sedona610
Ben hırdavatçıda rastgeldiğim Bartech marka gres yağını denedim. Aslında zincirli testerelerde kullanılan bir gres türü, krem gibi ince bir gres. Topaklanmıyor, etrafa sıçramıyor. Zincir, vitesler gayet sessiz çalışıyor, tavsiye ederim.
 
Merhaba, bugün tekzenden aşağıdaki yağı aldım. İnternette araştırdım ama herhangibir bilgi bulamadım. Tekzendeki etiketinde testere zinciri yağı yazıyordu yine de emin olamadım. Bilgisi olan var mı arkadaşlar?
151347.jpg
LİNK: (link)
 
üstatlar gerçek anlamda zincir bakımı için neler gereklidir ? maddeler,alet edevatlar anlamında .? bunun dışında fren diskinin bakımı nasıl yapılır ? zincirden tam zıt anlamında tamamen diski kuru tutmak mı ?
 
Zinciri temiz tutmak ve yagsız bırakmamak lazım. Mazotla veya kir pas çözücüyle vb. temizleyip su ile durulayıp kuruladıktan sonra, 40-15 yag ile, yoksa normal bir makine yagıyla yağlamak lazım, yağsız kullanmaktansa çok katı olmayan herhangi bir yağla yağlamak lazım. Mazot ya da wd 40 benzeri pas kir çözücüler yağlama amaçlı kullanılmamalıdır.
 
Tüm yazıları okudum tek tek ama tam olarak bisikletimin zinciri için ne kullanacağıma karar veremedim. Sanırım ön görülen wd40 ile temizleyip ardından balata yağı ile yağlamak.
 
uygun olmayan ucuz bir yağın kullanımı mekanizmanın kir toplayarak daha sık temizlenmesini ve yağlanmasını gerektirecekse o yağ zaten pahalıya patlar. çünkü eliniz ne kadar çabuk olursa olsun bisikleti temizlemek, pisliğiyle uğraşmak vb. en az 20 dakikanızı çalar. kullandığımız yağ miktarı zaten devede kulak. ekonomi yapmaya çalışırken zarara girmemek gerek. temizlik için kapalı mekanizmalara kaçırmamak suretiyle mazot vb. solventler (balata temizleyici sadece sökülmüş bir zincir söz konusu olduğunda tercih edilmeli bence) ya da daha risksiz kullanabieceğiniz mutfak için üretilen yağ sökücüler söz konusu. WD40 kapı gıcırtısı giderme, pas sökme vb. birçok amaca hitap eden, kolay ve zahmetsiz bir ürün olmakla birlikte bisiklet mekanizması için ideal bir ürün değil. temizlik için kullanıldığında da geride kendi yağ tabakasını bırakıyor ama biz zaten bu tabakayı da istemiyoruz. bu arada bir sürü kimyasaldan bahsedip duruyoruz kimyasal maddeleri ..kunu çıkarmadan kullanmak ve kanalizasyon sistemine ya da toprağa dökmemek lazım. çevreci bir taşıt kullanıcısı sorumluluk sahibi olmalıdır.
 
Yağlamak için Würth markasının ürünlerini HHS 2000 veya DRYLUBE olabilir tavsiye ederim, gayet ince, akışkan ve etkili.

bu da linki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zekeriya Çab
Arkadaşlar zincir yağı konusuna bende bişeyler eklemek isterim.

Kendi kullandığım yöntemisizinle paylaşayım: Ben motosikletten bisiklete geçtiğim için motosikletin zincirinde kullandığım yağı kullanıyorum, bu yağlar zinci için özel üretilmiş yağlardır. Temiz zincire sprey şeklinde uygulanıyor ve yapışkan özelliği olduğu için siz pedal çevirdiğinizde dağılmıyo, sonuçta motosiklet zincirindeki devirleri bisiklette yakalayamayacağımızdan hiç bi şekilde zincirden sıçrama yapmıyor. Fiyatlarıda uygun 15 - 17 TL den başlıyo üst sınırını bilmiyorum :D Üstelik bir kutu zincir yağı çok uzun süreler sizi idare eder, motosiklette bir kutu yağ bir seneden fazla gidiyordu. Zinciri yağlamak için belli bi süreye gerek yok, sürdüğünüz yol koşullarına göre değişiklik gösterir zincirin durumu. Gözle kontrol yapınca zincirin nemli bi görünüme sahip olması gerekiyo eğer kuru görünüyosa yağlama vakti gelmiştir. Gres yağlarda bu nemli görüntü pek anlaşılmayabilir.

Birde yine motosiklet zincirleri için temizleme spreyleri var bunlarda uygun ürünler. Spreyi zincire uyguluyosunuz tertemiz yapıyor, eski yağdan, tozdan, çamurdan eser kalmıyor. Uygulamasıda çok kolay. Bu spreye alternatif olarak 2. sırada gaz yağı 3. sırada mazot, zincir temizliğinde bu üçünden biri. Herbiri iş yapar.

Benim kulladığım ürünler bunlar:
(link) (link)
http://3.ii.gl/ygFa5c9dB.jpg http://3.ii.gl/VGcB7cWQa.jpg

Buda zincir temizleme fırçası

http://3.ii.gl/iQNGd-SIT.jpg http://3.ii.gl/cuA8lOotN.jpg


WD-40 ıda şu videoyla halledelim :D

Yağlama videosu (Motosiklet için)
 
  • Beğen
Tepkiler: pilot ve minolta35
Zincir çok parcalı bir malzemedir. bir bakla zincirde 8 sürtünme noktası olur ve bu sürtünme noktaları açıkta değildir. 2 köprü 2 pim ve 2 rulmandan oluşan zincir baklası rulmanın iç kısmımda kapalı alan yaratır. Zincire en çok zarar veren şey yine kendisidir. Aşınmada ortaya çıkan demir tozu yani kendisinden kopan parçalar aşınmayı en çok hızlandıran şeylerdir. Zincir uzaması olayı bakların baskı altında uzamasının yanında pimlerin ve pim deliklerinin baskıyla ve demir tozuyla aşınıp dayanak noktalrında mikron ölcüsünde capın azalmasından olur zincirdeki tüm pimler mikron olarak toplandığında mm yi bulur.
Zincir çok parçalı olduğundan daldırma olarak temizlenmelidir. Mazot en tehlikesiz ve az aşındırcı suya dayanıksız bir malzemedir. Daldırma kitleri piyasada mevcut hem fırca hem daldırma şeklinde kutucuklar mazotla doldurulup kullanılabilir. Mazot daha sonra silinerek yada sabunlu suylayıkanarak alınabilir. Rubleyi ve zinciri tamamen söküp temizlemek en fazla 6 ayda 1 yada 1000 km de bir yapılması gerekir.

Tekrar yağlama mutlak temiz zincir ve rubleye yapılır. Vites klavuzları en çok çamur toplayan noktalardır bunlar her turdan sonra bir parça bezle silinmelidir. Motor yağı makine yağı, bisiklet için olsa dahi bir plastik kaptan damlatarak yapılan yağlamaların hiçbiri tam yağlama yapmaz. Yukarıda bahsi geçen würth ve petrochem çok kullanışlı ve çok yararlıdır.
Neden yararlı çünkü temiz bir zincire sıktığınızda Standart bisiklet yağından çok daha fazla akışkadır çok hızlı bir şekilde surtunmenin çok olduğu bölgelere kendisi gider. Birkaç dakika sonra koyulaşarak hem bariyer hem kayganlaştırıcı olarak işine başlar. Normal bir yağı damlatarak uyguladığınızda o bölgelere yamamen yayılana kadar zincir zaren 100 km yapmıştır. Ara bakımlarda wd 40 sıkılmış bir bezle silinip tekrar tekrar uygulanabilir. Bu yağlar sadece yağlama kolay hareketin dışında zincirdeki rublaye oturduğu andaki şıkırtı şekilindeki vuruntuları alır. Vites geçişleri sesizleşir. Yapışkan ve bal kıvamındadır bir çok kullanıcı bu yağların daha çok pislik topladığını idda eder ve bu doğrudur daha çok kirlenir ama bu kir yüzeyde kalır ve zincirin kısımlarına sürtünme noktalarına haraket etmez. Örneğin bir toplu iğne başı kadar kum tanesi zincirle runle arasına sıkışıp parçalanmaktan ve zincirin içlerine yayılmaktan ziyade rublede vaya vites makaralında bir yere yapışıp kalma eğlimi daha fazladır.

Bukadar bakım niye? zincir dediğin ortalam 50 -100 tl arası bir parça ve en az 3-4 yıl iş yapar rublede öyle ama bu yaptığınız yol konforlu ve daha az sorunlu olması bakımdan geçer. Ruble ve zincir sökme aletleriniz olsun. Evin içinde ruble ve zincir sökülerek yapılan temizlik hem daha etkili hem daha az dağınıklık demek. Sıvı gres ve her zaman daha verimli ve daha koruyucu olur. Motor yağları kapalı ortam ve yüksek basınç ısı için üretilmiştir zinciri öldürmez ama özelliği dolayısıyla pislikleri bünyesinde toplayıp yağ filtresine götürmek gibi bir görevi vardır zincir sisteminde yağ filtresi olmadığından aşındırıcı bir balcıkla zincir kötü durumda çalısır. Piyasada Zefal wet lube dry lube gibi bisiklete özel yağlar vardır hiç verim alamadığım ve 2 kullanımdan sonra kullanmadığım yağlardır.
 
Komuya ek olarak bende ekolojik kısmı için bir şeyler yazmak isterim. Haftasonu, geri dönüşümlü, PTFE free bir ürün bulabilir miyim diye araştırmıştım ve Green Oil markasını buldum. Bu ay temizleme ve zincir yağından sipariş vereceğim. İçerik bilgisine gönderdiğim linkten de bakabilirsiniz. Ben temizliği ve bakımı evde yaptığımdan, özellikle daha az kimyasal ve doğa dostu olan bir ürün tercih etmek istedim. Bu yönde bir arayışı olana yardımcı olur kanaatindeyim;
(link)
 
wd40' ın bir kötülüğü olduğunu düşünmüyorum, başlık biraz yanlış olmuş... diğer arkadaşlarda belirtmiş wd40 zinciri temizlemek için kullanılır (zinciri temizlemek için mazot veya otomobil, motorsiklet için kullanılan kimyasalarlarıda kullanabilirsiniz). wd 40'ta ince bir yağ görevi görür ama bisiklet zinciri için değil. zinciri yağlamak için çeşitli markaların dry lube ürünleri var. yukarıda arkadaşlar birkaç marka vermiş. çok kafanıza takmayın aman neyle yağlasak, sonuçta zincir ömürlük değil, kullanımınıza göre bir süre sonra ister istemez yıpranacaktır.
 
@evrim bilgen
Deneyin bakalım artısını bizimle paylaşırsınız. Ben bio içerikli olduğunu söyleyen bir ürün kullandım, çok kokulu ve günlercede ucmayan bir kokusu var. Evin içinde muhafaza ediyorsanız uzun süre haftalarca hafif hafif garip bir kokuya hazır olun. İlk sürüldüğünde ağır, zamanla azalıyor fakat tamamen geçmesi mümkün olmuyor zaten yeni bakım dönemi geliyor. Bisikletin bulunduğu bölgeden her geçişinizde hafif haif geliyor.
Ayrıca bir arabanın her 3 ayda bir 3-4 kg çıkardığı yağ ve diğer kimyasal sıvıların yanında bir kaç cc zincir yağının bio içerikli olması çokta etki etmez. Bu cümleyi neresinden başlarsak kar demekle bitirirdim ama benim o konularda kafam biraz karışık
İngiltereden getirken ucağın yakacağı yakıt bio yararını siler.
Çok iyi bir koruma yapmazsa Ruble ve zincir üretilirken harcanan enerji, kirlilik ve taşıma için kullanılan yakıt miktarı kullanış zamanına bölündüğünde verim düşer.
Tahmin olarak söylüyorum bakım sıklığınız artacağı için kaybedeceğiniz vakitte cabası olur.
Doğa duyarlıklık ve döşüm işi biraz karmaşık ben çoğu zaman işin içinden düz hesapla çıkamıyorum daha kompilike hesap gerektiriyor.
 
@Zekeriya Çab sizin dediğiniz ama nereseyse tüm süreçleri kapsamış :) Buralara girersek buradan çıkamayız gibime geliyor. Benim ekoloji konusunda takıntım var ve bireysel olarak çabalıyorum. Elbette ki ben tek olursam, çabam hiç bir işe yaramaz. Ama yine de doğru olduğuna inandığım bir konudan bireysel çabamı eksik etmek istemiyorum. Naçizane düşüncemdir, yanlış anlaşılmasın.
Ek olarak, ben şahsen bakım sıklığı gerektireceğini düşünmüyorum. Ama koku faktörü doğru olabilir. O nedenle en sağlıklı yorumu kullandıktan sonra verebilirim. Yine de review'larda bu yağı kullanan pro bisikletçiler çoğunlukta ve memnun görünüyorlar. Deneyip göreceğiz:)
 
@evrim bilgen
Ben aktifpedal'dan aldığım şu ürünü kullanıyorum:
(link)
PTFE içermesine rağmen çevre dostu olduğu söyleniyor, performansından çok memnunum.
 
Geri