Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeniler icin grup setler... Yol bisikleti...

Shimano'da söyle bir gelenek var; yeni seride bir üst grup setin teknolojisi/yapısı miras alınır. Ayrıca grup setler kendi aralarında da gruplu Claris/Sora/Tiagra bir grup 105/Ultegra/Duraace bir grup.

Miras olayını söyle örnekleyeyim. r7000/r8000/r9100 seri çıktıktan sonra r4700/r3000/r2000 serisi çıktı . Claris(r2000)/Sora(r3000)/Tiagra(r4700) mekanik olarak bir önceki 5800/6800/9000 serisi (105/Ultegra/Duraace) özelliklerini aldı. Claris/Sora/Tiagra nın yeni versiyonları r7000/r8000/r9100 mekaniğini alacak.

Claris/Sora/Tiagra serileri arasında vites sayısı bir bir düşerken malzeme kalitesi de değişim gösteriyor. Az da olsa malzeme kalitesi vites geçişlerinde hissediliyor.

105/Ultegra/Duraace serisinde vites sayısı aynı kalıyor ama malzeme kalitesi 105 den Ultegra'ya ciddi artarken Ultegra'dan Duraace'ye daha çok hafiflik yönünde değişim oluyor.

Sık sık kullandığım bir r7000 (105) setli bisiklet, r8070 (Ultegra) dan r9170 (Duraace) ye yüksetliğim bir bisikletim var. Her türlü mekanik işlerini de ben yapıyorum. Aradaki farkları söyle söyleyeyim. 105 ile Ultegra arasında kullanılan malzemeden dolayı ufak fiziki farklılıklar mevcut. Vites değişiklikleri (r8000 ile karşılaştırıyorum) fark edilmeyecek kadar az. Ultegra ile Duraace arasında vites değişikliklerinde hiç bir fark yok. Fark şöyle, örneğin sti kollar birebir aynı fark layer'larda şeklen birebir aynı biri alüminyum biri karbon fiber. Birde birinde kelepçe çelik birinde titanyum. Arka aktarıcıda birinde plastik olan arka body birinde karbon fiber. Bacak birinde alüminyum birinde karbon fiber. Bu da Duraace'yi daha hafif yapıyor.

Hangisini tavsiye ederim

Vites sayısı performansı ve verimi etkiler.

Spor olarak bir alt yapınız yok, hadi bir yol bisikleti alayım derseniz Claris.
Sporun ne olduğunu biliyorsunuz ama bisiklet sporu konusunda biraz çelişkiniz var Tiagra
Bisiklet sporunun ne olduğunu biliyorsunuz bütçe kısıtlı o zaman 105

Claris ile de yarışa katılabilirsiniz, derece de alabilirsiniz ama düşük vites sayısından dolayı eksik olan dişliler performansınızı düşürür. Atak sırasında daha fazla tekleme ihtimali doğurur.

Spor yaparken bazen tıkanmalar olur, ek motivasyon kaynakları gerekir. Bazen yeni kıyafetler, bazen yeni bisiklet vs. Bazen iyi bisiklet yada pahalı diyelim sizi kamçılar. İşte o zaman bütçe de varsa Ultegra, Duraace çok iyi gelir.

Kendi adıma söyleyeyim geçen sene epey salmıştım. Ultegra'dan Durace'ye yükseltmeler yaptım, Diğer parçalar ile bisikleti 800 gram hafiflettim. Değişen tek şey cebimin boşalması ama motivasyonum geri geldi.
 
Scudo
Shimano'da söyle bir gelenek var; yeni seride bir üst grup setin teknolojisi/yapısı miras alınır. Ayrıca grup setler kendi aralarında da gruplu Claris/Sora/Tiagra bir grup 105/Ultegra/Duraace bir grup.

Miras olayını söyle örnekleyeyim. r7000/r8000/r9100 seri çıktıktan sonra r4700/r3000/r2000 serisi çıktı . Claris(r2000)/Sora(r3000)/Tiagra(r4700) mekanik olarak bir önceki 5800/6800/9000 serisi (105/Ultegra/Duraace) özelliklerini aldı. Claris/Sora/Tiagra nın yeni versiyonları r7000/r8000/r9100 mekaniğini alacak.

Claris/Sora/Tiagra serileri arasında vites sayısı bir bir düşerken malzeme kalitesi de değişim gösteriyor. Az da olsa malzeme kalitesi vites geçişlerinde hissediliyor.

105/Ultegra/Duraace serisinde vites sayısı aynı kalıyor ama malzeme kalitesi 105 den Ultegra'ya ciddi artarken Ultegra'dan Duraace'ye daha çok hafiflik yönünde değişim oluyor.

Sık sık kullandığım bir r7000 (105) setli bisiklet, r8070 (Ultegra) dan r9170 (Duraace) ye yüksetliğim bir bisikletim var. Her türlü mekanik işlerini de ben yapıyorum. Aradaki farkları söyle söyleyeyim. 105 ile Ultegra arasında kullanılan malzemeden dolayı ufak fiziki farklılıklar mevcut. Vites değişiklikleri (r8000 ile karşılaştırıyorum) fark edilmeyecek kadar az. Ultegra ile Duraace arasında vites değişikliklerinde hiç bir fark yok. Fark şöyle, örneğin sti kollar birebir aynı fark layer'larda şeklen birebir aynı biri alüminyum biri karbon fiber. Birde birinde kelepçe çelik birinde titanyum. Arka aktarıcıda birinde plastik olan arka body birinde karbon fiber. Bacak birinde alüminyum birinde karbon fiber. Bu da Duraace'yi daha hafif yapıyor.

Hangisini tavsiye ederim

Vites sayısı performansı ve verimi etkiler.

Spor olarak bir alt yapınız yok, hadi bir yol bisikleti alayım derseniz Claris.
Sporun ne olduğunu biliyorsunuz ama bisiklet sporu konusunda biraz çelişkiniz var Tiagra
Bisiklet sporunun ne olduğunu biliyorsunuz bütçe kısıtlı o zaman 105

Claris ile de yarışa katılabilirsiniz, derece de alabilirsiniz ama düşük vites sayısından dolayı eksik olan dişliler performansınızı düşürür. Atak sırasında daha fazla tekleme ihtimali doğurur.

Spor yaparken bazen tıkanmalar olur, ek motivasyon kaynakları gerekir. Bazen yeni kıyafetler, bazen yeni bisiklet vs. Bazen iyi bisiklet yada pahalı diyelim sizi kamçılar. İşte o zaman bütçe de varsa Ultegra, Duraace çok iyi gelir.

Kendi adıma söyleyeyim geçen sene epey salmıştım. Ultegra'dan Durace'ye yükseltmeler yaptım, Diğer parçalar ile bisikleti 800 gram hafiflettim. Değişen tek şey cebimin boşalması ama motivasyonum geri geldi.
Claris de dusuk vites konusunda katilmiyorum. Bu vites olaylari her sene degisiyor.
 
Claris de dusuk vites konusunda katilmiyorum. Bu vites olaylari her sene degisiyor.

Evet, her sene değil her seride değişiyor fakat üst seriler de aynı kalmıyor 11'li olan 105 12'li oldu. Claris şu an 8's, yeni seri çıktığında shadow stil 9's olacak büyük ihtimal. Ama hala 105'e karşı 3, Tiagra'ya karşı 2 dişli eksiği olacak. Vites sayısını, daha doğrusu dişli oranlarını sayısal olarak görmek yanıltıcı olabilir. Uzun süre optimal kadans aralığınız dışında, daha hızlı veya yavaş kadans yaparak sürüş yapmak ciddi anlamda yorucu, hırpalayıcıdır. Rubledeki dişli sayısını artıkmak adına yapılan yapılan yatırımın amacı da budur. 8's 11-32 ile 12's 11-32 aynı oranda azamı hız, aynı oranda rampa kolaylığı sağlayabilir. Peki ara hızlar? 11'li, 12'li set kullanıp düz yolda ve tırmanıştı farklı ruble kullanan bir çok sporcu var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Evet, her sene değil her seride değişiyor fakat üst seriler de aynı kalmıyor 11'li olan 105 12'li oldu. Claris şu an 8's, yeni seri çıktığında shadow stil 9's olacak büyük ihtimal. Ama hala 105'e karşı 3, Tiagra'ya karşı 2 dişli eksiği olacak. Vites sayısını, daha doğrusu dişli oranlarını sayısal olarak görmek yanıltıcı olabilir. Uzun süre optimal kadans aralığınız dışında, daha hızlı veya yavaş kadans yaparak sürüş yapmak ciddi anlamda yorucu, hırpalayıcıdır. Rubledeki dişli sayısını artıkmak adına yapılan yapılan yatırımın amacı da budur. 8's 11-32 ile 12's 11-32 aynı oranda azamı hız, aynı oranda rampa kolaylığı sağlayabilir. Peki ara hızlar? 11'li, 12'li set kullanıp düz yolda ve tırmanıştı farklı ruble kullanan bir çok sporcu var.
Tdf de bile tekli krankset kullaniliyor. Bu vites konusu da ayri bi fantezi. Aslinda forumda yazilan cogu sey TDF kosucak adamlarin performansini malzemelerle daha ust seviyeye cekmeye yonelik seyler. Sizin ustte yazdiginiz seyler de amator adamin aklini karistirmaktan baska biseye yaramicak bence lol.
Ust seviye yarislar icin konusacaksak eger karbon cok buyuk bi yenilik getirmistir. Bundan sonra da elektronik vites sistemleri. Onun dışında her sey pazarlamaya yonelik oyuncaklar.
Diger her sey istense 30 sene once yapilcak seylerdi.
(link)
 
Tdf de bile tekli krankset kullaniliyor. Bu vites konusu da ayri bi fantezi. Aslinda forumda yazilan cogu sey TDF kosucak adamlarin performansini malzemelerle daha ust seviyeye cekmeye yonelik seyler. Sizin ustte yazdiginiz seyler de amator adamin aklini karistirmaktan baska biseye yaramicak bence lol.
Ust seviye yarislar icin konusacaksak eger karbon cok buyuk bi yenilik getirmistir. Bundan sonra da elektronik vites sistemleri. Onun dışında her sey pazarlamaya yonelik oyuncaklar.
Diger her sey istense 30 sene once yapilcak seylerdi.
(link)

Tekli ayna kolun da bir pazarlama stratejisi ve sponsor dayatması olduğunu da söyleyen çok yazı var. Bakınız: 3T Strada. Ayrıca parkurun eğim profili... Fakat sizinle tartışmanın anlamlı olduğunu düşünmüyorum zira aklınızı karıştırmışım sanırım. Onun için "peki" olarak size cevap vereyim.
 
Claris şu an 8's, yeni seri çıktığında shadow stil 9's olacak büyük ihtimal. Ama hala 105'e karşı 3, Tiagra'ya karşı 2 dişli eksiği olacak.

Bir rivayete göre Claris, Sora ve Tiagra, yani 105 setin altı komple Cues olarak revize edilecek. En azından Cube geçenlerde Cues'un dropbar modelini kullandığı bisikleti sızdırdı. Bisiklet endüstrisinde markaların daha az SKUya yönelmesi modasına bakacak olursak, bana mantıklı geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
Bir rivayete göre Claris, Sora ve Tiagra, yani 105 setin altı komple Cues olarak revize edilecek. En azından Cube geçenlerde Cues'un dropbar modelini kullandığı bisikleti sızdırdı. Bisiklet endüstrisinde markaların daha az SKUya yönelmesi modasına bakacak olursak, bana mantıklı geliyor.

Mantıklı olur bence
 
Tekli ayna kolun da bir pazarlama stratejisi ve sponsor dayatması olduğunu da söyleyen çok yazı var. Bakınız: 3T Strada. Ayrıca parkurun eğim profili... Fakat sizinle tartışmanın anlamlı olduğunu düşünmüyorum zira aklınızı karıştırmışım sanırım. Onun için "peki" olarak size cevap vereyim.
Dediginiz dogru tekli aynakol da bi dayatma ve pazarlama. ama diğer taraftan vitesin çapraz kullanılmamasını söyleyenler de var onları dinlersek zaten etkin vites kullanım sayısı düşüyor.. ben şahsen tekli aynakol olayını seviyorum
2x8 eleştiriniz var. 70 lerde 2x5 lik setlerle yarışıyorlar. 80 lerde 2x7 2x8 setlerle. bu da planlı bi pazarlama gibi ama o zamanın pazarlama tekniklerine bakmadım.
dediğiniz claris eleştirisi de doğru olabilir. ama çok nüans bi bilgi yazıyorsunuz uzaktan bakınca amatör bi adam bu set alınmaz diye bi düşünceye giriyor ister istemez. ben sadece forumu okuyan amatör insanlara bi şerh düşmüş oldum.
bike fitin bile belli bi noktadan sonra fazla hypelandığı gibi bi fikrim de var.
sadece şunu vurgulamak istiyorum: claris set dahil hepsi belli bi endüstriyel standartta üretilmiş kullanıcıyı üzmeyecek ürünlerdir. alan pişman olmaz.
genel olarak bütün hobi forumları muhtemel bu tarz şeylerle doludur. olta balıkçıları forumuna girsem orda bile durduk yere oltaya bi ton para harcayacak seviyeye 2 hafta takıldıktan sonra insan gelebilir.
bu forumda katlanır bisikletle tur olur mu diye tartışan insanlar bile var vs..
 
"Dura Ace sells the bikes, legs win the race." der kedi Hamlet uyarlama yaparak.
 
Dediginiz dogru tekli aynakol da bi dayatma ve pazarlama. ama diğer taraftan vitesin çapraz kullanılmamasını söyleyenler de var onları dinlersek zaten etkin vites kullanım sayısı düşüyor.. ben şahsen tekli aynakol olayını seviyorum
2x8 eleştiriniz var. 70 lerde 2x5 lik setlerle yarışıyorlar. 80 lerde 2x7 2x8 setlerle. bu da planlı bi pazarlama gibi ama o zamanın pazarlama tekniklerine bakmadım.
dediğiniz claris eleştirisi de doğru olabilir. ama çok nüans bi bilgi yazıyorsunuz uzaktan bakınca amatör bi adam bu set alınmaz diye bi düşünceye giriyor ister istemez. ben sadece forumu okuyan amatör insanlara bi şerh düşmüş oldum.
bike fitin bile belli bi noktadan sonra fazla hypelandığı gibi bi fikrim de var.
sadece şunu vurgulamak istiyorum: claris set dahil hepsi belli bi endüstriyel standartta üretilmiş kullanıcıyı üzmeyecek ürünlerdir. alan pişman olmaz.
genel olarak bütün hobi forumları muhtemel bu tarz şeylerle doludur. olta balıkçıları forumuna girsem orda bile durduk yere oltaya bi ton para harcayacak seviyeye 2 hafta takıldıktan sonra insan gelebilir.
bu forumda katlanır bisikletle tur olur mu diye tartışan insanlar bile var vs..


Çapraz kullanım ile ilgili şunları söyleye bilirim. Özellikle 10x2 sistemlerden sonra zincir genişlikleri arttı. Bu artış çapraz kullanımı mekanik olarak kolaylaştırdı. Bu genişlemeyi şu şekilde örnekleyebilirim: 10 sistemde 11'li zincir kullanabilirsiniz, 11'li sistemde 12'li zincir kullanabilirsiniz. Çapraza düşmedikçe sağlıklı çalışır, çapraz arttıkça ses, yani sürtünme artmaya başlar. Özellikle 12 sistemle 11 sistemde ruble aynı genişliktedir ama diş et kalınlığı ve dişler arası boşluk azalır. Zincirin genişliği de azalır fakat çapraz kullanım olanağı sağlayan boşluk 11' sistemde de çalışmasına olanak sağlar. (Restorasyon çalışmalarım 10'lu sistemlere (6700,7900 setler) çok kez 11'li zincir kullandım) Sram zincir kullanmaya başlamadan önce de kendi 11'li sistemimde 12'li zincir denedim.
Peki çapraz: Di2 sistemler 11 için söyleyeyim ayna küçükken rubleyi 9 dan aşağı dişlilere geçirmez. Ama büyük aynada tüm ruble serbesttir. Buradaki çapraz korumasının amacı küçük aynadaki zincirin dışa çaprazlayarak büyük aynakol yaprağının iç kısmına sürtmesini engellemektir.
Tekli aynakola gelirsek rubleye göre tek bir yaprağın daha ortalı konuşlanması sağ ve sola çaprazlamayı kolaylaştırır.

Bütçe sahibi olsam tek aynakollu bir tt bisikletim ve safkan tırmanış bisikletim olmasını isterdim. HC bir tırmanışta büyük yaprağa, düz bir parkurda küçük yaprağa ihtiyacım olmazdı. Hem yaprak hem de ön aktarıcı bakımından ağırlık tasarrufum olurdu. Bir gravel toplarsam da tekli aynakola sıcak bakabilir, engebeli, değişken bir arazide çok ritim tutturmaya ihtiyaç duymam. Ayrıca ön aktarıcının olmaması yerine zincir kutucusunun olması zincir atma riskini azaltır.

Arka aktarıcıların bir çalışma kapasitesi vardır. Büyük bir rubleyi büyük bir aynakol ile kullanamayabilirsiniz. 11-50 bir rubleyle efektif fark yaratacak 2'li bir ayna kol kullanmak da zorlaşıyor doğal olarak. Rubledeki bir dış farkı aynakoldaki bir diş farkından çok daha efektiftir. Onun için 3'lü ayna kollar tarihe karışırken ruble de dış sayıları arttırılmaya çalışılıyor.

Direk deneyimlediğim bir örnek vereyim. Ben 11'li 11-25 arkadaşım 11'li 11-34 ruble kullanıyor. Dişli dizilimi 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 ve11-13-15-17-19-21-23-25-27-30-34. 45 km'lik dalgalı eğimli bir parkurda sürüyoruz. Ben öndeyim. Rüzgar 10 km/s civarı önde %0 eğimde 35 km/s ile giderken ikimizde 15t deyiz. eğim %1 ye çıkıyor. Ben ritmimi (kadansımı ve wattı bozmadan)16'te gidiyorum. Hızımız 32 km/s'ye düşüyor. Onun 16't si yok. Ya 15't de kadansını düşürecek yada 17't de kadansını yükseltecek. Verdiğim örnek spesifik bir örnek olsa da 1-2 saatlik tempoda yıpratıcı oluyor. Strava profilim incelendiğinde uzun segmentlerde başarılı olma sebeplerimin başında bu gelir.

Bu konuda fazla konforcuyum. 11-23 ruble de kullandım. Özellikle rüzgara karşı sürüşlerde 18t'yi aradığım oluyor. O kadar da değil deyip kendime kızıyorum.

Mesela ben parayı bulur 12'li sisteme geçersem 11-28 ruble kullanarak düzenimi bozmayıp artı olarak 28t dişliğe sahip olacağım ki %6 üstü ihtiyaç duyuyorum.

Bisiklet sporu sadece mekanik üzerine kurulu değil bir çok etkenden oluşuyor ama 70lerdeki 80lerdeki sporcu dereceleriyle günümüz de bir değil.

Yazdığımı tekrar yazıyorum.

Spor olarak bir alt yapınız yok, hadi bir yol bisikleti alayım derseniz Claris.
Sporun ne olduğunu biliyorsunuz ama bisiklet sporu konusunda biraz çelişkiniz var Tiagra
Bisiklet sporunun ne olduğunu biliyorsunuz bütçe kısıtlı o zaman 105

Bisiklet sporunun ne olduğunu bilen bütçesi kısıtlı kişi de Claris alabilir ama kondisyonu, tekniği iyileştikçe mutsuz olur. Demek istediğim buydu.
 
Geri