Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeniler icin grup setler... Yol bisikleti...

Scudo
Merhaba, ilk bisikletim sora setliydi, benim için ilk oluşundan mıdır bilmem ama ben sorayı çok sevmiştim ama frenleri gerçekten iyi değildi çünkü durmuyordu bisiklet :) hatta ilk yol bisikletim olunca ve bilgi sahibi olmayınca telaşlanıp hemen araştırdım forumda çokça yazılan yol bisikleyi freni durmak için değil yavaşlamak için mottosunu görünce oh çektim güzel güzel geçinip gittik sora ile. Sonraki setim 5800 oldu ilk dikkatimi çeken frenlerin gücü oldu, demekki dutmak içinde kullanılabiliyormuş yol freni. Çok iyiydi 5800 kısacası. Sonraki set 4600, bana kızmasın kimse ama ben bu tiagranın hiç birşeyini sevememiştim frenlere gelirsek soraya yakın diyeyim. Şuanda ultegra var, tam test edemesemde 105ten daha iyi gibi ama şöyle bir sorunum var veloflex master lastik kullanıyorum soğuk havalarda arka sürekli kızakladı kuru asfaltta. Sıcak asfaltta deneme yapıcam bakalım frenlermi çok iyi yoksa lastiğin soğuk performansımı yaramaz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Dethagorf
@mehmet.ali KTM Strada 2000 sahibiyim, sizin eskiden olduğunuz gibi :) 2 saat kullanmamışımdır toplasanız, arkadaşımın claris frenleriyle mukayese ettiğimde arada gerçekten büyük fark var. Bana da aynısını diyorlardı durmak için değil zaten gibisinden lâkin Türkiye'de bisiklet kullanıyorsak özellikle şehir içinde ister istemez kullanacağız önümüze yaya da atlayabiliyor kedi de köpek te ya da olmadık bir anda ani fren yapıyor otomobil sürücüleri, vites geçişlerinden bisikletin gidişinden önce freninin önemli olduğunu düşünüyorum.
 
@Dethagorf tamamen katılıyorum. ben grup set olarak bilgi veremem ama kullandığım disk frenlerden bahsedeyim. deore hidrolik disk fren kullanıyorum. düz yolda durma mesafesi çok iyi ama uzun süre yokuş indiğimde (yaklaşık 40km-2500 rakım) sanırım ısınmasından kaynaklı frenler tutmamaya başlıyor. hatta ufak bi kaza da yaptım bu yüzden. tabi kilomun fazla olmasının da etkisi olabilir bu konuda...
 
arkadaşlar selam ben aranıza yeni katıldım. öncelikle benim bisikletim carraro cr 012 tourney set. ve bilenler bilir markasız, hissis ve dandik frenleri var.
bazı arkadaşlar düşük setlerin frenleri çok kötü demiş ve üst seviye grup setlerini önermiş. ancak anlamadığım bir konu var. ben bu markasız dandik frenlerle hangi hızda olursa olsun ön frene basınca bisikletin arkasını kaldırabiliyorum. yani hatta birkaç kez takla atma tehlikesi geçirdim alışma sürecinde. ama şuan mesela 30 km hız ile giderken frene basınca arkası kalkıyor bisikletin(ağırlığı arkaya versem bile) peki daha iyi frenlerle fren mesafesinde bir değişim olur mu? olmaz. yani frenler gayet yeterli. bir diğer konu ise başlangıç seviyesi için en az sora denmiş. claris bile beğenilmemiş. yapmayın arkadaşlar claris setli bir bisiklet bile en ucuz 2000 tl'den başlıyor. ne yani, sadece vites aralıkları daha küçük diye ve vites atmak daha sarsıntısız diye(ne önemi var ki) binlerce lira para harcamak mantıksız. tabiiki paranız vardır harcarsınız ancak ben kendi açımdan konuşuyorum. şahsen sarsıntısız bir geçiş için binlerce tl veremem. diyeceğim şu ki, bisiklete yeni başlayan ve bütçesi olmayan arkadaşlar, bu bisiklet şirketleri ve parça üreten şirketler aşırı derecede kapitalist ve aşırı kar eden şirketlerdir. birkaç dolarlık masrafı birkaç yüz dolar olarak yansıtırlar her zaman. bazen de pahalı parçaların maliyetleri daha ucuzdur :) bütçenizi çok fazla zorlamayın çünkü inanın bana 2000 tl'lik bisiklet ile 5000 tl'lik bisiklet arasında aşırı fark yok. 1 kg daha hafif, sarsıntısız vites değiştiriyor ve 4-5 km daha hızlı gidebiliyorsunuz. evet 8 vites ile 11 vites arasında biraz fark oluyor özellikle yokuşlarda kadansınızı ideal seviyede daha rahat tutabiliyorsunuz. ancak 11'li rublenin maliyeti şirkete 1-2 dolar daha fazla ancak satarken 100 dolar pahalıya satıyor.
tabii bunları işin ustaları için söylemiyorum sadece yeni başlayanların pekte hissedemeyeceği şeylere çok fazla masraf edilmesini tavsiye etmiyorum
 
@fury_x 11li rublenin maliyeti 8lirubleden 1-2 dolar fazla ancak arge olarak bir yatirim var bu konuda. bunu da fiyata yansitiyorlar. ama oyle ahim sahim bir fark yok aralarinda. onun icin paraniz cok degilse, ultegra alamadim diye uzulmeyin. claris setli bir bisiklet alin zevkini cikarin

@hakan torun
abicim madem campag bu kadar iyi yarislarda hep campag kullananlar yarisi kazanmasi lazim, mesele hafiflikse eger. 50-100 gram icin 1000$ fazladan para vermeye gerek yok bence :)
 
Arkadaşlar merhaba. Bisikletimin ruble ve aynakolunu yükseltmek istiyorum bunun için sora 9s ruble (11-25t) ve tiagra aynakol (34-50 dişli) düşünüyorum. Sizce Sora ve Tiagra birbirleriyle uyumlu olur mu ne dersiniz?
 
@Enes Olgun Zincir kalınlığı farklı olduğu için sorun yaşayabilirsin.. Birisi 10 lu sistem birisi 9 lu sistem biliyorsun.. Tiagra'da zincir biraz daha ince olacaktır.. Dolayısı ile dişler de.. Aynakola biraz kalın gelen zincir aşınma ve başka sorunlar yaratabilir.. Benim ki yalnızca bir öngörü pratikte ne olur bilemedim.. Bence full tiagra yap..
 
Diyelim ki bisikletiniz üzerinde 39-53 aynakol ile geldi. Ama yeni başlayan birisi olduğumuz için çok zorlandık. Bu durumda aynakol kasetlerinden sadece birini (örneğin 39 u 34 ile değiştirme) gibi bir durum oluyor mu yoksa ikisini birden değiştirmek mi gerekiyor?
 
@Işıklar Gazisi O aynakolul kasetlerindeki bcd oranlariyla ilgili.Ornegin 39/53 te 130BCD kullanilirken 34/50'de 110BCD kullaniliyor bildigim kadariyla.O yuzden yuksek ihtimalle uyum saglamayacaktir.Ancak 130BCD degerli bir 34 yaprak bulursanir uyum saglar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
@Işıklar Gazisi arka aktarıcının desteklediği max kapasitee diye bir şey var ona dikkat etmek lazım. bu değer aynakol ve rublenin en büyük yaprağı ile en küçük yaprağının farkları toplamı kadar.

yani benim bisikletimde aynakol 28-38-48, ruble ise 11-28 aralığında. aktarıcımın kapasitesi 39 dişli. aynakolum ve rublemin dişlileri için hesap yaparsak (48-28) + (28-11) = 37 diş çıkıyor. Aktarıcımın kapasitesi olan 39dan küçük bir değer. ben gidip de 48 dişliye sahip aynakol yaprağını 53 dişliye sahip bir yaprakla değiştirsem aktarıcım sorun yaşamaya başlayacaktır.

ayrıca aktarıcıların desteklediği max ve min dişli sayıları diye değer de vardır. shimanonun sitesinde aktarıcını aratıp bu değerleri öğrenirsen sisteminde değişiklik yaparken sorun yaşamazsın.

(link)

Cassette Compatibility11
Maximum Sprocket 28T/12T
Minimum Sprocket 23T/11T
Maximum Front Difference 16T
Total Capacity 33T

mesela aktarıcım bu olsaydı derdim ki 11li rubleyle kullanmalıyım, max 28/12li minimumsa 23/11li dişlilere sahip olmalı. aynakolumun yaprakları arasındaki dişli farkı 16yı geçmemeli. değişiklik yaparken de 33 dişlilik kapasiteyi aşmayacak şekilde hesap yapmalıyım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Paylaşımı oldu mu bilmiyorum, internet üzerinde yaptığım araştırmalar sonucu ulaştığım bilgilere göre bir kaç görsel paylaşımında bulunayım.

Yol grup setleri için;

fullpage_road-bike-groupsets-what-to-know-BikeExchange-Groupset-Heirarchy-.jpg
Bunlar da benim netten edindiğim bilgilere göre hazırladığım, Shimano ve Sram olarak ayırdığım dağ, şehir gruplarında kullandığımız grup setler için. Hata varsa affola :)

Sram Mountain.jpg Shimano Mountain.jpg
 

Dosyalar

  • fullpage_road-bike-groupsets-what-to-know-BikeExchange-Groupset-Heirarchy-.jpg
    fullpage_road-bike-groupsets-what-to-know-BikeExchange-Groupset-Heirarchy-.jpg
    48 KB · Okunma: 103
  • Beğen
Tepkiler: Tolqiu
Ağırlık konusu için güzel tablo

(link)
 
mtb m de en yüksek xt set gördüm şuan da cylcross bisikletimde sora set var vites geçişleri fala nbayağı iyi dokunduğunuz da anında tepki veriyor yüksek vitesler de geçişler biraz sertleşiyor ama rahatsız edici değil
 
@ATALAY16
Sram ile shimano arasında korkunç bir ağırlık farkı var yaw... Sram alınır..
 
@Zekeriya Çab
Orası öyle de, yarım kilo fark ciddi.. ! Abd ve Japon malı farkı. Teknik ayrıntıda farklar var sanırım.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@amoush00 mtb olayında çok kasmamak lazım abi ağırlığı
 
Geri