@Auron Sanchez
1 az arka dişli daha çok çarpraz kullanıma izin verir 8 az dır 9 iyidir 10 sınırdır 11 bu ne be abi dir.
2 10 ve 11 linin numarası az a aralık ve dar zincir demek. Az Aralık sadece 11-12-14 gibi değil dişlilerin arasındaki mesafede azalır. Vitesler daha akıcı ve yük altında değişebilir.
3 Claris'ten ultegraya kadar bir çok malzeme aynıdır sadece işleme ve boya birazda pratiklik farkları vardır. En büyük farklar ruble ve dişlilerin metallerinde ağırlıklarında ve sağlamlıklarında görünür. Üst düzeylerde en büyük dişliler titanyum falan dır ama temel olarak logonun seligrafi ile basılması yada cnc ile oyulmasına para verirsiniz.
4 hafiflik saçmalar. Üst düzey fren kolları 290 gr ken al düzeylerde daha hafif fren kolları vardır. Yada den kolunun kendisi karbon ken 290 gr alu iken 310 gr dır ama ardaki fark 100$ dır.
5 ufak tefek farklar vardır. Kola 1 kere uzun basarsın 3 diş atar. Yada vites büyütürkende kol kombinasyonları farklı olur. Fren yaparken vites değiştirebilirsin. Özellikle ikili ayna kolda vitesi atarken daha rahat oluyor üst düzeyler.
Toparlarsak en iyi set çalışan ve bakımlı settir. Sora ultegra arası her türlü iş görür.
@haaldemir 10-11 1. vitesle 11. Arasındaki mesafe aynıdır sadece vites araları değişir. 9 viteste 1 pul 8viteste 2 pul(janla verildiyse) kullanılır. Bazı janlar 2 pul kaldırmaz çünkü yük kolu uzandığında göbek bozulabilir. Claris'ler benim bildiğim 8 dişli.
@mertsimsek76
Aksisler 9 lu rubledir aynı janta 10 takmak için göbek değişmesi gerekir. Üst düzey alacağınız her jant 11 lidir pula 9 lu olur.