Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeşil Pedal sporcusu Barış Asa trafik kazası geçirdi.

@hederahelix

Sevgili Barış, senden aldığımız bu mesaj harika... içimize ışık saçtı.... helal olsun sana...
 
Scudo
Barış Asa adına bir başkası yazmış galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ertop
Öncelikle arkadaşımıza geçmiş olsun, acil şifalar
Emniyet şeridindeki bir bisikletçinin bu şekilde yaralanması ile sonuçlanan bir olaydan sonra yerel değil tüm bisikletçilerin ortak katılımı ile gerçekleşen bir tepki gerek. Bunları görmezden nereye kadar gelebilir ve bu tür olaylardan ne zamana kadar kaçabilirsiniz? Yarın sizin başınıza gelmeyeceği ne malum? O nedenle başımıza gelene kadar görmezden gelmek yerine, dikkat çekmemiz gerek.
Farkındalık oluşturmak gerek.
Kanuni düzenleme oluşturulması için baskı gerek.
Insanlara eğitim gerek.
Trafikte denetleme ve uygulama gerek.
Birlik olup ses getirmek gerek.
 
hepimiz ortak bir bildiriye imza atıp cumhurbaşkanlığına göndersek, yasal olarak türkiye çapında bir bisiklet turu düzenlenip bu kazalar hatırlatılsa, ya da yasak değilse hepimiz meclise vy cumhurbaşkanlığına bisiklet ile gitsek, bunun için izin istesek ..
ne bileyim, insanlar ölüyor , engelli kalıyor , geride kalan ailelerin hayatları sonsuza kadar değişiyor. ve bu bisiklet sürmek gibi doğal, çevreci, sağlıklı bir aktivite neticesinde gerçekleşiyor.
böyle olmak zorunda mı ?
 
Emniyet şeridine giren trafik magandalarından birisi... O mevkide öyle çok oluyor. Birkaç ay öncede yine aynı orada yanımdan sıyırmayla geçenlerlede karşılaştım. Bu sefer telefonumla kayıt yapayım dedim oltaya birisi düştü... Videoyu bu hafta içi emniyete vereceğim.
Kayıt tarihi ;
15 Aralık 2018
Saat 17:18
 
@iskender şerit
Umarım bu videodan ceza yazarlar,kimileri videolardan ceza yazmıyorlar falan diyor. Bu konuda ceza yazdıklarını bildirirlerse burada paylaşırsanız sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: iskender şerit
Bende bunu anlamıyorum niye ceza yazmıyorlar. Herşey ortada yaz gitsin, mis gibi, devlete para geliri işte kardeşim. Yaz gitsin. Görüntü var video var.
 
  • Beğen
Tepkiler: makifir ve Afyon35
@-Skynet-

@parathoner

Merhabalar,
Video kayıdından ceza yazılması ile ilgili farklı uygulamalara gidiyor olabilir emniyet birimleri. Benim 2015 te bir heves gönderdiğim video görüntülerine cevap olarak ret dönmüşlerdi. Yazıda özet olarak diyor ki, kimin tespit edeceği yasalarda belirlidir!
1461839_10152011060893166_1330045908_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@-Skynet-

Malum h.içi çalışıyorum. 1 hafta içinde izin alıp emniyete gideceğim. son durumu buraya paylaşırım. İnşallah ceza yazarlar. Daha öncede yine aynı o bölgede 10'a yakın başıma geldi, birkaç ay önce aynı emniyete gitttim durumu anlattım ama fotoğraf & kamera kaydının olunmayışı yada sakatlanma hastanelik olmama yüzünden bişey yapamadılar. Şimdi video kaydı var delil var. Bakalım ne olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Koray Gürel
Yani,trafik memurları gelip,olaya dahil olup karşı tarafı kusurlu bulmadığı sürece,isterseniz karşı aracın rötgenini çekin, çokta tın, diyor. :)
Ancak nasıl olur, engelli yerine park eden bir aracın fotoğrafını çekersin,trafik polisini çağırırsın.Polis gelir,tamam aynen dediğiniz gibi,der ve ceza keser.Gerçi o durumda sizin foto çekmenizin veya videoya almanınızın bir anlamı yok. Bende yukarıda haberin yalancısıyım bu konuda. Ya haberi yapanlar eksik yapıyor,ya da yazılan ama içi boş bir kanun
 
@iskender şerit Bildiğim kadarıyla şu an sivili dahil tüm polis ve jandarma birimleri trafik cezası yazma yetkisine sahip. Yanlış hatırlamıyorsam Ekim ayında geçici bir süreliğine bu yetki verildi. Aynı apartmanda oturursunuz veya akrabanızdır tanıdık bir muvazzaf memura rica edersiniz, görüntüleri gösterir olayı anlatırsınız. Onun üzerinden bir ceza yazdırabilirsiniz belki. Olur olmaz bilemiyorum.
 
çok üzücü bir haber öncelikle. resmen hayatını karartmış 5 dakikalık adrenalin için. yalnız burada bariz bir şekilde polisin işin kolayına kaçmasının büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. yıl sonu gelince her yerde olan polisler diğer zamanlarda pek gözükmüyorlar. yine eds sistemi var ama manuel çalışıyor. yani başında bir polis oturuyor o an kim kırmızıda geçerse, emniyet şeridine girerse falan ceza yazıyor. sigaraya, tuvalete çıksa, arkadaşı gelse sohbete dalsa o an ihlal yapan yırtıyor. böyle bir sistem de insanlara suç karşısında bir açık kapı bırakmış oluyor. bu sistemlerin otomatik olması lazım. kim geçerse geçsin fotoğrafı çekilip cezanın otomatik girilmesi lazım. ehliyet almak sadece alkolde değil diğer ihlallerde de kolay olmalı. ayrıca ehliyeti alınan birinin mutlaka psikoloğa yönlendirilip bir süre çektirilmesi lazım. eds var nerede çalışıp çalışmadığını tüm minibüs, servis, taksi şöförleri biliyor. böyle bir sistem olabilir mi? eğer manuel olacaksa onca kameraya ne gerek var, polis o köşebaşında dursun gelene geçene yazsın cezayı. şov yapmak için drone'la falan yine manuel olarak ceza kesiyorlar mesela. hem maliyeti çok hem işlevsel değil. sırf en son teknoloji var bizde deyip haberlerde göstermek için. 300bin kişilik izlanda'da her yerde 50 senelik fotoğraf makineli cihazlar var bir kişi cesaret edemiyor geçmeye. çünkü amaç gerçekten düzen sağlamak, şovenistlik yapmak değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve makifir
Aslında kişilerin çektiği fotoğraf ve videolara göre ceza kesseler, drona gerek kalmayacak ama başta böyle bir şey attılar sonra ya uymadılar ya vazgeçtiler. Düşün, engelli parkına park yapan, engelli plakası sahip olmayan bir araç olsun,çek fotosunu gönder maili ceza gelsin. Bak bir daha böyle yapabiliyorlar mı veya kaldırım girişine park edenler, yolda sağdan sollayanlar, yolda önüne kıranlar,hız sınırını aşanlar vs birçok noktada fotoğrafla,videoyla kayıt alıp şikayette bulunulduğunda şikayetinizde haklıysanız ceza yazılsa,cezaların bu kadar yüksek olmasına, bu kadar yolda polisin olmasına,drone,helikoptere vs gerek kalmadan kendiliğinden düzelecektir zaten.

Sadece bazı durumlarda karşıdaki kişinin ipneliğini ispat edemeyiz bunda. Misal bugün araçla yolda seyirediyorum, eski bir renault megan,sağdan yola girdi, en sağ şeritte hızlanıp sonra bir orta yola geçmesi gerekirken direk orta şerite,benim gittiğim şerite girdi. Aracın bir kısmı orta şeritte bir kısmı en sağ şeritte. Dedim bu adam ne yapıyor.Sonra en sola geçip sollayımda,adam orta şerite rahat girsin dedim.Solluyorum,yanyana geldik,ben hızı arttırıyorum,oda artırıyor. 90-100'e çıktım adamda hızını arttırdı. Bilemiyorum neyin kafasını yaşıyor,beni kimse geçemez mi diyor,aracının ezikliğinden mi böyle yapıyor anlamadım bir türlü.Adamı geçmek için baya hızlanmam gerekti,işşallah sollarkenki hızımı baz alıpta hızdan ceza kesmezler.Böyle ipnelerin yüzünden olan yaşada oluyor.Sen bu adamı nasıl şikayet edeceksin,böyle böyle yapıyor desen nasıl ispat edeceksin,iştee..
 
@-Skynet-

Aslında çok basit. Trafik cezalarından gelen yıllık 40-50 Milyon lira geliri temin edecek başka bir kaynak bulduğunuzda bu sisteme geçersiniz. Çünkü bu sistem "ihlal tespiti mümkün olmadığı" için yapılan tüm hataların önüne geçer ve bütçe 40 milyon açık verir.
 
@Koray Gürel

Ben buradaki mantığı anlamadım. Zaten kesilmeyen ceza, ceza kesilecek suç işlenmediğinde nasıl bütçe açığına yol açıyor. Olsa olsa yine de suç işleyip ceza yiyenin parası bütçeye katkı yapar.
 
@Pawcraft
Doğru anladı isem yazınızı, şöyle belirteyim.
Kesilmeyen cezalar bizlerin gözlemlediği ve cezai işlem yapılmayan cezalar.
Bunların dışında rutin şekilde kontroller aracılığı ile yıllık 40-50 milyon liralık ceza geliri elde edilir.
Bu sisteme geçildiğinde neredeyse tüm ihlaller tespit edilir hale gelir. Daha önce şahit olduğunuz ihlalleri bildirirsiniz ve her biri için ceza uygulanır.
Bu sistem ilk senesinde ceza sayısının 2-3 katına çıkmasına neden olur. Evet ilk yıl bir artış olur. Gelir 150-200 milyona çıkar.
Ancak 2. sene ve sonraki senelerde insanlar şunun farkına varır ki, kural ihlalini birisi %80-90 tespit edip şikayet edecek. Bu yüzden oto kontrol başlar.
Ters yöne girmezler, kırmızıda geçmezler vs vs...
3. sene bir bakarsınız ceza gelirleri 1milyon'a düşmüş.
Bu da gelir kaybı olarak görülür. Hazine müsteşarı Emniyet müdürünü çağırıp aferin iyi yaptınız demez.
Bunlar tabiki varsayım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
üzülerek belirtmeliyim ki, ölen öldükten, kalan kaldıktan sonra işlem yapıyorlar. eskiden koruyucu hekimlik vardı, şimdi sağaltıcı hekimlik. çalıştığım yerlerde bile, iş sahipleri günü kurtarıyoruz diye itiraf ediyor.
 
@Koray Gürel
O mantıkla,şuanki cezaların artışıda örtüşmüyor hocam? Millet hız yapmaktan korkar oldu. Çünkü çok yüksek cezalar geliyor. Şimdi burada bir kısım kişiler, her şey daha sağlıklı trafik için yapılıyor diyor,haklılar. Bir kısım kişilerde,bu fiyatları yükseltmek önceden zor muydu yapılmadı şimdi yapıyor, hazine boşalmaya başladığı için vs gelir kapısı açmaya çalışıyorlar diyorlar,onlarda haklılar.Şimdi burada şu durumda çıkıyor, devlet yolları neden düzeltiyor,iyileştiriyor,genişletiyor? A,daha iyi ulaşım ve insan ilişkileri için. B,daha iyi yol daha çok sirkülasyon,daha çok araç,daha çok yakıt,daha çok vergi kapısı.... :)
Dolayısıyla, daha güvenli bir trafikle belki dediğiniz gibi cezalardan gelen gelir daha çok düşecektir. Ama belki getirisi götürüsünden daha çok olur,kazalar azalır,trafik iyileşir, araç parçaları,ithalatı,döviz kaybı azalır vs sonucu tam olarak bilemeyiz. :)
 
@-Skynet-
Tabiki cezalardaki artış caydırıcı bir etkendir ama benim fikrimce cezanın tespit edilebilme yüzdesi daha caydırıcıdır. Hız cezası 200 lira olduğunda kimse yakalansam bile veririm 200 lira ne olacak diye genelde radar olan bir mevkide basmaz.(Suan 1000 lira) Yakalanacağını bildiğinde 50 liralık ceza durumuna bile girmezsin. O nedenle tespit oranını arttırmadan yapılan düzenlemelerin üzümü yemek değil bağcıyı dövmek amacı taşıdığını düşünüyorum.
Bu arada gelire dayalı ceza sistemi de çok güzel bir uygulamadır buna da geçebilsek bir gün.
 
Geri