Orkun KnighTR34
Kara atlı prens
- Kayıt
- 14 Ocak 2017
- Mesaj
- 1.014
- Tepki
- 1.967
- Yaş
- 26
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Orkun
- Başlangıç
- 2006—07
- Bisiklet
- Peugeot
Öncelikle orta göbek miline hem aynakol-kadro arasından hem de aynakoldaki delikten bol bil WD-40 basıp öyle çektirme kullanırsan çok rahat sökebilirsin.
Merdiven altını, mahalle bisikletçisini falan geçtim; İstanbul'da yer alan, forumda adı geçtiği zaman akan suları durduran, bu forumda ünlü olan bisikletçilerde bile istemediğim sorunları yaşayabildiğim için jant akort sehpası haricinde her türlü aletim var. Jant akort sehpasını da aile tatilimizi bitirip İstanbul'a döndükten sonra asıl mesleği müteahhitlik olan ama hobi olarak marangozluk yapan bir enişteme rica minnet ve tahtadan yaptırmayı deneyeceğim. Yaşadığım vukuatları buraya tek tek yazabilirim(kronolojik sıralama gözetilmemiştir):
- Fren diskinin yamukluğunu jant akort ayarıyla oynayarak düzelteceklerdi
- Jant telim kırılmıştı ve bir bisikletçiye yaptırmıştım. Daha sonra lastik değişimi gerektiği için tekeri söktüğümde quick release aksının iki tarafında da birer tane olması gereken yaylardan biri yoktu. (Bağdat caddesi üzerinde yer alan ünlü bir bisikletçinin geçtiğimiz aylarda işe aldığı yeni kalfası eskisi kadar iyi çalışmıyor maalesef)
- Sol pedalım gıcırdıyor ve dönmüyordu. 2 tane bisikletçiye gittim, ikisi de pedalın somunuyla azıcık oynadı (bir tanesi para almadı ama helal olsun adamlara), eve yolladı. Eve varana kadar pedal tekrar dönememeye başladı. Sorun: Rulmanlı pedal almam gerekiyor; en ucuzu, en adisi, en plastik olanı 130 ₺ (benim pedallarım da 275 gr. alu alaşımlı ve cr-mo milli XLC marka). Çözüm: Pedalların içini açtım, tüm parçaları mazotla temizleyip hazneleri de tekrar gresledikten sonra bilyaları geri dizdim, pedalı topladım ve biri bilya kapağı diğeri normal 9 mm. somun olan; mili tutan 2 adet vidayı güzelce ayarlayıp pedalı yerine taktım. Mis gibi dönüyor ama hâlâ gıcırdıyor. Pedalın dıştaki parçasını tutan vidanın başı yalama olmuş, aynı boyda vida yoktu biraz daha uzununu aldım. Ucunu taşlatıp pedala takacağım.
- Mezuna kaldığım günlerin birinde 5000 km'yi devirmiş bisikletimin zincirinin değişmesi gerekiyordu. 2-3 bisikletçi hem zinciri hem rubleyi değiştirip kazıklama derdindeydi. Dersaneme yakın olan Bostancı Atek bisiklet sadece zinciri değiştirecekti ve 50 ₺ fiyat verdi. Üstümde para olmadığı için ertesi gün gelip yaptıracaktım. Zincir uzadığı ve vites geçmediği için de yolun bir kısmını bisikleti kaldırımda iterek gittim. İterken de kaldırımda bir teyze benimle bisikletimin durumuyla alakalı konuştu, bisikletçi olan oğlunun numarasını verdi. Numarayı aradım, o da 50 ₺ fiyat verdi. Evime daha yakın olduğu için de o bisikletçi daha çok işime geldi ve orada zincir değişimi yaptırdım. 1 hafta sonra zincirim rubleye biraz alıştığında alıştığında ayar yapmaya söz verdi. 1 hafta sonra dükkana gittiğimde adam dükkanda yoktu, dükkana komşu tekel bayiden öğrendiğim kadarıyla adam önceki akşam çok sağlam içmiş ve hâlâ uyanamamış. Aynı tekel bayisi beni yakın çevrede yer alan adamın babasının bisikletçisine yönlendirdi, adamın babasına durumu aynen anlattım. Babası alt tarafı bir vites ayarı yapacak, onu bile beceremedi ve vitesime "shimano'nun en ucuzu" diye çamur attı üstüne bir de 10 liramı aldı. O gün Özdebir sınav sonuç karnemi ve kitapçığımı almak için Fen bilimleri Kadıköy temel lisesine gidiyordum, giderken bir de yolumun üstündeki Ali ustaya uğrayıp bir de orada vites ayarı parası vererek ayar yaptırdım.
- Bir keresinde bisikletimi yıkarken maşanın sağ bacağındaki yağ contasını kaybettim ama önemsemedim. Bir kaç ay sonra maşa kilit düğmesi önce zor kapanmaya başladı, sonrasında da kırıldı. Bisikletçi bisikletçi gezdim. Hepsi bana komple yeni maşa satacaktı. Doğubank'taki yedek parçacılara hatta Kron marka bisikletimin ana bayisine kadar gidip oradan da elim boş döndüm. Çözüm: Aliexpress'den yeni maşa kilit düğmesi. Conta olarak da sıkıştırılmış alüminyum folyo parçasını deliğe sokup çekiç yardımıyla o deliğe sıkıştırdım. Bisikletçilerin çıkardığı masrafın 1/5'ine maşa işim halloldu.
- Bazı bisikletçiler zincir sökerken cırrcırtlı kadro koruyucu kullanmazlar ve kadronun o bölgesi çizilir. Bazısı kullandığı alet edevatlara dikkat etmezler ve kadronun boyasını çizerler. Veyahut parmaklarında yüzükle çalışırlar. Ben bisikletimin kozmetiği konusunda takıntılıyım. Çizik oluştuğu zaman güzelce rötuşlarım, düzenli olarak yıkarım, kilini, cilasını, pastasını eksik etmem.
Merdiven altını, mahalle bisikletçisini falan geçtim; İstanbul'da yer alan, forumda adı geçtiği zaman akan suları durduran, bu forumda ünlü olan bisikletçilerde bile istemediğim sorunları yaşayabildiğim için jant akort sehpası haricinde her türlü aletim var. Jant akort sehpasını da aile tatilimizi bitirip İstanbul'a döndükten sonra asıl mesleği müteahhitlik olan ama hobi olarak marangozluk yapan bir enişteme rica minnet ve tahtadan yaptırmayı deneyeceğim. Yaşadığım vukuatları buraya tek tek yazabilirim(kronolojik sıralama gözetilmemiştir):
- Fren diskinin yamukluğunu jant akort ayarıyla oynayarak düzelteceklerdi
- Jant telim kırılmıştı ve bir bisikletçiye yaptırmıştım. Daha sonra lastik değişimi gerektiği için tekeri söktüğümde quick release aksının iki tarafında da birer tane olması gereken yaylardan biri yoktu. (Bağdat caddesi üzerinde yer alan ünlü bir bisikletçinin geçtiğimiz aylarda işe aldığı yeni kalfası eskisi kadar iyi çalışmıyor maalesef)
- Sol pedalım gıcırdıyor ve dönmüyordu. 2 tane bisikletçiye gittim, ikisi de pedalın somunuyla azıcık oynadı (bir tanesi para almadı ama helal olsun adamlara), eve yolladı. Eve varana kadar pedal tekrar dönememeye başladı. Sorun: Rulmanlı pedal almam gerekiyor; en ucuzu, en adisi, en plastik olanı 130 ₺ (benim pedallarım da 275 gr. alu alaşımlı ve cr-mo milli XLC marka). Çözüm: Pedalların içini açtım, tüm parçaları mazotla temizleyip hazneleri de tekrar gresledikten sonra bilyaları geri dizdim, pedalı topladım ve biri bilya kapağı diğeri normal 9 mm. somun olan; mili tutan 2 adet vidayı güzelce ayarlayıp pedalı yerine taktım. Mis gibi dönüyor ama hâlâ gıcırdıyor. Pedalın dıştaki parçasını tutan vidanın başı yalama olmuş, aynı boyda vida yoktu biraz daha uzununu aldım. Ucunu taşlatıp pedala takacağım.
- Mezuna kaldığım günlerin birinde 5000 km'yi devirmiş bisikletimin zincirinin değişmesi gerekiyordu. 2-3 bisikletçi hem zinciri hem rubleyi değiştirip kazıklama derdindeydi. Dersaneme yakın olan Bostancı Atek bisiklet sadece zinciri değiştirecekti ve 50 ₺ fiyat verdi. Üstümde para olmadığı için ertesi gün gelip yaptıracaktım. Zincir uzadığı ve vites geçmediği için de yolun bir kısmını bisikleti kaldırımda iterek gittim. İterken de kaldırımda bir teyze benimle bisikletimin durumuyla alakalı konuştu, bisikletçi olan oğlunun numarasını verdi. Numarayı aradım, o da 50 ₺ fiyat verdi. Evime daha yakın olduğu için de o bisikletçi daha çok işime geldi ve orada zincir değişimi yaptırdım. 1 hafta sonra zincirim rubleye biraz alıştığında alıştığında ayar yapmaya söz verdi. 1 hafta sonra dükkana gittiğimde adam dükkanda yoktu, dükkana komşu tekel bayiden öğrendiğim kadarıyla adam önceki akşam çok sağlam içmiş ve hâlâ uyanamamış. Aynı tekel bayisi beni yakın çevrede yer alan adamın babasının bisikletçisine yönlendirdi, adamın babasına durumu aynen anlattım. Babası alt tarafı bir vites ayarı yapacak, onu bile beceremedi ve vitesime "shimano'nun en ucuzu" diye çamur attı üstüne bir de 10 liramı aldı. O gün Özdebir sınav sonuç karnemi ve kitapçığımı almak için Fen bilimleri Kadıköy temel lisesine gidiyordum, giderken bir de yolumun üstündeki Ali ustaya uğrayıp bir de orada vites ayarı parası vererek ayar yaptırdım.
- Bir keresinde bisikletimi yıkarken maşanın sağ bacağındaki yağ contasını kaybettim ama önemsemedim. Bir kaç ay sonra maşa kilit düğmesi önce zor kapanmaya başladı, sonrasında da kırıldı. Bisikletçi bisikletçi gezdim. Hepsi bana komple yeni maşa satacaktı. Doğubank'taki yedek parçacılara hatta Kron marka bisikletimin ana bayisine kadar gidip oradan da elim boş döndüm. Çözüm: Aliexpress'den yeni maşa kilit düğmesi. Conta olarak da sıkıştırılmış alüminyum folyo parçasını deliğe sokup çekiç yardımıyla o deliğe sıkıştırdım. Bisikletçilerin çıkardığı masrafın 1/5'ine maşa işim halloldu.
- Bazı bisikletçiler zincir sökerken cırrcırtlı kadro koruyucu kullanmazlar ve kadronun o bölgesi çizilir. Bazısı kullandığı alet edevatlara dikkat etmezler ve kadronun boyasını çizerler. Veyahut parmaklarında yüzükle çalışırlar. Ben bisikletimin kozmetiği konusunda takıntılıyım. Çizik oluştuğu zaman güzelce rötuşlarım, düzenli olarak yıkarım, kilini, cilasını, pastasını eksik etmem.