Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş aşağı inerken nasıl yavaşlıyorsunuz?

Şu arka frenle yavaşlanır ön frenle durulur gibi genelleme içeren cümleler bana hep tuhaf gelmiştir. arka fren de ön fren de bisikleti yavaşlatır ve de durdurur. Çok hızlı ya da yokuş aşağı giderken ön freni kilitlerseniz gidonun üstünden uçarsınız. Mucurlu, kumlu, ıslak yüzeyde ön frene abanırsanız yan yatarsınız. Yüksek hızda ya da mıcırda, gevşek şosede arka freni kilitlerseniz arka tekeri kaydırırsınız. Dümdüz kuru, temiz, asfalt yolda yüksek hızda gidiyorsanız kendinizi selede geri iter, hatta selenin arkasına geçer, dirseklerinizi kırmadan kollar açık ve gidonu sağlam tutarken yani bisikletin üzerinde alçalmış ve ağırlık merkezinizi aşağıya çekmişken, durmanız gereken yere henüz mesafeliyseniz önce hız düşürürsünüz her iki freni modülasyonlu hafif sıkarak ve gidonu düz tutarak ve bu pozisyonda ön fren gerçekten üzerine ağırlık bineceği için iyi durdurma sağlar tabi modülasyonsuz abanıp tekeri kilitlerseniz yine takla mümkün. Çok dik arnavut kaldırım denilen taş döşemesi yollardan inmiş ve çıkmışlığım var. Yani normal yürürken düşseniz bile yokuşun dibine kadar yuvarlanacağınız yerler. Önemli olan ağırlık merkezini olabildiğince aşağıda, inişte arkada çıkışta önde tutabilmek. Özet olarak iki fren koymuşlar, ön ve arka fren isimleri. Yavaşlama ve durma frenleri değil. ;) Bu sözlerim meclisten dışarı yani kişilere yönelik değil basmakalıp yargılara yönelik söylenmiştir. Altuğ ve Okan Bey'ler lütfen alınmasınlar. :)
 
Scudo
Evet, kalıp teoriler değil, frenlemeyi ve yolu hissedip ona göre doz ayarlamayla yapılan frenleme durdurur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Eee, ne yapacağız? Direk akışına mı bırakalım? Yok yok en iyisi, ayağımızı arkaya koyarak durmak.😅
Efsanevi Jerry Miculek videolarını izle,Sti kollara nasıl basılır gör ancak öyle öğrenirsin.Sonra da aşağıdaki ibareye yoğunlaş.
Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)
 
  • Beğen
Tepkiler: ErzincanLee
Şu arka frenle yavaşlanır ön frenle durulur gibi genelleme içeren cümleler bana hep tuhaf gelmiştir. arka fren de ön fren de bisikleti yavaşlatır ve de durdurur. Çok hızlı ya da yokuş aşağı giderken ön freni kilitlerseniz gidonun üstünden uçarsınız. Mucurlu, kumlu, ıslak yüzeyde ön frene abanırsanız yan yatarsınız. Yüksek hızda ya da mıcırda, gevşek şosede arka freni kilitlerseniz arka tekeri kaydırırsınız. Dümdüz kuru, temiz, asfalt yolda yüksek hızda gidiyorsanız kendinizi selede geri iter, hatta selenin arkasına geçer, dirseklerinizi kırmadan kollar açık ve gidonu sağlam tutarken yani bisikletin üzerinde alçalmış ve ağırlık merkezinizi aşağıya çekmişken, durmanız gereken yere henüz mesafeliyseniz önce hız düşürürsünüz her iki freni modülasyonlu hafif sıkarak ve gidonu düz tutarak ve bu pozisyonda ön fren gerçekten üzerine ağırlık bineceği için iyi durdurma sağlar tabi modülasyonsuz abanıp tekeri kilitlerseniz yine takla mümkün. Çok dik arnavut kaldırım denilen taş döşemesi yollardan inmiş ve çıkmışlığım var. Yani normal yürürken düşseniz bile yokuşun dibine kadar yuvarlanacağınız yerler. Önemli olan ağırlık merkezini olabildiğince aşağıda, inişte arkada çıkışta önde tutabilmek. Özet olarak iki fren koymuşlar, ön ve arka fren isimleri. Yavaşlama ve durma frenleri değil. ;) Bu sözlerim meclisten dışarı yani kişilere yönelik değil basmakalıp yargılara yönelik söylenmiştir. Altuğ ve Okan Bey'ler lütfen alınmasınlar. :)
Değerli bilgiler için teşekkürler. 🙂👍🏼
Arka fren yavaşlatır diye motosiklet için demiştim.
Yanlış anlaşılma var ise bunu düzeltmiş olayım diye yazıyorum.
 
...diye belirtmiştim. Dediğiniz hızlardan çok daha yavaşken dediğiniz zincir ve vitesin janta girip tekeri kitlemesi başıma geldi çocukken ve bir çocuk için pek hoş olmayan yaralanmalara sahip olmuştum.😌
Ne tür şeylerde olur bunlar aktarıcı ayarındanmi
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ne tür şeylerde olur bunlar aktarıcı ayarındanmi
Yüksek olasılık aktarıcının hasarlı, ayarsız olmasından kaynaklanır. Benim çocukken kullandığım bisiklet (Bisan Atlas) genellikle kaza, düşme gibi nedenlerden ayarının kaçması ve çocuk aklıyla o halde binmemden kaynaklanıyordu.
Etrafımda beni bisiklet konusunda yönlendirecek kimse yoktu. 8888 çizen tekerin kadroya sürtüyor diye arka frenini iptal edip somunlardan ayarlayarak binmişligim bile vardır.
 
Frenleme de kalıp bilgiler söz konusu değil. En iyi frenleme çok yokuş aşağıya virajlı yollarda kullana kullana alışıyorsun.
*Öncelikle frenlerken ikisi de sıkılmalı ama yüzde vermeden ikisi de sıkılmalı. (Yüzde ayarlayacağım derken arka teker kayabilir.)
*Mümkün mertebe viraja girmeden virajın açısına göre genel kopuş hızı kesilip, frenleme olmadan dahi viraj dönülebilecek duruma gelmeli. Viraj sürpriz çıkarırsa dönerken de fren yapılır. (Bazı arkadaşlar yok dese de mıcır, kum, ıslaklık vb. yoksa bal gibi yapılır.)
*Asfalt yolda lastik tutuşunu size sürüş boyunca gösterir zaten (çok yavaş giderken biraz sert frenlemede kaymalar. dik yokuşta kalkarken patinajlar vb.)
*İnişte eğer yol temiz asfaltsa sert frenlemelerde lastiğin bir bam teli var oradan sonra kayacağını hemen anlayıp bas çek yapmak lazım. Kısa bas çekler ivmeyi hemen düzeltiyor, dikkat ederseniz bu noktayı bulabilirsiniz.
Bu söylediklerim; kuru, kumsuz, mıcırsız yollar için geçerli bunlar varsa söylediğim her şey geçersiz yere yapışabilirsiniz.
 
Ben önce ön frene yavaş yavaş dokunuyorum ondan sonra arkaya basıyorum. Yanlış yapıyorum ancak böyle alışmışım.
 
Bu işlerin acemisi gibi geldi bana 😅 ilk izlenimden sadece
 
Galiba vidyo çekimiyle ilgileniyor, o sırada da virajın geldiğini fark edemiyor, sonra da panikle ön fren, arkası kalkıyor virajın tersine doğru zıplıyor falan filan..
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus
Bence viraja gereğinden hızlı girdiğini fark edip, panikle ön frene fazla asılıyor. Dolayısıyla viraja da çoktan girmiş bulunduğundan gidonla da oynayınca ön teker kayıyor. Önden denge ve kontrol kaybolunca en kolayından kendini güvenli olduğunu düşündüğü şekilde yere atıyor.
Geçmiş olsunlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Geri