Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş Çıkarken En Büyük Engel Nedir?

Kayıt
5 Aralık 2009
Mesaj
22
Tepki
3
Şehir
Samsun
Başlıktada belirttiğim gibi ben yokuş çıkarken çok zorlanıyorum.Selenin yüksekliği iyi ancak genede çok zor geliyor.Tavsiyesi Olan Var mı?
 
Scudo
yokuşlar her zaman insanları yorar kendi agırlıgınızı direksiyona vermeye deneyin
 
  • Beğen
Tepkiler: mechanics
@Aziz Özkan

İşte bu ;) :rolleyes: Psikoloji ve ön yargı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aziz Özkan
Merhaba

Yokuş başlarında hızlı hızlı gidip yokuşun ordasında vites küçültmeyin.
Yokuş başında tempoyla başlanır yakışın %85 inden sonra 2 vites arttırlır ve ayağa kalkılır.

Yapılmaması gerekenler yokuş öncesinde hızlanıp tüm gücüyle basmak çok yanlıştır. Yokuşa gelmeden yorulursunuz ve yokuş ortasında laktik asit birikimi olur yokuşun sonunu göremeden geri dönmek istersiniz.

Tüm yokuşu ayakta çıkmayın. Sonlarına doğru ayağa kalkın ve vücut ağırlığınızı kullanarak pedal çevirmeye çalışın.

Sele yüksekliğini iyi ayarlayın ve olabildiğince vites değiştirmeyin (Diş atmalarında %90 enerji kaybı olur.)

XTR XT Sram X9 XX gibi sistemleriniz varsa korkmadan yokuşun ortasında başında aşasında yukarsında değiştirebilirsiniz herhangi bir güç kaybınız olmayacaktır. (Okadar paranın karşılığı:)

Ek olarak yokuşa başlamadan bir yudum su alıp ondan sora tempoya girmenizi tavsiye ederim.

Teşekkür ederim
Bertann
 
Uykusuzluğun da etkisi oluyor. Bazen en ufak yokuşu bile çıkasım gelmiyor, eğer 2-3 saatlik uykuyla duruyorsam.
 
Herkese teşekkür ederim ilgilendiğiniz için önerilerinizi bidahakinde göz önünde bulunduracağım. :)
 
Kardeşim bol bol yokuş antrenmanı yap..Sana tavsiyem çevrendeki en dik ve uzun yokuşlardan birisinde hergün antrenman yapman..Kendini zorla..1.gün birkere in çık..2.gün ikincisi için zorla.Zamanla kendindeki gelişmeyi farkedeceksin..Yokuş için hem kas birikimi hemde güç gerekiyor.Saygılarla...
 
valla ben önceden yokuşların ortalarına bile zor kavuşurdum. sonradan çocuklluğumun Ankarada geçmesinin verdiği yokuş tecrübesiyle S çizerek hafif tempoda çıktım. Şimdi ise pek fazla zorlanmadan çıkıyorum yokuşları. yani zamanla oluyor çıkamadığınız yokuşlara pek girmeyin. çıkabildiklerinizde antrenman yapın derim
 
On amortisorlu bisikletlerde on amortisoru kilitlemek Yada sertlestirmek faydalı olacaktır
 
gururunu hiçe sayıp 3 kez durarak çık.
bir kaç gün sonra durmaya ihtiyaç duymayacaksın.
 
kesinlikle motivasyon. unutma ki seni zorlayan o yokuşları insanlar bir kaç kere çıkıp iniyorlar. aklından bunu çıkarma ve diğer arkadaşların dedikleri kesinlikle. ilk önce motivasyon gerisi zaten geliyor.
 
Bertann arkadaşımız güzel bilgiler vermiş.İlave olarak en iyi tırmanma oturarak çıkmaktır.Yarış hariç yarışta atağa kalkılır.Normal temponuzda yokuşun başına geldiğinizde vites ayarınızı tırmanmaya başlamadan yapın tırmanmaya başladığınızda performansınıza göre yani ayaklarınızın kuvvetini 1.vites veya 2 viteste yani büyültüp küçültebilirsiniz.Eğer yokuş tırmanır iken yanınızda arkadaşınız veya arkadaşlarınız var ise ve rüzgar kafadan esiyor ise değişerek sıra ile bir kişi önde rüzgara karşı çevirirken diğeri arkasında rüzgarından deryara yatar öndeki yorulunca arkasındaki öne diğerleri arkaya tek sıra halinde yokuş çıkılır.Eğer soldan rüzgar eserse soldan sağa aynı şekilde sıralanılınır.sağdan rüzgar eserse sağdan sola sıralanılır.Eğer arkadan rüzgar esiyorsa şanslısınız size yardım eder.Bol rampalar
 
Ben yokuş başında aynı vitesimle devam ediyorum ağırlığımı gidona vermiyorum ellerimle daha çok gidonu kaldırıyorum diyebilirim ve vitesi yavaş yavaş azaltıyorum böylece dinlene dinlene çıkmış gibi oluyorum tabi nefes alıp vermeyi hızlandırmakta çok işe yarıyor.
 
Geri