Scudo Sports

Yokuş çilesi bitti. Dahon Vitesse D16!

Vay be, 15 yıl önce okuldan çıkıp inşaat demiri castello'larımızla inip çıkardık trt yokuşunu. O yokuşu katlanırla çıkmak da güzel iş. Tebrik ederim.:)
 
Scudo
@Önder Parıldamış
Elle ön vites ayarlama işi pratik ve kullanışli olmayacak fakat işinizi görecektir.Tebrikler yinede.
 
Gerçekten güzel olmuş :) katlanabilir bisiklet uzaktan görmüştüğüm var fakat yakından hiç görmedim katlanabilir halinide. Aynakol değiştirildiğinde katlandığında bir sorun oluyormu?
 
@Önder Parıldamış hele bir de sağ üzengi tarafından görsek marifetinizi de ne kadar takdire şayan olmuş anlasak.
Böyle pek gizemli kalmış görsel açıdan..
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@Önder Parıldamış şimdi oldu bak gözümüz bayram etti :):):)
Eline emeğine sağlık gayet güzel olmuş.
Son resimde dişli korumaya bir vida daha gerekiyor zannedersem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Güzel bir çalışma. Üretken olmak lazım böyle. Tebrikler :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: burhan çetin
Oncelikle elinize saglik guzel bi is cikarmissiniz. Ülkemizdeki her alandan" usta" diye tabir edilen kesim yaratici zihneyetten uzak oldugundan yada ugrasmak istemediginden bu tur modifikasyonlara olumsuz bakmaktadir. Konuya sizler kadar hakim degilim ama on disliye mudahale yerine arka rubleyi mega range ile degistirmek yokuslarda fayda etmez mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Trip21
@Makula 06
Yorumunuz için teşekkürler.

Bildiğim kadarıyla mega range rublelerin en fazla 36 diş olanları mevcut.

Tekli aynakolum 52 dişe sahipti.52'yi 36'ya bölersek arka teker bir pedal turunda 1.44 tur atar.Teker yuvarlanma mesafesini 1.50 metre kabul edersek bir pedal turunda bisikleti 2,16 metre ileri götürebilmeniz gerekir.

Benim yaptığım uygulamada ön küçük dişli 34 arka büyük dişli 32 olduğundan 34'ü 32'ye bölersek arka teker bir pedal turunda 1.06 tur atar ve bir pedal turunda bisikleti 1,59 metre ileri götürebilirsiniz.Yani bu hesaba göre ön dişliyi küçültmek daha mantıklı.
 
@Önder Parıldamış eklediğiniz öndeki 40 dişli ile arka 8 dişli de sorunsuz bir şekilde kullanılabiliyor mu, zincirden bakla eksiltmeniz gerekti mi acaba?
 
arkadaşlar bu dahon 8 in vitesini yükseltebilecek bir hadise yok mu? kendi yapmamızın dışında bir çözüm yolu var mı _
 
Tebrikler güzel olmuş, o 2 vida iç lastiği delik kadroya bıraz iz bırakmıştır.
 
Bende 2015 model 2. el bir Dahon vitesse D8 alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. 16 vitese geçiş olayı takdire şayan olmuş.

bu arada ebay ve aliexpresste Ön aktarıcının bisiklete bağlanması için aparatlar satılıyor fiyatı 10 usd civarı. aşağıda resmini ekledim.

Bilmediğim ve merak edip öğrenmek istediğim bazı konular şunlardır .

8x2 vites sistemine geçmek istesek (ön değiştirici Kullanacağım )

1- Mevcut Aynakola 52 Tnin yanına 39T yada 36T aynakol yaprağı eklenebilir mi ? Yaprak için Varsa önerebileceğiniz marka model varmıdır ?
2- 8 li sağ vites kolunun aynısından 2 li olarak piyasada bulunabilir mi ?
3- 53/39 bir aynakol tercih etme durumunda orta göbeğinde değişmesi gerekir mi ?


Bir başka alternifte 2. el 10 vites takımı alıp bu bisiklete uygulamayı düşünüyorum .

Ondada bazı çekincelerim var.

1- 10 lu 11-36 ruble taktığımda arka göbek değişir mi ?
2- Bu durumda arka vites aktarıcının değişmesi gerekiyor sanırım . Ne marka model olabilir ? Kısa bacak Uzun bacak vs. ?
 

Dosyalar

  • 526874ba57a542efa30de78161b0ffda.jpg
    526874ba57a542efa30de78161b0ffda.jpg
    109,2 KB · Okunma: 70
@alterno1903
Bisikletiniz hayırlı olsun.

1.Mevcut aynakola yaprak ekleyemezsiniz.İkili,kare göbekli başka bir aynakol takabilirsiniz ancak.

2.Ben Shimanonun 3'lü revoshift vites kolunu kullanmıştım.Aktarıcınin tahdit vidalarını ayarlayarak 3'lü kolu 2'li aynakolda kullanabilirsiniz.Zaten Aynakol 2'lide olsa 3'lüde olsa aynakolun yaprakları arasında ki mesafe aynı.O yüzden 3'lü kolu 2'li aynakolda kullanabilirsiniz.Sram Mrx Comp 3x8 vites kol takımını40-50 TL civarında temin edilerek takabilirsiniz.

3.Kare göbekli aynakol takarsanız orta göbek değişimi gerekmez.Malum sitede 50-100 TL aralığında temiz aynakollar mevcut.Kare göbekli modeller bisikletinize uyar.

Yokuşları rahat çıkmak için ön aynakol değişikliği yaparsanız arka ruble ve aktarıcı ile uğraşmaya bence gerek yok.Vitesse'nin 11-32 olan rublesini 11-36 çıkartmak size belirgin bir kazanç sağlamaz ama cüzdanda büyük bir hafifleme sağlar.Bildiğim kadarıyla arka göbek kaset rubleye uyumlu ise 8'li,9'lu veya 10'lu ruble takabiliyorsunuz.Ama rubledeki dişli sayısı arttikça aynı genişlikteki göbeğe daha fazla diş sığdırılabilmek için üreticiler rubledeki dişlileri inceltiyorlar.Dolayısıyla zincirde inceliyor.10'lu sistemin sadece zinciri 100 TL civarında rublede o civarlarda ayrıca vites kolları ve arka aktarıcı değişimi de gerekeceği için oldukca maliyetli olur.
 
@burhan çetin İstediğim ölçülerde 53/39 yada 52/36, 52/34 Marka model ne öneririsiniz. Aynakol değişikliği sistemde sorun yaratır mı ? zincir atma vs gibi ?
 
Keşke ön aktarıcıyı saca civata ile bağlamaktansa doğrudan saca kaynatsaydınız. Böylece kadroya temas eden bölüm düz olacaktı. Bu haliyle rondelayla birlikte sacın iç tarafında yaklaşık 5 mm yüksekliğinde çıkıntı yapan civata başları mevcut ve sacı sıktığınızda civata başları kadroya aynı şekilde baskı yapıyor. Sonradan o bölgeyi kontrol ettiniz mi bilmiyorum ama rampaları kolay çıkayım derken kadroyu deforme etmiş olabilirsiniz.

qweqweeeeeeeeeeeeeee.jpg
 
@burhan çetin Burhan bey elinize sağlık macit,mucit ve akıllı insanları hep sevmişimdir kendimde biraz öyleyim akla zarar buluşlarım var mesela:D:D uğur arkadaşımızın öneriside gayet yerinde bende merak ettim kadronun o kısmı ne durumda acaba?
 
Geri