Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş performansı için ruble değişimi?

Normalde ruble değişiminde zincir değişimide tavsiye ediliyor. Zira aşınmış bir zincir rublenize ve ayna kol dişlilerine daha çok zarar verecektir.
O zengin ülkeler için geçerli biz de 3 zincir 1 ruble 😂😂
 
Scudo
bir süre bu zincirle devam edeceğim, bakalım alışacak mı alışmayacak mı, göreceğim. sonucu buradan paylaşırım tecrübe olması açısından:) artık ruble mi zincire göre şekil alacak yoksa tam tersimi, göreceğim:) bisikletçi usta birkaç aya takırtı gider dedi ancak mahalle ustası bir abi, bilemedim. hayırlısı artık😄

yalnız şunu söyleyeyim, eğer pro sporcu vs değilseniz rublenin en büyük dişlisini büyütmek çok mantıklı hareketmiş. 90-100 nabızla yüzde 10 eğim tırmandım şarkı söyleye söyleye. hız her ne kadar 6-7 km civarı olsa da benim gibi dizleri hassas olan birisi için süper oldu 😄 tavsiye ederim.
 
Herkese Merhabalar.
Teknik Desteklerinize ihtiyacım olduğu için buraya yazıyorum.Yanlış yapıyor isem şimdiden özür dilerim. 1 Yıldır Ümit Alanya 2810 bisiklet sahibiyim.Haftanın 6 günü işe gidip gelirken kullanıyorum.Hafta sonları da bazen keyif turları yapiyorum kendimce.Bilirsiniz ki Ümit Alanya 2810 çok ta kaliteli bir bisiklet değil.Düz yollarda bile yoran, yokuşlarda çok yoran bir bisiklet. Tabi bütçem (16 taksitle aldım.Taksitleri hala devam ediyor) ona el verdiği için tercih etmiştim. İşyerimden aldığım yol paralarını bisikletimde bazı degisiklikler yapmak üzere biriktiriyordum.Simdi bisikletimde en azından sürüş kolaylığını ve akıcılığını arttırmak adına bütçem kısıtlı olsa da bazı değişiklikler yapmak istiyorum.Bu konu da parca v.s önerilerinize ihtiyacım var.

Yapmak istediğim değişiklikler;

Ön ve Arka Jant Göbekleri
3 Yapraklı Ayna Kol
Orta Göbek
7 li Ruble
Zincir

Hangi marka/model ürünler az da olsa sürüş kolaylığı sağlar ve bisikletime uyumlu olur bilemediğimden sizden yardım istiyorum

Bütçe : 1500 TL :(

Bisikletimin teknik özellikleri :

KADRO 700C ÇELİK KADRO

MAŞA 7000C ÇELİK MAŞA

JANT 700C ÇİFT KAT ALÜMİNYUM

LASTİK RUBENA FLASH V66 42x622

FREN ALÜMİNYUM V-FREN

VİTES 21

VİTES KOLU SHIMANO SL-RS36 7X3

ARKA ARTIRICI SHIMANO RD-TY21

ÖN ARTIRICI SAIGUAN

RUBLE INDEX 7-14/28T

AYNAKOL 48/38/28TX170MM

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Önemli Not;
Çocukluğum bisiklet hayalleri/hasreti ile geçti. Yaşım 39 ve ben 38 yaşımda ilk bisikletime sahip olabildim. Marka/Kalite v.s anlamında olmasa da Tipini seviyorum bu bisikletin.Bütcem el verirse bunu satmadan ileride 2.bisiklet düşünebilirim.O da uzun zaman sonra ancak.Ayrica 4 yaşında kızım var ve O benden daha çok seviyor bu bisikleti.Arkaya Kendim Demonte şekilde direksiyon ve ayaklık yaptım.Kızım rahat ve güvende olsun diye.Kızimla birlikte kısa ama çok tatlı geziler yapıyoruz. Elimdeki bütçe ile bahsettiğim değişiklikleri yapıp sürüş kalitesini bir nebze de olsa arttırmak istiyorum. Kesinlikle değistirmem/satmam bu bisikleti.Yapacağım masraf ile ilgili de bisikleti asla satmayı/değiştirmeyi düşünmediğim için,bisiklete değer katsın v.s gibi bir beklentim asla söz konusu değil.
 
Herkese Merhabalar.
Teknik Desteklerinize ihtiyacım olduğu için buraya yazıyorum.Yanlış yapıyor isem şimdiden özür dilerim. 1 Yıldır Ümit Alanya 2810 bisiklet sahibiyim.Haftanın 6 günü işe gidip gelirken kullanıyorum.Hafta sonları da bazen keyif turları yapiyorum kendimce.Bilirsiniz ki Ümit Alanya 2810 çok ta kaliteli bir bisiklet değil.Düz yollarda bile yoran, yokuşlarda çok yoran bir bisiklet. Tabi bütçem (16 taksitle aldım.Taksitleri hala devam ediyor) ona el verdiği için tercih etmiştim. İşyerimden aldığım yol paralarını bisikletimde bazı degisiklikler yapmak üzere biriktiriyordum.Simdi bisikletimde en azından sürüş kolaylığını ve akıcılığını arttırmak adına bütçem kısıtlı olsa da bazı değişiklikler yapmak istiyorum.Bu konu da parca v.s önerilerinize ihtiyacım var.

Yapmak istediğim değişiklikler;

Ön ve Arka Jant Göbekleri
3 Yapraklı Ayna Kol
Orta Göbek
7 li Ruble
Zincir

Hangi marka/model ürünler az da olsa sürüş kolaylığı sağlar ve bisikletime uyumlu olur bilemediğimden sizden yardım istiyorum

Bütçe : 1500 TL :(

Bisikletimin teknik özellikleri :

KADRO 700C ÇELİK KADRO

MAŞA 7000C ÇELİK MAŞA

JANT 700C ÇİFT KAT ALÜMİNYUM

LASTİK RUBENA FLASH V66 42x622

FREN ALÜMİNYUM V-FREN

VİTES 21

VİTES KOLU SHIMANO SL-RS36 7X3

ARKA ARTIRICI SHIMANO RD-TY21

ÖN ARTIRICI SAIGUAN

RUBLE INDEX 7-14/28T

AYNAKOL 48/38/28TX170MM

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Önemli Not;
Çocukluğum bisiklet hayalleri/hasreti ile geçti. Yaşım 39 ve ben 38 yaşımda ilk bisikletime sahip olabildim. Marka/Kalite v.s anlamında olmasa da Tipini seviyorum bu bisikletin.Bütcem el verirse bunu satmadan ileride 2.bisiklet düşünebilirim.O da uzun zaman sonra ancak.Ayrica 4 yaşında kızım var ve O benden daha çok seviyor bu bisikleti.Arkaya Kendim Demonte şekilde direksiyon ve ayaklık yaptım.Kızım rahat ve güvende olsun diye.Kızimla birlikte kısa ama çok tatlı geziler yapıyoruz. Elimdeki bütçe ile bahsettiğim değişiklikleri yapıp sürüş kalitesini bir nebze de olsa arttırmak istiyorum. Kesinlikle değistirmem/satmam bu bisikleti.Yapacağım masraf ile ilgili de bisikleti asla satmayı/değiştirmeyi düşünmediğim için,bisiklete değer katsın v.s gibi bir beklentim asla söz konusu değil.


Göbekleri değiştirmek işçiliğe değmez. Zincir değişiminden de hissedilir bir kazanım elde edemezsiniz. Yazdığınız özelliklere göre aynakolunuz üçlü, rubleniz de yedili. Neyini değiştirmek istediniz orasını anlamadım.

Performans amaçlı yapabileceğiniz yükseltme olarak lastiklerinizi değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Bisikletin önündeki sepeti çıkarırsanız da, ciddi performans kazanımı hissedersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mai_brs
Burada yokuş performansından kasıt rahat çıkmak ise ruble büyüt gitsin. Yol bisikletinde 36 ruble takanda var. Bu performans arttırmak için değil kolaylaştırmak için.bence konunun başlığı ile yazılanlar biraz ters olmuş
 
Ruble değiştirmek yerine güçlenmeyi seçen oldum eski yol bisikletim 50 34 - 11 30 du 2 sezon bindim sonrasında iş güç derken sattım 3 ay önce 52 36- 11 28 li makina aldım ilk bir kaç gün bu ne böyle dedim ama sonrasında adapte oldum yokuş falan dert değil vücut rubleye ayak uyduruyor yeter ki fırsat buldukça bisikleti kullanın yokuş antremanları yapın uzun sürüşlere çıkın vs vs.
 
Herkese Merhabalar.
Teknik Desteklerinize ihtiyacım olduğu için buraya yazıyorum.Yanlış yapıyor isem şimdiden özür dilerim. 1 Yıldır Ümit Alanya 2810 bisiklet sahibiyim.Haftanın 6 günü işe gidip gelirken kullanıyorum.Hafta sonları da bazen keyif turları yapiyorum kendimce.Bilirsiniz ki Ümit Alanya 2810 çok ta kaliteli bir bisiklet değil.Düz yollarda bile yoran, yokuşlarda çok yoran bir bisiklet. Tabi bütçem (16 taksitle aldım.Taksitleri hala devam ediyor) ona el verdiği için tercih etmiştim. İşyerimden aldığım yol paralarını bisikletimde bazı degisiklikler yapmak üzere biriktiriyordum.Simdi bisikletimde en azından sürüş kolaylığını ve akıcılığını arttırmak adına bütçem kısıtlı olsa da bazı değişiklikler yapmak istiyorum.Bu konu da parca v.s önerilerinize ihtiyacım var.

Yapmak istediğim değişiklikler;

Ön ve Arka Jant Göbekleri
3 Yapraklı Ayna Kol
Orta Göbek
7 li Ruble
Zincir

Hangi marka/model ürünler az da olsa sürüş kolaylığı sağlar ve bisikletime uyumlu olur bilemediğimden sizden yardım istiyorum

Bütçe : 1500 TL :(

Bisikletimin teknik özellikleri :

KADRO 700C ÇELİK KADRO

MAŞA 7000C ÇELİK MAŞA

JANT 700C ÇİFT KAT ALÜMİNYUM

LASTİK RUBENA FLASH V66 42x622

FREN ALÜMİNYUM V-FREN

VİTES 21

VİTES KOLU SHIMANO SL-RS36 7X3

ARKA ARTIRICI SHIMANO RD-TY21

ÖN ARTIRICI SAIGUAN

RUBLE INDEX 7-14/28T

AYNAKOL 48/38/28TX170MM

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Önemli Not;
Çocukluğum bisiklet hayalleri/hasreti ile geçti. Yaşım 39 ve ben 38 yaşımda ilk bisikletime sahip olabildim. Marka/Kalite v.s anlamında olmasa da Tipini seviyorum bu bisikletin.Bütcem el verirse bunu satmadan ileride 2.bisiklet düşünebilirim.O da uzun zaman sonra ancak.Ayrica 4 yaşında kızım var ve O benden daha çok seviyor bu bisikleti.Arkaya Kendim Demonte şekilde direksiyon ve ayaklık yaptım.Kızım rahat ve güvende olsun diye.Kızimla birlikte kısa ama çok tatlı geziler yapıyoruz. Elimdeki bütçe ile bahsettiğim değişiklikleri yapıp sürüş kalitesini bir nebze de olsa arttırmak istiyorum. Kesinlikle değistirmem/satmam bu bisikleti.Yapacağım masraf ile ilgili de bisikleti asla satmayı/değiştirmeyi düşünmediğim için,bisiklete değer katsın v.s gibi bir beklentim asla söz konusu değil.
Mevcut bisikletiniz kızınızla gezinti sürüşleri yapmak, işe gitmek veya günlük alışveriş vs ihtiyaçlarınızı görmek için gayet iyi. Ancak ne kadar para harcasanız da performans anlamında önemli bir fark yaratamazsınız. Zaten kadronun şekli ve malzemesi buna müsait değil. Hızlı gitmeye ve sert yokuşlarda zorlamaya geometri olarak uygun değil. Yapmaya çalışırsanız dizlerden sağlık problemi bile yaşayabilirsiniz.

Çelik bisiklet biraz ağır olsa da bir çok avantajı da vardır. Yıllarca 18 kiloluk vitessiz çelik bir bisikleti ulaşım ve gezinti için severek kullanmış biri olarak tavsiyem para harcamak yerine bisikleti olabildiğince zevkle kullanmaya odaklanmanız olur.

Yukarıda @Veto8 arkadaşımızın dediği gibi lastiklerle konforu biraz iyileştirebilirsiniz. Ama bence de göbeklere falan dokunmayın. İnsan sevdiği şeye emek ve para harcamak istiyor tabi ama bunun önemli bir karşılığı olmayacak. Ayırdığınız bütçe zaten mevcut bisikletinizin fiyatına yakın. Bisikletinize para harcamak yerine para biriktirip daha performanslı sürüşler için kullanacağınız o tip sürüşe uygun yeni bir bisiklet almanız çok daha anlamlı olur.
 
Ruble değiştirmek yerine güçlenmeyi seçen oldum eski yol bisikletim 50 34 - 11 30 du 2 sezon bindim sonrasında iş güç derken sattım 3 ay önce 52 36- 11 28 li makina aldım ilk bir kaç gün bu ne böyle dedim ama sonrasında adapte oldum yokuş falan dert değil vücut rubleye ayak uyduruyor yeter ki fırsat buldukça bisikleti kullanın yokuş antremanları yapın uzun sürüşlere çıkın vs vs.

Hayırlı olsun. Siz yine de kendinize dikkat edin forumdaşım. Yeni dişli oranlarınızda %15 üzeri eğimlerde 60-70 kadansı görmeniz biraz zor olabilir. Bu da dizlerin pek hoşuna gitmeyebilir :snzdglsn:
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
Hayırlı olsun. Siz yine de kendinize dikkat edin forumdaşım. Yeni dişli oranlarınızda %15 üzeri eğimlerde 60-70 kadansı görmeniz biraz zor olabilir. Bu da dizlerin pek hoşuna gitmeyebilir :snzdglsn:
Teşekkür ederim elbette eğim artıkça dişli oranları yüzünden dizlere binen yük miktarı epey artıyor kendimizi sakatlamadan 2 tekerden zevk almaya bakıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
bir süre bu zincirle devam edeceğim, bakalım alışacak mı alışmayacak mı, göreceğim. sonucu buradan paylaşırım tecrübe olması açısından:) artık ruble mi zincire göre şekil alacak yoksa tam tersimi, göreceğim:) bisikletçi usta birkaç aya takırtı gider dedi ancak mahalle ustası bir abi, bilemedim. hayırlısı artık😄

yalnız şunu söyleyeyim, eğer pro sporcu vs değilseniz rublenin en büyük dişlisini büyütmek çok mantıklı hareketmiş. 90-100 nabızla yüzde 10 eğim tırmandım şarkı söyleye söyleye. hız her ne kadar 6-7 km civarı olsa da benim gibi dizleri hassas olan birisi için süper oldu 😄 tavsiye ederim.

Siz daha iyi bilirsiniz ama zincirinizi birkac aydan uzun süredir kullanıyorsanız meydana gelen esneme rublenizin çok hızlı aşınmasına sebep olacaktır, sonunda daha büyük masraf çıkabilir.

Daha kritik bir konu, eski oranlara göre daha uzun zincir kullanmanız gerekiyor, öyle yapmadığınız için ön tarafın 50 arka tarafın da 34te olması durumunda aktarıcıyı kırabilirsiniz dikkat edin.
 
Mevcut bisikletiniz kızınızla gezinti sürüşleri yapmak, işe gitmek veya günlük alışveriş vs ihtiyaçlarınızı görmek için gayet iyi. Ancak ne kadar para harcasanız da performans anlamında önemli bir fark yaratamazsınız. Zaten kadronun şekli ve malzemesi buna müsait değil. Hızlı gitmeye ve sert yokuşlarda zorlamaya geometri olarak uygun değil. Yapmaya çalışırsanız dizlerden sağlık problemi bile yaşayabilirsiniz.

Çelik bisiklet biraz ağır olsa da bir çok avantajı da vardır. Yıllarca 18 kiloluk vitessiz çelik bir bisikleti ulaşım ve gezinti için severek kullanmış biri olarak tavsiyem para harcamak yerine bisikleti olabildiğince zevkle kullanmaya odaklanmanız olur.

Yukarıda @Veto8 arkadaşımızın dediği gibi lastiklerle konforu biraz iyileştirebilirsiniz. Ama bence de göbeklere falan dokunmayın. İnsan sevdiği şeye emek ve para harcamak istiyor tabi ama bunun önemli bir karşılığı olmayacak. Ayırdığınız bütçe zaten mevcut bisikletinizin fiyatına yakın. Bisikletinize para harcamak yerine para biriktirip daha performanslı sürüşler için kullanacağınız o tip sürüşe uygun yeni bir bisiklet almanız çok daha anlamlı olur.
Öncelikle öneri ve tavsiyeleriniz teşekkürler. Maksadım Performan arttırmak veya Performans sürüşleri gerçekleştirmek değil.Zaten gayet sakin kullanıyorum bisikleti.Fakat çok fazla yoruyor beni.Düz yolda bile yoruyor bisiklet.Ayrıca orta göbek boşluk yapıyor cok yüklenmedigim halde.Dolayisi ile sürüş esnasında pedallarda çok net şekilde hissediyorum o boşluğu.Amacım sade mevcut üstündekileri biraz daha saglam/dayanıklı/kaliteli ve doğru ürünlerle değiştirip biraz daha kolay sürüş sağlamak ve bisikletimin mekanizmalarının biraz daha uzun ömürlü olmasını sağlamak.Sadece bir nebze de olsa sürüş kolaylığı istiyorum Hepsi bu
 
Geri