Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş

@Kemalist1938

Önce amortisörden kurtulmaya bakın. Amortisör gücü emer sizi güçsüz bırakır. Amortisörsüz bisiklete binerseniz farkı anlarsınız. Zaten rampa çıkmak alışkanlık meselesidir ve zordur, bir de amortisör varsa dik rampalarda tıkanmanız normaldir. Cyclocross bir bisiklete geçmek belki daha iyi bir çözüm olur.

Ayrıca rampalarda katırlar gibi zigzag çizerek çıkmak da bir çözümdür. Zigzag çizerek eğimi düşürürsünüz.
 
Scudo
Bisiklete müdahale etmeden önce ön vites sistemindeki en küçük dişlinin ölçüsü ile arka dişlilerin en büyüğünün ölçüsünü öğren en önemlisi bu yokuşlarda. Ayrıca o yokuşların olduğu rotalar oluşturup strava vb. uygulamalarla eğimin derecesini de tam olarak görürsün. Böylelikle daha sağlıklı yorumlar alırsın. O kadar gözün korkmasın yokuş her yerde. Bir şekilde alışırsın, ama şu dişlileri öğren önce çok etkisi oluyor.
 
@Kemalist kadeşimin derdini çok iyi anlıyorum. Bende Artvin'liyim çünkü Artvin de bisiklete binmek iki kat belki üç kat emek ister. Düz yol diye bir şey yok devamlı dik iniş ve çıkışlardan oluşur. Borçka'da yaşıyorsun yokuşları dert etme yorulduğunda dinlen o güzelim doğayı seyret ben Ankara da oturuyorum trafik içinde araçlarla , yayalarla debelenmekten her tarafın beton yığını olduğu bir yerde bisiklete binmek daha bunaltıcı... Her bisikletci Artvin de bisiklet kullanamaz... Her çıkışın bir inişi vardır, bacaklarına güç, gönlüne ferahlık gelsin iyi pedallamalar...

Not: Amortisör konusu önemli ben kilitli maşa kullanıyorum kullandığın gücü bisiklete aktarmada etkili oluyor. Nefesi doğru kullanmakta önemli belirli bir tempo yakalayıp o tempoda çıkmaya çalışmalı vücut zaman içinde kendini geliştirecektir. Vücudunun uyumu için biraz sabırlı olmalısın :)
 
Artvin de yokuşlar çok biliyorum gerçekten kolay değil.Artvin de de bisiklet kullandım ama % 45 lik rampa demeyin adama gülerler yok öyle bir rampa araç gitmez o rampa da

Adsız.jpg


Geçen sene ki yapmış olduğum rota
 
Sdp ve ayakkabı ile sürekli yüksek kadans oturarak çevirip yokuşun sonuna doğru sprint ile inişte dinlenecek olmanın bilinciyle son enerjinizde sprintte Kullanın siz sprinte erken başlıyorsunuz sonuç ortada daha ileri gidemiyorsunuz. Mide bulantısı diyaframı fazla yormanızdan ileri geliyor. Nefesi daha derin ve daha uzun almaya bakın sığ nefes aldığınız için mide diyaframın basıncına dayanamıyor ayrıca kan oksijen bakımından zenginleşiyor fakat besin değeri bakımından yeterli olmadığı için kasları besleyemiyor.
 
Zamanla alisirsiniz. Ben ilk bisikletimi aldigimda cikamadigim yokuslari simdi rahat cikabiliyorum. Ayrica %45 egim olsa oradan arac cikamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemalist1938
bende rampa çıkışlarda genelde pedal sayısını sabit tutmaya çalışıyorum, tempo düşerse vites küçültüyorum. genelde de oturarak rampa çıkmayı tercih ediyorum çok dik rampalarda ayakta birkaç pedal basıp tekrar oturuyorum.

Ancak şunu merak ediyorum sele yüksekliği bol rampalı yollarda yada düz ağırlıklı yollarda fark eder mi? yani farklı ayarlar yapmak gerekir mi? ben sele yüksekliğini çıplak ayakla ayağım tam açılacak şekilde yapıyorum ayakkabıyla hafif kıvrık kalıyor, bu ayar tüm yollar için sabit midir?
 
28 km lik düzlükte ara ara kendinizi zorlayın, o zaman yokuşu rahat çıkarsınız. ara ara zorlamayınca yokuşlarda çabuk kesiliyo insan
 
alerji tedavisi için doktora gittiğimde beni muayene ettiğinde söyledi.
 
Vites kullanımınızdan ve düşük kadanstan kaynaklanıyordur. Yokuşta seri pedal çevirebiliceğiniz en düşük vitese kadar düşün, unutmayın önemli olan hızlı gitmeniz değil, kadansı düşürmemeniz, kadans sabit kalırsa kondüsyon geliştikçe vitesler kendiliğinden yükselicektir. Bi de teknik-bilimsel bir açıklaması var mı bilmem ama spor yaparken göğüs kafesine alınan nefesin daha yararlı olduğunu düşünüyorum, deneyebilirsiniz.
 
Benim farkli bir tavsiyem olacak. Seleyi geriye alirsaniz eger pedala aktardiginiz guc artar ama dizleriniz daha cok zorlanir. Bunu bi dikkate alin bence
Bi de duz pedal kullaniyorsaniz kalpiye pedal takin boylelikle ayaginiz surekli pedaldan kaymaz ve az da olsa aktarilan guc artar
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemalist1938
Yüksek kadans en sağlıklı yolu bunun için düşük aynakol ve güçlü ciğer lazım. Eğer nefes almada sıkıntı varsa yüksek rakımda yapılan kros çalışmaları da çok işe yarayacaktır ki Artvin'den örnek verirsek bunun için gayet uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemalist1938
Bulantı bende de olabiliyor aşırı nefes nfese kalmalarda, bir kez de çıkarmışlıgım var, boş mideyle. ancak zamanla oturdu artık bu sıkıntım yok, yine de hafiften bir yoklama hissediyorum. Ben Midemin hassaslıgına yoruyorum olayı şimdilik.

Bunun dışında her rampayı da çıkmaz sorunda değiliz be kardeşim siizn oralarda da baba rampalar vardır. Ama inişi de var tabi değil mi? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemalist1938
Daha rahat yokuş çıkmanın en iyi yöntemi daha çok yokuş çıkmaktır :)

Yokuşları gözünüzde büyütmeyin, büyüttükçe psikolojik olarak daha zor çıkıyor insan.
Bisiklet performansını en kestirme ve en çok arttıran şey kuşkusuz yokuş çıkmaktır. O yüzden Onoda ve Manami gibi sizde yokuşları sevmeye bakın :)

Tabi yöntem tarafıda var işin. İdeal kilonun üstüyseniz oturarak çıkmak daha kolay gelir ayakta çıkmaya nazaran.
İdeal kiloda iseniz hangisi ile rahat ediyorsanız o şekil çıkabilirsiniz:) Ben yokuşun uzunluğuna göre bazen oturuyorum bazen ayakta çıkıyorum.
Ayakta ve oturarak çıkarken farklı kaslar çalıştığı için 2 yöntemi karıştırarak kasları sıralı olarak dinlendirebilirsiniz.
 
İlginiz için herkese çok teşekkür ederim, yazdıklarınız dikkatle okudum ve notlar aldım... 45 derecelik eğimli inanın yollar var :ssrtcbya: genelde gönlünüz olsun diye oranı 35 derecelere kadar indirip arayı bulalım o zaman.. Artvin Borçka`dan kucak dolusu sevgiler.. Yolunuz düşerse görüşmek üzere inşallah ~
 
@Kemalist1938

45 derece açılı yol olabilir ama eğim derece cinsinden ifade edilmez. Arkadaşların demek istediği budur. Eğim "%" ile ifade edilir. %8, %10 gibi ifade edilir. 45 derece eğimli bir rampanın eğimi %x dir. X'i bulmak istiyorsanız google size yardımcı olur.
 
@Kemalist1938 dostum yanlız vitesi küçültüp bol bol pedal çevirmen zorlamandan daha iyidir, zorlarken bir de pedalın üstüne çıkarsan zinciri kırabilirisn, dişliierin yamulaiblir, dikkat et. Arazide kullanıyorsan ara sıra da zincirleri yağlamanı tavsiye ederim toz çabuk bozbiliyor yağın kayganlıgını...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemalist1938
@alper 76

Teşekkür ederim ilginiz için, yağ konusunda hakkınız var... Şu an 15 km yaptığım yoldan yeni geldim, çıkamadığım yarıda kesildiğim rampadan çok rahat çıktım, bugün neden böyle oldu diye sordum kendime ? Yemekte karbonhidrat ağırlıklı beslendim 2 saat sonra yola çıktım, şortla çıktım, selemi epeyi kaldırdım gücü pedala tam verebilmek için..4. vites ile yokuşları çıkıyorum ve ayakta bi sağa bir sola yatarak... nefesim kesilmedi,bacaklarımın açıldığını hissediyorum,çok daha iyiyim... amortisörlerim kilitlenmese de bunu avantaja dönüştürebilmek güzel, forumda herkes birbirine dilinin döndüğünce yardım ediyor,güzel insanlar var olun ~
 
Bisiklet ve yokuş özelinde nefes darlığı gerçekten büyük sıkıntı; ben de bronşit geçirmişim çocukken, normalde nefes darlığı çekmesem de yüzerken, futbol oynarken ve bisiklet binerken kısaca spor yaparken bunu hissedebiliyorum. Yokuşları yüksek kadans ile çıkmaya çalışıyorum ama nefes sıkıntısı yaşıyorum ve nabzım aşırı yükseliyor ama ayaklarımda gram yorgunluk olmuyor, bu sanırım kardiyovasküler sistemimin zayıf olmasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Sizce yokuşta ayaklarımda yorgunluk olmuyor ama nabzım aşırı yükseliyor ve daralıyorsam bunun sebebi ne olabilir, nasıl çözebilirim acaba? :)
 
Geri