Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti almalı mıyım?

@Hakan1969 Hava şartları bu farkı çıkartmış olabilir. Hissetmediğimiz halde bazen kafa rüzgarı olabiliyor. Diğer yandan lastik basıncı, bisiklet üzerinde ki pozisyonumuz, bisiklet giyimi, jant göbeklerinde bulunan rulman veya bilyaların sağlık durumları, akort ayarı, fren ayarı, QR mil sıkılık ayarı, vs. Bunlar aklıma gelenler daha birçok etken eminim ki vardır. Mesela rampa aşağı hızlı başlayınca daha kolay hız kazanılıyor, aheste aheste inmeye başlayınca hızlanmak biraz daha zaman alıyor bende. Bir de benim kilom 60, bundan kaynaklı da olabilir. O an ki psikolojik durum da çok etkiliyor. Bazen daha önce yüksek süratle indiğim bir rampayı daha az süratle indiğimde ben de direk bisiklet veya jantlarda bir sorun mu var acaba diye eve gidene kadar kafamda kuruyorum. Ta ki o rampayı tekrar süratle inene kadar. Boşuna kuruntu yapıyorsun oğlum diyorum kendime, makinenin de gönlünü alıyorum tabi :koptum:
 
Scudo
@Ceyhun Özkan Aslında şartlar tamamen eşit, yani rüzgar başlangıç hızı kilo kıyafet vs ama çıktığım rutin 2 yokuş var biri 2.2 km ve daha dik kısası 1.6 . muhtemeldir 2.2 olanda frenlemeden yaptım o hızı, genelde frenlerim. O yokuşta da 50 görürsem ilana koyarım bisikleti..😉
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
hocam şehir bisikletinin yol bisikletinden daha hızlı iniş yapabilmesi mümkün müdür? inerkenki hissiyat bunu gösteriyor. Aynı inişi carraro 227 ile 67.3 km yi görerek yapmıştım giant tcr ile 49.8 de kalırken. 67.3 rakamı doğrudur ama belki başka yokuşta yaptım, emin değilim , o yüzden soruyorum.
Şehir bisikletinin yol bisikletinden daha hızlı yokuş inmesi mümkün. Ön süspansiyonun ve bir miktar daha geniş lastiklerin yol tutuşunu arttırması nedeniyle kimi inişlerde şehir bisikletini yol bisikletinden daha yüksek hıza çıkarabildiğini gördüm. Yokuşu tırmanırken elbette tam tersidir.

Ankara'yı bilenler gözlerinde canlandırabileceklerdir; Atatürk Bulvarı Çankaya Köşkü'nden başlar ve Kuğulu Park'a kadar tek yönlü bir iniştir. Asfalt kalitesi iyidir ve dolayısıyla güzel bir iniştir ama Polonya Büyükelçiliği'ne geldiğinizde yol daralır (alt geçit ve yan yol olmak üzere ikiye ayrılır), o yüzden o noktada hızınızı azaltmak zorunda kalırsınız.

2016 yazında bu bahsettiğim inişte şehir bisikletiyle 79 km/s hıza çok pedallamadan ulaştım, frene dokunmamak ve gidona yatmak yetmişti. Bisikletim sizinki gibi bir Carraro 227'ydi, bisiklette sadece CST stok lastikleri, Schwalbe Marathon Plus Tour 35 mm lastiklerle değiştirmiştim. Onun dışında bir iyileştirme yoktu. Sonraki yıl Cube Attain yol bisikleti aldım (karbon kadro, DtSwiss jantlar ve Continental lastikler) ve defalarca bu yokuşu indim ama 79 km/s hızı göremedim. Bu çok uzun bir iniş değildir, belki daha uzun olsa bir noktadan sonra yol bisikleti daha yüksek hızı bulacaktır, bilemiyorum.

Ölçümü B-Twin kilometre sayacıyla yapmıştım, bisikleti değiştirdiğimde lastik çevresi parametrelerini değiştirmediğim halde, yani çevresi daha kısa olan 25 mm'lik yol lastikleriyle aynı hızı göremedim. 72 - 73 km/s hızlarda kaldım, kalibre etmiş olsam 25 mm lastiklerde muhtemelen 1 ya da 2 km daha yavaş gösterecekti. Şimdi gps'li yol bilgisayarı ve Strava kullanıyorum, o günden bu yana bisiklet hakimiyetim ve sürüş tekniğim iyileşmiş olmasına rağmen yol bisikletiyle o inişte bir daha 79 - 80 km gibi bir hıza ulaşamadım. Ölçümleri hem hız sensörlü hem de sensör kapalı yalnızca gps'li modlarda denedim bir şey değişmedi. Daha iyi lastiklerle de denedim, tubeless da denedim yine olmadı. Artık denemiyorum çünkü tehlikeli olmaya başladı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
@Cemil Dada hocam dün ikinci, daha dik yokuşta denedim, pedalsız başladım kısa sürede 58 km gördüm, frenledim zira henüz 150 km oldu yol bisikletinde ve güvenemedim kendime. Ama belliydi enazından carraro ile aynı hızlara ulaşacağı, belkide geçeceği. Sorun şu ki sportive sanki daha akıcıydı hemen gitmek istiyordu, ayrıca inişlerde daha güven hissi veriyordu belki teker kalınlığı ve gidon yüksekliğinden.
Bisikletin düz yol performansı fazlasıyla tatmin etti ortalama hızım 17-18 den 22-23 e çıktı. Ancak çıkışlarda dişli oranları işi biraz keyifsiz hale getirdi, inişlerde de öne verilen ağırlık sebebiyle oluşan kontrol azalması çok ta hoşuma gitmedi açıkçası.
Belki zamanla alışacağım ve fikrim değişecek ama şuan için ; hafiflik, estetik, düzyol performansı tamam ama rampalar biraz beklenti dışı. hayırlısı olsun.
çankaya yokuşunu biliyorum, 15 sene ankarada yaşadım, cesaretinize şapka çıkarılır..😃👌
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@Hakan1969 aslında sizden götürdüklerine bakınca bayağı bir konfor kaybı yaşanmış gibi .belki 227 nin konforu beklentiyi yükseltmiştir onu arıyorsunuzdur. Bende şuan şehir bisikletine sahibim ilerisi için yol düşünüyordum ama sanırım konfor daha önemli benim için yola geçtiğimde pişmanlık yaşayacağım noktalar kesin olacak görünüyor
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Uzun yıllar ben de mtb ve sonrasında şehir/tur hatta fitness bisikleti kullanmış birisi olarak en son dayanamadım ve yola geçtim.Konfor anlamında beklenti içine girmek yanlış zaten tamamen süratli kullanma odaklı düşündüm.Beni en çok üzen yanı brooks selemi ve bagajı kullanamıyor oluşum ...
 
@tony0694 aslında ikiside aynı anda olsa mükemmel ama yer sorunu var..
Aslında bilerek geçtim yol bisikletine. Hani motosiklet türleri vardır; racing, enduro, naked vs. Hepsinin hazzı ve şürüş amacı ayrı. Bisiklette tam olarak öyle. Şehir bisikletindeki o dik, rahat sürüş yol da yok ama az önce 25 km yaptım, düz yolda az eforla bu kadar rahat hızlı gitmesi harika, alışkanlık yapacak cinsten. kilom 100 e yakın ve vermeye devam ediyorum, eminim 20 kg daha az olsam şehir bisikletine hiç bakmam. Eğer %70-80 şehirde kullanacaksanız almayın ama günlük 30-40 km asfaltta antrenman yapacaksanız yol size uyar. şehir bisikleti asfaltta bir yerden sonra amelelik gibi gelmeye başlıyor. Bariz ağır ve hantal.
Birde çok fanatik olunacak bir durum değil aslında heran 500 tl eksiğe satıp başka tür bisiklete geçilebilir.
Ayrıca rahat yokuş çıkayım, tura gideceğim çok rampa var deniyorsa 30 vites tur, ya da sabit maşa şehir bisikleti ideal olur, "52/26 aynakol 11/34 ruble" ile "50/34 aynakol 11/28 ruble" arasında (teker 700x23 olsa da) oldukça fark var.
Yanlış anlaşılmasın, 5 aylık bir bisikletçi olarak kullanım tecrübeme istinaden yazıyorum, yoksa burada -ne şanslıyız ki- işin kompetanı arkadaşlar var.
 
Konuyu hortlatmak istedim... Bu zamana kadar hep bende Mtb kullandım yol bisikleti bi alamadım ve hep aklimin ucunda kaldı ,uzun zaman sonra eşimle beraber bisiklet almaya karar verdik şeytan Alttan alttan dürtüyor al bi yol bisikleti diye ama kararsizlikta var Eskisehir yolları malum.... şehir içi ve hafta sonları uzun yol idmanları yapmayı düşünüyoruz eşim mtb istiyor, ben yol bize tavsiye edilen şehir tur bisikletleri :( sonuç kararsızlık...
Anladığım kadarıyla iki bisiklet alacaksınız. Asıl kilit nokta alacağınız bisikletlerin ya ikisi de dağ ya da ikisi de yol olsun. Öncelikle eşinizle bu konuda anlaşın daha sonra alım aşamasına geçin. Asla bir dağ bir yol almayın. Biribirlerine uyuşmazlar.
 
Bisiklete mtb ile başladım 2013 yılında, köy yollarında, tepe, bayır 25-30 kmyi geçmeden kullandım ama kesmedi.

2016 mayıs ayında Merida Crossway 500 ile şehir - tur bisikletine geçiş yaptım. Turlarımı 90-100kmye kadar uzattım, mtb ile girdiğim aynı yollara da girdim. Kullanımıma istediğim cevabı veriyor. Günlük de biniyorum.
Yol bisikletine geçiş yapmayı düşündüm ve bisikletimi satışa koydum.İlk gün 2-3 mesaj geldi. Kıyamadım ilandan kaldırdım.
Yol bisikleti düşünüyorum, istiyorum ama hem fiyatlar uçuk hem de günlük binemem diye uzaklaşıyorum.
 
Öncelikle iyi akşamlar. Birkaç soru sormak istiyorum size ;
1- Eşiniz de performans amaçlı mı bisiklet sürmek istiyor ?
2- Eşiniz neden MTB'de ısrar ediyor ?
3- Hem MTB hem yol bisikleti alabilecek paranız var mı (ikisi de sizin için yani ayrı ayrı)
4- Şehir tur bisikleti öneren arkadaşlar neye dayanarak bunu öneriyor ,( bilmiyorlar galiba bu MTB kırması şehir/tur bisikleti ile fazla performans alınmaz. )
Size tavsiyem eşiniz ile birer yol bisikleti ve iki güzel kask alın . Bu İskitler zamanından kalmış dogmatik şeyler ile kafayı bozmayın. Bu tarz şeyler hastalıktır ve sadece sizi kısıtlar. Unutmayın ki BİSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR VE KISITLANAMAZ! ✌️
Sorular kesinlikle art niyetli değildir sadece sizi amaca uygun hareket edin diye yazdım hakaret söz konusu değildir.
 
@Anonim Sorularınızı yanlış anlamadım sıkıntı yok :) gelelim cevaplara
1. Eşim performans amaçlı değil de spor ve gezmek kafa dağıtmak arada piknik yapmak sehir ici kullanim ve pasamiz buyuyunce okula goturebilmek için bisiklet sürmek istiyor
2.Mtblerin görüntüsünü çok beğeniyor tek nedeni bu
3.Kendim için 2 bisiklet şu an imkansız ama ileride olabilir.
Geçen hafta gittik bisiklet bakmaya yol bisikletini kısa bir surede olsa deneme imkanım oldu carraro cr042 sora 58 kadro fakat drop bar gidon boynumu çok rahatsız etti o kısa sürede kollar kapalı boynum arada sıkışmış gibi hissettim rahatsızlığımı anlattım satıcıya boyun fıtığı ameliyatı oldugumu boynumda platin olduğunu bütün disklerde fıtık ve ters aci olduğunu belirttim uzun tur yapamazsın dedi yol degil mtbnin bana uygun olduğunu söyledi çok kararsizim biri hayalim biri sağlığım ben mi çok abartıyorum acaba ? Eşimle performans değilde tempolu turlar piknik gezinti olucak onda mtb bende yol olması bana kalırsa çok etkilemez sürüsumuzu ben ayak uydururum diye düşünüyorum solo turlara çıktığımda performans ve uzun tur istiyordum ama bu rahatsızlığım beni engellicek anlaşılan bu hafta karar verip tekrar 1 saat musade ederseler bir sürüş yapmayı düşünüyorum sonrası gene kocaman bir soru işareti...
 
Son düzenleme:
Bende seneye mtbden inip yol bisikleti almayı düşünüyorum araştırmalar yaparken SCOTT metrix 30 a denk geldim sanırım fitness bisiklet olarak geçiyo yol bisikleti tadında ama düz flat barlı bir bisiklet böyle şeylerde bakabilirsiniz sanırım geriye dönük okumadım yazdıklarınız son yazdığınıza bakarak yazıyorum hem yengede sevebilir bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Budak
şehir bisikletinden yola geçeli yaklaşık 1 ay oldu, toplamda 250 km yaptım (hava koşulları). Arada git geller yaşamış olsamda bugün sonunda gönül rahatlığıyla iyiki almışım dedim. Olay meğer bisiklet ayarlarıyla doğrudan alakalıymış; şehir bisikleti daha dik ve komfora yönelik bir kadroya sahip olduğu için ufak tefek ayar kaçmaları sorun olmuyor, oysa yol bisikletinde neredeyse mm lik oynamalar bile farkediyor. ayarlar tam değilse ne zevk alıyorsunuz ne kontrolunuz iyi oluyor ne de performansı tam verebiliyorsunuz. Profesyonel yaklaşanların bike fit yaptırma sebeplerini anladım.
bugün şehir bisikletiyle gezen 5-6 kişinin yanından geçtim ve hızım 25 km civarıydı, oysa daha öncesinde hep yanından geçilen olurdum. efor aynı, değişen; bisikletin kilosu, ince tekerleri ve oturuş pozisyonu (aerodinami) . insan hayret ediyor..😊
 
  • Beğen
Tepkiler: gungor17 ve Budak
Geri