Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti fren ayarı

onur güneş

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2012
Mesaj
731
Tepki
170
Şehir
malatya
Yol bisikletinde herhalde tek çözemedim ve yapamadiğim fren kolu.Fren kolu elcige cok degiyor yani bunun cekme mesafesini kisaltmak istiyorum ama bir turlu beceremedim bilen biri yardim edebilir mi ?

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
Tellerle oynadim fakat yine olmadi :(

Tesekur ederim videoyu izledim nasil yapilacagini anladim.
 
Fren ayaklarında teli sıkan bi alyan var. Onu gevşettikten sonra fren pabuçları janta daha yakın olacak şekilde tekrar sıkarsanız sorun çözülür diye tahmin ediyorum. Fren setinizi bilmiyorum ama eğer ayarlar tam ise ve setiniz alt seviye ise bu da biraz etkiliyor. 2012 Sora STI kol ve Tektro seri dışı fren bacakları kullandığım zamanlar benim de frenlerim üst setlere göre daha çok esniyordu.
 
Tamamdir yaptim teller esnedigi icin bozuldu herhalde 2014 Sora sistem soranin etkisi olabilir ama bana sorarsaniz yolda birakmayacak bir set sora ben gayet memnunum 105 filan olsa neler olur tain edemiyorum :) en ince ayrintisina kadar ayarladim sistemleri en verimli kendi yaptiniz ayarda calisiyor bu aletler onu anladim :)
 
@Cem Bayıll
Cem bayıl kardeşim o yazan ellerine sağlık bu video sayesinde bisikletim üzerinde kafa pattlattıgım bir sorunu çözdüm adamsın sen ...
 
Merhabalar konuyu tekrar canlandırıyorum ama yeni konu açmaktansa burdan sormak istedim. Bisikletin bütün fren ayarlarını yaptım ama tek bir vidanın neye yaradığını anlayamadım fotoğraftaki çember icindeki vida neyi ayarlıyor acaba kurcalayıp bozmakistemedim.sketch-1616046089227.jpg
 
@oguzhan91 1616046478621.png Ayar vidaları bunlar diğeri freni ikiye parçalamak için kullanılıyor galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhan91
@trainspotting35 bende bunun gibi birçok görsel buldum hepsinde bütün vidaları göstermişler ama bir tek o vidanın tanımı yok dediğiniz gibi ayar için kullanılan bir vida değil galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@trainspotting35 bende bunun gibi birçok görsel buldum hepsinde bütün vidaları göstermişler ama bir tek o vidanın tanımı yok dediğiniz gibi ayar için kullanılan bir vida değil galiba.
105 Yazan parçayı diğer fren parçalarına bağlıyor hocam. Frene basıldığına o cıvatayı merkez alarak hareket ediyor kol. Bağlantı parçası tam merkezdeymiş gibi görünüyor ama aslında öyle değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhan91
@Atakan K. Anladığım kadarıyla o vidanın fren ayarına bir etkisi yok o zaman yada sıkılıp gevşemesi frenin pabuçlarının rahat hareket etmesini mi sağlıyor acaba
 
@Atakan K. Anladığım kadarıyla o vidanın fren ayarına bir etkisi yok o zaman yada sıkılıp gevşemesi frenin pabuçlarının rahat hareket etmesini mi sağlıyor acaba
Aynen fren ayarına bir etkisi yok. Cıvatanın temel amacı kolu yerinde tutmak. Fazla sıkılırsa papucun hareketini zorlaştırabilir ama bu durum zaten bir işe yaramayacağı gibi parçalara zarar da verebilir, eğer az sıkılırsa titreşim ile gevşeyip kolun yerinden çıkması gibi bir duruma sebebibet verebilir. Aslında az veya fazla sıkılmasının herhangi bir koşulda normal sıkılıktaki halinden daha faydalı bir etkisi olmayacağı için en mantıklısı fren kolunu sağlam şekilde yerinde tutacağı sıkılıkta olması bence. Montajı yapan kişi ne kadar sıkmışsa o kadarı iyidir bence.
 
@oguzhan91 eğer fren kaliperini parçalarına ayırıp, detaylı temizlik yapma niyetiniz yoksa, dokunmamanız gereken bir fabrikasyon vidası :snzdglsn: Fren ayarı yaparken kesinlikle kullanılmıyor :tskler:

@Atakan K. Anladığım kadarıyla o vidanın fren ayarına bir etkisi yok o zaman yada sıkılıp gevşemesi frenin pabuçlarının rahat hareket etmesini mi sağlıyor acaba

Bu sorunun cevabı ise: Hayır :naslyany: O vidaya dokunmayınız, eğer sıkıp gevşettiyseniz bile, fabrikasyon sıkılığına getirip bir daha dokunmamak üzere bırakınız :harika:
 
@Atakan K. bayadır kafama takılan bir konuydu çok teşekkür ederim aydınlattığın için.
@Serkan Mıstınoğlu tamam uyarın için teşekkür ederim ben diğer vidalardan ayarlamalarıma devam ediyorum ozaman😊
Açıkçası bu vidayı bu kadar merak etmemin sebebi şu bisikleti yeni aldım sayılır 1 ay falan oldu ön fren çok çabuk tepki verirken arka fren sıkıp bıraktıktan sonra kendini yavaş yavaş salıyor. Bunun sebebi bu vida olabilir mi? Yoksa başka bir ayar yapmam mı gerekiyor?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Atakan K. bayadır kafama takılan bir konuydu çok teşekkür ederim aydınlattığın için.
@Serkan Mıstınoğlu tamam uyarın için teşekkür ederim ben diğer vidalardan ayarlamalarıma devam ediyorum ozaman😊
Açıkçası bu vidayı bu kadar merak etmemin sebebi şu bisikleti yeni aldım sayılır 1 ay falan oldu ön fren çok çabuk tepki verirken arka fren sıkıp bıraktıktan sonra kendini yavaş yavaş salıyor. Bunun sebebi bu vida olabilir mi? Yoksa başka bir ayar yapmam mı gerekiyor?

Fren kablosunun biraz yağa ihtiyacı var. Biraz detay bir iş. Tel, belli ki kablonun içinde pek rahat değil ve sıkışıyor :snzdglsn: Tel, plastik kablonun içinden çıkarılıp parmaklarımıza aldığımız 1-2 damla yağ ile yağlanıp tekrar montajı yapılmalı. Bu sayede tel, kablonun içinde daha rahat bir şekilde ileri-geri yönlü hareket edebilecek :harika:
 
@Atakan K. bayadır kafama takılan bir konuydu çok teşekkür ederim aydınlattığın için.
@Serkan Mıstınoğlu tamam uyarın için teşekkür ederim ben diğer vidalardan ayarlamalarıma devam ediyorum ozaman😊
Açıkçası bu vidayı bu kadar merak etmemin sebebi şu bisikleti yeni aldım sayılır 1 ay falan oldu ön fren çok çabuk tepki verirken arka fren sıkıp bıraktıktan sonra kendini yavaş yavaş salıyor. Bunun sebebi bu vida olabilir mi? Yoksa başka bir ayar yapmam mı gerekiyor?
Elinizle fren kaliperini manuel sıkıp bırakıp aradaki farkı değerlendirin derim eğer ikiside aynı rahatlıktan açılıp kapanıyor ise arka frenin telini yaglamaniz yada kablolarını kotrol etmeniz mantıklı gibi duruyor? Fotoğraf ekledim ok yönünde iki bacağı aynı anda sıkın. IMG_20210318_132506.jpg
 
20210712_203309.jpg
Abiler bugün sora setli bir bisikletim oldu. Fren kolu çok sert ve bileğimi aşırı ağrıttı. Kendim öğrenmek istediğim için size danışmak istedim. Fren gücünü azaltmadan fren kolunu nasıl yumuşatırım. Yani çok açmadan frenleri
 
@İsa DEMİRKOL Kolay bişey ama böyle yazarak nasıl tarif edeyim? Fotoğrafta kaliperin arkasındaki yayı görüyorsun. Bu yayın 2 sertlik kademesi oluyor. Yayın sol ucu yatağın tamamen içindeyse sert moddadır. Yayı sıkan somunu açıp yayın sadece ucundan yatağa girmesini sağlamalısın. Böylece yayın ayakları birbirinden uzaklaştırma kuvveti azalacak, fren koluna uygulayacağın kuvvet azalacaktır.
dual16.jpg
 
Geri