@Anonim Hiç kimse yazmamış ama ormanlık yol diyorsunuz; frenleme zincirinin en son ve bence en önemli halkası yolun durumu önemli çamur varmıydı, ıslak yaprak var mıydı bunlara dikkat edip hızı ona göre ayarlamak gerekir.
Yukarıda yokuş aşağı dik oturuşlarda dik oturarak yavaşlamak hızınız yüksekse ona ufak ayarlar yapmak, frene daha az yüklenmek için yapılıyor daha çok.
Lastikleriniz de önemli dişli mtb lastikleri düz asfaltta temas mesafesini azaltır, pürüzlü yollarda kullanılmalı; düz asfaltta kullanılacaksa kalın şehir bisikleti lastiği daha mantıklı.
Fren seti kalitesi sizin daha az güçle daha kolay bir şekilde fren yapmanızı etkiler, lastik hamuru kalitesi daha önemli.
Frenleme tekniği ise bildiğim kadarıyla şu şekilde:
1- ön fren durma kuvvetinin %90 dan fazlasını oluşturur.
2- ıslak zeminde, virajlarda ön fren kilitlenip kayarsa herkes istisnasız direkt düşeceğinizi söylüyor bu yüzden arka freni daha çok kullanmalısınız %30-40, daha doğrusu ön freni daha az kullanmalısınız. Virajlarda frenlerken bisiklet düzleştirilip öyle fren yapılmalı, tekrar yatırılıp viraj alınmaya devam edilmeli.
3- limon sıkarmış gibi fren yapın; (limonu hep daha fazla sıkmayız arada elimizi gevşetiriz) yani aktif frenleme yapın teker kitlenirse yol tutuşunu kaybeder dengeniz bozulur düşersiniz.Arabalardaki ABS sistemi bisiklette sizin elleriniz.
4- Lastikler üzerine binen yük oranında frenleme kuvveti sağlarlar siz durmak için fren yaptığınızda yük öne aktarılır (bu yüzden ön fren daha önemlidir) , takla atmamak için ağırlık arkaya verilmeli böylece arka lastik de yol tutuşunu kaybetmez. Fixie yada diğer bisikletlerdeki skidding olayı da bunla ilgili ağırlık öne verilip arka fren sıkınca arka teker kitlenip kayıyor.
5- Frenlemeye başlarken yukarıda bahsettiğim yük aktarımını başlaymak için arka fren birkaç milisaniye önce sıkmaya başlayıp daha sonra ön fren sıkılmalı (aslında genel olarak hem arka hem ön kullanılmalı); lastiklerin tutuşu kaybettiğini hissetiğiniz anda frenler hafif bırakılmalı. (Tabi bu sırada yük arkaya verilmeli.)