Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti fren mesafesi

Frene basmayı bile ecnebilerden öğreniyoruz:D

Bisikleti durduramıyorsanız,sadece iki seçenek var;
1-Bisiklet sürmeyi bilmiyorsunuz..
2-Haddinizi aşmışsınız..
Had aşma,mesela şöyle;
 
Scudo
@AnonimAnlattiginiza gore lastikler kitlenmemis, bu durumda frenleriniz lastikleri kitleyebilecek kadar bir gucu iletememis demektir ki daha iyi bir fren setine sahip olsaydiniz bu olaydaki frenlemenizin daha basarili olacagini soyleyebiliriz( durup duramamaniz konusunda diyecek kesin biseyim yok malesef)

Ama eger daha iyi bir fren setine sahip olsaniz da bu sefer bu fren gucunu yola aktarmak gerekiyor ki bu da iyi bir yol tutusuna sahip lastik demektir , sadece iyi bir fren seti demek frenlerin olmasi gerekenden fazla sikilmasi durumunda lastiklerin kizaklanmasi ve dolayisiyla fren mesafesinin daha da artmasi anlamina gelir

Bu tur durumlarla karsilasmamak icin donanim disinda ongoruden baska yapacak biseyimiz yok muhtemelen beklenmeyeni beklenmek gerekiyor , duramayacaginizi anladiginizda manevra yapmaniz bence gayet mantikli bir hareket olmus duran bir araca o sekilde carpsaydiniz muhtemelen basinizdan ciddi bir darbe alabilirdiniz, o alanin nispeten bos olmasi da guzel bir sans olmus

Daha 2 gun once kavsakta onume atlayan bir arabaya yaklasik 35 40 km/h hizla giderken carpmaktan manevra yaparak kurtuldum , adam onume cikip beni gorunce bide durdu fren yapinca arka lastik kaymaya basladi ( frenler 105 lastikle mavic ykson(yanlis olabilir ama giris seviyesi diye biliyorum)) ben de frenleri birakip aracin arkasindan gectim yoksa hem araca carpmak hem de akan bir trafikte yolun ortasina dusmek cok kotu sonuclar dogurabilirdi
 
@Anonim Hiç kimse yazmamış ama ormanlık yol diyorsunuz; frenleme zincirinin en son ve bence en önemli halkası yolun durumu önemli çamur varmıydı, ıslak yaprak var mıydı bunlara dikkat edip hızı ona göre ayarlamak gerekir.

Yukarıda yokuş aşağı dik oturuşlarda dik oturarak yavaşlamak hızınız yüksekse ona ufak ayarlar yapmak, frene daha az yüklenmek için yapılıyor daha çok.

Lastikleriniz de önemli dişli mtb lastikleri düz asfaltta temas mesafesini azaltır, pürüzlü yollarda kullanılmalı; düz asfaltta kullanılacaksa kalın şehir bisikleti lastiği daha mantıklı.

Fren seti kalitesi sizin daha az güçle daha kolay bir şekilde fren yapmanızı etkiler, lastik hamuru kalitesi daha önemli.

Frenleme tekniği ise bildiğim kadarıyla şu şekilde:

1- ön fren durma kuvvetinin %90 dan fazlasını oluşturur.

2- ıslak zeminde, virajlarda ön fren kilitlenip kayarsa herkes istisnasız direkt düşeceğinizi söylüyor bu yüzden arka freni daha çok kullanmalısınız %30-40, daha doğrusu ön freni daha az kullanmalısınız. Virajlarda frenlerken bisiklet düzleştirilip öyle fren yapılmalı, tekrar yatırılıp viraj alınmaya devam edilmeli.

3- limon sıkarmış gibi fren yapın; (limonu hep daha fazla sıkmayız arada elimizi gevşetiriz) yani aktif frenleme yapın teker kitlenirse yol tutuşunu kaybeder dengeniz bozulur düşersiniz.Arabalardaki ABS sistemi bisiklette sizin elleriniz.

4- Lastikler üzerine binen yük oranında frenleme kuvveti sağlarlar siz durmak için fren yaptığınızda yük öne aktarılır (bu yüzden ön fren daha önemlidir) , takla atmamak için ağırlık arkaya verilmeli böylece arka lastik de yol tutuşunu kaybetmez. Fixie yada diğer bisikletlerdeki skidding olayı da bunla ilgili ağırlık öne verilip arka fren sıkınca arka teker kitlenip kayıyor.

5- Frenlemeye başlarken yukarıda bahsettiğim yük aktarımını başlaymak için arka fren birkaç milisaniye önce sıkmaya başlayıp daha sonra ön fren sıkılmalı (aslında genel olarak hem arka hem ön kullanılmalı); lastiklerin tutuşu kaybettiğini hissetiğiniz anda frenler hafif bırakılmalı. (Tabi bu sırada yük arkaya verilmeli.)
 
@Kook

Bunların tamamını motosikletten biliyorum. Frenler kızaklamadı, ön arka doğrultuyu bozmadım,dengeyi kaybetmedim, ağırlığı arkaya vermeye çalıştım, frenleri limon gibi giderek basıncı artırarak sıktım, vb.
lakin fren tutmadı, yani yavaşlama çok yavaş oldu. Beni şaşırtan bu oldu. Bu kadar mesafede durabilmeyi beklerdim.

Yol kuru ve temiz bu arada, lastiklerim de yol lastiği ama dişleri var. Malzeme uygun ama çok kaliteli sayılmaz.

Yukarıda bazı arkadaşlar kilitlenme olmadıysa yeterince sıkmamışsın diyorlar. Kilitlememek için tam güç vermemiş olabilirim. Ama epey güç verdim. daha fazla da sıksam herhalde dengemi kaybederdim. Hidrolik fren gibi olmasını bekledim belki de.

Kolları ve pabuçları değiştirmeyi düşünüyorum. Artık fren için daha uzun mesafe bırakacağım. Umarım bir daha yaşamak zorunda kalmam.

Yol freni durmak değil yavaşlamak için lafı kulağıma küpe olsun. İyi bir hatırlatıcı.

Konuya cevap yazan herkese teşekkür ederim.
 
Cok geçmiş olsun. Ne olursa olsun o bir bisiklet. Orman yoluda olsa her turlu anormal durum gerceklesebiliyor. Gecen ben dagdan iner iken aniden karşima gergedan çikinca frenlere asildim tam gergedana çarpacak iken bisikleti birakip hayvanin ustunden atlayarak bisikletinde alttan gecmesine musade ettim.Hayvani gecer gecmez tekrar bisikletin selesine biraktim kendimi.Gorseniz nasil havali idim. Tekrar efsanevi sekilde saatte 67 km hiz ile inişimize devam ettik.

Sonra uyandim ne guzel uyumusum yav :D

Şaka bi yana bisiklet insan egosunu kabartan bir demir oyuncak ve asla guvenilmez.rampalardan inerken örselenmemek icin bisikleti asla serbest birakmamak gerek.5 dakka gec in ama fren mesafen kisa olacak sekilde dozlama yaparak hafif hafif frenli inmek en guzeli.
Ha yok mu frenim? Krali var ama olsun
 
@BerkEvren
Cok fark eder mi yav o mesafe ? Cokda yakin ise ani durumda asilinca kitleme moduna gecmiyor mu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@mariokaldato
Daha az kuvvet ile daha fazla yavaşlamayı sağlıyor bu mesafenin kısa ve iyi ayarlanmış olması. Böylece fren kolunu biraz sıkınca pedler jant yüzeyine değiyor. Daha fazla etki için fren kolunun her kademesi etki etmiş oluyor. (Tersi durumda fren kolunu yarıya getirir, sadece pedleri temas ettirmiş oluruz)

Şemada 5 numaralı madde tam da bu dediğim konu ile alakalı;
İki padin boşluğu topalm 3-4 mm olacak şekilde takın diyor kılavuzda da.
rBVaEFmRPRqAOxG4AAK6m2XrLTw407.jpg
 
Benim de pabuçlarım janta çok yakın duruyor ama devamlı akort yapmak gerekiyor zira jant yalpa yaparsa giderken pabuçlar sürttüğü için frenleme yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: FoldingRider
@CeRKeZ

Benim de kumpas fren ayar tutmuyor, ayarlayınca bırak durdurmayı yavaşlatmıyor bile. Ön maşayı v-fren uyumlu maşa ile yeniledim, v-fren ile durdurmayı başarabiliyorum :) ama arkada bir ilerleme kaydedemedim. Jantların ve tellerin akort kaçırması da frenlemeyi engelliyor. Alete kendimizden daha fazla mı özen göstereceğiz, sürekli bakım mı yapacağız bilemedim. Hobi değil fobi oluyor kimi zaman. :bsmagryr:
 
Konuyla bire bir alakasız ama yol için fren pabucu tavsiyeniz varmıdır ? swisstop baktım hem tr de satan bulamadım hemde 200 küsür 4 adedi. Klasik baradine kırmızı yol pabucu iyi diyorlarda 110 tl civarı ona vermektense alternatifi iyi bir pabuc almayı düşünüyorum. min 80 maks 170 tl arası baradine harici farklı fren pabucu kullanan bilen varmıdır ? TAvsiyenizi bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Yagizz2
(link)

2 Çift fiyatı kargo dahil 19 dolar civarında. Tavsiye ederim çok başarılılar :harika:
 
@BerkEvren bunlar sanıyorsam kartuş bana şasesi ile lazım :) sıfırdan
 
Frenleme olayı özellikle v frende biraz tecrübeye dayalı(yaw frenin tecrübesimi olur diyen vardır mutlaka) biz genekde gurup halinde şile ağva gibi tırmanışlı ve virajlı sürüşlerimizde bu sıkıntıları yaşıyoruz aniden duranlar viraja içten girenler vb gibi bence inişkerde ayağa kalkıp ağırlığı arkaya vermek önemli ikincisi ben frenlemede arkayı sğrekli sıkıp ön frenle sıkıp bırakırım bunun sebebi ön tekerin kilitlenmemesi bi başka konu vşraja girmeye hazırlanırken ihtimalleri hesaplayın çünki arjasınu bilmiyoruz ayağa kalkdığınızda eper spd yoksa buda problem çünkü ayağınızın pedaldan çıkması felaket öndeki araçlarla adla güvenli mesafeyi kapatmayın çünkü onlar durur biz duramayız sebebi onların denge sorunu yok biz hem dengede kalıp hem durmak için efor sarfediyoruz. .bş önemli husus fren pabuçları jantın yüzeyine sürttükçe yani fren yapma süreniz uzadıkca papuçlar ısınıyor ve tepkikeri değişiyor bunu yaşadım.. tekrar kazasız sürüşler
 
@Anonim

bence fren ayarlarınız yanlış ya da jant yüzeyine bir şey bulaşmış. claris (r2000) setin üzerinde gelen papuçlarla, kuru zeminde, her hızda istediğim gibi durabiliyorum.
her hızda stopie yapıyor bisiklet eğer istersem (bu frene ne kadar güç uyguladığımla alakalı ama)

birde eğer fren kablolarınız kadro içinden geçiyorsa içeride katlanan kablo yüzünden ne kadar sıkarsanız sıkın fren tutmuyor bir kere başıma geldi çünkü.

IMG_20180802_115113.jpg
 
Önde swisstop arkada durace pedler..teller bi kaç ay önce yenilendi.arada teller uzamışsa bosluklarını vidasıyla alıyorum.yinede azıcık ıslak bir günde fren performansı oldukça düşüyor.

via Tapatalk.
 
Geri