Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti fren mesafesi

Benim rim fren tecrübem yok ama özellikle virajlı inişlerde rim fren kullanan arkadaşlarımın yüzünden okunuyor gerildikleri. Benim gravelimde de yol bisikletimde de disk var ani frenlerde dahil hiç korkutmadılar. Ön teker üzerinde 3 metre gitmişliğim de oldu, tabi planlamadan. Hala o ön teker üzerinde gitme olayını çözmeye çalışıyorum. :D
 
Scudo
@Yagizz2
Hocam ben 1000kmden biraz daha uzun bir süredir ultegra pabuçları kullanıyorum. Önceden Sram Apex ile gelen swiss stop pabuçları kullanıyordum. Özellikle ıslak havalar için kesinlikle ama kesinlikle swiss stop tavsiye ederim. Ben ultegraya geçtiğimde eski pabuçlarımın performansını yakalayamadım maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: FoldingRider
@Ziya On Road

Bu daha çok ayarsız ya da yanlış ekipman kullanımı sonucu oluyor.
Hem disk, hem jant frenli onlarca bisiklet test etme şansı yakaladım. (Sram, Shimano disk frenler, karbon ve alüminyum jant freninde üç markayı da kullandım, hatta kendi bisikletimde TRP marka aero V frenler var). Yol bisikleti disk frenleri, standart bir jant freninden öyle çok daha güçlü değil. İkisi de jantı yaklaşık aynı eforla jantı kitleyecek güçte. Disk frenin avantajı ise modülasyon. Freni kitlemden, istediğiniz seviyede fren yapma işi daha kolay. Genelde yol bisikletçilerinin korkusu da yanlış frenleme sonucu lastiği kitleyip kaza yapmak, en azından freni tutan yol bisikletçilerinin en büyük korkusu :D

Onun dışında, fren ayarını yaparken;
İki pabuç da janta aynı anda ve tam olarak basmalı. Sesi kesmek için pabucun arka kısmını biraz daha geniş bıraksalar da, ben fren hissini bozduğu için onu sevmiyorum. Çok ses ya da titreşim yapmıyorsa bence gerek yok.
Fren pabuçları janta çok yakın ya da çok uzak olmamalı. Çok yakın olduğu zaman kol çok hızlı tepki veriyor ve daha çok uzaktayken fren kitleniyor.
Pedler çok uzak olduğu zaman da yeterli güç uygulamak mümkün olmuyor. Kol hiçbir zaman gidona değecek kadar sıkılamamalı.
Tellerin ve kablonun da düzgün bir şekilde takılmış olması ve hasarsız olması gerekiyor. Dış kablo kanalı hasarlı olduğu zaman esniyor. Aynı şekilde daha önce katlanmış tel de esnediği için fren gücünü ve hissini emiyor.
Jant ve pabuç uyumu, aynı zamanda iki yüzeyin temiz olması da önemli tabi.
 
@CeRKeZ ultegrada swisstopu yakalayamadıysan ben baradinle felan boşa uğrasırım :) en iyisi swisstop alıp kafamızı rahat ettircez kesenin ağzı açılıcak belliki :)
 
  • Beğen
Tepkiler: CeRKeZ
@Yagizz2
ben pişman oldum açıkçası yeni pabuçlarım bitince mutlaka gerekirse dışarıdan alacağım ama swiss stop alacağım.

ayrıca kesenin ağzı burada açılmak zorunda zira fren en önemli şey duramazsan sonu tahtalı köy olabilir :D
 
  • Beğen
Tepkiler: FoldingRider
Bu günlerde daha çok, en hızlı kimin gittiği konuşuluyor ama bu konu da canlanmalı bence. Başlık altında çok değerli bilgiler var. Okumayanlar bir göz atmalı.

Ben de naçizane bir eklemede bulunayım.

Bisikletimin mevcut fren sistemini (V fren) hiç beğenmiyordum. En azından bugüne kadar. Güvenmediğim için de üç dört günde bir jant yüzeyini ve fren pedlerini temizliyorum.

Kendi bisikletimi övdüğüm sanılmasın diye marka-model belirtmeyeyim bu mesajda. Övülecek pek bir yeri de yok zaten. Neyse.

Bugün tamamen kendi dikkatsizliğim nedeniyle, muhtemelen 30-35 km/h hızla pedallarken ani fren yapmak zorunda kaldım. Hiç bu kadar zor durumda kaldığımı hatırlamıyorum bisiklet üstünde.

Son anda da olsa sıkıntısız durdum ama anladım ki ben bu bisikletimde frenlerimi hiç kullanmamışım bugüne kadar.

Daha önce denediğimi sandığım anlarda takla atmaktan falan korktum herhalde ki fren kollarına yeterince asılmamışım. Şunları ilk fırsatta değiştireyim deyip durduğum fren setime bugün farklı duygular besliyorum.

Çok uzattım ama kendimce şöyle bir çıkarımda bulundum:

Kendi bisikletimizin frenlerini yeterince tanımadığımız için kaza geçiriyor olabilir miyiz? Takla atma ya da kızaklama sebebiyle duramama gibi mesela...
 
Bu günlerde daha çok, en hızlı kimin gittiği konuşuluyor ama bu konu da canlanmalı bence. Başlık altında çok değerli bilgiler var. Okumayanlar bir göz atmalı.

Ben de naçizane bir eklemede bulunayım.

Bisikletimin mevcut fren sistemini (V fren) hiç beğenmiyordum. En azından bugüne kadar. Güvenmediğim için de üç dört günde bir jant yüzeyini ve fren pedlerini temizliyorum.

Kendi bisikletimi övdüğüm sanılmasın diye marka-model belirtmeyeyim bu mesajda. Övülecek pek bir yeri de yok zaten. Neyse.

Bugün tamamen kendi dikkatsizliğim nedeniyle, muhtemelen 30-35 km/h hızla pedallarken ani fren yapmak zorunda kaldım. Hiç bu kadar zor durumda kaldığımı hatırlamıyorum bisiklet üstünde.

Son anda da olsa sıkıntısız durdum ama anladım ki ben bu bisikletimde frenlerimi hiç kullanmamışım bugüne kadar.

Daha önce denediğimi sandığım anlarda takla atmaktan falan korktum herhalde ki fren kollarına yeterince asılmamışım. Şunları ilk fırsatta değiştireyim deyip durduğum fren setime bugün farklı duygular besliyorum.

Çok uzattım ama kendimce şöyle bir çıkarımda bulundum:

Kendi bisikletimizin frenlerini yeterince tanımadığımız için kaza geçiriyor olabilir miyiz? Takla atma ya da kızaklama sebebiyle duramama gibi mesela...
V fren , disk fren, kumpas fren falan hepsinin iyisi ve dandigi var hocam. Bisiklet ne olursa olsun frenleri guclu olmali. Ve guven vermeli. Tavsiyem iyi bir fren bacagi ve kaliteli papuc takmandir. Inanamazssin farka inan bana
Tur bisikletimde uzun sure shimano xt kullandim. Çok memnundum sonra xtr ler ortaya çıktı onlara gecis yaptm. Bunlar v fren ama bi değişikler. Pistonumsu bi sistemle calisiyorlar.
Mtb bisikletimde ise magura mt4 var onlarda acaip gucluler.
Yol bisikletimde ise 105 var papuclar ultegra onlarda gayet basarili
20191015_140452.jpg
 
Frene basmayı bile ecnebilerden öğreniyoruz:D

Bisikleti durduramıyorsanız,sadece iki seçenek var;
1-Bisiklet sürmeyi bilmiyorsunuz..
2-Haddinizi aşmışsınız..
Had aşma,mesela şöyle;
1) Keskin viraj tabelasını görünce videodaki gibi içeriden dönecekseniz hızınızı doğru zamanda doğru seviyeye düşürmelisiniz;

2)Hızımı çok kesmeden bu virajı döneceğim diyorsanız da açıktan alıp viraja yaklaşırken içeri kıvrılmalısınız.

Ben genelde 2.şıkkı tercih ediyorum ve olumsuz bir sonuçla karşılaşmadım. Bilimsel açıklaması mutlaka vardır. Hislerimle sürüyorum. Viraj var ve fazla yavaşlamak istemiyorsam bisikleti önce dışa doğru sürüp, doğru anda virajın içine yöneliyorum ve sorunsuz bir şekilde dönüşü tamamlıyorum.

Bu tekniği uygulayan var mı aramızda?

*Düzenleme: Yazım hataları
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
1) Keskin viraj tabelasını görünce videodaki gibi içeriden dönecekseniz hızınızı doğru zamanda doğru seviyeye düşürmelisiniz;

2)Hızımı çok kesmeden bu virajı döneceğim diyorsanız da açıktan alıp viraja yaklaşırken içeri kıvrılmalısınız.

Ben genelde 2.şıkkı tercih ediyorum ve olumsuz bir sonuçla karşılaşmadım. Bilimsel açıklaması mutlaka vardır. Hislerimle sürüyorum. Viraj var ve fazla yavaşlamak istemiyorsam bisikleti önce dışa doğru sürüp, doğru anca virajın içine yöneliyorum ve sorunsuz bir şekilde dönüşü tamamşıyorum.

Bu tekniği uygulayan var mı?

Uyguladığınız teknik (2. şık) sadece bisiklet değil, müsait genişlikteki yollarda motorlu taşıt sürücülerinin de tercih ettiği bir viraj alma tekniği. Taşıt içindeki yolcuları en konforlu seyahat ettirme şekli hatta bu. Neyse bizim.konuya dönelim.

Bisiklet için tek bir sakıncası var bu tekniğin. Merkezkaç kuvvetinin izin verdiği ölçüde sıcak asfaltta sorun yok ama parke taşı ya da mıcır asfaltta ön teker bir engele takılıp ivmesini kaybederse, bisiklet rodeo atı gibi davranmaya başlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Fren bisiklet üzerinde ki en önemli mekanik fakat bisikletinizi de tanımanız gerekiyor ona göre koşulları sağlamalısınız bisikletinizi tanımıyorsanız 2 fren de sağlam tutsa genede çok zarar görürsünüz , otoyollarda asfalt yollarda araba sürer gibi sürmeniz gerekiyor bütün tabelalar sizler içinde geçerlidir.


sorunuza gelecek olursak 30 ile 40 m iyibir mesefe hızınızıda işe katarsak durma ihtimali kayarak mümkün bir kaç kez başıma geldi toprak çakıllı taş yolda araba değildi kayarak durdu , burada sizin psikolojinizde çok önemli tabi . geçmiş olsun
 
Tektro Caliper (sanırım kumpas sistem deniyor) gerçekten fren konusunda çok başarılı. Ön ve arkayı birlikte kullandığınızda resmen olduğu yere çakılıyor. Hafta başında öyle oldu ki, göbekten dönerken ışıklara yetişemedim. Yüklendim frenlere; bisiklet durduda ben duramayıp hafiften trafik tabelasına çarptım ama hiç bozuntuya vermedim (şimdilik ilk ve tek kazam). Birkaç defa bisikletin durupta benim duramadığım anlar oldu fakat neyse ki özellikle MTB'cinlerin sıklıkla yaşadığı (hani şu engelli parkurda at üzerinden düşenler gibi) talihsizlikler yaşamadım, şimdilik. Sanıyorum 30-35km/s hızla ilerlerken durma mesafesi 2-2.5 metre kadar alabiliyor. Daha düşük hızlarda bu mesafe elbette çok daha kısa...

tektro-r312-yol-bisikleti-fren-ayagi-on-arka-2238-jpg.jpeg
 
V fren , disk fren, kumpas fren falan hepsinin iyisi ve dandigi var hocam. Bisiklet ne olursa olsun frenleri guclu olmali. Ve guven vermeli. Tavsiyem iyi bir fren bacagi ve kaliteli papuc takmandir. Inanamazssin farka inan bana
Tur bisikletimde uzun sure shimano xt kullandim. Çok memnundum sonra xtr ler ortaya çıktı onlara gecis yaptm. Bunlar v fren ama bi değişikler. Pistonumsu bi sistemle calisiyorlar.
Mtb bisikletimde ise magura mt4 var onlarda acaip gucluler.
Yol bisikletimde ise 105 var papuclar ultegra onlarda gayet basarili
224975 dosyayı görüntüle
böyle yazınca ben de deore lx leri xtr ye mi güncellesem diye düşündüm :)
pabuç-ayak arasındaki bağlantı cidden değişik geldi çalışma mantığı olarak v frenden bir farkı var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
böyle yazınca ben de deore lx leri xtr ye mi güncellesem diye düşündüm :)
pabuç-ayak arasındaki bağlantı cidden değişik geldi çalışma mantığı olarak v frenden bir farkı var mı?
Daha stabil daha zalım denebilir
 
Bence en büyük sıkıntı tecrübe eksikliği. Hiç kimse bisikletiyle acil duruş antrenmanı yapmıyor, bu nedenle altındaki aracın ve kendisinin limitlerini bilmiyor. Tek önlemimiz Allah korusun, inşallah hiç ihtiyacımız olmaz diye dua etmek.
Mutlaka frenleme antrenmanı yapmak gerek.
 
böyle yazınca ben de deore lx leri xtr ye mi güncellesem diye düşündüm :)
pabuç-ayak arasındaki bağlantı cidden değişik geldi çalışma mantığı olarak v frenden bir farkı var mı?
Merhaba Talha,

Cumhurun XTR frenleri de V- Fren oluyor, yalniz tek fark onlarin ismi paralleogram diye gecer. Normal V-frene karsilik bunlarin özelligi fren pauclarini janta paralel bastirmasi ve böylece papuclar janta sürtünce jantin saga yada sola kaymasini önlüyor, papuclar ayni sekilde erime yapiyor ve tabiki bu durumda daha iyi tutus sagliyor. Cumhurun frenleri ilk cikan Parallogramlar bu seri ile beraber XT ve LX seriside vardi ama zamanla XT ve LX serisini kaldirarak sadece XTR kaldi ve en sonunda 2009 da 970 serisini cikardilar. 970 serisinden sonra malesef cok pahali oldugu icin piyasadan kaldirildi ve tekrar normale döndü.

Umarim yetirnce aciklayici olmustur.
 
fren yapmaktan korkanlar için şunları söyleyebilirim
sele üzerinden kalkmadan mümkün olduğunca geride oturup gidonu düzeltip frene asılsınlar

eğerki ön yada arka lastik kitlenirse bırakıp tekrar asılsınlar ama burada önemli olan selenin en arkasına oturup gidonu düz tutmak
frene birden asılsanızda arka anında havaya kalkmaz eğer yeterince geride oturduysanız.

dizlerle üst boruyu tutmakta çok işe yarıyor

bu sene hiç olmasa da geçen sene her gün bisiklete biniyordum. yağmurlu günlerin hepsinde aynı yerde ön lastiği kitleyerek geçtiğim yer vardı. ilkinde çok korkmuştum ama neredeyse yağmurlu günlerin hepsinde lastiği kitlediğimden (fren gücü çok olduğundan değil lastik çok dandikti) alıştım ve korkmayınca daha iyi tepki verip bırakıyordum freni.
 
Tektro Caliper (sanırım kumpas sistem deniyor) gerçekten fren konusunda çok başarılı. Ön ve arkayı birlikte kullandığınızda resmen olduğu yere çakılıyor. Hafta başında öyle oldu ki, göbekten dönerken ışıklara yetişemedim. Yüklendim frenlere; bisiklet durduda ben duramayıp hafiften trafik tabelasına çarptım ama hiç bozuntuya vermedim (şimdilik ilk ve tek kazam). Birkaç defa bisikletin durupta benim duramadığım anlar oldu fakat neyse ki özellikle MTB'cinlerin sıklıkla yaşadığı (hani şu engelli parkurda at üzerinden düşenler gibi) talihsizlikler yaşamadım, şimdilik. Sanıyorum 30-35km/s hızla ilerlerken durma mesafesi 2-2.5 metre kadar alabiliyor. Daha düşük hızlarda bu mesafe elbette çok daha kısa...

tektro-r312-yol-bisikleti-fren-ayagi-on-arka-2238-jpg.jpeg
Hocam merhaba bende aynı freni kullanıyorum.Bisikletim fren seti hariç komple tiagra set .Sadece fren bacakları tektro Br526 .Bunları değişip setteki Br4700 fren bacaklarını takmayı düşünüyorum.Sizce fark eder mi ?Yoksa bunlarla devam mı edeyim?
 
Hocam merhaba bende aynı freni kullanıyorum.Bisikletim fren seti hariç komple tiagra set .Sadece fren bacakları tektro Br526 .Bunları değişip setteki Br4700 fren bacaklarını takmayı düşünüyorum.Sizce fark eder mi ?Yoksa bunlarla devam mı edeyim?
Selam,
Bende de tektro vardı komple, çok uzun bir inişte ben sorun yaşarken yanımda ultegralı ve 105li frenler çok temiz inince ilk iş olarak 105 R7000 fren seti aldım. İyi ki yapmışım dediğim masraflardan biri oldu açıkçası. Şuan kafamda fren derdi yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt
Selam,
Bende de tektro vardı komple, çok uzun bir inişte ben sorun yaşarken yanımda ultegralı ve 105li frenler çok temiz inince ilk iş olarak 105 R7000 fren seti aldım. İyi ki yapmışım dediğim masraflardan biri oldu açıkçası. Şuan kafamda fren derdi yok.
hocam benim fren kolu tiagra ben de uyumlu olsun diye tiagra 4700 takmayı düşünüyorum.Çok sağol
 
Geri