Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikleti Gidon Genişliği Seçimi

@Veto8
Gidon boyunu ölçmek
gidon-boyu-nasil-olculur

Gidon, bisikleti hissetmemizi sağlayan en önemli uzuv. Öyle ki bir bisikletçi, gidonu uzvu gibi kullanmalı, gidon büyük veya küçük olmamalı.

Gidon boyları çok çok ekstrem durumlar dışında 36 (xxs) ile 46 cm (xxl) arasında değişiyor. Çoğu kullanıcı bisikletin üstünde gelen gidonu “aha işte gidon” diyerek kullanıyor olsa da, gidon aslında çok kolay seçilebilen bir ekipman.

Doğru gidonu seçmek için yapmanız gereken tek şey aşağıda konumlarını gösterdiğimiz iki kemiğin arasını ölçüp, yukarı doğru maksimum 2 cm sapmayla hesap yapmak. Yani kaba hesapla iki kemik arası 44 cm çıktıysa almanız gereken en fit gidon 44cm, sürüş yapabileceğiniz maksimum gidon boyu ise 46 cm olmalı. Bunun üstü veya altı eklemleriniz için risk taşımakta.

bisikletliblog.com adresinden alıntıdır.
Bu yazı, teşekkür ederim
 
Scudo
Arkadaşlar bilgisi, tecrübesi olan yok mu?
Rahatsanız, ağrı sızı, sürüşte kontrolsüzlük gibi etkiler yoksa devam edin derim.

Biz bisikletçiler rahat duramıyoruz, bazen gıdıklanıyor, hmm acaba bisikletim için ne yapsam diye içten içe düşünmeye başlıyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: wolverin
@lrfan, evet doğru, bilgiler için teşekkürler
@amasseia 😀 ilk başta gözüme küçük geldi, sonra çok atak olduğunu farkettim, ilk drop barlı bisikletim, diğer bisikletim scott treking bisikleti, ağrı sızı yok ama, belkide daha az nefes alıyorum, bilmiyorum, aslında giant ın kendi gdonlarına baktım fakat ekstra masraf, pahalılar, birde ergo meselesi var yeni nesil gidonlarda reach, açının yanında tutuş kısımları yassı, buda uyuşma problemi ve sair yaşayanlar için idealmiş, başta güldüm evet neyi iyileştiren diye bakıyor insan, yeni bir şey alınca şevkleniyor mutlu oluyor 😄
 
Son düzenleme:
@Veto8

Bu yazı, teşekkür ederim

Yok. Yazıyı gördüm de, neden bahsettiğini bilmiyorum. Gidonların; el ve bileklerde sinir problemleri, boyun, kol, bel ağrıları...vb ile ilişkilendirildiği çok gördüm. Ama eklemler bağlamında konuşulduğunu duymadım. O yüzden eklemler için risk oluşturur derken ne demek istediğini bilmiyorum. Eklem problemleri genelde dinamik sistemlerde konuşulur. Hani pedallarken bacaklardaki eklemler hareket ediyor. Ya da engelli sporcular için yapılan, ellerle pedallanan bisikletler var. Pedallarken omuz, dirsek...vb eklemleri hareket ediyor. Öyle durumlarda eklem riskleri söz konusu olabilir. Ama normal bir yol bisikletinde, gidon boyu kollardaki eklemleri nasıl riske sokar ben bilmiyorum. Olabilir tabi, burda "ben bilmiyorum"un altını çiziyorum. Zaten sadece risk oluşturur denmiş, bir açıklama ya da kaynak gösterilmemiş. O yüzden ben yerinizde olsam kafaya takmazdım.

Ayrıca omzu 44cm ölçülen ve 46cm yol gidonu kullanların büyük bir bölümü ağrı ve sızılar ile karşılacaktır diye düşünüyorum. Özellikle 44cm omuzlu insanların çoğunun 190cm üzeri boyunda ve üst vücut kütlesi yüksek insanlar olduğunu göz önünde bulundurursak.
 
  • Beğen
Tepkiler: wolverin
@Veto8 Kesin ölçtürünce yazacağım, sinir sıkışması, uyuşma gibi problemlerde ergo gidon öneriyorlar sanırım, evet bencede 44 omuzsa bir üstü benmde aklım almıyor, alırsam zaten 42 ergo alacağım, gidon bantı eskiyince bantı değiştirirken değiştireceğim
 
Evet, akşam ölçü için terziye gittim o da yaklaşık 45 cm çıkardı 😀 44 desem, ben yine 42 de karar kıldım.
 
Omuz genişliği 41 kullandığım mevcut gidon 44cm ayrıca reach uzunluğu da 12cm bana göre epey fazla 40-42cm ve 7-8cm reach uzunluğuna sahip 800tl yi geçmeyecek aero gidon tavsiyesi alabilirim...:)
 
3 sayfa içerisinde başka bi siteden yapılmış alıntı harici olması gerekenin; alınan olcuden 2 cm fazla olması dışında yorum göremedim. Yazıyı doğrulayan ve yanlış diye yorumlayamda yok. 1-2 siteye videoya baktım orda da omuz ölçüsü ne ise o diyor. Doğrusu hangisi. Gravel için gidon alayım dedim ama yol bısıkletınde doğrusuna emin olamadığım için gravel i soramadım
 
3 sayfa içerisinde başka bi siteden yapılmış alıntı harici olması gerekenin; alınan olcuden 2 cm fazla olması dışında yorum göremedim. Yazıyı doğrulayan ve yanlış diye yorumlayamda yok. 1-2 siteye videoya baktım orda da omuz ölçüsü ne ise o diyor. Doğrusu hangisi. Gravel için gidon alayım dedim ama yol bısıkletınde doğrusuna emin olamadığım için gravel i soramadım
Yol bisikletinde Omuz olcusune gore onerilir genelde. Eger sprinter yada pist bisikletcisi iseniz dar hatta epey dar gidonlar kullanilabilir. Gravelde ise genelde yolda kullanilandan bir boy buyuk tercih edilir. Bunun da temel sebebi off road suruslerde daha iyi kontrol ve ayrica genis gidonda daha fazla alan. Bazi markalar 60cm e kadar gravel gidonu uretiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Yol bisikletinde Omuz olcusune gore onerilir genelde. Eger sprinter yada pist bisikletcisi iseniz dar hatta epey dar gidonlar kullanilabilir. Gravelde ise genelde yolda kullanilandan bir boy buyuk tercih edilir. Bunun da temel sebebi off road suruslerde daha iyi kontrol ve ayrica genis gidonda daha fazla alan. Bazi markalar 60cm e kadar gravel gidonu uretiyor
Az önce pro markanın sitesine girince bende farkettim onu. Yola göre daha uzun gidon boyutları üretilmiş.

Gravel sayfasında yazacaktım bu mesajı ama burasıda olabilir. Dün bisiklet sürerken bıleklerımın pozisyonuna baktım. Normalde alacaktım ama bu modeldekı backsweepvı görünce vazgeçmıstım. Bilek pozisyonunu tekrar düşününce backsweep kısmı mantıklı geldi, daha ergonomik gözüküyor. Yol bisikletinde böyle acılı gidon kullanan oldu mu acaba

(link)
 
Selamlar,

Forumda geçmişte daha geniş gidondan daha dar gidona geçenler oldu mu?

Yeni aldığım bisikletle beraber daha önce hiç hissetmediğim ağrılarım başladı dirseklerimle omuzlarımda ve onların arasında. Özellikle sürüşte 3 saati geçtikten sonra...

Yeni bisikletle beraber bisiklet kontrolüm de zayıfladı. Gidonu 42cm.

Ben de yaklaşık 60.000 km sürdüğüm bisikletimin gidonunu ölçtüm ve sonuç 46cm (daha önce hiç ölçmemiştim). Sonra bu duruma şaşırıp omuz genişliğimi ölçtüm 48cm :)

Yaşadığım ağrıları gidonu genişletmem çözecek midir yoksa başka ölçülere veya açılara mı bakmalıyım?

Teşekkürler.
 
Gidon ölçüsü meselesi, ortopedik bir takım +/- leri olduğu kadar , işlevsel olarak da avantaj ya da dezavantajlar sunuyor.. Örneğin , TT bisikletleri için daha aero olmak şart ise, genişlik, gerektiği kadar uzun bırakılır..daha doğrusu, çok fazla geniş seçilmez ancak kontrolün daha fazla ve hızın geri planda olduğu bisiklet tiplerinde , örneğin MTB ya da gravel bisikletlerde, gidon genişlikleri hat safhadadır.. Hatta gravelcilerin en gıcık olduğum hareketlerinden biri de, gidonun genişliği yetmiyormuş gibi, fren/vites kollarını da dışa doğru eğdirip kullanmalarıdır..Yeri geliyor , trafikte iki araç arasından süzülürken bu gereksiz fazla genişlik, başınıza bela açabilir..

Yol bisikleti kullanan kişilerde gördüğüm gidon seçme ölçüsü ise ; sprinter ya da puncher tip olanlarda kasıtlı olarak dar gidon seçmeleri oluyor, daha rahat aralara girmek , pelatondan hızlanarak çıkmak adına ya da geniş alıyorlar, hem kontrol istiyorlar hem de vücut ya da omuz genişliği sebebiyle , akciğerlerinin daralmaması , yokuşlarda veya ayakta sürüşlerde göğüs kafesini sıkıştırmaması için, geniş ölçülü gidonlar tercih ediliyor... Size abi ritchey nin gidounu tavsiye edebilirim..Elinizi koyduğunuz, - Zone 2 tutuşu derim ben 😁 - gidonun fren/vites kollarından önceki köşesinin olduğu yerde, avuç içine oturacak şekilde bir çıkıntı yapmışlar ..
 
  • Beğen
Tepkiler: cemkurkcu
Geri