Scudo Sports

Yol bisikleti için fren pabuç önerisi

Shimano 105 grup setin kaliper fren pabuçlarını kaç km'de bir değiştirmeliyiz yada demontaj yapıp baksam değiştirmem gerektiği anlaşılır mı
 
Scudo
Shimano 105 grup setin kaliper fren pabuçlarını kaç km'de bir değiştirmeliyiz yada demontaj yapıp baksam değiştirmem gerektiği anlaşılır mı
Shimano 105 kaliper fren pabuçlarının değişim süresi birçok faktöre bağlıdır. Bu süre, frenleme alışkanlıkları, hava koşullarına bağlı olarak değişiklik göstermektedir ama genel olarak 2.000 ilâ 5.000 km aralığında değiştirilmesi önerilir. Tabi ki bir öneridir size kalmış bişey.

Belirli bir kilometreyi tamamlamadan önce aşağıdaki belirtileri görüyorsan, değişim zamanı gelmiş olabilir:

Çoğu Shimano fren pabucu üzerinde aşınma göstergesi vardır. Eğer bu çizgiler kaybolduysa, değiştirmen gerekir.
- Frenler eskisi kadar güçlü tutmuyorsa ve durma mesafen artmışsa, pabucun yüzeyi sertleşmiş ya da aşınmış olabilir.
- Pabuçlar aşındıkça yüzey düzleşir ve zamanla çatlaklar oluşabiliyor.
- Fren yaparken normalden farklı sesler duyuyorsan, bu hem aşınmanın hem de lastik kalitesinin düştüğünün bir işareti olabilir.
- Sert frenleme yapıyorsan, pabuçlar daha hızlı aşınır.
- Islak ve çamurlu havalarda pabuçlar daha çabuk yıpranır.

Yukarıdaki bahsettiklerimden biri varsa veya emin değilsen, fren pabucunu söküp yakından inceleyebilirsin. Pabuçları çıkardıktan sonra
- Lastik sertleşmiş mi? Çünkü zamanla sertleşebilir ve tutuşu azalır.
- Kauçuk tamamen bitmiş mi?
- Aşınma sınırına ulaştı mı?
- Shimano'nun fren pabuçlarında kanallar ve çizgiler vardır bu çizgiler neredeyse tamamen silinmişse, pabuçların ömrü bitmiş demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan ve yakupf
Shimano 105 kaliper fren pabuçlarının değişim süresi birçok faktöre bağlıdır. Bu süre, frenleme alışkanlıkları, hava koşullarına bağlı olarak değişiklik göstermektedir ama genel olarak 2.000 ilâ 5.000 km aralığında değiştirilmesi önerilir. Tabi ki bir öneridir size kalmış bişey.

Belirli bir kilometreyi tamamlamadan önce aşağıdaki belirtileri görüyorsan, değişim zamanı gelmiş olabilir:

Çoğu Shimano fren pabucu üzerinde aşınma göstergesi vardır. Eğer bu çizgiler kaybolduysa, değiştirmen gerekir.
- Frenler eskisi kadar güçlü tutmuyorsa ve durma mesafen artmışsa, pabucun yüzeyi sertleşmiş ya da aşınmış olabilir.
- Pabuçlar aşındıkça yüzey düzleşir ve zamanla çatlaklar oluşabiliyor.
- Fren yaparken normalden farklı sesler duyuyorsan, bu hem aşınmanın hem de lastik kalitesinin düştüğünün bir işareti olabilir.
- Sert frenleme yapıyorsan, pabuçlar daha hızlı aşınır.
- Islak ve çamurlu havalarda pabuçlar daha çabuk yıpranır.

Yukarıdaki bahsettiklerimden biri varsa veya emin değilsen, fren pabucunu söküp yakından inceleyebilirsin. Pabuçları çıkardıktan sonra
- Lastik sertleşmiş mi? Çünkü zamanla sertleşebilir ve tutuşu azalır.
- Kauçuk tamamen bitmiş mi?
- Aşınma sınırına ulaştı mı?
- Shimano'nun fren pabuçlarında kanallar ve çizgiler vardır bu çizgiler neredeyse tamamen silinmişse, pabuçların ömrü bitmiş demektir.
Çok teşekkürler. En iyisi demonte edip bir incelemek. Tavsiyelerinizi dikkate alarak bir değerlendirme yapayım. Burayada fotoğraf atabilirim.
 
Çok teşekkürler. En iyisi demonte edip bir incelemek. Tavsiyelerinizi dikkate alarak bir değerlendirme yapayım. Burayada fotoğraf atabilirim.
Eğer pabuçların aşınma miktarı pabuç yuvalarının janta sürtmesine sebebiyet verecek seviyede değilse ve pabuçlar uzunlamasına değil de derinlemesine aynı malzemeden üretilmişse; sizin keyfinize kalmış değişim zamanı. Örneğin aradaki kanalların teoride de pratikte de çok önemli faydaları var ancak günlük kullanımda olmazsa olmaz sayılmaları çok mümkün değil. Isındığında, ıslandığında, çok soğukken falan anormal şekilde çalışır ama çalışır mı çalışır. Bunun yanında tabi uzun süre aşırı hava koşullarına veya çeşitli kimyasallara maruziyet gibi de ömürden ömür götüren etkenler var ki onlar için “..şu şudur bu budur..” gibi standart yorumlar yapmak doğru olmaz.

Benim arka sağdaki pabuç bitti, yuva janta sürtünerek bi 30 km yol gittim, mümkün mertebede arka freni kullanmamaya çalıştım. O raddeye gelene kadar önemli bir performans ve fonksiyon kaybı gördüm dersem yalan olur. Bu yazdıklarım hoş ve doğru değil biliyorum ama sık sık hızlanmalı ve yavaşlamalı inişler yapmadığım için frenlerimi pek yormuyorum diyebilirim. Haliyle de yukarıda bahsettiğim janta sürtmeli aşınma seviyesine gelene kadar 6.000 kilometrenin üzerinde kullanmış oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: yakupf
Geri