Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!

Eğer yarışa girmiyorsan haliyle korumalıyı kullanmak daha avantajlı. Yarışa giriyorsan zaten parkur temizlenmiştir. Sadece darbelerden patlar.
 
Scudo
Merhaba Gökhan bey,bende uzun yıllar sonra sadece ulaşım icin kullanırım diye cruriser tipi bir bisiklet aldım ve tahminimden de fazla keyif aldım bisiklete binmekten ama zamanla kondisyonum arttıgını gordukce ve yanımdan hızla gecip giden yol bisikletlerini görünce benimde kanıma girdi bir yol bisikleti almak ama şehir içinde zor olur ve sürekli eğilerek kullanamam diye fitness denen ve yol bisikletine en yakın kullanımı olabileceğini düşündüğüm(forumdaki uzun araştırmalarım sonucu) specialized sirrus almaya doğru evrildim.Açıkçası hayatımda hiç yol bisikleti kullanmadım ve çevremde sorup tavsiye alabileceğim yada bisikletini alıp deneme sürüşü yapabilecğim bir tanıdığımda yok,o yüzden forumda sizin gibi tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine ve cesaretlendirmelerine biraz ihtiyacım var gibi.Şimdi ben specialized sirrus u çok beğendim ama yol bisikletinide birtürlü aklımdan çıkartamıyorum,hem estetik olarak hemde görünüm olarak inanılmaz aklımı çeliyorlar birde ilerde sirrus da beni kesmez de satıp birdaha yol bisikleti almak yerine şimdiden direk yol bisikletinemi yönelmeliyim acaba,açıkçası bu durum bana kafayı yedirecek,günlerdir forumu didik didik ediyorum ve konuyla alakalı başlıkları ilgiyle takip ediyorum.Bu arada yol bisikleti olarakta aklımda ve bütçemin yetebileceği ölçüde yine specialized in allez modeli var(specialized in modellerini ve tasarımlarını çok beğeniyorum).Lütfen şu kararsızlığımı giderecek bir kaç şey söyleyinde bende artık bir karar verme aşamasına geleyim.Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Masterkutt
[Merhaba Gökhan bey,bende uzun yıllar sonra sadece ulaşım icin kullanırım diye cruriser tipi bir bisiklet aldım ve tahminimden de fazla keyif aldım bisiklete binmekten ama zamanla kondisyonum arttıgını gordukce ve yanımdan hızla gecip giden yol bisikletlerini görünce benimde kanıma girdi bir yol bisikleti almak ama şehir içinde zor olur ve sürekli eğilerek kullanamam diye fitness denen ve yol bisikletine en yakın kullanımı olabileceğini düşündüğüm(forumdaki uzun araştırmalarım sonucu) specialized sirrus almaya doğru evrildim.Açıkçası hayatımda hiç yol bisikleti kullanmadım ve çevremde sorup tavsiye alabileceğim yada bisikletini alıp deneme sürüşü yapabilecğim bir tanıdığımda yok,o yüzden forumda sizin gibi tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine ve cesaretlendirmelerine biraz ihtiyacım var gibi.Şimdi ben specialized sirrus u çok beğendim ama yol bisikletinide birtürlü aklımdan çıkartamıyorum,hem estetik olarak hemde görünüm olarak inanılmaz aklımı çeliyorlar birde ilerde sirrus da beni kesmez de satıp birdaha yol bisikleti almak yerine şimdiden direk yol bisikletinemi yönelmeliyim acaba,açıkçası bu durum bana kafayı yedirecek,günlerdir forumu didik didik ediyorum ve konuyla alakalı başlıkları ilgiyle takip ediyorum.Bu arada yol bisikleti olarakta aklımda ve bütçemin yetebileceği ölçüde yine specialized in allez modeli var(specialized in modellerini ve tasarımlarını çok beğeniyorum).Lütfen şu kararsızlığımı giderecek bir kaç şey söyleyinde bende artık bir karar verme aşamasına geleyim.Şimdiden teşekkürler.=Gökhan Toros;1180205]Forumda yol bisikleti ile ilgili verilen saçma sapan bilgiler gerçekten rahatsız etmeye başladı beni. Eminim yol bisikleti kullanan bütün arkadaşlar da böyle düşünüyorlardır. Bu nedenle bu başlığı açmak istedim.

Size gözüme takılan bazı yanlışları aktarayım.

İlk olarak lastikler ince olduğu için insanlar mazgallara, tramvay raylarına vs. takılır çok rahat sanıyor. Hayır arkadaşlar öyle bişey yok. Siz yola bakmak yerine etrafınıza bakarsanız mazgala da girersiniz, kamyona da. Şimdiye kadar onlarca kez tramvay yolunda bisiklet sürdüm. Ben hiç raylara girmedim fakat raya girip düştüğünü gördüğüm herkes MTB kullanıyordu.

Lastik çok patlar deniliyor. Hayır efendim patlamaz. Siz yeter ki düzgün lastik basıncında, çok aşınmamış lastik kullanın. Yol bisikletimle yaptığım 1000lerce km yolda şimdiye kadar 2 kere lastik patlattım. 2sinde de cam kesti lastiğimi. Fakat bu süre zarfında sürekli arkadaşlarımın tur veya MTB bisikletlerinin lastiği patladı. Ben de diyorum ki MTB lastiği çok kolay patlıyor.

Rahat değildir deniliyor yol bisikletleri. Bence de MTB rahat değildir. Evimde 3 adet bisiklet var, isteyen açtığım başıklardan görebilir modellerini. MTB kullanmayı kesinlikle sevmiyorum. Bana çok rahatsız geliyor.

Yol bisikletleri çok hassastır, her yolda gidemez deniliyor. Yol bisikleti hassas değildir. Şimdiye kadar yol bisikletimde sadece bir kere jantım eğrildi, onda da olması gerekenden çok düşük bir lastik basıncıyla kullanıyordum bisikletimi. Benim hatamdı kısacası. Onun dışında sürekli MTB sorun yaşattı bana. Frenleri ayrı, vitesleri ayrı bir sorun.

Şehir içinde yol bisikleti kullanılmaz diyorlar. Benim kullandığım yol bisikletinin en geniş yeri, yani gidonu 42cm. Omuzlarımla aynı genişlikte. Fakat MTB, barendlerle vs. 60cm gibi bir genişliğe geliyor. Fazladan 20cm ile trafikte bisiklet kullanın bakalım.

Ve bisiklet seçimi yapmaya çalışan arkadaşlar, sağdan soldan duyduğunuz bilgilerle yol bisikleti almaktan vazgeçmeyin. Yol bisikleti kullanan birini bulun, ona sorun soracaklarınız.
 
Güzelbilgiler paylasılmış, teşekkürler.

Bende 27" lastik klasik var, geçen lastiğime çivi girdi, turda 28" lastik Trek 7200 kullanan bir abimizin yedek lastigini taktım hiçbir fark, bol gelme sorunu olmadan lastik oturdu.

Sahi bu 27" iç lastik neye denk geliyor? 700*23c, 650*20...
 
@Baran Altilar

Merhaba
Kendi yol bisikleti hikayemi anlatayım size.

Ben de sizin gibi kararsızdım ilk bisiklet konusunda. Fakat bütçemi zorlamamak adına Sedona 321 aldım ilk bisiklet olarak. Sonra ne oldu anlatayım. elime ilk para geçtiğinde, yol bisikleti jant setine geçtim. İnce lastikler taktım. Daha sonra yol bisikleti gidonu takma planları yapıyordum bisiklete.
En son forumda uygun fiyata bir Scott S40 buldum, param olmamasına rağmen bir online alışveriş sitesi üzerinden komisyon ödeyerek taksitle satın aldım bisikleti. Çok da memnun kaldım.

diyeceğim şudur ki; yol bisikleti varsa eğer kafanızda, ne alırsanız alın bisiklet sizi memnun etmeyecek. Yol bisikleti isteyeceksiniz.
Ek olarak, yol bisikletleri düşündüğünüz gibi rahatsız değiller. Öne eğilme konusu tamamen sizin yapacağınız ayarlara bağlı.

http://redkiteprayer.com/wp-content/uploads/2009/12/IMG_0070.jpg
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m4nfnv7JCh1qaythmo1_500.jpg

İkisi de aynı kadro. Üstteki daha rahat sürüşe göre düzenlenmiş. Gidon boğazı kısa ve yukarı bakıyor. Alttaki ise daha performans amaçlı, uzun ve aşağı açılı.
Bisikleti alırken, gidon boğazını yukarı açılı olacak şekilde takmalarını söylerseniz, zaten oldukça dik bir sürüş elde edersiniz.
 
Bu tarz yorumları okudukça motivasyonum daha da artıyor Gökhan bey :) peki size birkaç soru sorabilirmiyim?

1-Specialized'in allez modelini alsam benim gibi hiç yol bisikleti kullanmamış ve giriş seviyesindeki biri için iyi bir seçim olurmu?

2-Bu bisikleti günluk kullanımda ve hafta sonları kısa yada uzun turlarda kullanabilirmiyim?

3-Gidon açısının ayarlanıp dik oturuş saglanabileceğini söylemişsiniz ama en dik halinde bile en azından düz gidonlu bir bisiklet gibi olurmu? Ayrıca frenlere ve vitese erişimimiz olurmu bu şekilde.

4-Bu tarz bir bisiklete eğer olurda ihtiyaç olursa arkaya yada öne bagaj filan takabilirmiyiz?

Biliyorum tam bir acemi gibi sorular sordum ama çevremdede böyle bilgiler alabileceğim yol bisikleti kullanan bir tane bile tanıdığım yok,cevaplarınız ve zaman ayırdığınız için çok teşekkürler.Saygılar.
 
@Baran Altilar

1- Allez gayet güzel bir giriş seviyesi yol bisikleti. Oldukça memnun kalırsınız. Kadro sizi çok uzun zaman götürür.
2- Evet, kullanabilirsiniz. Yol bisikleti sadece performans amaçlı değildir zaten. Tur gibi de kullanabilirsiniz. Fakat aşağıda açıklayacağım sebeplerden dolayı 1-2 haftalık çadır konaklamalı turlar için uygun değil.
3- Düz gidonlu yol bisikleti gibi olmaz tam olarak. Nedeni de fren kollarının biraz daha önde olması. Fakat bu rahatsız bir sürüş pozisyonu vermyior. Hatta daha önce bahsettiğim bileklerin duruş pozisyonu nedeniyle yol gidonu daha rahat bir sürüş sağlıyor. Ayrıca, yokuş çıkarken vs. gidonu ortadan tutarak çok daha dik bir pozisyon elde edebilirsiniz. Bu pozisyonda fren kollarına ulaşamıyorsunuz, fakat şöyle bir seçenek var. Cyclocross biiskletleri için yapışmış fren kolları var. Normal fren-vites kollarına ek olarak gidonun ortasına doğru takılıyor ve gidonu ortadan tutsanız bile fren kollarına ulaşabilmenizi sağlıyor. Bu kollardan alabilirsiniz;
http://www.cyclesuperstore.ie/shop/pc/catalog/medium/BL3000.jpg
4- Allez'de arkada bagaj takmak için vida delikleri yok gördüğüm kadarıyla. Fakat daha eski ya da yeni modellerde olabilir. Onu bisikleti aldığınız kadroya bakarak görebilirsiniz. Eğer vida delikleri yoksa, sadece sele borusuna bağlanan modelleri var, fakat onlar çok uzun turlar için yeterli taşıma kapasitesine sahip değiller. Eğer amacınız sadece tur yapmaksa, çok uygun değil size göre. Fakat amaç tura çıkmak değil de, geziler yapmaksa, o zaman taşımanız gereken 1-2 malzemeyi forma cebine ya da küçük bir sırt çantasına koyarak taşıyabilirsiniz.
1-2 günlük, pansiyonda konaklamalı turlar için yol bisikleti sıkıntı çıkarmaz bu şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Baran Altilar
http://velonews.competitor.com/files/2012/03/degendt-taaramae-605x421.jpg
yol bisikleti ; girdiğiniz anda asla geri dönmeyi istemeyeceğiniz bir şehir gibidir o halde ona uzaktan bakmak değil yaşamak gerekir
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihaydın
Gayet güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş Gökhan bey ellerinize sağlık.Şimdilik çok uzun turlara çıkmaya zamanım olacağını pek sanmıyorum zira yakında bir bebeğim olacak ,hemde o kadar ciddi bir kondisyonum ve sabrım varmı henüz bilmiyorum,ama dediğiniz gibi günübirlik uzun mesafeli geziler ve antrenman amaçlı işimi görür gibi.Ama işte insan düşünmeden edemiyor tabi ya ilerde uzun turada çıkmak istersem diye :) bilmiyorum valla zor işler bi bisiklet alıcaz herşeyi yapsın istiyoruz:) Birde benim aklıma şöyle birşey geldi arkaya kaynakla demir bi parça takıp bagaj monte edilemezmi,çokmu saçma bi soru oldu? zira ben antalya da çok gezgin gördüm böyle yurtdışından yol bisikletiyle uzun turlar yapan,ordan aklıma giriyor galiba bu işler:)
 
@Baran Altilar

Yazınızı ve konuyu görünce dejavu oldum desem yeridir. Hatta yazdığım mesajda sizin gibi Allez ve Secteur modelleri arasında gidip geldiğimi yazmışım. ( https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=87927&p=1227763&viewfull=1#post1227763 ) Bende bu konu sayesinde ve Gökhan Bey'in yardımları ile başladım denebilir yol bisikletine. Hatta ilk bisikletim sayılır. Bu arada Gökan Bey konuyu da maşallah iyi ayakta tutuyorsunuz :)

Ek olarak şunu söylemeliyim ki hala aynı muhabbetler dönüyor. Üzücü gerçekten. Bazı insanlara bazı şeyleri anlatmak imkansız. Kıyaslama ve parasal konular üzerinden bu mesele tartışılamaz bence. Olay kullanım amacına yönelik neyin doğru tercih edilmesi ve bu tercihin artıları, eksileri olmalı bence. Vakit ayırıp, zaman bulup, güzergah bulup ciddi anlamda dağa taşa sürüyorsa bir adam eyvallah. Sene de 2-3 ormana girerim elimin altında olsun diye 1 yıl 26" traktör lastiği işkencesini çekmenin de bir anlamı yok. Fiyat olarakta bu düşünülüyorsa uygun fiyata yol bisikletleri var ve yılda 1-2 defa orman vb. tarz sürüşler olacaksa vasata yakın bir MTB neden seçilmesin. Öyle MTB'ler var ki yol bisikletlerinden pahalı, öyle yol bisikletleri var ki MTB'lerden pahalı. Bunun kararını ve tanzimini yapacak olan da kullanıcı.

Konfor ile ilgili de bişeyler yazılmış. Ben tur bisikletimde açıkçası kıç acısı çekiyorum uzun sürüşlerde fakat yol bisikletim daha rahat diyebilirim. Ve yol bisikleti dikkat gerektiren, üzerinde yer yer dans etmeyi gerektiren bir alet. Bunu (dans etmeyi) MTB ile de yaparsın. Doğal olarak Harley Davidson sürüyor gibi oturayım fosur fosur önüme ne çıkarsa ezip geçeyim gibi bir mantık hiç bir bisiklet için düşünülemez. Düşüncelerim bunlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Baran Altilar
@Baran Altilar

Kadroya dışarıdan yapılacak her müdahale oldukça tehlikeli olur. O nedenle düşünmemek gerek bunu.
Yurt dışından tura gelenler genellikle yol gidonu takılmış tur bisikletleri ile geliyorlar. Oradan aklınızda kalmıştır sizin muhtemelen :)
 
Baran bey,

Bir kaç ay önce benimde durumum sizinkinden farksızdı. Benim esas endişem kiloydu.. 110 kg biri yol bisikletine nasıl binerdi? Rahat edermiydi?

Gökhan bey sağolsun çok ilgilenmişti, cesaret verdi bu konuda.

Sonuç olarak kararımı verdim ve yol isikleti aldım...

İlk bir kaç hafta keşke dağ bisikleti alsaydım diyerek geçti. Vites oranları beni çok zorluyordu. Aslında ben öyle sanıyormuşum. :) Yıllardır spor yapmadığım için her türlü aktivite beni çok zorluyormuş meğerse.

Şimdi bisikletimi alalı 3 ay civarı oldu. Bu arada şehir, dağ ve hybrid bisikletleri deneme şansım oldu. Ve gördümki en rahat tırmanışları yol bisikletim ile yapıyorum. Çünkü pedala bastığınız kuvvet en az kayıpla zemine iletiliyor, siz bisikleti taşımakla uğraşmıyorsunuz. Akıp gidiyor...

Kısacası yol bisikleti isteyen birisini başka bisiklet kesmez. ;)
 
Şu tura çıkma ve bagaj olayı biraz kafamı kurcalıyor gibi ama bakalım galiba son kararı yol bisikletine dogru vermiş gibiyim,tuncay bey sizinde dediğiniz gibi sağolsun Gökhan beyinde bayağı bi cesaret verici yardımları oldu.Benim yol bisikletlerinin kırılganlıgı yada lastik patlaması filan gibi endişelerim zaten pek olmadı,tamamen ergonomiyle ve pratik kullanımla ilgili merakım vardı ama onlarıda büyük olçüde aşmış gibiyim.Tabi yinede bisikleti almadan önce şöyle yol bisikletiyle bir gün turlayıp sürüşünü test etmeyi isterdim.
 
Evet çok mantıklı bi çözüm,alırsam yol bisikletini çok işime yarayacak bir alet.Teşekkürler paylaşım için.
 
@Tuncay Üner

Ben de yol bisikletine geçmek istiyorum ama beni tek düşündüren şey vites oranları. Yokuşlarda zorlanırım gibi geliyor hep.
 
@muratcolakoglu

3'lü ayna kol ile çok sorun olacağını sanmıyorum-ki gidonu alttan kavrayacağınız için daha iyi bir güç kontrolü olacağını düşünüyorum.

@Baran Altilar

Burada bazı şeyleri yazıyoruz, gerçekleri göz ardı etmeyelim. Tur olayı çok farklı bir olaydır. Yol bisikleti ile yapılabilecek bir iş değildir kanaatimce. Cyclocross tarzı bir bisikleti çeşitli değişikliklerle tura uygun hale getirebilirsiniz sanırım. Ama yol bisikleti ile çokta verimli olmaz. Bu konuda forumda Eser Sevinç'in profiline ve konularına bakabilirsiniz...
 
@muratcolakoglu

Aynakol 50-34 ruble 12-27 oldu mu pek sorun olmaz heralde, hiç olmadı 3'lü aynakollar var.
Mesajlar çakışmış:)Tur olayına gelince de turdan ne beklediğiniz önemli.Ben yol bisikletiyle yazın 200 km mesafeye 1 haftalık tatile gittim.Ama yol bisikletiyle kamplı tura da gidilmez.
 
Ali beyin dediği gibi ayna kol 50-34 ruble 11-28 oldumu istediğin yokuşu çıkarsın.3lü ayna turda yüklü bisiklet için daha uygun gibi(uzun turcu arkadaşlar daha iyi bilir) şehir bisikletimde 50-34 12-25 dişli seti var ilk aldığımda yokuşlarda zorlanıyordum şimdi pek sorun olmuyor.
 
tırmanışlardan korkmayın keyif alın benim Aynakol 50-34 12-25 kaset dişli ile ciddi eğimlerde de kullanıyorum sorun yok önemli olan çalışmak inanmak ve istemek
 
Geri