Aksium Elite modelinin üretim yılı serisi önemli bu soru için.
Eski Aksium serisi ise r23 spline ile aralarında ciddi bir konfor farkı var diyebilirim,
eski Aksium 15mm iç genişliğe sahip olduğu için 23mm üzeri her lastik ampul kesiti şeklinde yanlara taşmaktadır, düşük hava basıncında snakebite denilen jant kesikleri daha çok görülmektedir.
Yeni Aksium serileri 17mm iç genişliğe sahip olduğu için bu daha az olmakta, hem 25mm lastik ile daha uyumlu bir profil sağlayıp normal ağırlıkta sürücüler için 100psi altında da yeterli yoltutuşu daha konforlu sunmaktadır.
Performans olarak ise DT Swiss r24, r23, r32, rr21dicut serilerinin karşılıkları Mavic markasında Aksium’un üstü Ksyrium ailesine denk geliyor.
r23 aradaki ideal ağırlık performans dengesindeki model,
tüm serinin iç genişliği 18mm olduğu için yenilenen standartları uzun süreler destekleyecek yapıda.
Aksium’dan daha hafif ve bakımı kolay bir model, tüm serisi sınıf2 destekli bu da CX gibi parkurlarda onaylı olması demek,
DT tarafında da model ailesi geçen sene yenilendi;
yol için P
endurance için E
cyclocross için C
Ön eki gelerek PR 1600 gibi isimler oluştu, bu da r23’ün güncel modeli diyebiliriz, aynı çemberi teli ve göbeği kullanıyor, etiketinde kozmetik farklar var ve CX onayı yol sınıf1 destekli modeller.
Aradaki farkları gözeterek ihtiyacınıza uygun kararı verebilirsiniz, beklentiler kişisel olduğu için net şunu alın demek doğru olmayacaktır.
@alcest