Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

@trainspotting35 Yok abi. Gerçekten merak ettiğim için sordum. Bildiğim için değil. Şöyle oldu: Yurtiçinde bu bisikletleri satan, (gidip yerinde deneyerek satın alabileceğim) yetkili satıcıların internet sitelerindeki fiyatlara bakarak öyle söylemiştim. Şimdi link paylaşmaya da çekiniyorum. Satıcı firmayı kötülemiş gibi olurum belki istemeden.
 
Scudo
@Cem Coşkun Paylaş bence niye kötülemek olsun. Forumla alakası olan bir firmamı yoksa. :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: finarod
@trainspotting35 Yurtiçinde bu bisikletleri satan, (gidip yerinde deneyerek satın alabileceğim) yetkili satıcıların internet sitelerindeki fiyatlara bakarak öyle söylemiştim.
Yerli satıcılarla uğraşmayın. Yurtdışından getirtin. çok daha ucuza geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun
Merhaba arkadaşlar, daha önce de size birkaç bisiklet sormuştum, son olarak arasında kaldığım 3 bisikleti sormak isterim:)

Cannondale supersix evo (ultegra) (2019)
Scott addict 10 (ultegra) (2019)
Giant tcr advanced 1 kom (ultegra) (2019)

acaba bu üçü arasında kalsanız hangisini tercih edersiniz (nedeni ile) ?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

kumpas frenli için sormuştum.

Ben 2 saniyelik bir düşünme sürecinin ardından Scott alırdım bu üçünden :D Bisikletten beklentinizin ne olduğuna bağlı olarak seçenek tabiiki değişir. Mesela ben nasıl kolayca karar verdiğimi yazayım:

cann.png
giant.png
scott.png

3 modelde de karbon maşa var. Fakat sadece Scott'da aero karbon maşa var :cool: Aralarında aerodinamiyi hesaba katan tek makina bu (sanırım) :D Benim de bir yol bisikletinde en çok ilgimi çeken şey şu aero muhabbeti, hoşuma gidiyor arkadaş n'apayım!

Küçük notlar da ekleyeyim kendi çapımda:
Cannondale klasik geometride uzuuun arka çatallı ve yere paralel üst borulu, yıllardır değişmeyen yol kadroları üretiyor. Şahsen ben 15.000 TL'ye yakın para vereceğim ve kablolar alt borunun dışından geçecek? Almam ki :snzdglsn: Amatörüz arkadaş biz, yemişim geri kalan herşeyi :D Benim göz zevkime uyacak, ben o kadroya aşık olacam, yoksa almam ki! Bu ne yahu göz acıtıyor resmen!
göz.png
Bu bisiklette hoşuma giden tek ayrıntıyı itiraf ediyorum: 52/36 aynakol! Biz çaylaklar için bulunmaz nimet :harika: Yazık olmuş o güzelim oranlara...

Giant bey bildiğiniz gibi fondolarda en çok karşımıza çıkan model. Tüm uzun yol bisikletçilerinin nambır van modeli :snzdglsn: Bana bir türlü "hızlı" gelmeyen bir marka :D Aslına bakarsanız, TCR Advanced kadrosunun da çok ince ve beğendiğim noktaları var. Hatta Addict kadrosundan açık ara daha iyi olan noktaları var o_O
11.png2.png
İlki TCR kadrosu, sele kelepçe bölgesi gerçekten piyasadaki en son trend o_O Bu yapı sadece görsel olarakhoş veya sade durması amacıyla tercih edilmiyor, aynı zamanda o bölgedeki, özellikle sürücünün ağırlığından gelen kadro esnemesini de daha iyi bertaraf etmek gibi bir amacı da varmış (bunu yetkili bir abi söylemişti) o_O Ayrıca yine TCR kadrosunun arka çatalı, parmak kalınlığında ve bu da son zamanların güzel bir trendi. Firma zaten satış sayfasında "gereksiz her bir gramı traşladık" demiş. Bu bölge de bunlardan biri. Son dönem yapılan esnemezlik testlerinde sanılanın aksine arka çataldaki yanal esnemenin gerçekten az olduğu ve kalın borulara ihtiyaç duyulmadığı fark edildi ve o günden beri kadrolarını yenilikçi dokunuşlarla geliştirmeyi seven firmalar, bu yeni buluşu yeni modellerine hemen uyarladı. Giant da bu firmalardan biri :harika: (hatta bazı firmalar direk arka çatalı yok etti :acpsnr: bkz.p5x)
Yine TCR kadrosunda çok ilgimi çeken ve hoşuma giden bir başka detay:
33.png44.png
Kadroda en önemli 3 bağlantı noktası var, bu fotoğraflarda olmayan 3. bağlantı noktası da orta göbek. TCR'nin hem sele borusu bağlantı noktasında hem de alın borusundaki ekstra güçlendirme hamlelerini açıkça görmek mümkün. Her ikisi de için gözle görülür şekilde uğraşılmış. Kadro esnemezliği için müthiş bir hamle bu bölgelerin böylesine esnemez olması için uğraşılması o_O Özellikle sele borusu bağlantı noktasında çok temiz bir işçilik var, alın borusu ise gerçekten çok etli görünüyor :harika: Bu iki noktadan yola çıkarak, ben TCR'nin orta göbek bölgesinin de bu tarz bir ince işçilikle ve mimariyle ilmek ilmek örüldüğünü ve tam bir performans canavarı olduğunu düşünüyorum :naslyany: Bence tahminimde haklıyım! Scott bey o nasıl sele borusu bağlantı noktası öyle! Gözlerim yamıştı!

Scott Addict'e gelince, iki güzellik göze çarpıyor: 28C lastikle gelişi ve 32'li ruble ile gelişi. Bu arkadaşı bozuk yollara ve rampalara daha rahat vurabilirmişiz, öyle diyor bu iki ayrıntı o_O 7.75 kg ağırlık bilgisi de insanın aklını fazlasıyla çeliyor!

İlk başta direk Scott demiştim ama Giant beyin kadrosundaki tatlı ayrıntılar çok fena aklımı karıştırdı :D Ben çift cevap joker hakkımı kullanmak istiyorum işimi şansa bırakmamak için, önce TCR diyeceğim! :ssrtcbya: (Kadroyu gerçekten beğendim)
 
Scott endurance, diğer modeller ise race. Fiyatları aynı ise cannondale tercih ederdim, onun haricinde Endurance tarzı bir bisiklet bakıyorsanız üçü arasında scott tercih etmek daha mantıklı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: runvolcanrun
Salcano, bisan, bianchi
 
@trainspotting35 (link)
Kullandığınız pedallar linkteki pedallar mı? Mesaj kotanız dolu ne yazık ki özelden ulaşamadım.
 
@rhaegar Özel mesajınız geldi yine de buradan da cevap yazayım. Evet bu pedalları kullanıyorum.
 
corelli kr 300 (2018) ya da Mosso Cavalier 700 Claris . bu ikisi arasında acayip gidip geliyorum. yardım edebilir misiniz ?
 
Merhaba arkadaşlar, forumda yeniyim, yol/şehir bisikleti arayışındayım, 2. El bakıyorum ve bütçem 1000 TL civarı.
Bütçeme yakın olarak ;

Salcano xrs 050, btwin triban 500, carraro rc 012 gibi yol/yarış bisikletleri var.

Katedeceğim mesafe günlük ortalama 30 km ve hemen hemen hep asfalt.
 
@Tuncay_D Öncelikle kadro boyunun çok önemli olduğunu belirteyim. Günlük 30 km yol gidecekseniz ulaşım aracı olarak kullanacağınız aklıma geliyor. Triban 500 Bagaj takılabilirliği, karbon maşası, 8x3 vites sistemi ile size tam olarak yol bisikleti havası vermese de dropbarlı bir şehir bisikleti sahibi yapar ve bence ihtiyaçlarınız doğrultusunda güzel bir seçenek olur. Ben bu işi ilerleteceğim derseniz biraz daha yol bisikleti geometrisinde olan Carraro derim. Vites oranları ilk etapta zorlayacaktır sizi Carrraro da. 1000 TL ye bu bisikletlerden bulabilme şansınız yok gibi.
Bu arada aklım yeni Triban 500 lere gitti eski modellerde maşa çelikmiş.
 
@trainspotting35 cevabınız için teşekkür ederim, triban 500 düz gidon 1500 TL, carraro rc 012 1400 TL, bu ikisi düz gidonlu, salcano xrs 050 1350 TL boynuz tipi gidonlu var, pazarlıkla fiyatları biraz daha düşürülebilir.
Bunların yanında salcano xrs 070 var 600 TL ye, değerlendirilebilir mi acaba, gerçi tercihim düz gidondan yana.

İşe gidiş dönüş için düşünüyorum, yaklaşık 14 km mesafe, dağ bisikleti yorar diye yol bisikletlerin yöneldim
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Tuncay_D Yol bisikleti dediğiniz için aklım direkt dropbara (Boynuz tipi gidona) gitti. Bu seçeneklerden Triban 500 ü tercih ederdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncay_D
Ben 2 saniyelik bir düşünme sürecinin ardından Scott alırdım bu üçünden :D Bisikletten beklentinizin ne olduğuna bağlı olarak seçenek tabiiki değişir. Mesela ben nasıl kolayca karar verdiğimi yazayım:

219769 dosyayı görüntüle
219770 dosyayı görüntüle
219771 dosyayı görüntüle

3 modelde de karbon maşa var. Fakat sadece Scott'da aero karbon maşa var :cool: Aralarında aerodinamiyi hesaba katan tek makina bu (sanırım) :D Benim de bir yol bisikletinde en çok ilgimi çeken şey şu aero muhabbeti, hoşuma gidiyor arkadaş n'apayım!

Küçük notlar da ekleyeyim kendi çapımda:
Cannondale klasik geometride uzuuun arka çatallı ve yere paralel üst borulu, yıllardır değişmeyen yol kadroları üretiyor. Şahsen ben 15.000 TL'ye yakın para vereceğim ve kablolar alt borunun dışından geçecek? Almam ki :snzdglsn: Amatörüz arkadaş biz, yemişim geri kalan herşeyi :D Benim göz zevkime uyacak, ben o kadroya aşık olacam, yoksa almam ki! Bu ne yahu göz acıtıyor resmen!
219772 dosyayı görüntüle
Bu bisiklette hoşuma giden tek ayrıntıyı itiraf ediyorum: 52/36 aynakol! Biz çaylaklar için bulunmaz nimet :harika: Yazık olmuş o güzelim oranlara...

Giant bey bildiğiniz gibi fondolarda en çok karşımıza çıkan model. Tüm uzun yol bisikletçilerinin nambır van modeli :snzdglsn: Bana bir türlü "hızlı" gelmeyen bir marka :D Aslına bakarsanız, TCR Advanced kadrosunun da çok ince ve beğendiğim noktaları var. Hatta Addict kadrosundan açık ara daha iyi olan noktaları var o_O
219773 dosyayı görüntüle219774 dosyayı görüntüle
İlki TCR kadrosu, sele kelepçe bölgesi gerçekten piyasadaki en son trend o_O Bu yapı sadece görsel olarakhoş veya sade durması amacıyla tercih edilmiyor, aynı zamanda o bölgedeki, özellikle sürücünün ağırlığından gelen kadro esnemesini de daha iyi bertaraf etmek gibi bir amacı da varmış (bunu yetkili bir abi söylemişti) o_O Ayrıca yine TCR kadrosunun arka çatalı, parmak kalınlığında ve bu da son zamanların güzel bir trendi. Firma zaten satış sayfasında "gereksiz her bir gramı traşladık" demiş. Bu bölge de bunlardan biri. Son dönem yapılan esnemezlik testlerinde sanılanın aksine arka çataldaki yanal esnemenin gerçekten az olduğu ve kalın borulara ihtiyaç duyulmadığı fark edildi ve o günden beri kadrolarını yenilikçi dokunuşlarla geliştirmeyi seven firmalar, bu yeni buluşu yeni modellerine hemen uyarladı. Giant da bu firmalardan biri :harika: (hatta bazı firmalar direk arka çatalı yok etti :acpsnr: bkz.p5x)
Yine TCR kadrosunda çok ilgimi çeken ve hoşuma giden bir başka detay:
219775 dosyayı görüntüle219776 dosyayı görüntüle
Kadroda en önemli 3 bağlantı noktası var, bu fotoğraflarda olmayan 3. bağlantı noktası da orta göbek. TCR'nin hem sele borusu bağlantı noktasında hem de alın borusundaki ekstra güçlendirme hamlelerini açıkça görmek mümkün. Her ikisi de için gözle görülür şekilde uğraşılmış. Kadro esnemezliği için müthiş bir hamle bu bölgelerin böylesine esnemez olması için uğraşılması o_O Özellikle sele borusu bağlantı noktasında çok temiz bir işçilik var, alın borusu ise gerçekten çok etli görünüyor :harika: Bu iki noktadan yola çıkarak, ben TCR'nin orta göbek bölgesinin de bu tarz bir ince işçilikle ve mimariyle ilmek ilmek örüldüğünü ve tam bir performans canavarı olduğunu düşünüyorum :naslyany: Bence tahminimde haklıyım! Scott bey o nasıl sele borusu bağlantı noktası öyle! Gözlerim yamıştı!

Scott Addict'e gelince, iki güzellik göze çarpıyor: 28C lastikle gelişi ve 32'li ruble ile gelişi. Bu arkadaşı bozuk yollara ve rampalara daha rahat vurabilirmişiz, öyle diyor bu iki ayrıntı o_O 7.75 kg ağırlık bilgisi de insanın aklını fazlasıyla çeliyor!

İlk başta direk Scott demiştim ama Giant beyin kadrosundaki tatlı ayrıntılar çok fena aklımı karıştırdı :D Ben çift cevap joker hakkımı kullanmak istiyorum işimi şansa bırakmamak için, önce TCR diyeceğim! :ssrtcbya: (Kadroyu gerçekten beğendim)
Bir incelemede şu benin velespite alabilir miyiz? ☺ Üzerindeki jantlar değişti campy zonda var.
(link)
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Road_Runner
Merhaba herkese, 35 yaşında sigarayı bırakmış bir muhasebe elemanı olarak, aklıma takılan belkide hayata geçireyemeceğim merakım için vaktinizi alacağım için kusuruma bakmayın. Hergün işe gitmek için 57 km yolum var, aslında hangi bisikletten daha çok yapılabilirliği varmı onu öğrenmek istiyorum (hergün gitmek zorunda değilim) iş yerinde bırakabilirim bisikleti)

57 km yolun benim adıma sürdürülebilir olabilmesi için 1,5 saat (ilk etapta 2 saat) civarlarında olması lazım. Aksi bir durumda sürdürülebilirliği kalmaz diye düşünüyorum.

1,5 saatte 57 km gidebilmem için yaklaşık 35-40 km tam olarak 38km/h ortalama sürat yakalamam lazım. Bu yapılabilir mi? Hiç birşey bilmeyen biri olarak sorduğum zaten aşikar umarım dalga geçmezsiniz. :)
Süreceğim yolun tamamı asfalt yaklaşık 20 kmsinde iniş yokuşlar var ancak geriye kalan 30-35 km eğimi nasıldır pek bilmesemde (şuan düşünme gereği duydum) yol düz gibi duruyor.
Hayır yapılamaz derseniz, geriye kalanı okumanıza gerek yok cevabınız için teşekkür ederim.

Evet olabilir, bu süratlerde iyi bir kondisyonla1, 5 saatte yapılabilir derseniz. Sizede teşekkür ederim ancak bir kaç sorum daha olacak.

- Yol bisikleti doğru bir tercihmidir? Farklı bir öneriniz varmıdır?
- Sizdeki bilgi ve tecrübe ile empati yapsanız nasıl bir kombin yada yol izlerdiniz.
- Herhangi tavsiye öneri yönlendirebileceğiniz biryer varmıdır.

Biliyorum fiyat önemli bir unsur ve bütçe belirtilmesi isteniyor(bir kaç konu okudum yazmadan önce) . Ancak ben olayın yapılabilirliğini ve başlanması gereken yer konusunda tatmin olmalıyım ki bütçe ve gerekli bilgi/donanım olayına sonra girerim diye düşündüm.

Not: Önce düşük bir modelde hafta sonları başlayıp sonrasında, yol bisikletine geçme gibi bir lüksümde yok. Ya bu yolda sürebilirim sporumuda keyfimide yaparım. Yada yalan olur gider. Tek lüksüm tek yönlü oluşu (olabiliyorsa) Yani 57x2 yapma zorunluluğum yok.
 
Geri