Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

@bonder76 çok detaylı bilgi verebilecek kadar bir bilgi birikimim yok ancak 2 aydır yaptığım araştırmalar sonucu kendim için gravel tarzı bisikletin en iyisi olacağına karar kıldım. Sizin için ise istanbul gibi bir yer için hem yarış hemde küçük patika yollarda kullanımınıza yönelik olarak cyclecross bisikletlere bakmanızı tavsiye ederim (Benim araştırırken en çok üstünde durduğum mosso monza modeli idi). Bisiklet alırken öncelikle dikkat etmeniz gereken günlük ne kadar yol yapacağınız ve genel olarak nerede kullanacağınız. Bu iki argümanı belikledikten sonra zaten türler arasında seçim kalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
Scudo
Eveeettt herkese selamlar.
Foruma üye oldum marka marka dolaşıp bir oraya bir buraya düşüyorum.
Mosso Legarda 2021 MDM V almaya karar vermiştim tüm kadro hesaplamalarını vb kafada oturttuktan sonra, son anda hem söylenenler hem de okuduklarımdan edindiğim fikir; nasıl olsa en kısa sürede yol bisikletine geçeceksin muhabbetinden dolayı şimdide bu başlığa düştüm.

Merhaba. Şöyleki sadece çocukluk yıllarında bir de 2007, 2008 yıllarında istanbul okmeydanından nişantaşı'na işe (sirkeciden aldığım markasını hatırlamadığım) katlanır bisikletle yaklaşık 1 yıl kadar gidip gelen ve o gün bugün bisiklet kullanmayan biri olarak sorularım şunlar.

1) 180 boy için yol bisikleti kadrosu ne olmalı!
2) Setleri vb araştırdım Tiagra set alıp uzun yıllar kullanmak istiyorum.
3) Kullanımı rahat ve uygun fiyatlı hafif bir bisiklet alayım diyorum (biliyorum hayaller paris gerçekler şişhane) ama marka ve model önerileriniz önemli benim için.
4) Bütçe olarak 2500-3500 TL civarı ayırabilirim 2. el sağlam ve uzun yıllar gidecek bir bisiklet marka/model de düşünebilirim. Bütçe Tiagra'ya uymaz derseniz Sora'da olabilir sanırım. Yolda akıcılık konusunu sizler daha iyi bilirsiniz.
5) Sizce şehir bisikleti değil de yol bisikletiyle asfaltlara dönmekle mantıklı bir işmi yapacağım yoksa şehir bisikleti alıp sonradan yumuşak bir geçiş mi yapsam?

Teşekkürler.

Başlık kirliliği olmasın diye aynı yazıdan devam haklısınız yazmayı unutmuşum.
Maddeleri yeniliyorum o vakit. Uyarı için teşekkürler @trainspotting35
Şimdi Şişhane'liler gelip duyar kasacak 😆
Ben de benzer nedenler ve bütçe ile aynı durumdaydım, Grand Tour Eco siparişi verip rahatladım 😊
 
Tavsiyeler için teşekkürler biriksin biriksin yazıyorum hepsini bir kenara:D.

Bu arada Triban 500 MicroShift sistem nasıldır.
Düşünülebilir mi? yoksa bu seriden Triban 520 Sora sistem mi bakılası?
 
@bonder76 AÇIKCASI DECHATLON ÜRÜNLERİNE HİÇ BAKMADIM. YOUTUBE DAN KULLANICI YORUMLARINA ULAŞABİLİRSİN DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
1 hazirandan sonra bu fiyatların artacağı muhabbetinden dolayı hızlı bir şekilde yol bisikleti alıp ben de artık düşünmekten kurtulmak istiyorum. Eleye eleye son iki bisiklete kaldım.
ilk olarak (link) (5460 tl)
ikinci olarak lapierre sensium 300 (8600 tl)
Bulunduğum şehirde en mantıklı ikisini bulabildim. 8600 tl'ye karbon ve kaliteli bir marka olduğunu düşündüğüm için çıkmaya çalışacağım. Kendimi zorlayarak lapierre alabilirim ama ardaki fiyat farkına değer mi bir türlü karar veremedim. Sizce yaklaşık 3200 lira vermeye değer mi?
 
1 hazirandan sonra bu fiyatların artacağı muhabbetinden dolayı hızlı bir şekilde yol bisikleti alıp ben de artık düşünmekten kurtulmak istiyorum. Eleye eleye son iki bisiklete kaldım.
ilk olarak (link) (5460 tl)
ikinci olarak lapierre sensium 300 (8600 tl)
Bulunduğum şehirde en mantıklı ikisini bulabildim. 8600 tl'ye karbon ve kaliteli bir marka olduğunu düşündüğüm için çıkmaya çalışacağım. Kendimi zorlayarak lapierre alabilirim ama ardaki fiyat farkına değer mi bir türlü karar veremedim. Sizce yaklaşık 3200 lira vermeye değer mi?
Degmez
 
@mariokaldato hocam daha önceden bana heybe konusunda da yardımcı olmuştunuz teşekkür ederim. Sizin bilginize güveniyorum böyle dediğinize göre vardır bir bildiğiniz :)
 
@mariokaldato hocam daha önceden bana heybe konusunda da yardımcı olmuştunuz teşekkür ederim. Sizin bilginize güveniyorum böyle dediğinize göre vardır bir bildiğiniz :)
Smdi sen yolu alicaksin , kitli pedali, ayakabisi, taytiydi, yok kadrodaki çızgıya uyan suluk kafesiydi, garminiydi, yok karbon gidon kapagiydi bitmeyecek alinacaklar. Yola 8 bin hedefle baslayip 12 binle freni patlamis kamyon gbi yardan aşagi surukleneceksin.

Bir atasozunde der ki " Alaydik zuccaciyeden salkano ng 650 , bakaydik hülyalara ince ince "
 
1 hazirandan sonra bu fiyatların artacağı muhabbetinden dolayı hızlı bir şekilde yol bisikleti alıp ben de artık düşünmekten kurtulmak istiyorum. Eleye eleye son iki bisiklete kaldım.
ilk olarak (link) (5460 tl)
ikinci olarak lapierre sensium 300 (8600 tl)
Bulunduğum şehirde en mantıklı ikisini bulabildim. 8600 tl'ye karbon ve kaliteli bir marka olduğunu düşündüğüm için çıkmaya çalışacağım. Kendimi zorlayarak lapierre alabilirim ama ardaki fiyat farkına değer mi bir türlü karar veremedim. Sizce yaklaşık 3200 lira vermeye değer mi?
@mariokaldato Raşit abinin yorumuna katılıyorum. Arada yeni başlayan birisinin tercihi olacak seviyede fiyat farkı var. Birisini sıfır alıyorsunuz ötekisini ikinci el olarak. İlk sahibi nasıl kullandı emin olamazsınız. Yanlış hatırlamıyorsam @trainspotting35 Çetin abinin eski bisikleti de lapierre sensium 300'tü. Şimdi birde yol bisikletinin yanında kilitli pedal, forma (tay), ayakkabı en azından olmazsa olmazlardan. Duruma göre gpsli km saati falan derken sana ek ödenek çıkartacak. Duruma göre lastiği beğenmeyip onu da değiştirmek isteyeceksin.
ben pedal (250)+ayakkabı (wiggle 300) +2 adet lastik (wiggle 450) olarak aldım. Forma, gözlük kask önceden vardı.
 
@mariokaldato tayt masrafı yapmam o var çok şükür :)
@MakRo hocam forma kask tayt vs var, kilitli pedal ayakkabı yok, onları da ilerde düşünebilirim acelesi yok( sanki yol bisikleti almadan bunları almışım gibi oldu ama zaten bisiklet kullanıyordum ilk defa yola geçeceğim) bu lapierre de ikinci el değil sıfır bisiklet onu belirtmemişim. 2018-2019 kışında çıkmış bisiklet bayide kutuda. Biraz araştırdığım zaman bilindik markalarda en ucuz karbon bu. Aslında ille de karbon diye bir derdim yok ama birden karşıma çıkınca insanın aklı çeliniyor acaba fırsatı tepiyor muyum diye.
 
@mariokaldato Raşit abinin yorumuna katılıyorum. Arada yeni başlayan birisinin tercihi olacak seviyede fiyat farkı var. Birisini sıfır alıyorsunuz ötekisini ikinci el olarak. İlk sahibi nasıl kullandı emin olamazsınız. Yanlış hatırlamıyorsam @trainspotting35 Çetin abinin eski bisikleti de lapierre sensium 300'tü. Şimdi birde yol bisikletinin yanında kilitli pedal, forma (tay), ayakkabı en azından olmazsa olmazlardan. Duruma göre gpsli km saati falan derken sana ek ödenek çıkartacak. Duruma göre lastiği beğenmeyip onu da değiştirmek isteyeceksin.
ben pedal (250)+ayakkabı (wiggle 300) +2 adet lastik (wiggle 450) olarak aldım. Forma, gözlük kask önceden vardı.
He ya ne kitli pedal alabildim ne ayakabi ne garmin. Allahini seven uzerime ekipman savursun huwhlpaahzaj :D @Bigpatron
10262103_550463098399585_5091501099225315538_n.jpg
 
Son düzenleme:
Son düzenleme:
Yol bisikletlerini incelediğimde hep 2'li aynakol kullanılmış, dağ bisikletlerinde 3'lü. Bunun nedeni nedir acaba, bisikletten hiç anlamayan biri olarak yol bisikletleri maksimum 2x11: 22 vitesken, dağ bisikletleri 3x11: 33 vites oluyor. Vites sayısının fazla olması daha avantajlı değil mi? Rica etsem bilen birisi, bisikletten başlangıç seviyesinde birinin anlayacağı şekilde açıklayabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@akyuzmk Birincisi Yol bisikleti ile genelde araziye dağa taşa çıkmazsınız dolayısıyla lazım olmaz. İkincisi yol bisikletinde ağırlık daha önemlidir. Ağırlık azaltmak için 2 li aynakol kullanılır. Kabaca 2 li ayna kullanmanın temel amaçları bunlardır
 
  • Beğen
Tepkiler: akyuzmk
Arkadaşlar flat bar yol veya tur alacağım. İkinci el tercihim. Bir tane bianchi slr 300 buldum sıfırdan farksız st 2200 24 vites sizce 1500 civarına nasıl? Birde 2011 kona dr good var göbekten nexus 7 vites flatbar yol fitness tipinde o da 1600 1700 civarı. İkisinin ilanı da malum sitede var. Nexus vites olanda daha çok ısındım konya'da binecegim için rampa sorunu da yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Arkadaşlar flat bar yol veya tur alacağım. İkinci el tercihim. Bir tane bianchi slr 300 buldum sıfırdan farksız st 2200 24 vites sizce 1500 civarına nasıl? Birde 2011 kona dr good var göbekten nexus 7 vites flatbar yol fitness tipinde o da 1600 1700 civarı. İkisinin ilanı da malum sitede var. Nexus vites olanda daha çok ısındım konya'da binecegim için rampa sorunu da yok.
Kona nin ilanini atar misin bakayim dostum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ömerözeren
@akyuzmk Birincisi Yol bisikleti ile genelde araziye dağa taşa çıkmazsınız dolayısıyla lazım olmaz. İkincisi yol bisikletinde ağırlık daha önemlidir. Ağırlık azaltmak için 2 li aynakol kullanılır. Kabaca 2 li ayna kullanmanın temel amaçları bunlardır
Cevabınız için teşekkür ederim, katlanır bisiklet konusunda da aynı konuda 21 vitesli bisikletle yokuş performansının daha iyi olduğu eğer yokuşlu problemi olan bir yerde bisiklet sürmeyecekseniz tek aynakol dişlisi olan modelleri tavsiye ediyorlar. Ben buradan şunu anlıyorum, yanlışsam düzeltin lütfen 2 li aynakollu yol bisikletlerinin yokuş perfonmansı 3 lü aynakollu bisikletlere göre nispeten daha düşük olur aynakol ruble oranlarından ötürü. Tabii ki burda tek belirleyici aynakol dişli sayısı değil. Ağırlık, grup seti vb. diğer etmenlerde söz konusu.
 
Peugeot bisikletlerin r serileri (karbon kadro) ile ilgili analiz ve deneyim paylaşacak olan var mıdır? Sayın @Serkan Mıstınoğlu çok güzel kadro analizleri yapıyordu. Yine yapsa keşke ama aktif mi bilmiyorum.
 
3000 tl civarı param var.Geotech Rapid Sora ve Mosso Cavalier 700 claris arasında gidip geliyorum. Geotechin grupmnı hoşuma gidiyor (sora). Mosso nun ise yapısı jantları kabloların içinden geçmesi hoşuma gidiyor. İlk yol bisikletim olacak. Yardım ederseniz sevinirim. Başka modellerde söyleyebilirsiniz. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
Geri