Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Acikcasi fiyat hangi.bantta bilmiyorum ancak bircok acidan cok guzel bir bisiklet gibi duruyor. Lastik ve jantlar bisikletin seviyesinin altinda bence. En azindan Mavic Cosmis yada Ksyrium seviyesinde bir jant ve daha akici ve saglam bir lastikle cok daha iyi bir hale gelir. 15-16 bandinda bir fiyat bulduysaniz bence guzel bisiklet.

15150 tl fiyatı. sizin görüşünüz bu fiyata mantıklı olur şeklindedir dimi?
 
Son düzenleme:
Scudo
Yurtdisi fiyatlariyla kiyasladigimda 15k cok dusuk kaliyor. Muadili karbon 105 setli ithal bisikletlere gore de uygun gözüküyor. Yerli markalarda bu fiyata ultegra setli bisiklet alinabilir ama kadro ve teknoloji muhtemelen Bianchi nin cok gerisindedir.
Forumda daha tecrübeli kullanıcılar var tabi goruslerini paylasirlar umarim.
Kadro boylarına iyi bakmakta fayda var. Bu bisikletle okudugum incelemelerden birinde diger markalara gore ölçülerin biraz farkli oldugundan bahsetmislerdi. Denemeden almayin mumkunse. Seat tube, reach ve stack boylarinin size uygun oldugundan emin olun.
 
Amacınız "şehir içinde ve asfalt yollarda kullanmak" kısmını biraz netleştirmek gerekebilir. Eğer antreman ve performans amaçlı kullanım(+yarışlara katılım) planlıyorsanız endurance yerine race geometri bir bisiklet de uygun olabilir. Kullanım süreniz ve aerodinamik pzisyonda geçireceğiniz süre konusunda endişeniz yoksa tabi. 3-4 saati geçen sürüşler de yaparım, gidonda biraz daha rahat edeyim, performanstan %x feragat ederim derseniz endurance kadrolar daha uygun olabilir. Bu arada disc vs rim fren konusu da cevap vermeniz gereken ayrı bir soru olarak karşınızda duracak. Bu noktada çok teredüt etmeden disc fren tavsiye edeceğim nacizane. Alüminyum vs carbon da başka bir soru işareti. Yani özetle cevaplanacak 3-4 soru var. Geometri, fren, kadro malzemesi ve yerli/ithal(yerli markalarda 5 yıla varan vadeler için çok saçma düşük kredi oranları var)
Ben de 1 yıldır Carraro Gravel G2 yi yol bisikleti olarak kullanıyorum ve şu sıralar bisiklet değiştirme düşüncesi kafama girdi. 12-13k sviyesine yerli markaların en üst segment e yakın bisikletlerini alabiliyorsunuz. Endurance kadro seçeneği yerli markalarda çok kalmadı. Eğer Disc fren vazgeçilebilir bir konuysa mutlaka karbon kadro bakmanızı tavsiye ederim. Yerli markalarda üst seviye alüminyum kadro bulmak da imkansız açıkçası.
Bütçeyi biraz tukarı taşıma imkanınız varsa Scott Addict 20 uygun bir model olabilir. Kadro boylarınıza uygun modeller varsa Giant Defy Advanced modellerine bakabilirsiniz. Yerli markalarda ise kadrosu konusunda çok bilgim olmasa da parça seviyesi ortalamanın üstünde Carraro Fire 3.2 (Ultegra setli, karbon, disc fren, orta segment jant lastik vs) makul fiyatı ve kredi imkanıyla cazip olabilir.

Bana da bir el atsa forumdaşlar çok iyi olacak:) Konforlu bir race(Specialized Tarmac, Giant TCR vs) yada sportif bir Endurance (Canyon vb) kadro, disc frenli bir bisiklet düşünüyorum. Haftada 3-4 gün sabahları 1-2 saatlik antremanlar haftasonları da 3-4(belki daha da uzun) saatlik endurance sürüşleri yapıyprum. Antalya da yaşıyorum ve muhteşem yokuşlar var çıkılmayı bekleyen. Bu nedenle biraz hafif bir bisiklet de olmalı mutlaka. Asfalt kalitesi büyük oranda çok iyi, yokuşların olduğu dağ yollarında soğuk asfalt olsa da çok sorun değil. Orbea Orca M30, Giant TCR Adv 1 Disc, BMC roadmachine 4, BMC Teammachine ALR Dsic 1, Canyon Endurace CF SL 8.0, Specialized Tarmac SL6, Specialized Roubaix Sport, Scott Addict 10 Disc ve Trek Emonda SL Disc 5 modelleri fiyat olarak 18k - 23k aralığında. Bazılarını Türkiyeden alabiliyorlen bazılarını yurtdışından masrafsız getirmenin yollarını bulmak durumundayım.
Bu modellerden tecrübesi olanlar özellikle tavsiyelerde bulunursa çok sevinirim. Yoksa bir anda Ultegra DI2, Mavic Cosmic Tubeless Jant vs ye kanıp Carraro Fire 3.3 alabilirim :D
Merhabalar,
2 aylık gravel g4 macerasından sonra yol bisikleti araştırmasına başladım ben de. Uzun araştırmalar sonunda ikinci el uygun fiyatlı bir emonda sl6 v-fren denk gelince hemen gittim aldım. Bisikletle de bugün 110km'lik bir sürüş yaptıktan sonra söyleyebilirim ki bu bisiklet çok güzel bir all rounder, sürüş pozisyonu olsun ağırlığı olsun gerçekten tüm ihtiyaçlarımı karşılıyor. Bir tek yokuş aşağı giderken 52lik bir aynakol olsa mıydı diyorum fakat bu düşünce de yokuş çıkarken hemen kayboluyor:) detay sorunuz varsa cevaplamaya çalışırım
 
Yurtdisi fiyatlariyla kiyasladigimda 15k cok dusuk kaliyor. Muadili karbon 105 setli ithal bisikletlere gore de uygun gözüküyor. Yerli markalarda bu fiyata ultegra setli bisiklet alinabilir ama kadro ve teknoloji muhtemelen Bianchi nin cok gerisindedir.
Forumda daha tecrübeli kullanıcılar var tabi goruslerini paylasirlar umarim.
Kadro boylarına iyi bakmakta fayda var. Bu bisikletle okudugum incelemelerden birinde diger markalara gore ölçülerin biraz farkli oldugundan bahsetmislerdi. Denemeden almayin mumkunse. Seat tube, reach ve stack boylarinin size uygun oldugundan emin olun.
Görüştüğüm bisikletçi Bianchi'nin fiyatlarının sene başında ülkeye girdiği halde olduğunu, kur artışından sonra fiyatların değişmediğini ancak bunun gerçekleşebileceğini söyledi. Ben de yurtdışı fiyatlarını incelediğimde bu bilginin doğru olduğunu teyit etmiş oldum. Çoğu marka yakın zamanda %10 artış yapmış.

Benim boyuma(178 cm) uyabilecek kadro muhtemelen 53 olacak. House of Bike vucut olculerimi alıp uyup uymayacağını kontrol edeceklerini söyledi. Ancak deneme şansım malesef yok. Böyle bir imkan sunmuyorlar. Uyarınızdan sonra bu konuya özellikle dikkat ederim.
 
Görüştüğüm bisikletçi Bianchi'nin fiyatlarının sene başında ülkeye girdiği halde olduğunu, kur artışından sonra fiyatların değişmediğini ancak bunun gerçekleşebileceğini söyledi. Ben de yurtdışı fiyatlarını incelediğimde bu bilginin doğru olduğunu teyit etmiş oldum. Çoğu marka yakın zamanda %10 artış yapmış.

Benim boyuma(178 cm) uyabilecek kadro muhtemelen 53 olacak. House of Bike vucut olculerimi alıp uyup uymayacağını kontrol edeceklerini söyledi. Ancak deneme şansım malesef yok. Böyle bir imkan sunmuyorlar. Uyarınızdan sonra bu konuya özellikle dikkat ederim.
Izmir Sundu bisiklette de stok gözüküyor isterseniz bir de oradan fiyat alin.
 
İyi akşamlar, 3000TL için yol bisikleti tavsiyeniz var mı? (Tecrübeli öneriler öncelik)
 
Merhaba arkadaslar..
9-10 bin tlye kadar olan endurance geometrili bisiklet marka ve modellerinin ufak bir listesini yollayabilirmisiniz acaba.
Üzerlerindeki donanım önemli değil gerekli olirsa değiştirebilirim ama şu endurance geometrisindeki bisikletleri özellikle yerli üreticide bir türlü bulamiyorum.
 
Merhaba arkadaslar..
9-10 bin tlye kadar olan endurance geometrili bisiklet marka ve modellerinin ufak bir listesini yollayabilirmisiniz acaba.
Üzerlerindeki donanım önemli değil gerekli olirsa değiştirebilirim ama şu endurance geometrisindeki bisikletleri özellikle yerli üreticide bir türlü bulamiyorum.
Yerli ureticilerde pek yok da ondan bulamiyorsunuz. Carraro 053D ve 2019 model 062 endurance a en yakin kadrolardi. 2020de endurance model yok gibi. O fiyat bandinin biraz ustunde farkli markaların alüminyum 105 setli kadroları bulunabilir
 
Teşekkür ederim :hhhhhh:

Bende kask, eldiven, alyan takımı, tamir kiti mevcut. İç lastik, ayaklı pompa ve el pompası alacağım. Başka almam gereken birşey varmıdır ?
Gözlük, kilitli pedal ve ayakkabı eğer yoksa öncelikli olarak bunları alabilirsiniz. Bunların 3ü de çok önemli :)
 
Yerli ureticilerde pek yok da ondan bulamiyorsunuz. Carraro 053D ve 2019 model 062 endurance a en yakin kadrolardi. 2020de endurance model yok gibi. O fiyat bandinin biraz ustunde farkli markaların alüminyum 105 setli kadroları bulunabilir

Yanıt için cok tesekkür ederim.
Uzun zamandır sporla ilgilenen biri olarak (koşu, vücut geliştirme, yamaç paraşütü, snowboard) kondisyon açısından bir sorunum olacağını sanmıyorum, ancak öyle ciddi bir bisiklet geçmişim olmadigindan aero sürüş pozisyonunun özellikle uzun sürüslerde bel ve boyinda bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağından emin olamıyorum. O yüzden kendimi biraz daha emniyete alip endurance'a yöneldim.
ayırdığım bütçeye aero model bisikletler mevcut (örneğin mosso reborn, bisan rx9500, peugeot vb) bütce üzerine çikmakta istemiyorum çünkü diger ekipmanlarda ciddi bir masraf tutacak, o malzemelere de bütce ayirmam gerekiyor.
İki arada bir derede kalmis durumdayim
 
@Snrshn Bisan da Grand Tour endurance geometrili, bulabilirseniz.
Yerli üreticilerde pek seçenek yok dediğiniz gibi maalesef.
 
Yanıt için cok tesekkür ederim.
Uzun zamandır sporla ilgilenen biri olarak (koşu, vücut geliştirme, yamaç paraşütü, snowboard) kondisyon açısından bir sorunum olacağını sanmıyorum, ancak öyle ciddi bir bisiklet geçmişim olmadigindan aero sürüş pozisyonunun özellikle uzun sürüslerde bel ve boyinda bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağından emin olamıyorum. O yüzden kendimi biraz daha emniyete alip endurance'a yöneldim.
ayırdığım bütçeye aero model bisikletler mevcut (örneğin mosso reborn, bisan rx9500, peugeot vb) bütce üzerine çikmakta istemiyorum çünkü diger ekipmanlarda ciddi bir masraf tutacak, o malzemelere de bütce ayirmam gerekiyor.
İki arada bir derede kalmis durumdayim
Uzun sürüşten kastınız 4 saatten az ise aero düşünebilirsiniz. Sonrasında cidden aero üzmeye başlıyor o konuda kafanızdaki soru işaretini silebilirsiniz:) Endurance alıp bunun hızı bana yetmiyor demekte mümkün, önce sürüş profilinizi belirlemeniz lazım.
 
@Bıyıkov

Hocam yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Bugün Bianchi Infinito XE 105 satın aldım.
Insallah cok severek saglikli sihhatli kazasiz belasiz binersiniz. Size hayirli olsun, ben bakmaya devam. Cok kararsizim coookkk:(
Teşekkür ederim :hhhhhh:

Bende kask, eldiven, alyan takımı, tamir kiti mevcut. İç lastik, ayaklı pompa ve el pompası alacağım. Başka almam gereken birşey varmıdır ?
Bence ilk olarak iyi pedli bir tayt ve forma alin. Kış icin de uzun kollu termal forma ve ruzgarlik alin:)
 
Uzun sürüşten kastınız 4 saatten az ise aero düşünebilirsiniz. Sonrasında cidden aero üzmeye başlıyor o konuda kafanızdaki soru işaretini silebilirsiniz:) Endurance alıp bunun hızı bana yetmiyor demekte mümkün, önce sürüş profilinizi belirlemeniz lazım.
İlk etapta 4 saat üzerine çıkmak mümkün olmaz heralde ama zamanla bisikletle biririmizi seversek, rotalari daha uzağa çekmeye başlarım😄 özellikle beraber sürüş yapabileceğim bir ekiple tanısirsam.
Sürüs profilim ilk etapta istanbul anadolu yakasi sahil yolu olacaktır kartal kadikoy arasi başlarım, kostugum bir yer ama artik kosuyu bisiklete döndürmeyi planliyorum.
Aslinda emin olabilsem icimden gecen bisiklet mosso reborn 105 umarım alip pisman olmam.
 
İlk etapta 4 saat üzerine çıkmak mümkün olmaz heralde ama zamanla bisikletle biririmizi seversek, rotalari daha uzağa çekmeye başlarım😄 özellikle beraber sürüş yapabileceğim bir ekiple tanısirsam.
Sürüs profilim ilk etapta istanbul anadolu yakasi sahil yolu olacaktır kartal kadikoy arasi başlarım, kostugum bir yer ama artik kosuyu bisiklete döndürmeyi planliyorum.
Aslinda emin olabilsem icimden gecen bisiklet mosso reborn 105 umarım alip pisman olmam.
Hocam işinize karışmak istemem, fakat şöyle bir durum var. Zaten sezonun sonuna yaklaşıyoruz 10k tl az para değil para da kolay kazanılmıyor. Şimdilik ikinci el bi carraro 052, 062 alsanız 2 3 ay havalar soğuyana kadar binersiniz hem yol bisikleti işini tanımış olursunuz hem de düştüğünde çarptığında üzülmeyeceğiniz bir bisikletiniz olur. Eş zamanlı olarak ayakkabıdan formaya ekipmanlarınızı tamamlarsınız hem belki bir ekibiniz oluşur. Tüm bunların ardına herşey yolunda giderse gelecek sezonun başında mart nisan gibi muhtemelen aldığınız fiyattan elinizdeki bisikleti satıp sürüş tarzınıza uygun karbon bir bisiklet alırsınız. Karar tabiki sizin, buna benzer bir mesaj bana atılsa muhtemelen sana ne kardeşim param var alıyorum diye düşünürdüm ama bu yoldan kendim bizzat geçtiğimden elimdeki karbon bisikleti en başta alsaydım nasıl olurdu diye düşünüyorum, pek iyi olmazdı diye cevaplıyorum kendi kendime :)
 
Hocam işinize karışmak istemem, fakat şöyle bir durum var. Zaten sezonun sonuna yaklaşıyoruz 10k tl az para değil para da kolay kazanılmıyor. Şimdilik ikinci el bi carraro 052, 062 alsanız 2 3 ay havalar soğuyana kadar binersiniz hem yol bisikleti işini tanımış olursunuz hem de düştüğünde çarptığında üzülmeyeceğiniz bir bisikletiniz olur. Eş zamanlı olarak ayakkabıdan formaya ekipmanlarınızı tamamlarsınız hem belki bir ekibiniz oluşur. Tüm bunların ardına herşey yolunda giderse gelecek sezonun başında mart nisan gibi muhtemelen aldığınız fiyattan elinizdeki bisikleti satıp sürüş tarzınıza uygun karbon bir bisiklet alırsınız. Karar tabiki sizin, buna benzer bir mesaj bana atılsa muhtemelen sana ne kardeşim param var alıyorum diye düşünürdüm ama bu yoldan kendim bizzat geçtiğimden elimdeki karbon bisikleti en başta alsaydım nasıl olurdu diye düşünüyorum, pek iyi olmazdı diye cevaplıyorum kendi kendime :)

Doğru sezon sonu mevzusu da ayrı bir konu ama hiç bir şeyin fiyatıda yerinde durmuyor, bu sene almadığımız bir seyi seneye iki kati para vererek aliyoruz ama gelirimiz hic o kadar yükselmiyor, o yüzden ben bir an önce alma taraftarıyım birincisi seneye tüh keske gecen sene alsaydık bak kaç olmuş dememek icin, ikincisi bu bütceyi seneye bulamam büyük olasılıkla kim öle kim kala, mevzu aklimdayken imkan varken olayı bitirmeliyim
Artık maksimum dikkat edeceğim çarpmasina falan ama düşmek işine birsey diyemem o kazadır.
Ekipman peyderpey dizilir sorun olmaz ama ilk basta bisikleti aradan çıkartmak lazım.
İkinci el olayını evet bir ara düşündüm, ama sonra vaz gectim, böyle özel bir bisiklet özellikle karbon, kimin nasıl bindiği bilinmeyen bir durumda alınmamalı.
 
Geri