@Fake Guru bisiklete, zemine, hıza ve bunun gibi bir çok etmene bağlı. Fotoğraftan yorum yapmak güç fakat profesyonel bisikletçilerin videolarını izleyerek limitini az çok anlarsın.
@cember3454 Böyle bi limit görmedim ben şimdiye kadar zaten kafamı kurcalayan da o, çok ekstrem bi açı, eğer yavaş giderse içe düşmesi gerek, yok süpersonik bi hızla gidiyorsa lastiklerin kaymasını beklersin. Üstelik lastik üzerinde çok aşırı bi stres görünmüyo, tubular bile olsa bu açıda hızla birlikte stres altında gözüküyo olması gerekirdi. Dolayısıyla insanların fikrini merak ettiğim için sordum.
Fotoğraftaki yönüne ve açısına bakınca apex'i kaçırmış gibi görünüyor. Dönüşü sağ salim becerebildi mi acaba merak ettim. Muhtemelen yavaşlayıp bariyerleri yalayarak dönebilmiştir. Viraj daha da keskin açılı olsaydı toslardı.
viraj tekniğinden ziyade söylemek istediğim başka bir şey var. fotoğraf fazla düzgün. bisikletçi sanki evden çıkmış ilk bu viraja girmiş gibi düzenli ve temiz. bu fotoğrafı almak için böyle bir poz verilmiş gibi. bisiklet gölgesine göre güneş tepede duruyor. fotoğrafı indirim efix bilgilerine baktım. çekilen makine nikon d4s. bu makine spor müsabakalarında kullanılan saniye 10 kare üstünde fotoğraf çekebilen çok hızlı prof. cameradır.. 200mm objektifle çekilmiş yani biraz uzaktan çekmiş. kabaca bir yer belirleyip orada beklemiş ve fotoğrafı almış.
fotoğraf çekilmek için verilen bir poz işin özünde , çok sorgulamamak lazım
Şu konuya bi de ben cevap yazım bu konu efsane olmuş arkadaş konuyu açmış 3 yıl sonra konuyu hatırlamış ama gene bi şey yok. 9 yıl sonra konu tekrar tozlu raflardan inmiş.
Ama konu çok önemli bi usta bu konuyu düzgünce ele alıp aydınlatmalı
@Fake Guru
Fotoğraf bizi yanıltabilir..
Viraja kötü girmiş,görüldüğü gibi yere yapışmış resmen (düşmek üzere) ama bence bariyerleri birkaç cmle sıyırarak virajı alabilir..
Bisiklet lastiklerinin yanak kısmında yol tutuş var mı da bu kadar açı ile yatmış?
Motosiklet lastikleri çift hamurlu olur: Hem tabanda yol tutuş vardır hem de yanak kısmında.
Değerli fikirleriniz için hepinize teşekkürler, zaten bu fotoğrafı gördükten sonra bakabildiğim kadar viraj fotoğrafına bakmıştım buna yaklaşabilen var mı diye, fotoğraf benim için hala oldukça kuşkulu o eğimle düşmese bile apexi kaçırmış gibi duruyor, ne olduğunu bilmiyorum ama bu fotoğrafta normal olmayan bişeyler var, en azından lastikleri aşırı yumuşak hamurlu olabilir, gerçi yine de zor bi pozisyon. Kendi bisikletimde virajda limitleri zorlamaktan çok keyif alıyorum ama bu açıları denediğimde çoğunlukla önden bazen de arkadan kaymaya başlıyor, hatta bisikletten inip yan tarafından iterek yol tutuşunu anlamaya çalıştığım zaman bile kaymaya başlıyor. Bu açılarda sorunsuz dönen ve ya şu lastiği kullanıyorum virajda yol tutuşu mükemmel diyen biri varsa bizimlede paylaşsın lütfen Hepinize sağ salim ama heyecanlı virajlar dilerim.
@Fake Guru
En temizi fotoğrafı çekene bir maille işin aslını sormak olabilir. Bu karede oynama olup olmadığını, sonrasında düşüp düşmediğini öğrenebilirsiniz. augustusfarmer@gmail.com
@BerkEvren
Özellikle ilk karşıma çıkan fotolar buradaki 2. ve 3. foto idi, 3. foto bana sorarsanız gayet normal görünüyor, 2. TT sky ise oldukça iyi bi açı ama yine bunlar üzerinden photoshopda açı kontrolü yaptığımda bi kaç dereceyle daha hafif açıda kalıyorlar, yinede kaymadan önceki limiti zorlamış olabilir ama gene de benim gördüğüm kadarıyla arkadan fotoğraflanan en extremi, videosunu görmedikçe kuşkuyla bakacağım
@BerkEvren
çok iyi fikir şansımızı deneyelim bakalım cevap gelecek mi ?
@hamlet2006
Artı MotoGP lastikleri yüksek hızlara ulaşınca ısınıp adeta dayanıklı bir ciklete dönüyor. O yüzden çok yüksek hızlarda bile yolu kaçırması zor. Ama bisiklet o hızlara ulaşmadığı için o kesin kayıp düşmüştür.