Scudo Sports

Yol bisikletinde 50 aynakol mu 53 aynakol mu?

Hangi aynakolu kullanıyorsunuz?

  • 53-39

    Katılım: 110 22,1%
  • 52-36

    Katılım: 95 19,1%
  • 50-34

    Katılım: 247 49,7%
  • 52-39-30

    Katılım: 12 2,4%
  • 50-39-30

    Katılım: 33 6,6%

  • Toplam katılım
    497
Konu çok güzel, bende yeni vites sistemi seçmeye çalışıyorum.
Almayı düşündüğüm setin ruble sabit 11-30 ama aynakol 50-34 yada 52-36 seçme şansım var.
Hangisini önerirsiniz?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
52-36 ayna 25-12 ruble kullanıyorum. Rüzgar arkada %2-%3 inişlerde keşke 55-56 ayna olsa dediğim çok oluyor ama bu sefer tersi %3-%4 tırmanışlarda küçük aynaya almak zorunda kalacağım çarşı karışacak. %8 %9 uzun tırmanışlarda zaten 36/25 ucu ucuna kurtarıyor.
 
Anket şıklarına 48t eklememişler doğal olarak. 52 42t klasik yarış kullanıp Cyclecross bisikletime 48 38 28 ile değiştiren tek kullanıcı olabilirim :) Esasında bir merakım vardı en iyi bu konudan cevap alırım diye yazıyorum . google translate ile pek iyi soru sorulmadığı için buraya yazdım.
Fotoğraftaki aynakolu hangi aktarıcı çalıştırır. bayır inmek için güzel gibi gözüküyor :)
70t bikeforums.jpg
(link)


Ve aktarıcı ayarlansa bile rüzgar vs gibi sebeplerden dolayı bir işe yararmı sizce ?
 
@Triban
Teoride normal güçte bir bisikletçi boş kadans yapmıyacağı için hızlanır zannediyorum ama yukarıda yazılanları okuyunca sanki boş gibi geldi ??
 
53 aynakol kullanmak bisiklet jargonunda uzun kuyruklu Amerikan arabası kullanmak gibi bir şey. 53 aynakolu kullananlarda bir eski İstanbul kabadayısı bir Hulusi kentmen babacan tavırları bir ata yandan binen John Wayne edaları sezmiyorda değilim. Sanki herkes bisiklete biner 53 aynakol kullanan bisiklet sürer gibi bir şey. Bisikletin gizil dili 53 aynakol.
 
52/36 ----11/30 optimum.
 
Selam, bu konudan çok faydalandım. Yakın zamanda Ultegra 6600 den büyük ihtimal R8000 e geçmeyi düşünüyorum. Ayna 50-36 ruble 12-25 , daha çok uzun yol ve tırmanış ağırlıklı tarzda sürüyorum.
Seçenekler Rublede 11 hız. 11-28 ve Aynakolda 52-36 veya 50-34 olarak görünüyor.Bu durumda sizce özellikle 50-36 dan hangi ayna dişli gurubuna geçiş daha uygun olur? (50-34 tırmanıştaki eksikleri tamamlarken 52-36 da doğal olarak hız seçeneklerini arttıracak gibi görünse de değişen dişli aralıklarını ne kadar hissedeceğim veya yadırgayacağım noktasında emin olamıyorum)
Özellikle buna benzer yükseltme veya değişiklik yapan arkadaşlardan deneyimlerini öğrenmek isterim ,teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetd79
Benim gibi kondisyonu sıfıra yakın olanlar için 50/34 ve 11/40 nadir görülen bir seçimdir herhalde
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik
@Erhan1 Ben böyle bir değişiklik yapmadım.Ama yine de düşüncemi yazmak istedim.36x28 fena bir oran değil, hele ki tırmanış ağırlıklı sürdüğünüzü söylediğinize göre iyi bir kondisyon olması gerekiyor.Benim aynakol 52x42x30, ruble 12x25. %6-7 eğimli 4 km. tırmanışı 42-25, yorgun değilsem 42-23,21 oran ile sıkıntısız çıkıyorum.
Özetle 52x36 ayna, 11x28 ruble işinizi görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan1
@Erhan1 Ben böyle bir değişiklik yapmadım.Ama yine de düşüncemi yazmak istedim.36x28 fena bir oran değil, hele ki tırmanış ağırlıklı sürdüğünüzü söylediğinize göre iyi bir kondisyon olması gerekiyor.Benim aynakol 52x42x30, ruble 12x25. %6-7 eğimli 4 km. tırmanışı 42-25, yorgun değilsem 42-23,21 oran ile sıkıntısız çıkıyorum.
Özetle 52x36 ayna, 11x28 ruble işinizi görür.
Teşekkür ederim. orta seviye tırmanışlarda 36-25 yetiyordu,ancak %10 üzeri eğimlerde kadans olması gerekenin altına düştüğünde dizlerde zorlanma hissediyordum.12-25 ten 11-28 e olası geçişte 28 dişli fayda sağlayacak gibi görünüyor, buna ek olarak aynakol küçük dişlide de 50-34 seçmek daha mı iyi olacaktır yoksa 52-36 mı bundan emin olamıyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
Ben 34-50/11-32 kullanıyorum, bu oranların dışında bir şey kullanmayı kesinlikle düşünmüyorum, dizlerim her yokuşta bana teşekkür ediyor. Her hafta kriteryum yarışına giren birisi değilseniz bir düşünün derim, diz konusu çok önemli.
 
Eski bisikletlerim 50-34 ---- 11-32 kombinasyonundaydı. 2x10 ve 2x11 li sistemlerdi ikisininde kadans geçişleri arasında farklar vardır. 2x11 li sistem daha rahat kadans geçişi sunuyordu. Gelecek olan bisikletim 50-34-----11-34 olacak KOM (King Of Mountain) diye geçiyor bakalım bu kiloyla dağların kralı olabilecekmiyiz.
 
52/36 - 11/28 öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Teşekkür ederim. orta seviye tırmanışlarda 36-25 yetiyordu,ancak %10 üzeri eğimlerde kadans olması gerekenin altına düştüğünde dizlerde zorlanma hissediyordum.12-25 ten 11-28 e olası geçişte 28 dişli fayda sağlayacak gibi görünüyor, buna ek olarak aynakol küçük dişlide de 50-34 seçmek daha mı iyi olacaktır yoksa 52-36 mı bundan emin olamıyorum..
Dediğin gibi dizlerinde baskı hissediyorsan 50/34 aynakoldan şaşma. Ben düz yoldada biraz daha hızlı gitmek istiyorum diyorsan 52/34 kombinasyonunu kullanabilirsin. Ama tırmanış için kesinlikle 34 olsun ufak yaprak.
 
İlk bisikletimde 50-34 11-28 kullanıyorum.
İkinci bisiklette 53-39 11-25 kullandım. Meşhur Büyükçekmece yokuşunda kadansım 65e kadar düştü. Şimdi 11-28 olarak ruble değişimine gidiyorum. Şahsen 50-34 ün 35 yaş ve altındaki yaş grubunda olup kilo ve sağlık problemi olmayanlar için çok saçma ve de gereksiz olduğunu düşünüyorum.
Lay lay lom sürüşten hoşlananlar sözüm meclisten dışarı.
 
Sıradışı bir kombinasyonla ben de burnumu sokayım.
Stok set 52/36 & 11/28 geldi
Azıcık modifiye ile 52/34 & 11/32 yaptım. Hız ise hız, tırmanma ise tırmanma :ssrtcbya:
 
Sıradışı bir kombinasyonla ben de burnumu sokayım.
Stok set 52/36 & 11/28 geldi
Azıcık modifiye ile 52/34 & 11/32 yaptım. Hız ise hız, tırmanma ise tırmanma :ssrtcbya:
Selam,aynadaki iki dişli arasındaki farkın açılması nasıl hissediliyor?Çok yaygın kullanılan bir oran değil sanıyorum.

Dediğin gibi dizlerinde baskı hissediyorsan 50/34 aynakoldan şaşma. Ben düz yoldada biraz daha hızlı gitmek istiyorum diyorsan 52/34 kombinasyonunu kullanabilirsin. Ama tırmanış için kesinlikle 34 olsun ufak yaprak.
Selam, sizden gelen yanıtlara göre 50-34 seçeneği daha öne çıkmaya başladı .Özetle. 11 hıza geçişle 11 ve 28 dişli kazancın ek olarak 36 yerine 34 e geçişle daha rahat ve geniş bir aralık kullanabileceğim sanıyorum.
Diğer yanıtlara da teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Cavdar
Geri