Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde 50 aynakol mu 53 aynakol mu?

Hangi aynakolu kullanıyorsunuz?

  • 53-39

    Katılım: 110 22,2%
  • 52-36

    Katılım: 95 19,2%
  • 50-34

    Katılım: 246 49,6%
  • 52-39-30

    Katılım: 12 2,4%
  • 50-39-30

    Katılım: 33 6,7%

  • Toplam katılım
    496
:ssrtcbya: :D:ssrtcbya::(Rublenin tınakları kırık ya da fazla yağ aldıysa yapar diyeceğim, ama arkadaş yolda giderken boşa dönmekten bahsediyor.. Yağ alma olayı hub da olabiliyor. Tırnaklar yapışıyor ve bırakmıyor. Ben söktüm temizledim ve şahane oldu...Ama bu konu bizi yaza atar gibi geliyor...:koptum:
Bence konu forum üyelerini aşar. Sorunun cevabını belki Posta gazetesinde Haydar Dümen verebilir.
 
Scudo
@Süper Dede abi zaten hub ile ruble ile alakalı bu tırnak meselesi,orda tırnak kırılması yada deforme durumu olunca ruble normal bir yere kadar dönüyor ama hıza odaklanınca ruble boşa dönünce aynakolda birden boşa çıkıyor, Allah göstermesin bahsettiğim şey olası süratli bir anda yaralanmalı bir kazaya sebep olabilir.. O yüzden arkadaş trollüyor olma ihtimalini bir kenara bırakıp(ki) varsın trollenen ben olayım, insanı bir şekilde bu durumu ciddiye almasını öneririm
 
Benim aklıma gelenler:
-Ön aktarıcınız bozuk veya ayarsız, 52T dişliye geçiremiyorsunuz.
-Jantlarınız 28" değil 16" falan.
-Pro olabilecek kondisyondasınız ve kilometre saatiniz bozuk.
Valla ben arkadaşa güveniyorum. Beyan esastır.
O yüzden arkadaş düz yolda 53/11 oranı ile 75 km/s üzerinde sürüyor. O yüzden pedal boşa dönmeye başlıyor.
Bu yüzden 3üncü şık; km saati bozuk. Hızı 75 iken saat 30 gösteriyor.
 
Vallahi bugün forum bir harika. Viraja 80'le girenler mi dersin, düz yolda 75 yapanlar mı. Rabbım sizi nazarlardan saklasın diyorum.

(link)

@Süper Dede abi zaten hub ile ruble ile alakalı bu tırnak meselesi,orda tırnak kırılması yada deforme durumu olunca ruble normal bir yere kadar dönüyor ama hıza odaklanınca ruble boşa dönünce aynakolda birden boşa çıkıyor, Allah göstermesin bahsettiğim şey olası süratli bir anda yaralanmalı bir kazaya sebep olabilir.. O yüzden arkadaş trollüyor olma ihtimalini bir kenara bırakıp(ki) varsın trollenen ben olayım, insanı bir şekilde bu durumu ciddiye almasını öneririm
Yani; Gerçeklik payı olmasını gözardı etmemek lazım bence. Sonra whatsapp gruplarında boy boy kaza sonrası fotoğraflarımız dönüyor. ?
 
@Samsam Forumun bu fantastik yapısı bağımlılık yapıyor. Adeta bir lord of the rings, bir star wars evreni gibi forum da da farklı bir gerçeklik var :) Düzde 70-80 giden ama ne zaman kayıt açsa pili bitenler, düzde sagan gibi süren ama kaydı atınca %-4 eğim olduğunu görenler, nabzını sürerken içinden sayan bile gördü bu gözler..
Aslında ülkede çok profesyonel var ama harcanırız diye ortaya çıkmıyorlar ?
 
Bunu, 50'liliği en düşük rublede deneyerek ulaşabilirsiniz.:)
 
Bu aynakol olayı fazla abartılıyor bence, tamamen psikolojik. 50 ile 53 ruble arasındaki fark %6, bunu normal şartlarda anlaması bile güç ki bazı arkadaşlar 1. aynakol dişlisinde mi 2. aynakol dişlisinde mi o bile fark edilemeyebiliyor dikkat edilmediği sürece diye belirtmişler. Ben de benzer durum yaşadım uzun süre gittikten sonra 2. dişli yerine 1. dişlide olduğumu fark ettim ancak baktıktan sonra, yani profesyonel yarışçı değilseniz, bu işten para kazanmıyorsanız çok kafaya takmamak gerekli.
 
@intikam91 %6 denilen fark, 100 km+ mesafelerde profesyonellere belki fark etmez ama biz amatörler için önemli bir fark. profesyonel yarışçılığı mümkün olan en kısa sürede bir parkuru bitirme niyetinde kıyas noktası alabiliriz, yoksa bizler de 200 kilometreye kadar olan mesafeleri günlük olarak gidebiliyoruz.

yol bisikleti için 52x36 ve 11x28 oranları bence ideal. bisiklet sporunun ruhunda zorluklara dayalı olmak var, 50x34 aynakolu bu ruha pek uygun bulmuyorum. kondisyonu ve kilosu yerinde olan, düzenli sürücüler için bu söylediklerim tabii. yaş ve diğer istisnai durumları tenzih ederim. 11x30 ruble de eğer irtifalı rotalara gidiliyorsa mantıklı buluyorum.

ama yarış koşma derdim de olsa kovalama seviyeme göre 52x36 aynakol ve 11x25 ruble kullanırdım. 53x39'a 11x25'e kadar yolu var.
 
@dukehayda 100km'nin yüzde kaçını son viteste gidiyorsunuz? %10 ? %20 . Ben son vitese anca bayır aşağı atıyorum yoksa kadans çok düşüyor. Tabi 40+ ortalama hız gibi bir performansınız varsa bilemem
 
50/11 ile 110 kadansta 63km/h
53/11 ile 110 kadansta 66km/h hız ile gidiyoruz. Ruha falan girmişsiniz 3km/h fark için. 50 dişli aynakolu hor gören arkadaşlar sürekli iniş komu peşinde sanırım. :komik:
 
@intikam91 son vitesle bağlantıyı pek mantıklı bulamadım. son vites dediğiniz şey aynakol yaprağı kaç dişli olursa olsun, rublede 11'den temel alıyor zaten. 52 dişli kullanmanın tek sebebi daha yüksek hıza ulaşabilmek değil, daha düşük viteslerde uygulanan güç oranını da değiştiriyor.

@Oğuzhan Y. 52 dişli aynakolu onunla harikalar yarattığım için değil, beni zorladığı için tercih ediyorum. yazı dili aslında ruhsuz olurken, bir tonlama yokken kendi fikrimi belirtmemi hor görme olarak yorumlamanız da iyiymiş.
 
Selam, bu konudan çok faydalandım. Yakın zamanda Ultegra 6600 den büyük ihtimal R8000 e geçmeyi düşünüyorum. Ayna 50-36 ruble 12-25 , daha çok uzun yol ve tırmanış ağırlıklı tarzda sürüyorum.
Seçenekler Rublede 11 hız. 11-28 ve Aynakolda 52-36 veya 50-34 olarak görünüyor.Bu durumda sizce özellikle 50-36 dan hangi ayna dişli gurubuna geçiş daha uygun olur? (50-34 tırmanıştaki eksikleri tamamlarken 52-36 da doğal olarak hız seçeneklerini arttıracak gibi görünse de değişen dişli aralıklarını ne kadar hissedeceğim veya yadırgayacağım noktasında emin olamıyorum)
Özellikle buna benzer yükseltme veya değişiklik yapan arkadaşlardan deneyimlerini öğrenmek isterim ,teşekkürler..

50/36 -11/28 den 53/39 -11/34 e geçtim. 53 aynakol profların tercihi bacakları makina gibi çalışanlar için diye düşünüyorum.Bana gitmedi mesela.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan1
50/36 -11/28 den 53/39 -11/34 e geçtim. 53 aynakol profların tercihi bacakları makina gibi çalışanlar için diye düşünüyorum.Bana gitmedi mesela.
Hocam konuyu biraz açarmısın bende sizin oranlarda sistem kurmayı düşünüyordum. Yani ön 39 arka 34, ön 36 arka 28 den daha iyi tırmanmazmı ?
 
2 sene 53-39 ayna 11-26 ruble kullandım (Salcano'nun muhteşem zekası, orta seviye bisiklete bu oranları takmak) şimdi 50-34 ayna 11-28 rubleye döndüm dünya varmış dedim. İstanbul'da keyifli bir şekilde sürmek veya bir yerlerinizden ter atmadan tatlı tatlı tırmanmak için en güzel kombinasyon bence.
 
@Pisiklet Süren Adam 39/34 daha kolay bir dişli seçeneği 1.14 gibi bir oranı var. 36/28 in oranı 1.28. Belki %7 üzeri yokuşlarda aynı güç ile 5-10 kadans daha yüksek çevirmeye izin verebilir. Ama dezavantaj olarak ruble deki dişli sayısı farkları açılacağı için, bir alt ve bir üst dişliye geçişte kadans sayınızda uyumsuzluklara yol açabilir.
Şahsi görüşüm bunlar yerine, kardiyovasküler sistem üzerine yatırım yapmanız ?
 
52/36 aynakol
11/28 ruble
 
  • Beğen
Tepkiler: utksn
bir bisikletimde 50-34 /11-34 diğerinde 52-36/11-28 var .
Ankara gibi Yüksek tırmanışların olduğu bir il için 50-34 çok uygun bir aynakol...
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam ve BarkinD
Geri