Scudo Sports

Yol bisikletinde 50 aynakol mu 53 aynakol mu?

Hangi aynakolu kullanıyorsunuz?

  • 53-39

    Katılım: 110 22,1%
  • 52-36

    Katılım: 95 19,1%
  • 50-34

    Katılım: 247 49,7%
  • 52-39-30

    Katılım: 12 2,4%
  • 50-39-30

    Katılım: 33 6,6%

  • Toplam katılım
    497
@Abdullah.R

Ubuntu 13.10, Windows 7, Mac OS X 10.8 Mountain Lion üç sistem de bu siteyi açmadı.

Proxy kullandığımda açıldı. Sorun internet bağlantınız ile ilgili olmalı. TTNet'in güvenli internet hizmetini kullanıyor olabilir misiniz?
 
Scudo
@Ertuğrul Mengi

Hemen hemen 1 sene olmuş Ertuğrul Bey. Artık 200+ yaptığınıza göre görüşlerinizi alalım. 50-34'ten sonra 53-39 nasıl geldi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertuğrul Mengi
@Uğur S.

Hehe, bayağı iddialı yazmışım :D

50/34 ile kullandığım 12/25 rubleyide, 53/39'a geçmemle beraber 11/28 ile değiştirmiştim. İnternette'de bu durumu araştırmıştım, 34*25 ile 39*28 neredeyse aynı oranı sağlıyor, yokuşlarda değişen bir şey olmadı açıkçası, bir 34*28 veya 34*30 nasıl bir rahatlık verir bilemem ama garmin'in %20+ eğim gösterdiği yokuşlarda da bisikletimden inmeden çıktım, dizlere zarar mı, çektiğim acı yanıma kâr kalır mı bilemem ama ben halimden memnunum. Uludağ'da çok rahatsızlık vermiyor ama Kartepe'de kadans oldukça düşüyor, bacaklarda ki kuvvet ile ilgili tabi bu durum..
Şimdi strava'ya baktım, Uludağ tırmanırken ortalama kadans 77, Kartepe'de 65 çıkmış, 70-80 kadans tırmanış için normal ama 65 biraz düşük kalıyor.

Diğer taraftan 50*12'den 53*11'e yükselmiş oldum, gerçekten büyük bir fark, şuan 55-60km hız ile sprint atmam dışında bu oranı kullanıyor muyum ? Hayır, ama 50*12 kesinlikle bunu yapmamı sağlayamazdı, yokluğunu kesinlikle arardım :)

Sonuç, herkes gücüne, amacına göre dişli oranı seçmeli :)

Edit:
Konuyu iyi anlatan bir video denk geldi :)
 
@mehmet ugur demir ne ye göre iş yapar mı ?
Çok düz ve uzun yol gidecekseniz 53 tamam ama öbür türlü 50 gayet iyi
Arka rublede 11 olursa daha iyi @mehmet ugur demir
Tabi ilk tercihim 39-53 dü yinede ama kısmet olmadı
 
(link) buradan istediğiniz hesabı yapabilirsiniz. Daha önce paylaşıldıysa affola. Kadans aralığını makul aralığınız yazarsanız 50/11 çıkacak maksimum hıza gerçekten ulaşabiliyormusunuz düzlükte bir düşünün derim.
 
@mehmet ugur demir bahsettiğiniz dere tepe yol durumuna artı ek olarak birde yarış vesaire değilde gezinti geliştirme safhası aşamasında düşünüyorsanız 50*34 tercihiniz arasında ilk akla gelen olsun.kendinizi geliştirir yetmiyor derseniz ona göre 53 e terfi edebilirsiniz,
 
@mehmet ugur demir

Kötü, hem 50 hem 12 sizin maksimum hızınızı düşürür. 50 km/h hızı nerede göreceğim yahu demeyin, rüzgarı arkanıza aldığınız düz bir yolda rahat görüyorsunuz, hafif eğimli yolda da görüyorsunuz, granfondoya katılmaya karar verirseniz grubun içinde de görüyorsunuz. Millet 80 kadanstayken siz 90-95 kadansta nabzınızda uğraşıyor olursunuz :naslyany:

Yüksek kadans, nabzı 10-20 atım arttırır o_O
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet ugur demir
52-36 aynakol ,ruble ise 12-28 yol bisikletine dağ bisikletinden geçtiğim için rampalarda ilk başta sıkıntı oldu rampalarda dinlenerek çıkıyordum çünkü gücüm yetmiyordu şimdi çok rahat çıkıyorum bence en ideal oran 50-34 / 11-32
 
4 5 mesaj yukardaki videoki kişi dopingden ceza almış :) onu dikkate almayın
(link)

benim düşümceme göre,bu olay devamlılığa bakıyor.haftanın 6 günü bilinçli şekilde antreman yapan biriyseniz 53 52 aynakol sorun olmaz
 
Sayfada 53-39'lar 12-23'ler falan havada uçuşuyor ki 39-23 oran nedir yahu? :D
Şuanda standart 28 oldu galiba, hatta 50-34 11-32 oranlarınıda çok görmeye başladık. İşin ilginç tarafı 39-23 oranıyla yokuş çıkarken düşük kadansla nasıl başediyorsunuz?
 
Bugün itibariyle 52-36 aynakolumu 50-34 ile değiştiriyorum. Rublem 11-28. Aero kadro yol bisikletimle İstanbul içinde şimdiye kadar sıkıntı yaşamadım ama performans odaklı kullanmadığım için ve uzun turlara çıkmayı düşündüğüm için 50-34'ün yokuşlarda daha da rahatlatacağını düşünüyorum.
 
52-42-30 ayna ile 12-25 ruble, nasıl ama ? o_O 30 aynayı sadece 1 rampada kadanslı çıkabilmek için kullanıyorum onun dışında boşa taşıyorum.Bisikleti 2.el aldığımdan benim tercihim değildi.İleride vites sistemi güncellersem büyük ihtimalle 52-36'ya 11-28/30 seçerim.Yol ile kamp yapmıyorsanız 3'lü gereksiz bence.
 
50 34 , 11 32 ile 150 160 km mesafeleri 32 33 km hızlarla gidebiliyorum. Hafif iniş olmadığı sürece rublece 11 13 kullanmıyorum. Aynada 53 diş kullanmak için aynı yolu 40 km üstü gitmem gerekirki buda imkansız. Ortalama bir bisikletçi için 50 34 yeterli 32 yada 28 diş konusu 100 km den sonra ne kadar gittiği ile alakalı
 
istanbul içinde genellikle yokuş rotalarını kullandığım için 50-34 / 12-29 seçeneklerini seçtim ve çok memnunum bu durumdan.
arkadaşım yeni bisikletini toplarken onada 50-34 / 11-32 aldırdım o benden daha mutlu yokuşlarda benden bir tık daha rahat tırmanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
50-34 kullanıyorum ama düz yolda 50 üstünde kadans aşırı artıyor. Dolayısıyla ilerde 53e geçmeyi planlıyorum. Bu sayede ruble de hep en küçükte olmadan kullanılabilir ve her zaman sprint için yedek bi vitesiniz olmuş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12 ve CeRKeZ
Geri