Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde lastik seçimi

@srdrmrs hayırlı olsun bu aralar patlaktan yana yüzünüz gülmedi galiba. İnstagramda ne zaman görsem lastik değişiyor olarak görüyorum.

Geçen hafta wiggledan aldığım çift durano plus lastiklerim geldi 700x25 katlanır durano ülke içi fiyatın yarısından daha ucuza geldi. Ülke içindeki tane fiyatı 430 liraydı. Ben 2 lastik + kargo + gümrük 390 liraya geldi. Şimdilik çok deneyimle fırsatım olmadı. 5-6 km sürdüm ama asıl olay uzun sürüşte belli olacak.

Eyvallah teşekkür ederim. bakalım lifelinea geçtim ilk antremanda da sibop kırıldı gene lastik değiştirmek zorunda kaldım. Yarın edirneye pedallayacağım umarım sorunsuz geçer. duranoyu @BerkEvren sayesinde tanıdım bende nazar değmesin diyelim :) yakın çevremizdeki arkadaşların tecrübeleri direkt olarak bize de yansıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve BerkEvren
Scudo
Merhaba,

Çok fazla konu başlığı kurcalasam da yakın dönemli bilgi bulmakta ve kendime uygun sonuçlara ulaşmakta başarılı olamadım. Yaklaşık 2 aydır Carraro Gravl G2 kullanıyorum. Fabrika çıkışı 38lik Schwalbe G-One Speed lastiklerle geldi bisiklet. Sadece asfaltta kullandığım için biraz daha performansı (hem hız hem hızlanma anlamında) arttıracak bir lastik arayışım var. Jant ölçüsü 622 - 15. araştırdığım kadarıyla bu jant için önerilen lastik genişliği 21 ile 33 aralığında ve en ideali de 28mm olarak çıkıyor.

İlk defa yol bisikleti kullanan biri olarak biraz da ince lastikten gözüm korktuğu için 30 yada 32mm düşünüyorum ancak 28'de birçok açıdan daha avantajlı gözüküyor.
Yarışlara katlmak vs gibi bir planım olmasa da kendi çapımda performansımı arttırmak istiyorum. Antalyada kış çok yağmurlu geçtiği için bir yandan ıslak zemin için de kötü olmayan bir yol tutuşa ihtiyacım var. Henüz çok yokuş antremanı yapma fırsatım olmasa da yokuş ve inişlerde özellike yol tutuşa ihtiyacım olacaktır diye düşünüyorum. Ağırlığı çok da önemli olmayan, hızlı ve yol tutuşu yüksek aynı zamanda patlamaya karşı da direnci iyi olan uzun süre kullanabileceğim lastik(tubeless olmayan) arayışındayım.

Şu ana kadar üzerinde durduğum lastikler:

(link)

(link)

(link)

Tavsiyeleriniz için şimdiden çok teşekkürler.

GP 4 Season, 28 mm olanini bir kis boyunca kullandim. Yagmurda ve soguk havada guven veriyor ama cok yavas lastik. Ardindan 28 mm, GP 5000 tubeless'a gectim akicilik konusunda aradaki fark cok fazla. Tubeless lastikleri cikart, jant temizle gibi dertlerle ugrasmak istemedigim icin bu kisi GP 5000 tl ile gecirmeyi planliyorum. Henuz sagnak yagmur altinda kullanmadim ama hafif yagmur, tamamen islak yolda herhangi bir tedirginlik yasamadim simdiye kadar.

Ikisini de tectube etmis olarak tavsiyem GP 5000 olur. Bu arada ince lastikten gozunuzun korkmasina gerek yok. 28 mm gayet iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: krank ve Bıyıkov
@Bıyıkov sahibinden. Com da28 lik lastik var. 350 yazmış Vittoria corsa.
 
Ben 28 mm lik Schwalbe One kullanıyordum.Konforlu bir lastik,yollardaki bozuklukları ütülercesine ilerliyor.28 lik olanı alabilirsin diyeceğim ama sizin de 23 mü 25 mi 28 mi diyeceğinizden ise neredeyse emin gibiyim.:krktm:
Sayın hamlet2006, ne yaptınız öyle. :D O kadar kararsız birisi değilim, sade biraz fazla tefferuatçıyım. Detaylar benim için önemli, aslında herkes için önemli ama bunlara girmekten zevk alıyorum. Beni ayıran nokta bu. Lastik seçimi konusunda, biliyorum biraz fazla üzerinde durdum. Lakin öyle çok acelem yok, araştırmayı, karşlılaştırmayı, farklı fikirleri almayı seviyorum. Sonuçta peşimizden atlıda kovalamadığı için haliyle zaman alıyor. Kaldı ki ucuz bir şeyde bakmıyorum (50-100TL) Bahsettiğimiz lastiklerin teki, yurtdışından bile yaklaşık 250TL ye, (yurtiçi 350 ve üzerine) geliyor. Çift alsam aşağı yukarı 500TL para harcamış olacağım(yurtdışı). Çalışmıyorum, dolayısıyla fiyat performans noktasını yakalamak önemli. Uç noktaları seçsem, (çok hızlı aksın, patlasın önemli değil; yavaş götürse de olur, patlamasın yeter ki; para çuvalla, en hızlı, en sağla mı olsun; para yok, nefes alsın yeter) bunlar olunca seçenekleri bulmak kolay. Ama ortası deyince, birazda fantaziye, derinliklerine girince iş biraz uzuyor. Diğer yandan burada ki herkesin ortak nottası bisiklet, bisiklet parçalarını, bunlarla fiziki, teori detaylarıyla ilgilenmekten hoşlandığını düşünüyorum. Forumun amacı bu zaten, bütün bunları gidip film sitesinde tartışamayız haliyle.Farklı düşünenler zaten, ya adam tutarak cevap veriyor ya arada bir işi düşünce geliyor veya değerlerini paylaşıp, tarihe not düşüp gidiyorlar. :) Kısacası mevzu bu.

23mm, 25mm, 28 mm hakkında kararsız kalsam tabi ki sorarım. Ne demişler, soranın bir yüzü kara, işine gelene cevap veren veya kimseyi takmayan ise zenci.:) 23mm daha çok yarış ağırlıklı süren bisikletçilerin kullandığını düşünüyorum. Temiz asfalt olması gerektiğini düşünenlerdenim. Gerek yok bana, kaldı ki benim bisiklet Endurance bir bisiklet. 28mm'nin daha konforlu olduğunu duydum. Lakin şehir bisikletinden yola geçeli daha 1 yılı olmayan birisi için akışkanlığın önemini, bunu baltayacak etmenlere soğuk bakmasını sadece aynı şartları yaşayan kişi bilir. Özellikle pedal atmamama rağmen düşük hızda da olsa seyir eden eden ve hani duracaktı durmuyor bu alet, diyen mutlu olan kişiler için akışkanlık farklı bir konumdadır. :)Dolayısıyla 25mm iyidir hacı.:harika:
 
Sayın hamlet2006, ne yaptınız öyle. :D O kadar kararsız birisi değilim, sade biraz fazla tefferuatçıyım. Detaylar benim için önemli, aslında herkes için önemli ama bunlara girmekten zevk alıyorum. Beni ayıran nokta bu.

Ecnebilerin dediği gibi ''missing the forest for the trees''
ya da Attila İlhan'ın dediği gibi ''Ağacı seyreden ormanı göremez''
sizinkisi biraz buna benziyor gibime geliyor.


Bu kadar detaya boğulurken ana amacımız olan ''bisiklete binmek'' e vakit ayırabiliyor musun?Yanlış hatırlamıyorsam tek lastiğin sorunluydu.o_O
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Özcan
Ecnebilerin dediği gibi ''missing the forest for the trees''

Bu kadar detaya boğulurken ana amacımız olan ''bisiklete binmek'' e vakit ayırabiliyor musun?Yanlış hatırlamıyorsam tek lastiğin sorunluydu.o_O
Bisiklette, sürmemi engelleyecek bir durum şuan için yok. Sadece dediğim gibi ön lastikte kılcal çatlama var, çok fazla götüreceğini sanmıyorum ama sürüşlerde bir sıkıntı yok şimdilik. Kışı çıkarır gibime geliyor. Daha geçen hafta 100km civarı sürdüm; bu hafta bi 50km sürdüm, hafta sonu hava iyi olursa, tembellik etmezsem bi 50-60 daha yanına koyarım. :)
 
sevgili durano lastiklerim sanırım dün yarılmış. yol kenarındaki cam parçalarından oldu muhtemelen. baya iç lastik görünen bir kesik var. benzer bir kesik de arkada vardı önceden, ama iç lastik görünmüyor ondan. sanırım 3-4 mm boyları var yarıkların.

şimdi bu lastikler henüz gençliğinin baharında çöp mü oldu yoksa sağlıklı bir tamirat, onarım mümkün mü? eski lastiğimi kesip içten parça olarak koymayı düşünüyorum. iç lastiğe ya da başka bir sıkıntı çıkarır mı bu durum? bisikletçiye götürsem daha profesyonel bir onarım yapar mı? ya da dış lastik için profesyonel bir onarım var mı? internetten ve youtubeden araştırdım biraz ama pek elle tutulur birşey bulamadım. genelde eski lastiği kesip içeriden parça koymayı gösteriyorlar. çok mutsuzum ):
 
Continental 5000 lere bakarken alternatifleri ne olabilir diye de bakıyorum. Mavic in aşağıdaki lastiklerini kullanan var mıdır yorum yapabilecek? Sahibinden de makul bir fiyata ilan da mevcut.

(link)
 
Elimde bir çift sıfır Durano Plus Katlanır 700x25C var. Satılık bekliyor.
 
Schwalbe Durano Plus, janta takilamayan lastik. Tamam ben de beceriksizimdir ama yok abi bu lastik takilamiyor. Sans eseri olurda takarsam patladiginda neyapacagimi dusunuyorum. Kufur dagatcigim gelisti sayesinde...#$@&$@#
 
Schwalbe Durano Plus, janta takilamayan lastik. Tamam ben de beceriksizimdir ama yok abi bu lastik takilamiyor. Sans eseri olurda takarsam patladiginda neyapacagimi dusunuyorum. Kufur dagatcigim gelisti sayesinde...#$@&$@#
Folding modelimin? Telliye göre dahamı zor takılıyo acaba
 
Schwalbe Durano Plus almayı düşünenler birde bu lastiğe baksın derim, ondan daha sağlam duruyor ve yorumlar baya pozitif. Tek eksiği,genel olarak ikisinde diyebileceğim yuvarlanma dirençleri yüksek. Continental GatorSkin Folding Road

Bu arada bu lastik nasıl sizce?
Continental Grand Prix
Michelin Power Endurance ve Schwalbe One V-Guard kıyasla?
 
Son düzenleme:
Schwalbe Durano Plus, janta takilamayan lastik. Tamam ben de beceriksizimdir ama yok abi bu lastik takilamiyor. Sans eseri olurda takarsam patladiginda neyapacagimi dusunuyorum. Kufur dagatcigim gelisti sayesinde...#$@&$@#
Daha önce de yazdım. Bu ve bu tip lastiklerin ilacı Tyrekey levye. (Kendi sitesinden almıştım ben) Cidden en inatçı lastikte bile çok rahat sök tak yapılıyor ?
 
plus olmayan duranoyu 2 decathlon levyesi ile rahat söküp takıyorum. 25c

sökerken tek yetiyor, takarken ikisini de kullanıyorum.
 
@BerkEvren

Ben de hep levye kullanıyorum, hiç zorluk yaşamadım. Ama leyveler lastiklerin kenarlarına zarar verebiliyor. Hatta bazı lastiklerde uyarı olabiliyor, sadece elle takın, herhangi bir alet kullanmayın diye.
 
@BerkEvren

Ben de hep levye kullanıyorum, hiç zorluk yaşamadım. Ama leyveler lastiklerin kenarlarına zarar verebiliyor. Hatta bazı lastiklerde uyarı olabiliyor, sadece elle takın, herhangi bir alet kullanmayın diye.
Tyrekey standart levyelerden baya farklı bir ürün çok memnunum ben. Durano plus'ı elle takmayı hayal bile edemedim ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
BerkEvren
Sele altı çantalara sığıyor mu?
O inatçı lastikleri bilirim, parmaklarımı zamanında az yara etmemiştir. :) Schwalwe Kojak lastiklerimde de durum öyledi. Yumuşak lastiğe geçince dünya varmış demiştim.
(link)
Lakin uygun bir satış kanalı bulamadım. :)
 
Ben levye kullanmiyorum mesale dogru teknik ile levyeye gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
BerkEvren
Sele altı çantalara sığıyor mu?
O inatçı lastikleri bilirim, parmaklarımı zamanında az yara etmemiştir. :) Schwalwe Kojak lastiklerimde de durum öyledi. Yumuşak lastiğe geçince dünya varmış demiştim.
(link)
Lakin uygun bir satış kanalı bulamadım. :)
Sığıyor, gayet hafif ufak bir ürün. Forma cebinde tutuyorum ben genelde. Satış kanalı kendi sitesi (link)


Ben levye kullanmiyorum mesale dogru teknik ile levyeye gerek yok.

Senin şu yöntemle demoya alıcam seni benim lastiklere. Bakalım fikrin aynı kalacak mı :)
 
Geri