Öncelikle kullandığınız modelin jantı günümüze göre epeyce dar ölçülere sahip olduğu için satan kişinin bilgi sahibi olup uyarması gerekirdi ama malesef bu olmamış,
Jantınızın içi doğru baktıysam 13mm genişliğinde ve bu ölçü her bir mm arttığında kiloya ve kullanım alanına göre 3-5psi daha az hava gereksinimi olmaktadır.
Bu noktada düşük basınç ile lastiğe yanak kısmından daha fazla hasar verip patlak yaşamanız olası.
kilonuz az değil ama aşırı da deği asla, doğru setup ile bir sıkıntı yaşamazsınız.
Örnek vermek gerekirse uzun yıllar önce 15mm modeller 17c adıyla 2mm genişlediğinde bile çok büyük etki yaşanmıştı.
Kullandığınız çemberde lastiğin 23mm üzeri lastiklerin yük altında ampul formunu almaması kaçınılmaz, bu form da lastiğin anlık baskı altında sürtünme ezilme yaşamasını sağlar.
yukarıda bahsedilen fren pabucu sürtmesi vs düşme darbe müdahale yoksa zaten asla olmaması gereken şeyler özellikle yeni alınmış ayarlanmış bir bisiklette, bu konuda zaten bisikletçiniz ile konuşun ve düzeltilsin, kaybolan paradan daha da önemlisi canınız sonuçta.
252990 dosyayı görüntüle
Aklıma 3 tane ihtimal geliyor:Arkadaşlar hepinize merhaba , ben carraro race 042 kullanıcısıyım. Antalyada çıkıyorum bisiklet sürüşlerime. Bisikletim yeni sayılır daha 380 km ye yakın yol yaptım. Bildiğiniz gibi 700x25 schwalbe lugano lastiklerle geliyor 042 modeli.. Geçenlerde tertemiz kaymak gibi yolda giderken ön lastik büyük bi sesle patladı. 98 kg yum genelde 110 psi da kullanıyorum lastikleri.. Patlak yamanıcak gibi değildi dış lastik yandan yarılmış iç lastikte delinmiş. Ya cam parçası ya taş yardı bilemiyorum ama yolda hiç birşey göremedim.. Sonrasında biraz araştırdım ve scwalbe durano 700x25 sipariş verdim 2 adet ve iç lastikleride michelin airstop aldım onlarda patlamaya dirençliymiş..
Gel gelelim bugun bismillah diyip ilk sürüşe çıktım yeni lastiklerimle , ve hazin son daha 4.km de bu sefer arka lastik büyük bir sesle patladı ve foss diye indi) raceguard korumaya güvenmiştim ama ömrü 4 km oldu maalesef ve yine yan taraftan yarılmış lastik yine iç lastiktede kocaman bi delik var.. çıldırıcam arkadaşlar ben bişeyi yanlış mı yapıyorum ? Gittiğim yollarda mı sorun var bilmiyorum ama dümdüz yolda asfaltta nasıl patlar bir lastik anlamıyorum... tanesine 380 tl para verdim ilk günden çöp oldu.. tavsiyeleriniz ve görüşlerinizi rica edicem arkadaşlar sevgiler..
lastiğinizin sınır değerlerini aşmadıkça sahip olduğunuz jant kaynaklı 100-110 gibi değerlerde kullanmanızı öneririm,Şimdi anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla, jant içim 13 mm olduğu için düşük basınç yanak kısmından lastiğe zarar vericeği için yüksek basınçta kullanmamı öneriyorsunuz. Doğru anladım değil mi ? Yüksek basınçtan kastınız hangi değerler ? Çünkü ben 100,110 gibi yüksek basınçta kullanıyorum dediğiniz gibi.
açıkcası 23mm kullanmanızı önermem çünkü geniş lastiğin yavaşlattığı günümüzde artık bir mit,Birde sanırım 700x23 veya daha ince bir lastiğe geçmemi öneriyorsunuz jant içi ölçüsünden dolayı ?
yok öyle değil. uzun yıllar lastik paylamalarından çok çektim. en sonunda Marathon PLus ile rahata erdim.@mustafa KAYA Size köpeksiz köye uğramamış, eli değneksiz geziyor derler 😄
Maksimum PSI da bu durum yaşanabiliyor, benim de başıma geldi Continental GP4000 S II lastikleri max PSI da kullandım, ikisi de kısa aralıklarda yanaktan yarıldı. 500km yapamadan çöp oldular. Sonrasında hep yazın 10 PSI kışın 5 PSI daha düşük kullandım, bu sorunu yaşamadım@EnginK. Btwin 900 pompa almıştım daha öncelerde decathlondan, basınç seviyesini bar ve psi cinsinden gösteriyor, onunla basıyorum. Bazen 115 psi bastığımda oluyor ama genelde 100 110 da bırakıyorum, maksimum 115 psi destekliyo lastiklerim , bugun 115 bastım yeni durano lastiklere, dediğiniz sebepten olmuş olabilir buda bir ihtimal
Bir çift Continental GP5000 aldim 2019 da buradaki tek fiyatindan bile ucuza gelmisti. Gecen yil da Michelin Endurance Pro4 aldim. Yine neredeyse tek fiyatina ciftini aldim, henuz kullanmadim. Lastik disinda da neredeyse butun alisverisimi(Garmin, powermetre, bakim malzemeleri, kışlık kiyafetler, ayakkabi) wiggle dan yapiyorum. Düzenli fiyat takibi yapjp indirimleri ve kuponlari da yakalarsaniz tadindan yenmez.@Scribble815 Sorununuzun çözüldüğüne sevindim.
Sizlere bir şey sormak istiyorum. Yurtdışı sitelerinden(örn: Wiggle) lastik fiyatlarına baktığımda bir çift lastik kargosu ve vergisi dahil fiyatı, Türkiye'de aynı lastiğin tek fiyatıyla neredeyse aynı. Deneyen tecrübe eden varsa paylaşabilir mi tecrübelerini acaba?
Bir çift Continental GP5000 aldim 2019 da buradaki tek fiyatindan bile ucuza gelmisti. Gecen yil da Michelin Endurance Pro4 aldim. Yine neredeyse tek fiyatina ciftini aldim, henuz kullanmadim. Lastik disinda da neredeyse butun alisverisimi(Garmin, powermetre, bakim malzemeleri, kışlık kiyafetler, ayakkabi) wiggle dan yapiyorum. Düzenli fiyat takibi yapjp indirimleri ve kuponlari da yakalarsaniz tadindan yenmez.
Eksik vergi odenen durumlar oldu ama fazlasina hic denk gelmedim.@M.İhsan dediğim gibi biraz şans işi. Çok yüksek vergi veren arkadaşlarımda oldu. Sorun yaşamayanda. Risk sizin..Sürekli alışveriş yapıpta hiç sorun yaşamayan arkadaşlar olmasıda ilginç tabi.. bu arada sorundan kastim neredeyse ürün fiyatı kadar vergi eklenmesi...
Benim de onlarca alışverişim oldu; Avrupa ülkelerinden yapılan alışverişte "neredeyse ürün fiyatı kadar" vergi kesilmesini ne yaşadım, ne de duyum. Böyle birşey olsa bile ödemeyip itiraz etmeniz mümkündür.@M.İhsan dediğim gibi biraz şans işi. Çok yüksek vergi veren arkadaşlarımda oldu. Sorun yaşamayanda. Risk sizin..Sürekli alışveriş yapıpta hiç sorun yaşamayan arkadaşlar olmasıda ilginç tabi.. bu arada sorundan kastim neredeyse ürün fiyatı kadar vergi eklenmesi...
Benim de onlarca alışverişim oldu; Avrupa ülkelerinden yapılan alışverişte "neredeyse ürün fiyatı kadar" vergi kesilmesini ne yaşadım, ne de duyum. Böyle birşey olsa bile ödemeyip itiraz etmeniz mümkündür.
Dediğiniz şey, uzakdoğudan alınan 3-5 dolarlık eşyalarda oluyor. Aliexpress'teki satıcının ürün değerlerini çok düşük yazdığını herkes bildiği için gümrük memurları bedelleri konşimentoda yazana göre değil, kafalarına göre belirliyorlar. Sabit olan damga vergisi gibi kalemler de ucuz ürünlerde % olarak ürün bedeline göre daha yüksek oluyor...
Yaşadığım tecrübeye göre hafif az korumalı lastik her zaman daha iyi. Yaptığım uzun bir turda 4 defa lastiğin patladı dedim bu ne olmayacak böyle. Marathon Plus aldım aynı yolu 1 hafta sonra tekrar geçtim inanılmaz yordu. Ort. hızım bariz düştü ve akıcılık azaldı. Rapmalarda çok zorlandım sık mola vermek zorunda kaldım. Anında çıkardım elimden lastikleri eski lastiklerime geri döndüm. Lastiğin arada patlayanı makbul bence😊 iki katı fark ağırlık çekilecek çile değilSelamlar arkadaşlar. Yol bisikleti için ağır ama zırhlı lastik olan (link) Schwalbe Marathon Plus 700X25 Korumalı Lastiği kullanmak sizce ne kadar mantıklı? kullandığım lastikler 280 gram bu lastik 600 gram. Çok fazla hızı düşürür mü sizce? Uzun turlarda lastik değiştirmek mi yoksa ağır lastik kullanmak mı? Düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim. İyi forumlar. (link)