Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

iç lastik için zırh düşünebilirsiniz.yeşil şerit şeklinde.ama mtb için zırh isteyin daha verimli olur diğer yol için olanı kayar yamulur.başka bir alternatif bilmiyorum.
 
Scudo
Öncelikle kullandığınız modelin jantı günümüze göre epeyce dar ölçülere sahip olduğu için satan kişinin bilgi sahibi olup uyarması gerekirdi ama malesef bu olmamış,
Jantınızın içi doğru baktıysam 13mm genişliğinde ve bu ölçü her bir mm arttığında kiloya ve kullanım alanına göre 3-5psi daha az hava gereksinimi olmaktadır.
Bu noktada düşük basınç ile lastiğe yanak kısmından daha fazla hasar verip patlak yaşamanız olası.
kilonuz az değil ama aşırı da deği asla, doğru setup ile bir sıkıntı yaşamazsınız.

Örnek vermek gerekirse uzun yıllar önce 15mm modeller 17c adıyla 2mm genişlediğinde bile çok büyük etki yaşanmıştı.
Kullandığınız çemberde lastiğin 23mm üzeri lastiklerin yük altında ampul formunu almaması kaçınılmaz, bu form da lastiğin anlık baskı altında sürtünme ezilme yaşamasını sağlar.
yukarıda bahsedilen fren pabucu sürtmesi vs düşme darbe müdahale yoksa zaten asla olmaması gereken şeyler özellikle yeni alınmış ayarlanmış bir bisiklette, bu konuda zaten bisikletçiniz ile konuşun ve düzeltilsin, kaybolan paradan daha da önemlisi canınız sonuçta.

252990 dosyayı görüntüle

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum @fahrettin akansu Konuya çok hakim değilim, bu kadar ayrıntıyı yeni yeni öğreniyorum. Şimdi anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla, jant içim 13 mm olduğu için düşük basınç yanak kısmından lastiğe zarar vericeği için yüksek basınçta kullanmamı öneriyorsunuz. Doğru anladım değil mi ? Yüksek basınçtan kastınız hangi değerler ? Çünkü ben 100,110 gibi yüksek basınçta kullanıyorum dediğiniz gibi.

Birde sanırım 700x23 veya daha ince bir lastiğe geçmemi öneriyorsunuz jant içi ölçüsünden dolayı ?
 
Arkadaşlar hepinize merhaba , ben carraro race 042 kullanıcısıyım. Antalyada çıkıyorum bisiklet sürüşlerime. Bisikletim yeni sayılır daha 380 km ye yakın yol yaptım. Bildiğiniz gibi 700x25 schwalbe lugano lastiklerle geliyor 042 modeli.. Geçenlerde tertemiz kaymak gibi yolda giderken ön lastik büyük bi sesle patladı. 98 kg yum genelde 110 psi da kullanıyorum lastikleri.. Patlak yamanıcak gibi değildi dış lastik yandan yarılmış iç lastikte delinmiş. Ya cam parçası ya taş yardı bilemiyorum ama yolda hiç birşey göremedim.. Sonrasında biraz araştırdım ve scwalbe durano 700x25 sipariş verdim 2 adet ve iç lastikleride michelin airstop aldım onlarda patlamaya dirençliymiş..

Gel gelelim bugun bismillah diyip ilk sürüşe çıktım yeni lastiklerimle , ve hazin son daha 4.km de bu sefer arka lastik büyük bir sesle patladı ve foss diye indi :)) raceguard korumaya güvenmiştim ama ömrü 4 km oldu maalesef ve yine yan taraftan yarılmış lastik yine iç lastiktede kocaman bi delik var.. çıldırıcam arkadaşlar ben bişeyi yanlış mı yapıyorum ? Gittiğim yollarda mı sorun var bilmiyorum ama dümdüz yolda asfaltta nasıl patlar bir lastik anlamıyorum... tanesine 380 tl para verdim ilk günden çöp oldu.. tavsiyeleriniz ve görüşlerinizi rica edicem arkadaşlar sevgiler..
Aklıma 3 tane ihtimal geliyor:
1) Lastiğin montajını yaparken lastiğin içine küçük çakıl taşları, diken vb. yabancı cisimler kaçırmış olabilirsiniz, lastiğin içi yüzünü dikkatlice kontrol edin
2) Lastiği jant çemberine oturturken bazı yerlerde yamuk oturtmuş olabilirsiniz, genelde sibop bölgesinde yamuk oturur, lastiğin üzerinde kılavuz çizgileri olur, buna bakarak doğruluğunu kontrol edin
3) Jant tellerinden birisi iç lastiğinize baskı yapıyor olabilir, bunu kontrol edin

Ayrıca kilonuzdan dolayı lastiği max değerde şişirmeniz daha uygun olacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: Scribble815
Şimdi anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla, jant içim 13 mm olduğu için düşük basınç yanak kısmından lastiğe zarar vericeği için yüksek basınçta kullanmamı öneriyorsunuz. Doğru anladım değil mi ? Yüksek basınçtan kastınız hangi değerler ? Çünkü ben 100,110 gibi yüksek basınçta kullanıyorum dediğiniz gibi.
lastiğinizin sınır değerlerini aşmadıkça sahip olduğunuz jant kaynaklı 100-110 gibi değerlerde kullanmanızı öneririm,
yol durumu yağış gibi etkenlerle daha da düşebilirsiniz ama bu 70-80psi gibi değerler olmayacaktır asla.

Birde sanırım 700x23 veya daha ince bir lastiğe geçmemi öneriyorsunuz jant içi ölçüsünden dolayı ?
açıkcası 23mm kullanmanızı önermem çünkü geniş lastiğin yavaşlattığı günümüzde artık bir mit,
çoğu lastiğin 25-28mm versiyonları için sürtünme değerleri 23mm versiyonlarından daha düşük hatta.

burada bütçeniz uygun olduğunda jantınızı güncellemenizi öneririm.
doğru fit ile sürülen ayarları eksiksiz ve bakımlı bir bisiklette sürüş kalitenizi, konforunuzu ve doğal olarak uzun dönem performansınızı etkileyecek tek ekipman jant çünkü.

Örnek vermek gerekirse aşağıdaki görseldeki lastik 25mm durano ve 60psi değerde kumpas ölçüsü 27.5mm civarında
-ama farkındaysanız lastik yanağı jant yüzeyine yakın açıyla iniyor,
kullandığınız çemberin iç çapı genişledikçe buna benzer bir görünüme yaklaşacak ve lastik yanaklarındaki ezilme azalacaktır.


IMG_4123.jpg
 
@EnginK. Btwin 900 pompa almıştım daha öncelerde decathlondan, basınç seviyesini bar ve psi cinsinden gösteriyor, onunla basıyorum. Bazen 115 psi bastığımda oluyor ama genelde 100 110 da bırakıyorum, maksimum 115 psi destekliyo lastiklerim , bugun 115 bastım yeni durano lastiklere, dediğiniz sebepten olmuş olabilir buda bir ihtimal
Maksimum PSI da bu durum yaşanabiliyor, benim de başıma geldi Continental GP4000 S II lastikleri max PSI da kullandım, ikisi de kısa aralıklarda yanaktan yarıldı. 500km yapamadan çöp oldular. Sonrasında hep yazın 10 PSI kışın 5 PSI daha düşük kullandım, bu sorunu yaşamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: Scribble815
Evet arkadaşlar hepinize selamlar. Tüm arkadaşların verdiği önerileri dikkate alarak gerekli tüm kontrolleri yaptım bisikletimde, fren pabuç ayarlarını, lastikleri hepsini elden geçirdim. Yola çıkmadan önce lastik basınçlarını 105 e ayarladım... Önde lugano arkada durano lastiklerle 75 kmlik bir turu tamamladım kazasız belasız :) yakında öne bir tane daha durano alıcam.. yol boyunca tedirgindim olası bi patlamaya karşı ama sorun çıkarmadı bu sefer. Derin bi oh çektim.. umarım uzun bir sürede patlak matlak olmadan sürüşlerime devam ederim. Sanırım sorun fren pabuçları ve yüksek basınçtaymış. Herkese kıymetli yorumları için teşekkür ederim.
 
@Scribble815 Sorununuzun çözüldüğüne sevindim.

Sizlere bir şey sormak istiyorum. Yurtdışı sitelerinden(örn: Wiggle) lastik fiyatlarına baktığımda bir çift lastik kargosu ve vergisi dahil fiyatı, Türkiye'de aynı lastiğin tek fiyatıyla neredeyse aynı. Deneyen tecrübe eden varsa paylaşabilir mi tecrübelerini acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Scribble815
@Scribble815 Sorununuzun çözüldüğüne sevindim.

Sizlere bir şey sormak istiyorum. Yurtdışı sitelerinden(örn: Wiggle) lastik fiyatlarına baktığımda bir çift lastik kargosu ve vergisi dahil fiyatı, Türkiye'de aynı lastiğin tek fiyatıyla neredeyse aynı. Deneyen tecrübe eden varsa paylaşabilir mi tecrübelerini acaba?
Bir çift Continental GP5000 aldim 2019 da buradaki tek fiyatindan bile ucuza gelmisti. Gecen yil da Michelin Endurance Pro4 aldim. Yine neredeyse tek fiyatina ciftini aldim, henuz kullanmadim. Lastik disinda da neredeyse butun alisverisimi(Garmin, powermetre, bakim malzemeleri, kışlık kiyafetler, ayakkabi) wiggle dan yapiyorum. Düzenli fiyat takibi yapjp indirimleri ve kuponlari da yakalarsaniz tadindan yenmez.
 
Bir çift Continental GP5000 aldim 2019 da buradaki tek fiyatindan bile ucuza gelmisti. Gecen yil da Michelin Endurance Pro4 aldim. Yine neredeyse tek fiyatina ciftini aldim, henuz kullanmadim. Lastik disinda da neredeyse butun alisverisimi(Garmin, powermetre, bakim malzemeleri, kışlık kiyafetler, ayakkabi) wiggle dan yapiyorum. Düzenli fiyat takibi yapjp indirimleri ve kuponlari da yakalarsaniz tadindan yenmez.

Merhabalar .bende düşündüm wiggle dan filan sipariş vermeyi ama gümrükte kalma sorunu olabilir diye riske girmedim. Sorun yaşayan arkadaşlarımda oldu sorun yaşamayanda.. tamamen şans işi , gümrükteki adamın keyfine kalmış... 70 dolarlık lastiğe 420 tl vergi kesilen arkaşlarım bile oldu.. yüzde 20 göya gümrük vergisi; ama bi ton şey ekliyorlar yok gümrüğe sunma vergisi yok damga vergisi astarı yüzünden pahalıya geliyolar..
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Gerçekten çok cazip fiyatlar Türkiye'ye göre. Ben de yurtdışı alışverişlerine başlayayım bari. Kendi kendime neden insanlar 2 katı fiyat vererek Türkiye'den alıyor diye sormuştum. Cevabı; insanlar büyük ihtimalle bilmiyor ve riskli olarak görüyor olabilir.

Kargo seçeneklerinde takipli ve takipsiz iki seçenek var. Arasında neredeyse 10 dolar fark var. Takipsiz kargoların kaybolma durumu nedir? Takipli kargo mu seçmeli yoksa takipsiz kargo mu?
@Scribble815 Gümrüğe sunma ücreti 8 tl ve diğer ücretler de kuruşlarla ifade ediliyor. Ben çoğu ürünü hesapladım ve vergisi kargosu dahil Türkiye fiyatının neredeyse yarı fiyatına gelen ürünler var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scribble815
@M.İhsan dediğim gibi biraz şans işi. Çok yüksek vergi veren arkadaşlarımda oldu. Sorun yaşamayanda. Risk sizin.. :) Sürekli alışveriş yapıpta hiç sorun yaşamayan arkadaşlar olmasıda ilginç tabi.. bu arada sorundan kastim neredeyse ürün fiyatı kadar vergi eklenmesi...
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
@M.İhsan dediğim gibi biraz şans işi. Çok yüksek vergi veren arkadaşlarımda oldu. Sorun yaşamayanda. Risk sizin.. :) Sürekli alışveriş yapıpta hiç sorun yaşamayan arkadaşlar olmasıda ilginç tabi.. bu arada sorundan kastim neredeyse ürün fiyatı kadar vergi eklenmesi...
Eksik vergi odenen durumlar oldu ama fazlasina hic denk gelmedim.

En son powermetreyi takipsiz aldim ama her halukarda takip ediliyor. Royalmail ve ptt uzerinden.
 
@M.İhsan dediğim gibi biraz şans işi. Çok yüksek vergi veren arkadaşlarımda oldu. Sorun yaşamayanda. Risk sizin.. :) Sürekli alışveriş yapıpta hiç sorun yaşamayan arkadaşlar olmasıda ilginç tabi.. bu arada sorundan kastim neredeyse ürün fiyatı kadar vergi eklenmesi...
Benim de onlarca alışverişim oldu; Avrupa ülkelerinden yapılan alışverişte "neredeyse ürün fiyatı kadar" vergi kesilmesini ne yaşadım, ne de duyum. Böyle birşey olsa bile ödemeyip itiraz etmeniz mümkündür.
Dediğiniz şey, uzakdoğudan alınan 3-5 dolarlık eşyalarda oluyor. Aliexpress'teki satıcının ürün değerlerini çok düşük yazdığını herkes bildiği için gümrük memurları bedelleri konşimentoda yazana göre değil, kafalarına göre belirliyorlar. Sabit olan damga vergisi gibi kalemler de ucuz ürünlerde % olarak ürün bedeline göre daha yüksek oluyor...
 
Benim de onlarca alışverişim oldu; Avrupa ülkelerinden yapılan alışverişte "neredeyse ürün fiyatı kadar" vergi kesilmesini ne yaşadım, ne de duyum. Böyle birşey olsa bile ödemeyip itiraz etmeniz mümkündür.
Dediğiniz şey, uzakdoğudan alınan 3-5 dolarlık eşyalarda oluyor. Aliexpress'teki satıcının ürün değerlerini çok düşük yazdığını herkes bildiği için gümrük memurları bedelleri konşimentoda yazana göre değil, kafalarına göre belirliyorlar. Sabit olan damga vergisi gibi kalemler de ucuz ürünlerde % olarak ürün bedeline göre daha yüksek oluyor...

Bir kahve kulubü aracılığıyla yurtdışından toplu kahve alımı yapmıştık. Şirket paketlerin değerini Norveç Kronu olarak beyan etmiş. Gümrük memurlarından bazıları ise bunu Euro olarak hesaplamış. Yaklaşık 20 kişiye olması gerekenin 10 katı vergi çıktı. Benim paketim doğru hesaplandı, ben uğraşmadım ama diğerleri vergi farkını iade almak için baya uğraştı. Çok meşakkatli bir süreç, vazgeçenler oldu. Ama inat ederseniz ve kafkaesk bürokrasi pes ettirmezse iadenizi alıyorsunuz. İtiraz başvurusunu yapan birinin tecrübesini kendi ağzından aşağı ekliyorum. Umarım yanlış vergilendirme kimsenin başına gelmez, öyle kolayca çözülen bir sorun değil.


"Ben bu işlemlerin hepsini yaptım. Harcadığım vakit ve yakıt düşünüldüğünde uğraşmamak daha mantıklı. Ama inat edip uğraştım. Henüz iade almadım ama işlemleri tamamladım. Türkçe meali şu şekilde;
1. Önce en yakın gümrük idaresine gideceksiniz. Ben Ankarada A city karşısındaki gümrük idaresine gittim.
2. "şahsi beyan yetkisi" almak için dilekçe yazıyorsunuz. Kimlik fotokopinizi ekliyorsunuz. Müdür yardımcısına imzalatıyorsunuz. Evrak memuru ara numarası veriyor. Gümrük memuruna ara numaralı kimlik fotokopisi ekli evrağı veriyorsunuz. Size kullanıcı adı ve şifre veriyor.
3. Ticaret.gov.tr sitesinde e işlemler menüsünde geri verme linki var. Buraya kullanıcı adı ve şifre ile giriyorsunuz. Açılan sayfadan başvuru yap diyorsunuz. Bilgileri doldurup, ek 9 ve ek 78i ekliyorsunuz. (Bunların içeriğinde kavrulmuş kahvenin gtip numarasına kadar isteniyor. İnternetten buldum bende)

4. Sonra başvurunuzu onaylayın linki çıkıyor. Onaylıyorsunuz. Sorun varsa mail ile uyarıda bulunuyorlar. Yoksa zaten ibanınıza paranız gönderilir. "



Simdi bir tane daha yanlis vergilendirme geldi aklima. Bu klasik Aliexpress’ten. Urun $32’ydi. Benim herhangi bir istegim olmadan satici $19 olarak beyan etmis. Gumruk memuru da tukenmez kalem ile $50 yazmis begenmeyip. Nerden buldu 50 rakamini bilmiyorum, kendi deger bicti heralde. Resmi ekledim asagi.

Ama bu ikisinden baska da ornek bilmiyorum. Cok dusuk ihtimal vergi sorunu yasanmasi, yurtdisindan almamak icin sebep degil. Goz ardi edilebilinecek bir risk.

3EB9FCEF-15AE-4E62-83C8-1D0883299BD8.jpeg
 
Son düzenleme:
Selamlar arkadaşlar. Yol bisikleti için ağır ama zırhlı lastik olan (link) Schwalbe Marathon Plus 700X25 Korumalı Lastiği kullanmak sizce ne kadar mantıklı? kullandığım lastikler 280 gram bu lastik 600 gram. Çok fazla hızı düşürür mü sizce? Uzun turlarda lastik değiştirmek mi yoksa ağır lastik kullanmak mı? Düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim. İyi forumlar. (link)
 
Arkadaşlar ben 05.01.2021 tarihinde Bike24 ten 4 adet dış lastik iki takım Gidon bandı bir çorap aldım toplamda 178.5€ tuttu 20 € da kargo ücreti ayın 20 sinde teslim aldım fatura yoktu gümrükte alınmış galiba gelen koli orjinal bantlıydu içi açılmamıştı 299 TL vergi çıktı
 
Selamlar arkadaşlar. Yol bisikleti için ağır ama zırhlı lastik olan (link) Schwalbe Marathon Plus 700X25 Korumalı Lastiği kullanmak sizce ne kadar mantıklı? kullandığım lastikler 280 gram bu lastik 600 gram. Çok fazla hızı düşürür mü sizce? Uzun turlarda lastik değiştirmek mi yoksa ağır lastik kullanmak mı? Düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim. İyi forumlar. (link)
Yaşadığım tecrübeye göre hafif az korumalı lastik her zaman daha iyi. Yaptığım uzun bir turda 4 defa lastiğin patladı dedim bu ne olmayacak böyle. Marathon Plus aldım aynı yolu 1 hafta sonra tekrar geçtim inanılmaz yordu. Ort. hızım bariz düştü ve akıcılık azaldı. Rapmalarda çok zorlandım sık mola vermek zorunda kaldım. Anında çıkardım elimden lastikleri eski lastiklerime geri döndüm. Lastiğin arada patlayanı makbul bence😊 iki katı fark ağırlık çekilecek çile değil
 
@kemal.bahadır Teşekkür ederim. Elimdekiler ile devam edeyim o zaman.
 
Yol bisikleti ile 400 -500 gram ağırlığındaki maraton tipi lastikler birbirine tamamen tezat. Maraton takacak kişi bence hiç kendini paralamasın yol bisikleti ile tur bisikletine devam...
 
Geri