Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde lastik seçimi

Pirelli Cinturato Velo Tubeless ready hem tubeless hem de iç lastik ile kullanıma uygun olduğunu belirtmiş üretici bu tür tubeless lastikler iç lastik ile kullanılırsa nasıl bi durum meydana gelir? Bu şekilde kullanımı deneyen oldu mu acaba
Merhaba, daha önce giant tubeless lastiği yaklaşık 1000km iç lastikle kullandim hiç bir sıkıntı olmadı. Son 1.5 aydır da schwalbe pro one tubeless lastiği yaklaşık 2000kmdir iç lastikle kullanıyorum. Yine bir sıkıntı olmadı.
 
Scudo
@Emert20 bu arada pro3 decahtlon mağaza stoklarında hala kaldıysa tâbi 700*25 olarak da girmişti,fiyat performans ürünü ,yol tutuşu bana göre ıslak kuru harika,patlama konusu biraz şans işi, benim 7000 km de patlak yüzü görmeyen lastikte yerine değiştirdiğim 500 km'de yarılan imhaya ayrılan sıfır lastikte pro3 tü
 
  • Beğen
Tepkiler: Emert20
Uygun bütçeli lastiklerde benim sıralamam aşağıdaki şekilde,

1- CST Correre
2- Michelin Pro 3
3- Rubena Phoneix
4- Continental Ultra Sport
Merhaba bende 1 ve 2 numaralı seçenek arasında kaldım. İkisi de şuan benzer fiyatlarda. Cst 700x25c, Michelin ise 700x23c ölçülerinde şu anki fiyatlarını göz önüne aldığınızda hangisini tercih edersiniz, cst yi 1 numaraya yazmanızın sebebi neydi? Hamur kalitesi hangisinin daha iyi?
 
Son düzenleme:
Merhaba
Bu lastiği kullanan var mı? Patlamaya dirençli bir lastik almak istiyorum, diğer büyük markalara göre fiyatı oldukça uygun. Kullanan varsa tecrübelerini yazabilirse çok sevinirim.

(link)
 
@Turgay Gürses Ben kullanıyorum 7 aydır patlamadı inşallah da patlamaz :D
 
Arkadaşlar hepinize merhaba , ben carraro race 042 kullanıcısıyım. Antalyada çıkıyorum bisiklet sürüşlerime. Bisikletim yeni sayılır daha 380 km ye yakın yol yaptım. Bildiğiniz gibi 700x25 schwalbe lugano lastiklerle geliyor 042 modeli.. Geçenlerde tertemiz kaymak gibi yolda giderken ön lastik büyük bi sesle patladı. 98 kg yum genelde 110 psi da kullanıyorum lastikleri.. Patlak yamanıcak gibi değildi dış lastik yandan yarılmış iç lastikte delinmiş. Ya cam parçası ya taş yardı bilemiyorum ama yolda hiç birşey göremedim.. Sonrasında biraz araştırdım ve scwalbe durano 700x25 sipariş verdim 2 adet ve iç lastikleride michelin airstop aldım onlarda patlamaya dirençliymiş..

Gel gelelim bugun bismillah diyip ilk sürüşe çıktım yeni lastiklerimle , ve hazin son daha 4.km de bu sefer arka lastik büyük bir sesle patladı ve foss diye indi :)) raceguard korumaya güvenmiştim ama ömrü 4 km oldu maalesef ve yine yan taraftan yarılmış lastik yine iç lastiktede kocaman bi delik var.. çıldırıcam arkadaşlar ben bişeyi yanlış mı yapıyorum ? Gittiğim yollarda mı sorun var bilmiyorum ama dümdüz yolda asfaltta nasıl patlar bir lastik anlamıyorum... tanesine 380 tl para verdim ilk günden çöp oldu.. tavsiyeleriniz ve görüşlerinizi rica edicem arkadaşlar sevgiler..
 
  • Üzgün
Tepkiler: M.İhsan
@Scribble815

Lastiğin yandan yarılması anormal bir durumken, üst üste iki sefer tekrarlanması kesinlikle birşeylerin yanlış olduğunun göstergesi.

Acaba jantlarınız ile ilgili bir problem olabilir mi? Jant işlenirken köşelerde çapak kalmış olma ihtimali akla geliyor. Lastikleri söküp jantların iç kenarlarını bir kontrol edin derim. Eliniz değmişken bantları da değiştirin. Genellikle stok jantla beraber gelen bantlar çok kalitesiz oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Scribble815 öncelikle geçmiş olsun. Ben de race 042 aldım ve yaklaşık 15 gündür kullanıyorum. Bisikletimden memnunum sıkıntım yok ama çeşitli yerlerde lastik hakkında okuduklarım beni de düşündürüyor. Öte yandan farklı lastiklerde oluşan bu nedensiz patlamalar ister istemez jantlarda bir sorun olabileceğini düşündürdü bana. Çok deneyimli bir yol bisikleti kullanıcısı olmadığım için başka bir açıklama yapamıyorum.
 
@Sadettin Z.

Bugünkü yaşadığım olaydan sonra dediğiniz gibi jantların kontrolunu yaptım çapak konusunda temiz gözüküyor. Bant konusunda çok bilgim olmadığı için aklıma gelmemişti,onlarıda kontrol edip gerekiyorsa onlarıda değiştiricem. Şimdi arka lastik patladığı için arkaya bi önce ki sağlam lugano lastiği taktım, öndede durano takılı , böyle 2 farklı lastik ne kadar sağlıklı olur bilemiycem.. yarın sabah bi bantlarıda kontrol edicem yola çıkmaya korkar oldum yeniden yarı yolda kalırım diye.. jantlardan kaynaklanan bir problem değilsede, o zaman geriye sadece yolda, lastiğin bişeyi yarması ihtimali kalıyor sanırım... o da benim kötü talihim :)

@akdo76

Teşekkür ederim.. Bisikletimden bende çok memnunum. Gerçi bu benim ilk yol bisikletim ama keyif alıyorum sürerken vites geçişleri vs memnun etti beni ve lastik dışında hiç bir problem yaşatmadı bana. Gerçi 400 km e yakın yol yaptım, hep diyordum ki neyse lastik konusunda sıkıntı yaşamıyoruz.. demez olaydım 2 hafta içinde 2 lastik pert oldu :) böyle olunca benimde kafamda soru işareti oluştu burdaki üstadlara danışmak istedim..
 
Son düzenleme:
@Scribble815 Lastiğe havayı nerede bastınız?. Benzinlikteyse bazen bozuk olabiliyor. Kendi pompanızla bastıysanız onu da kontrol edin derim. 110 psi gösterip daha fazla basmış olmasın. Çok aşırı hava varsa lastikte kilonuz da üstüne binince lastiğin izin verdiği basıncı geçmiş olabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman
@EnginK. Btwin 900 pompa almıştım daha öncelerde decathlondan, basınç seviyesini bar ve psi cinsinden gösteriyor, onunla basıyorum. Bazen 115 psi bastığımda oluyor ama genelde 100 110 da bırakıyorum, maksimum 115 psi destekliyo lastiklerim , bugun 115 bastım yeni durano lastiklere, dediğiniz sebepten olmuş olabilir buda bir ihtimal
 
Arkadaşlar hepinize merhaba , ben carraro race 042 kullanıcısıyım. Antalyada çıkıyorum bisiklet sürüşlerime. Bisikletim yeni sayılır daha 380 km ye yakın yol yaptım. Bildiğiniz gibi 700x25 schwalbe lugano lastiklerle geliyor 042 modeli.. Geçenlerde tertemiz kaymak gibi yolda giderken ön lastik büyük bi sesle patladı. 98 kg yum genelde 110 psi da kullanıyorum lastikleri.. Patlak yamanıcak gibi değildi dış lastik yandan yarılmış iç lastikte delinmiş. Ya cam parçası ya taş yardı bilemiyorum ama yolda hiç birşey göremedim.. Sonrasında biraz araştırdım ve scwalbe durano 700x25 sipariş verdim 2 adet ve iç lastikleride michelin airstop aldım onlarda patlamaya dirençliymiş..

Gel gelelim bugun bismillah diyip ilk sürüşe çıktım yeni lastiklerimle , ve hazin son daha 4.km de bu sefer arka lastik büyük bir sesle patladı ve foss diye indi :)) raceguard korumaya güvenmiştim ama ömrü 4 km oldu maalesef ve yine yan taraftan yarılmış lastik yine iç lastiktede kocaman bi delik var.. çıldırıcam arkadaşlar ben bişeyi yanlış mı yapıyorum ? Gittiğim yollarda mı sorun var bilmiyorum ama dümdüz yolda asfaltta nasıl patlar bir lastik anlamıyorum... tanesine 380 tl para verdim ilk günden çöp oldu.. tavsiyeleriniz ve görüşlerinizi rica edicem arkadaşlar sevgiler..
Lastiği takarken tam oturtmamış olabilir misiniz? Ayrıca v fren ise papuç hizasını da kontrol eder misiniz. Belki papuç biraz yukarıda kalmıştır frenlerken lastiği deforme edip yırtmış olabilir.
 
@Ekincan Lastiğin oturması konusunda bir sıkıntı yoktu, gerekli kontrolleri yapmıştım. Evet v-fren ; yalnız siz söyleyince fren pabuçlarını kontrol ettim, arka fren pabuçu lastiğe değiyor hafiften, çok az yukarı doğru, sanırım sorun ondan kaynaklı... peki bu kadar kısa mesafe sürüşte 3,4 kmde lastiği patlatıcak kadar deforme eder mi pabucun hafif yukarda olması ?
 
@Ekincan Lastiğin oturması konusunda bir sıkıntı yoktu, gerekli kontrolleri yapmıştım. Evet v-fren ; yalnız siz söyleyince fren pabuçlarını kontrol ettim, arka fren pabuçu lastiğe değiyor hafiften, çok az yukarı doğru, sanırım sorun ondan kaynaklı... peki bu kadar kısa mesafe sürüşte 3,4 kmde lastiği patlatıcak kadar deforme eder mi pabucun hafif yukarda olması ?
Merhaba 98 kg olduğunuzu söylemişsiniz lastiğe Max basınç uygulamayınız bence birde pabuçlar lastiğe sürtüyorsa fren kullanma sıklığınıza bağlı, değil 4 km 400 MT de bile yarılabilir çok geçmiş olsun iyi pedallar
 
Merhaba 98 kg olduğunuzu söylemişsiniz lastiğe Max basınç uygulamayınız bence birde pabuçlar lastiğe sürtüyorsa fren kullanma sıklığınıza bağlı, değil 4 km 400 MT de bile yarılabilir çok geçmiş olsun iyi pedallar

@haruncoskun teşekkür ediyorum, tavsiyelerinize uyucam. Genelde yüksek kilo kişilerde, lastik basıncını yüksek tutulması gerektiği söylendiği için öyle yapıyordum; ama maksimum 95,100 filan yeterli sanırım. Fren pabuç ayarlarınıda halledicem. Umarım tekrar bir problem çıkarmaz :)
 
@Scribble815 Merhaba,

Bana da kilonuza göre yüksek basınçta kullanıyorsunuz gibi geldi. Öne 90, arkaya 100'den fazla vurmayın bence.
 
Merhaba
Bu lastiği kullanan var mı? Patlamaya dirençli bir lastik almak istiyorum, diğer büyük markalara göre fiyatı oldukça uygun. Kullanan varsa tecrübelerini yazabilirse çok sevinirim.

(link)
üstat,al Schawalbe Marathon Plus lastik patlamasını unut. yanımda yama kiti,pompa bile taşımıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Turgay Gürses
Öncelikle kullandığınız modelin jantı günümüze göre epeyce dar ölçülere sahip olduğu için satan kişinin bilgi sahibi olup uyarması gerekirdi ama malesef bu olmamış,
Jantınızın içi doğru baktıysam 13mm genişliğinde ve bu ölçü her bir mm arttığında kiloya ve kullanım alanına göre 3-5psi daha az hava gereksinimi olmaktadır.
Bu noktada düşük basınç ile lastiğe yanak kısmından daha fazla hasar verip patlak yaşamanız olası.
kilonuz az değil ama aşırı da deği asla, doğru setup ile bir sıkıntı yaşamazsınız.

Örnek vermek gerekirse uzun yıllar önce 15mm modeller 17c adıyla 2mm genişlediğinde bile çok büyük etki yaşanmıştı.
Kullandığınız çemberde lastiğin 23mm üzeri lastiklerin yük altında ampul formunu almaması kaçınılmaz, bu form da lastiğin anlık baskı altında sürtünme ezilme yaşamasını sağlar.
yukarıda bahsedilen fren pabucu sürtmesi vs düşme darbe müdahale yoksa zaten asla olmaması gereken şeyler özellikle yeni alınmış ayarlanmış bir bisiklette, bu konuda zaten bisikletçiniz ile konuşun ve düzeltilsin, kaybolan paradan daha da önemlisi canınız sonuçta.

19D012E2-6D8A-43A8-924E-4E442F8DE751.jpeg

Arkadaşlar hepinize merhaba , ben carraro race 042 kullanıcısıyım.
Bisikletim yeni sayılır daha 380 km ye yakın yol yaptım. Bildiğiniz gibi 700x25 schwalbe lugano lastiklerle geliyor 042 modeli. 98 kg yum genelde 110 psi da kullanıyorum lastikleri.
Patlak yamanıcak gibi değildi dış lastik yandan yarılmış iç lastikte delinmiş.
ve yine yan taraftan yarılmış lastik yine iç lastiktede kocaman bi delik var.. çıldırıcam arkadaşlar ben bişeyi yanlış mı yapıyorum ?
 
Geri