Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde lastik seçimi

Merhaba;
Uzun zamandır schwalbe one yol bisikleti lastiği (700x28) kullanıyorum. Daha hafif ve yuvarlanma direnci açısından birkaç senedir de TPU iç lastikle kullanıyorum. Fakat nadir de olsa patlıyor ve yolda değişiyorum. Şayet şöyle bir durum var ki TPU iç lastiklere yama uygulaması çok verimli olmuyor. Çok az yer kapladığından çok yedek iç lastik taşınabiliyor fakat yama konusu biraz sıkıntılı. Kendinden yapışan yamaları var fakat pek sağlam olmuyor. Birde bunlara özel solisyonlu TPU yamaları var ama yolda da bunlarla uğraşmak açıkcası zor geliyor. Geçtiğimiz yıllarda, yanıma 4-5 tane iç lastik alıp(TPU), patlarsa değiştiririm diyordum. Fakat malum aliexpres vergileri artırdı ve sıfır taşıyamayınca yamalılara da güvenemiyorum.
Bunun yerine tubeless e geçmek istiyorum. gp5000 lastiklerle solisyon filan 8000 e filan mal olacak sizce böyle yapmalı mıyım?
jantlarım:
Syncros RP2.0 Disc. Spartiat bunlara tubeless olur demişti.
Not: Genel olarak yollara çok dikkat ederim camdan, çukurdan, dikenden filan kaçınırım. Patlaklarımın hepsi gözle göremeyeceğimiz araç lastiklerinden çıkan zımba teline benzer tel patlakları.
 
Scudo
...Syncros RP2.0 Disc. Spartiat bunlara tubeless olur demişti....
Satıcılar tubeless olur diyor: (link), (link)
Daha önce resmi sayfasından da bakmıştım ama şimdi bulamadım.
PL Scott sayfasında "tubeless ready" diyor: (link)

...Daha hafif ve yuvarlanma direnci açısından birkaç senedir de TPU iç lastikle kullanıyorum. Fakat nadir de olsa patlıyor ve yolda değişiyorum. Şayet şöyle bir durum var ki TPU iç lastiklere yama uygulaması çok verimli olmuyor. Çok az yer kapladığından çok yedek iç lastik taşınabiliyor fakat yama konusu biraz sıkıntılı. Kendinden yapışan yamaları var fakat pek sağlam olmuyor. Birde bunlara özel solisyonlu TPU yamaları var ama yolda da bunlarla uğraşmak açıkcası zor geliyor. Geçtiğimiz yıllarda, yanıma 4-5 tane iç lastik alıp(TPU), patlarsa değiştiririm diyordum. Fakat malum aliexpres vergileri artırdı ve sıfır taşıyamayınca yamalılara da güvenemiyorum....
Ben de TPU iç lastikleri yedekte taşımaya ayırıp normal iç lastiğe döndüm. Henüz patlatmadım ama hava tutamıyorlar. 2 markadan 6 tane almıştım, hepsini sırayla bir tekerde TPU, bir tekerde klasik iç lastik takarak kullandım, normal lastiğin basıncı 120'den 110'a düşene kadar TPU lastiklerinki 60 civarına düşüyor. Sonra siboplarını da elimdeki Vittoria siboplarla değiştirdim, fayda sağlamadı.
 
Satıcılar tubeless olur diyor: (link)
Daha önce resmi sayfasından da bakmıştım ama şimdi bulamadım.


Ben de TPU iç lastikleri yedekte taşımaya ayırıp normal iç lastiğe döndüm. Henüz patlatmadım ama hava tutamıyorlar. 2 markadan 6 tane almıştım, hepsini sırayla bir tekerde TPU, bir tekerde klasik iç lastik takarak kullandım, normal lastiğin basıncı 120'den 110'a düşene kadar TPU lastiklerinki 60 civarına düşüyor. Sonra siboplarını da elimdeki Vittoria siboplarla değiştirdim, fayda sağlamadı.
Teşekkürler.
Ben TPU dan memnunum. Yamalı TPU kullanmadım. Yamalılar çabuk iniyor. Normal tpu lar dan memnunum. Benim derdim ufak patlaklarda dur, batan şeyi bul, çıkar, lastiği değiş, hele birde gruptaysan milleti beklet. Uğraşmak zor geliyor. Tubeless da dolduruyorsa bu ufak patlakları geçmek mantıklı geliyor.
Fakat TPU larda masraflı olmaya başladı, çünkü yama verimli değil, verimli olsa hadi çekelim arada patlakları yapalım, ama her patlağa sıfır tpu takmak zor bu zamanda.
 
Ben bu başlığı takip ediyorum bir süredi GP5000 alıp mevcut Michelin Lithion 2 lastiklerimi değiştiririm diyordum. Çok büyük oranda Tuzla Bostancı arası sürüyorum. Jantlarım tubeless uyumlu değil bence uyumlu olsa yazardı sanırım. Özetle GP5000 alsam iç lastikle kullansam olur mu? Kolay kolay patlıyor mu? Michelin Lithion 2 lastiklerin 5000 km de sadece 1 defa patladı. Bana lastik öneriniz olur mu?
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, geçtiğimiz birkac gün önce , +9000 km leri henuz geçen gp5000 28" parçalanmaya, delinmeye başladı. Daha önce kullandigim ve yedekte tuttuğum Michelin allseason 28" leri taktım. Bariz şekilde yuvarlanmasi gp5000 e göre düşük . Bunun yanında daha korumalı ve haliyle ağır denilebilir.. yüzeyi aslında silik ve yanaklarda tutuş için detaylar var fakat yola daha yapışıyor.. Sezon kapandı gibi ve önümüzdeki sene, yaz sezonu için yine gp5000 alacağım fakat Continental in yeni aero 111 tıp lastiği duyuruldu.. Türkiye'ye gelir mi gelmez mi belli değil tabi ama bir şekilde temin edilirse, vaad ettikleri ile gp5000 den daha iyi olduğu söyleniyor.. Butcemi zorlayacaktir ancak lastik konusu kask kadar önemli ve taviz verilmemesi gereken bir konu olduğunu düşünüyorum .. bu lastiğe hallenen ya da kullanan var mıdır?

321826 dosyayı görüntüle
Şuan burda henüz stoklara girmedi ama yaza kadar çoktan girmiş olur. Eylül başında Bursada olacağım kısmet olursa, ozaman halen almak istersen getiririm ben sana. Muhtemelen Türkiye fiyatından daha ucuza olur fiyatı. 😀
 
Ben bu başlığı takip ediyorum bir süredi GP5000 alıp mevcut Michelin Lithion 2 lastiklerimi değiştiririm diyordum. Çok büyük oranda Tuzla Bostancı arası sürüyorum. Jantlarım tubeless uyumlu değil bence uyumlu olsa yazardı sanırım. Özetle GP5000 alsam iç lastikle kullansam olur mu? Kolay kolay patlıyor mu? Michelin Lithion 2 lastiklerin 5000 km de sadece 1 defa patladı. Bana lastik öneriniz olur mu?
Gp5000 yuzeyi dayanikli yanaklari dayaniksiz bir model ama genel olarak iyi bir lastik. Tasli micirli yollarda dikkat etmek gerekiyor 2 adet gp5000 sehit verdim yanak yirtilmasi sonucu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
Ben bu başlığı takip ediyorum bir süredi GP5000 alıp mevcut Michelin Lithion 2 lastiklerimi değiştiririm diyordum. Çok büyük oranda Tuzla Bostancı arası sürüyorum. Jantlarım tubeless uyumlu değil bence uyumlu olsa yazardı sanırım. Özetle GP5000 alsam iç lastikle kullansam olur mu? Kolay kolay patlıyor mu? Michelin Lithion 2 lastiklerin 5000 km de sadece 1 defa patladı. Bana lastik öneriniz olur mu?
Schwalbe Durano Plus veya DD modeli

On yılı aşkın kullanıyorum 73 kiloyum henüz lastik patlatmadım, elbette şans faktörü de var ama neredeyse on sene içinde 80.000 km geçmişimdir. Bazı arkadaşlar birkaç 100 gram ağır diye takılıyorlar ama benim önceliğim yazın ya da kışın yolda lastik değiştirmek ile uğraşmayayım, üstelik yol tutuşu da gayet iyi
 
Şuan burda henüz stoklara girmedi ama yaza kadar çoktan girmiş olur. Eylül başında Bursada olacağım kısmet olursa, ozaman halen almak istersen getiririm ben sana. Muhtemelen Türkiye fiyatından daha ucuza olur fiyatı. 😀
Eylül başında yine haberleselim abi, iyi olur ve muhtemelen bulamazsam 1 çift conti5000 daha biter, sen gelene dek
 
Forumda benim Lithion 2 lastikler için iyi değil denmişti. Fakat (link) sitesinde karsilastirdigim lastiklerle arasında çok az fark oluyor. Özellikle sürüşlerde teker patlaması bana çok can sıkıcı geliyor. Bu sebeple Continental Grand Prix 4 Season benim için iyi bir tercih olur mu? Tr'de bulabilecek miyim internette biraz bakındım göremedim.
 
Forumda benim Lithion 2 lastikler için iyi değil denmişti. Fakat (link) sitesinde karsilastirdigim lastiklerle arasında çok az fark oluyor. Özellikle sürüşlerde teker patlaması bana çok can sıkıcı geliyor. Bu sebeple Continental Grand Prix 4 Season benim için iyi bir tercih olur mu? Tr'de bulabilecek miyim internette biraz bakındım göremedim.
4 Season 25mm düşünüyorsanız Velo İstanbul’da görmüştüm.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
Forumda benim Lithion 2 lastikler için iyi değil denmişti. Fakat (link) sitesinde karsilastirdigim lastiklerle arasında çok az fark oluyor. Özellikle sürüşlerde teker patlaması bana çok can sıkıcı geliyor. Bu sebeple Continental Grand Prix 4 Season benim için iyi bir tercih olur mu? Tr'de bulabilecek miyim internette biraz bakındım göremedim.
İyi olup olmadığı hangi modelle karşılaştırıldığına göre değişir :)

Daha uygun fiyatlı bir şey düşünürseniz şu modelin delinme koruması oldukça güzel ve ıslak tutuşu da çok iyi. Sitede 700x25'i de var.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
İyi olup olmadığı hangi modelle karşılaştırıldığına göre değişir :)

Daha uygun fiyatlı bir şey düşünürseniz şu modelin delinme koruması oldukça güzel ve ıslak tutuşu da çok iyi. Sitede 700x25'i de var.

(link)
Örneğin gp 4 season lithion2 ve comptura duo yu karşılaştırınca puncture tread için çok belirgin bir fark var tufo lehine. Belki tread tickness açısından çok ufak lithion 2 önde ama bunun dışında bu 3 lastik aynı gibi. Tekrar belirteyim hiç anlamıyorum sadece hangi paraya hangisini almalıyım diye bakıyorum. Mesela bu lastiklerin ıslak zemin özellikleri beni hiç ilgilendirmiyor. Islak zeminde kullanmıyorum. Patlama direnci önemli bir de aksa yeter. Örnekleri artıracak olursam bu üç lastik için basınçlar 109 ve 120 arasında. Bu küçük farklar bir şey ifade eder mi. Ya da çok yüksek basınçla 14.6w ve 15.1w rolling resistance hissedilir bir fark mı. Bilen biri şunu söylerse bile çok sevinirim. Forumda bunları yorumlayabilecek üç beş kişi var al bir tanesini cevap bekleme bulamazsın. Ben buna da tamamım.
 
Örneğin gp 4 season lithion2 ve comptura duo yu karşılaştırınca puncture tread için çok belirgin bir fark var tufo lehine. Belki tread tickness açısından çok ufak lithion 2 önde ama bunun dışında bu 3 lastik aynı gibi. Tekrar belirteyim hiç anlamıyorum sadece hangi paraya hangisini almalıyım diye bakıyorum. Mesela bu lastiklerin ıslak zemin özellikleri beni hiç ilgilendirmiyor. Islak zeminde kullanmıyorum. Patlama direnci önemli bir de aksa yeter. Örnekleri artıracak olursam bu üç lastik için basınçlar 109 ve 120 arasında. Bu küçük farklar bir şey ifade eder mi. Ya da çok yüksek basınçla 14.6w ve 15.1w rolling resistance hissedilir bir fark mı. Bilen biri şunu söylerse bile çok sevinirim. Forumda bunları yorumlayabilecek üç beş kişi var al bir tanesini cevap bekleme bulamazsın. Ben buna da tamamım.
14.6w ve 15.1w farkı hissetmeniz çok zor. Islak zeminde kullanmıyorsanız GP4 Season gereksiz bir seçim olabilir. Yerine yine Continental GP5000 daha mantıklı duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
Örneğin gp 4 season lithion2 ve comptura duo yu karşılaştırınca puncture tread için çok belirgin bir fark var tufo lehine. Belki tread tickness açısından çok ufak lithion 2 önde ama bunun dışında bu 3 lastik aynı gibi. Tekrar belirteyim hiç anlamıyorum sadece hangi paraya hangisini almalıyım diye bakıyorum. Mesela bu lastiklerin ıslak zemin özellikleri beni hiç ilgilendirmiyor. Islak zeminde kullanmıyorum. Patlama direnci önemli bir de aksa yeter. Örnekleri artıracak olursam bu üç lastik için basınçlar 109 ve 120 arasında. Bu küçük farklar bir şey ifade eder mi. Ya da çok yüksek basınçla 14.6w ve 15.1w rolling resistance hissedilir bir fark mı. Bilen biri şunu söylerse bile çok sevinirim. Forumda bunları yorumlayabilecek üç beş kişi var al bir tanesini cevap bekleme bulamazsın. Ben buna da tamamım.
Merhaba,
İstediğiniz kriterleri belirlemişsiniz, mesela ıslak tutuşu önemli değil diyorsunuz, kriterlerinizin net olması güzel bir şey. Seçenekleri böylece eleyebilirsiniz.
Sorularınıza gelecek olursak lastiğe basacağınız havanın basıncı lastiğin genişliği ve kilonuzla alakalı. 100 kg üzerinde değilseniz, büyük ihtimalle 100 psi üzeri hava basmanız da gerekmeyecektir. Bahsettiğiniz yuvarlanma direnci de bizim gibi fanilerin hissedebileceği bir direnç değildir. Fani derken, saniyelerle yarış kazanmak/kaybetmek, para veya sponsor kazanıp/kaybetmek derdi olmayanları ifade etmek istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
14.6w ve 15.1w farkı hissetmeniz çok zor. Islak zeminde kullanmıyorsanız GP4 Season gereksiz bir seçim olabilir. Yerine yine Continental GP5000 daha mantıklı duruyor.
Patlama direnci düşük geliyor. Bir kac kişi de yasaklardan yarılıyor demişti. Sırf patlama direnci için 4 seasona baktım
Merhaba,
İstediğiniz kriterleri belirlemişsiniz, mesela ıslak tutuşu önemli değil diyorsunuz, kriterlerinizin net olması güzel bir şey. Seçenekleri böylece eleyebilirsiniz.
Sorularınıza gelecek olursak lastiğe basacağınız havanın basıncı lastiğin genişliği ve kilonuzla alakalı. 100 kg üzerinde değilseniz, büyük ihtimalle 100 psi üzeri hava basmanız da gerekmeyecektir. Bahsettiğiniz yuvarlanma direnci de bizim gibi fanilerin hissedebileceği bir direnç değildir. Fani derken, saniyelerle yarış kazanmak/kaybetmek, para veya sponsor kazanıp/kaybetmek derdi olmayanları ifade etmek istiyorum.
100kg sayılırım. Yoğun antrenman dönemlerinde 95kg kışın 102kg oluyorum
 
Örneğin gp 4 season lithion2 ve comptura duo yu karşılaştırınca puncture tread için çok belirgin bir fark var tufo lehine. Belki tread tickness açısından çok ufak lithion 2 önde ama bunun dışında bu 3 lastik aynı gibi. Tekrar belirteyim hiç anlamıyorum sadece hangi paraya hangisini almalıyım diye bakıyorum. Mesela bu lastiklerin ıslak zemin özellikleri beni hiç ilgilendirmiyor. Islak zeminde kullanmıyorum. Patlama direnci önemli bir de aksa yeter. Örnekleri artıracak olursam bu üç lastik için basınçlar 109 ve 120 arasında. Bu küçük farklar bir şey ifade eder mi. Ya da çok yüksek basınçla 14.6w ve 15.1w rolling resistance hissedilir bir fark mı. Bilen biri şunu söylerse bile çok sevinirim. Forumda bunları yorumlayabilecek üç beş kişi var al bir tanesini cevap bekleme bulamazsın. Ben buna da tamamım.
Profesyonel olarak yarışmıyorsanız ki forumdaki çoğu kişi yarışmıyor bu ayrıntılara HİÇ takılmayın. Bütçenizin el verdiği en iyisini alın geçin. Ne kadar ekmek o kadar köfte.

Sizin için en önemli kriter patlama direnciyse bütçenizin izin verdiği en iyi patlama direncine sahip lastiği alın ama patlama direnci arttıkça lastiğin sertliği artar ve yol tutuşu azalır bu da kaymaya sebep olabilir. O yüzden hem patlama direnci yüksek hem yumuşak bir model daha iyi olur. Önümüz kış. Islak zemin özellikleri sizi de ilgilendirir.
Dediğim gibi comtura duo işinizi fazlasıyla görür, bisiklet destekliyorsa 700x28 alın benim tavsiyem. Bütçe yetiyorsa Gpx 4S de alabilirsiniz. MARKA farkından dolayı her zaman fiyat farkı olur özellikler aynı olsa bile ama bu marka farkı üretim kalitesinin daha iyi olduğunun göstergesidir bazı durumlarda. Ben olsam comtura duo alır geçerdim ama sizin Marka takıntınız varsa Continental de alabilirsiniz. COntinentalin hiç patlamayan modeli olsun derseniz gatorskinlere bakabilirsiniz ama onların ıslak zemin tutuşu iyi değil diyenler var o yüzden önümüz kış olduğu için ben pek güvenmezdim.
(link)

+100 kilo değilseniz hiç bir zaman son basınç değerine kadar basmazsınız zaten. alt ve üst limitin ortasında bir değer iyidir. Kısacası 2 seçenek de ihtiyacınızı karşılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
Tufo comfura kullanan arkadaslarim var cok memnunlar. Ama trde cesitliligi sikinti tubelles versyonunu bulamadim ben hic bir yerde. Ve 30 32mm olanlarida yok pek.
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
Patlama direnci düşük geliyor. Bir kac kişi de yasaklardan yarılıyor demişti. Sırf patlama direnci için 4 seasona baktım

100kg sayılırım. Yoğun antrenman dönemlerinde 95kg kışın 102kg oluyorum
Schwalbe Durano da sizin için bir seçenek olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
Schwalbe Durano Plus yerine sanırım Schwalbe One Plus geçmiş. 25mm genişliğinde olanın bile ağırlığı sitesinde 500gr olarak gözüküyor ve bana göre çok fazla. Yuvarlanma direnci ne olursa olsun atâlet momenti nedeniyle hızlanma sırasında hissedilir.
 
Geri