Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine geçtikten sonra yaşadığınız değişimler

Scudo
merhaba ben diğer arkadaşlar gibi uzun uzun sıralamıycam fakat bi gün dolaşırken mahalleden bi abimize denk geldim ya bu nasıl bisiklet gidonu flan değişik nasıl oturuyorsun demişti.. bende abi bunun keyfi başka diye cevap vermiştim bunun üzerine o vatandaş bi de ben deniyim o zaman diye bi tur atıp geldiğin de'' kardeşim bu ne ya biz yıllarca kendimizi kandırmışız bisiklete biniyoruz diye '' hayıflanmıştı...
siz de deneyin alın kullanın pişman olmazsınız derim...
 
Asıl yol bisikletinin pozisyonu konforlu değil mi. :D MTB den daha rahat geliyor bana.
 
İlk fırsatta bi yol alıyorum...
 
Yol bisikleti bisikletin kendisidir. Özellikle şehir bisikletinden sonra başka bir uzaya geçmiş gibi olursunuz. Nasıl anlatılabilirki, şehir sürerken gitsin diye abandığınız pedal, yola geçince ayaklarınızın altında kaybolur. Kadans meselesinin ne anlama geldiğini yola geçince anlarsınız. Tırmanma mefhumu ile yolda tanışırsınız vs..vs.vs...Sabaha kadar yazılır..


Bir gün herkes yol'a gelecek !
 
Bunca yorumu okuduktan sonra en kısa zamanda bi yol bisikleti deniyorum. Madem bu kadar fark edecek :D Gaza getirdiniz bak beni şuan :D
Gerçi cycx daha ilgimi çekiyor da neyse artık :)
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
hepimizi kandırmışlar, dağılalım arkadaşlar. artık insan içine çıkamam ben hibrit bisikletimle, çok utanıyorum.
 
Lastik patlaması. Zırhlı lastiklerim ile nadir yaşadığım bir durum bu benim tur bisikletimde. Ancak yola geçince bu durum kabusa dönmesin. Bi de 90-100 psi hava basıyorsunuz o lastiklere.... :D
 
  • Beğen
Tepkiler: barisicyuz
@Işıklar Gazisi Yol bisikletlerinde kullanılan lastik kesiti genelde 23 veya 25 mm dir.(üstleri elbette var, cycx vs). Ancak bu lastiklerde sanılanın aksine düşük hava basınçlarında patlama hassasiyeti daha da yükselir yani mesela 110-120 psi hava basıncı (genelde bu basınçlar kullanılır) yerine 90 veya altı basınçlarda patlama riski %90 artar. Hatta bir arkadaşım lastiğin önerdiği basıncın 10 psi üzerinde kullanıyor(özel iç lastik ile) hiç bir sıkıntısı yok. Yol bisikleti lastiklerinde en potansiyel problemi kamyon trafiğinin çok işlek olduğu şehirlerarası yollar yaratır. Çünkü parçalanmış kamyon lastikleri içindeki donanım yani ince teller, asfalt üzerindeki trafik baskısı nedeniyle yol kenarına savrulur ve eğer lastiğiniz korunmasız ise lastiğinizi sıkça patlatır. Yol lastiklerinin genelde dişsiz olması gözünüzü korkutmasın, müthiş tutuculuğa sahiptir ve yuvarlanma dirençleri son derece düşüktür. Bana sorarsanız yol lastikleri şehir veya MTB lastiklerine göre daha yüksek bir ARGE ile imal ediliyor. Kolay kolay patlama sorunu yaşanmaz.Bu sorun yola geçişte herkesin kafasında oluşur..
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Ben başka bir tartışma açayım: Bisikletim Triban 520 dropbar. Kızıma Triban 520 flatbar aldım, dropbarda elleri frenlere rahat yetişemiyor. Kadro aynı, vites donanımı aynı, lastikler aynı kesit, sadece fren ayakları birinde Shimano diğerinde Btwin. Doğal olarak sürüş pozisyonları farklı.
Şimdi soru: Bu koşullarda flatbarlı olanlar yol bisikleti sayılır mı? Sayılmazsa sadece sürüş pozisyonu nedeniyle mi?

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
"Dağ bisikletine geçtikten sonra yaşadığınız değişimler" isimli konu neden yok diye düşündüm. Sonra dedim " Yoldan dağa geçen yok (denecek kadar az).". Çünkü insanlar dağ bisikleti ile başlıyor. Kolay sanıyor. Yolda sürmeye başlıyor ve bakıyo gitmiyor. Araştırıp alıyor bi yol. Sonra diyor şöyle böyle. Yol ile dağ bisikletini, yoldaki performansa göre değerlendiriyor. Peki ya dağdaki performansa göre neden değerlendirmiyor? Zaten GERÇEK bir dağ bisikleti kullanıcısı, yol ile dağ bisikleti arasındaki farkı anlayamaz. Çünkü dağ bisikletini dağda, yol bisikletini yolda sürer. Karşılaştırmak için koşulların aynı olması gerekir. Bu karşılaştırmayı yapmak, dünyada astronot kıyafeti ile eşofmanı karşılaştırmaya benzer. Dünyada eşofmanla daha hızlı ve rahat hareket edersiniz. Ama uzayda astronot kıyafeti olmadan yapamazsınız.
 
@Kaan.Özçelik Güzel soru. Yol bisikletlerinde dikte edilen mesele vücut ergonomisi. Zaten "Aero" prensibi de bununla ilgili. Şehir bisikletlerinde 50 km ile giderken(eğer gidilebilirse) oluşturduğunuz rüzgar tüneli, yol bisikletlerinde oluşturduğunuz tünele göre daha yüksek hava direncine sahip. E tabii bu tünelin ne kadar kararlı olup olmadığını da vücudun rüzgar direncine karşı oluşturduğu akıcılık sağlıyor. Bu nedenle kızınızın gidonları tuttuğu andaki sırt eğimlerinden tutunda kafa pozisyonuna kadar olan ergonomiyi yol bisikletindeki durağan sürüş pozisyonu ile karşılaştırın. Galiba cevap orada diyeceğim ama zaten cevabın büyük kısmı sorduğunuz sorunun en son cümlesinde...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik
Şu tekerlek patlama olayı dile getirilmiş.Ben uzun zamandır kullanıyorum toprak yolda bile gidiyorum daha lastiğim bi kere bile patlamadı nasıl başarıyorsunuz onu patlatmayı [emoji23][emoji23]

Galaxy S7 Edge cihazımdan gönderildi
 
Eğer maşa ve fren kaliperi müsade ediyorsa yol bisikletimizin jantı , Bi cycx bisikletimizin lastiğine uyumlu mudur? Uydurabilir miyiz?
 
Fikri beğendim hocam da :D Onu yapmak sadece gidonla bitmiyor ya hani.... Fren+Vites attırıcıları ve kabloları da değişecek daha falan.... ;)
 
@Işıklar Gazisi Aslında MTB kullansaydınız gidip bir mağazadan alacağınız sıfır cycx ile arasında çokda farklar olmayacağını kesinlikle görürdünüz. Ben bu hikayeyi onlarca kez dinledim :)
 
kullanim amacina uygun bisiklet dogru bisiklettir.Bir bisikletseverin ( imkani ve yeri olan ) garajinda mtb+sehir (katlanir da olabilir)+yol bisikleti bulunmalidir. :) Yol bisikletine geceli 2 ay oldu ben de degisen pedala uyguladigim gucun karsiligini aliyorum yokuslari daha hizli cikiyorum ve ayakta surmekten cok keyif aliyorum
 
Geri