Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine geçtikten sonra yaşadığınız değişimler

Işıklar Gazisi

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Şubat 2017
Mesaj
403
Tepki
650
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Merhabalar, malum herkes yol bisikleti kullanmıyor ya da kullanamıyor, kimileri de benim gibi yol bisikletine geçmek istiyor ancak bazı şeylerin değişeceğini bildiği için şimdilik cesaret edemiyor. Siz yol bisikletine geçen arkadaşlar neler yaşadınız? Başlangıçta hangi konularda sıkıntı çektiniz? Sonradan alıştıkça neler fark ettiniz? Ne tür hatıralar yaşadınız? Bu anılarınız, geçmeyi düşünüp de karar veremeyen birçok kişi için çok manidar. O yüzden zamanını ayırıp paylaşan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim :)
 
Scudo
Ortalama hızımın 10-15 km/s daha arttığını çok rahat söyleyebilirim. :harika: Mak. hızım da buna paralel olarak arttı. Pek tabi odağım ve konsantrasyonum da arttı ister istemez. Sıkıntı çektiğim yönü olmadı açıkcası. Ha sadece 10 saniyelik bir ''ülen frenleri nerede bunun'' durumu yaşıyor insan ilk seferinde, o da anlık bir duygu, gelip geçiyor :D Hafif bisiklet ve ince tekerin verdiği duygu başkaymış. :cool: Tabi 26x2.00'li çelik kelebeğimin tadı uzun turlarda hep damağımda olacak, o ayrı..
 
Şehir içinde janta zarar gelmesin diye çok hız yapamıyorum, her yer delik deşik kırık dökük :D Onun dışında hızım elbette arttı, farklı bir zevk yol bisikleti.
Ancak bir arkadaşım gibi: yol bisikleti alırım deli gibi giderim, düz yolda 35 aşşasına düşmem, yormuyor bu alet gibi fikirlere kapılanlar bir ay sonra sattılar :D :D Yok öyle bir dünya, yorulmadan 35 ortalama yok :D
 
Arkadaşların yazdıklarına ek olarak gidon dar olduğu için özellikle şehir içinde dar yerlerden çok daha rahat geçiyorsun, konsantrasyonun daha fazla artıyor. Yazılanların aksine Hafif olduğu için yokuş daha kolay ve hızlı çıkıyorsun,elinde taşıman gereken durumlarda taşıması daha kolay


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bunların dışında jilet gibi bisiklete binince ister istemez üst başı da düzeltiyosun. Sonra bi cafe ye falan elinde bisikletle girince bakışları hissediyosun :) hatta bisiklet park yerine abi senin bisikleti buraya koyalım devrilmesin deyip kendi bisikletini duvara dayayan dağ bisikletçisi ile dahi karşılaştım.
Bunlarda ye kürküm ye kısmı :)
 
Kilo vermek istiyorsanız, yol bisikleti alın. Kalın teker olmasına, çok yormasına gerek yok yağ yakması için. Bana bisiklet bindirmeyi sevdiren bisiklet yol dur. Yol almasam 120km leri nasıl yapardım bilemiyorum. Ben bisikletle kilo verdim ve hayattan aldığım zevk arttı.
 
Yol bisikleti ile diğer bisikletleri karşılaştırmak, kg ile metreyi karşılaştırmak kadar imkansızdır. Yol bisikletini kullanım amacına uygun kullanmayayacaksanız masraf etmenize gerek yok. İhtiyacınızı nasıl bir bisiklet karşılıyorsa onunla devam ediniz. Yani yol bisikletinden Mtb deki dağ performansının aynısı beklenemiyeceği gibi, tur bisikletlerinin konforunu da aramak imkansızdır.
 
Herkesin mutlaka hayatında bir kere binip duyguyu yaşaması gerektiğini düşünüyorum.Anlatılabilir gibi bir şey değil gibi .hiç sürmemiş arkadaşlarım ilk bindiklerinde tepkileride şu oluyor. Uff abi çok güzel-uçuyor bu yaa-frenler,vitesler nerde bunun-belin toton ağrımıyor mu yahu bununla-ne kadar hızlı gidiyor ki bu vs vs. Mtb den yol bisikletine geçiş deneyimlerimi aktaracak olursam bir nebze bilgi vermek niyetinde kesinlikle yol bisikletinde yolu daha keskin ve içten hissediyorsun. Gidondan ellerin ordan tüm vucudun yoldaki en küçük ayrıntısına kadar hissediyor. Manevra kabiliyetin artıyor. Onun dışında adrenalin seviyeni yükseltmene yardımcı, bakalım bu yokuştan ne kadar hızla inebilirim gibi düşünceler yeyip bitiriyor seni. Kısaca dağ bisikletine göre beni çokca daha fazla tatmin ediyor.Mtb ye bindiğimde kendimi rahatsız hissediyorum :)
 
öncelikle
artı 10-15 km hız..
hafifliğin verdiği ataklık
40 cm gidonla trafıkten kolay kurtuluş
uzun yolları kısa zamanda alabılme.
her turlu tutuş şekli

giyim kuşam değişimi
yeni bi aero kask
tayt gıyınmeyenler için(giymem diyenler için tayt gıydırır)
daha pahalı malzemeler.(bi nebze)
güzel gözlükler
aero olsun dıye pahalı kışlıklar(mtbde gıyın çık)

vs. vs..
uzayıp gidiyo

not:mtb dagda bayırda candır yolda yol bisikleti apayrı bi candır. :) kısacası ikisininde keyfi sürüş şekli farklı.
gönlüm çok isterdi cayntımın yanına bı mtb koymayı:)
 
Diğer bisikletlerle karşılaştırmak pek mantıklı değil hepsinin amacı ve yeri farklı. MTB'den yola geçtikten sonra farkettiklerim;

- Tekerler 23mm oldu :D
- Yol bisikletinden sonra MTB'ye binince bu niye gitmiyor diyebiliyorsun :D Hızınız artıyor.
- Yola paralel mazgallar kabus olmaya başladı, yoldaki her taşı çukuru tümseği eş zamanlı olarak izlemek durumundasın.
- Fren kollarına alışmak zor değil fakat uzun yokuş aşağı frenlemelerde eller ağrıyor.
- Oturma, dik duruş pozisyonu azaldı, sürüş konforu arttı.
- MTB ile lastik patlaması aklına gelmezken yol bisikletiyle çarşıya bile çıkarken yedek iç lastik, pompa, levye almadan çıkamaz oldum.
- MTB iç lastik yama yapıp kullanabiliyorken yol bisikletinde pek olmuyor yüksek basınçta yama dayanmıyor bu da her lastik patladığında yenisini almak zorundasınız demek.
- MTB yi dışarda bırakıp işimi halledip gelebiliyorken yol bisikletini gözümün önünden ayıramıyorum.
- MTB ye ucuz yedek parça taksan pek farketmiyordu yol bisikletinde doğrudan performansı etkiliyor.
- MTB parçaları daha ucuz yol bisikleti parçaları aşırı derecede pahalı.
- MTB için günlük kullanımda özel kıyafet gerekmezken yol bisikleti için günlük kılık kıyafete de ister istemez dikkat ediyorsunuz.
- MTB'yi ucuza modifiye ederek tur/şehir/fitnes bisikletine kısmen benzeterek dönüşümlü kullanabilirsin.
- MTB için en ucuz pompa bile iş görüyorken yol bisikleti için yüksek basınç verebilen pompalar pahalı ve el pompası ile basmak pek kolay değil.
 
Yol-yarış bisikletine geçmeden önce şehir,dağ ve tur bisikletlerini deneyimleyip ;daha seri,kıvrak,uzun soluklu turlarda sürüş keyfimi düşürmeyecek bir türe geçmek istedim.Bütçe sınırlarım içinde alüminyum kadro-karbon maşa bir yol aldım.Forumda paylaştığım çalınma olayı ve diz sorunum sonrası mecburen bir süre zincir dönmedi.Hekimim bisiklete başlayabileceğim müjdesini verdiğinde karbon - endurance yeni bir yol da karar kıldım.Tüm süreçlerden sonra şunları paylaşabilirim :
-Yola geçen kişi seleye oturmadan önce rota ve yol-zemin uygunluğunu mutlak öğrenmeli .Çünkü ülkemizde yol şartları düşünüldüğünde diğer türlere göre çok narindir.Yol için "Yol" olmalı.
-Çevreyi seyredeyim diyen bir anda kendini yerde bulabilir.Gözümüz hep gideceğimiz yönde olmalı.
-Her tür eğimlerde farkını hissettirip keyif verir.Özellikle dik yokuş çıkarken yüksek kadans , artık yürüyüp elde çıkmanıza gerek bırakmaz.
-Dağ bisikleti ile harcadığınız kalori/km döngüsüne göre her ikisinde de artışlar olmaya başlar.
-Kilitli pedal ve ayakkabı ile de kişisel tercihleriniz daha işlevsel hale gelip,sürüş anları salt keyife dönüşür.
-Tüketim toplumu özentiliğine yenik düşmeyip,şurasını da yükselteyim, bu aksesuar iyiymiş,hafifmiş v.b.denmediği sürece fazla masraf istemez.Düzenli temizlik ve bakım yapıldığı zamanda ana-baba-eş-sevgili v.b. bütçe sınırı dırdırının da önüne geçmiş olursunuz.
-Her deneyen sevip yol kullanır diyemem.Incelikleri olan,hatta zamanla elitist olup sizi "kaknem-kıl bir yolcu" ya dönüştürme riski de taşır.
-Son söz: Bisiklet kullanıp bunu yaşam biçimine çevirmektir önemli olan.Büyük insanlığın bir parçası olduğumuzu unutmadan ; geometriler bizi ne yüceltir ne de ezdirir.Bisiklettir bu gezdirir:harika:..
 
Benim hissettiğim en büyük değişim fiziksel ve özellikle de mental güçteki artış. MTB kullanarak elbette kondisyonunuzu geliştirebilirsiniz. Fakat yol bisikletinin sert, konforsuz sürüşü insanı mental anlamda güçlendiriyor, acı eşiğini yükseltiyor. Benim tecrübe ettiğim en büyük farklılık budur.
 
Selamlar. Ben yol bisikletinden şehir/tur bisikletine geçtim. Helsinki'de yaşarken orada hava şartlarından dolayı yol bisikletini sadece yazın 2 ay kullanabiliyordum. Türkiye'ye döndükten sonra da şehir ile devam ettim.
Evet yol bisikletini özlemiyor değilim ama bence bu tarz hybrid bisikletler şehiriçi kullanımına biraz daha uygun. Düz aslfaltta da MTB kadar hantal değiller. İyi bir lastik ve dişli oranlarıyla yol bisikleti performansına yakın bir performans alabiliyorsunuz. Kıvrık gidona o kadar alışmışım ki, şehir kullanırken sanki çok dik duruyormuşum gibi hissediyorum. Bu durum aslında hoşuma gitmeye başladı. Kilitlenebilir ön maşa ile de bozuk asfaltta konfor var ve stabilize veya çakıllı yollara da rahatça girebiliyorum. Yol bisikleti ile bu tarz yollar işkenceydi. Yol bisikletinin hafifliği ve çevikliğini tabi ki yakalamak mümkün değil. En mantıklısı 1 yol bisikleti 1 de şehir bisikletin olabilmesi. Durumları toparlayınca tekrar 1 adet yol bisikleti almayı düşünüyorum. Turdaki yol durumuna seçip binmek en mantıklısı olacak gibi.
 
Ben hiç yol bisikleti kullanmadım. Tur b. kullanıyorum. Merak ediyorum hiç düşen oldu mu yol bisikletinden? Teker kayar mı? Vs.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Hollanda da iş toplantısındayken arada bisiklet muhabbeti açılmıştı. Herifin 3 tane bisikleti varmış. Günlük eski tip bişi + yol + mtb :ckskc:

O zaman anlamıştım aslında ben bunların ne mal olduğunu ben bi tanesini zor almışım yapılır mı lan bu anadolu çocuğuna :p:D
 
@The UGUR Merhaba. Ben bu sözünüze katılmıyorum. Ben her ikisini de aktif olarak kullanıyorum. Eklemek istediğim cümle ise yol bisikleti ile gittiğim her yerde çukurlara yada mazgallara daha dikkatli bakıyor olmam. Aşırı derecede bozuk olmayan her yolda da yol bisikleti kullandım. Elbette ki mtb arazide yol bisikleti yolda kullanılmalı. Ancak bir yerden bir yere giderken bozuk yol da görüyorsunuz kaymak gibi asfalt da. Haliyle her iki bisiklet ile de geçmeyi sevdiğim ve sevmediğim yollar ile karşılaşıyorum. Giyim kuşamımda çok bir değişiklik olmadı. Genel olarak bisiklet kıyafetleri ile sürerim. Sadece işe giderken bisiklet pantolonu yada eşofman giyerim. O kadar kasmamak gerekir diye düşünüyorum. Sonuçta yarışçı değiliz. Ben bisiklete binmeyi seviyorum. Son 30 yıldır yaptığım gibi. :)
 
@Turak Ben kaza geçirmiştim 3 sene önce. O zaman Michelin Dynamic Sport 700x23C lastikler vardı, bu lastikler kuru asfalt lastiği üzerinde oluk yok. Yağmura yakalanıp lastiklerin kızaklaması sonucu düşmüştüm. Çenemin altına 9, dizime 5 dikiş atıldı. Altımda MTB veya şehir bisikleti olsa o kaza olmayacaktı. Ama yine de yol bisikletinden vazgeçmedim, o kazadan sonra binlerce kilometre yaptım. Ani frenlemede kızaklar, ıslak zeminde ise kontrolü çok zordur yol bisikletinin (oluksuz lastik ise).

Konusu da burada: :) Bugün Kötü Düştüm, Bisiklet de Ben de Pert
 
Ben daha garip bir örnek vereyim;

Geçen hafta kas/yağ ölçümü yaptırdım

Yol bisikletine geçtikten sonra sol bacağımda sağ bacağıma göre 1 kg üzerinde daha fazla kas ve baldırımda 2/3 cm civarı kalınlık farkı oluştu
Bunu nasıl becerdim Hale'n anlayamıyorum :)
Sanırım durumu eşitlemek için sol pedalı bisikletten söküp tek pedal ile kullanacağım :)
 
@Berkay G. Şehir bisikletin yol lastiği taksam yol bisikleti kadar tehlikeli olacağını düşünmüyorum nedense. Emniyetli ve konforlu olacağını düşünüyorum?
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Geri