Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletini zor yollara hazırlama

emrahozkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2011
Mesaj
861
Tepki
1.755
Yaş
47
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
Merhabalar,

Bu sene yol bisikletimi muğla/datça'ya götürmeyi planlıyorum, her sene mtb ile gidiyordum, yol bisikletini de denemek istiyorum oralarda. Ancak:

Zorlu tırmanışlar, bozuk asfalt, yer yer kenarlarda mıcır, çok sert inişler, sıcaktan eriyen zift gibi sorunlar var. Tabi bu sorunları mtb ile rahatça atlatıyordum.

Yol bisikletinde neler yapılabilir, aklıma gelenler.
Schwalbe marathon serisi lastik takmak (28c sığar mı bilmiyorum, 25 kesin olur)
Kaliteli fren papuçları takmak fren performansı için
drop bar için cyclocross ek fren kolu takmak
Belki daha konforlu titreşim azaltıcı bir sele
Daha kalın gidon bandı

Bisikletim focus variado, 3 lü tiagra set 50/39/30 arka 12/28, 25c conti fourseason lastikler var.

taviyelerinizi bekliyorum

DSC_3797_Medium.jpg
 
Scudo
Micirda tutacak lastik zaten yok. Bozuk yol için 28lik lastik takıp 80psi hava basabilirsiniz bir de jelli gidon bandı kullanabilirsiniz. Onun haricinde bence boşa değişiklik yapmayin...
Ben her haftasonu bozuk asfaltta iniş çıkışlarda 25lik lastiklere yol bisikletimi kullaniyordum sıkıntı olmuyordu m şimdi 28 lastiğe geçtim konfor iyice arttı.
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahozkan
@Ozan k.

28c için önerin var mı? bir tane alıp deneyeceğim, kadroya sığar mı emin değilim.
 
Ben schwalbe pro one kullanıyorum memnunum. Tubeless kullanılabilen bir model bu. Tubeless işine girmek istemez isen Michelin pro4 endurance v2, ve conti gp4000 tavsiye ederim.

Tyre rolling resistance sitesinden ilgili lastikleri inceleyebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahozkan
Gökova turuna mı gideceksiniz? Eğer öyleyse ben de 23c lastikli yol bisikletimle geleceğim. Ben sorun yaşayacağımı düşünmüyorum ama tabi toprak ve bozuk zeminde sizin hakimiyet ve tekniğiniz belirleyici olur. Bisiklet her türlü gider...
 
@ozgurgokalp

Malesef tura gelemiyorum, ama o tura yakın turları kendim yapıyorum :)
 
@emrahozkan
Jantın ertro kalınlığı yanında yazması lazım veya özelliklerinde yazar
 
datça-marmaris arasında her yaz yol bisikletiyle turluyorum. yol bisikleti için gerçekten zorlu yollar.

bunları zaten biliyorsunuzdur; hiç eksik olmayan sert rüzgarlar ise ya gidişte ya da dönüşte illallah dedirtir. :)
reşadiye-karaincir arasındaki 10 km lik yol dışında da düzlük olmaması, sürekli sert yokuşlar vs..
her halükarda turlar yol bisikletiyle çok daha yorucu oluyor ve hızlı bir tur sonrası kollardaki uyuşma uzun süre geçmiyor.
hızdan feragat edip kalın ve düşük basınçlı lastikle kullanılabilir. lastiklerin sağlam olması da önemli. o yoğun titreşim ve mıcırlı zemin lastikleri mahvediyor. conti gp4000 lastiklerim geçen sene resmen yarıldı. schwalbe durano plus deneyeceğim, bakalım nasıl olacak.
ayrıca orada kullanmak için bir cyclocross alacağım. mevcut yol bisikletimi de arada marmaris'e götürüp sürmek veya datça'daki nadir asfaltlı yollarda sürmek için tutacağım.
yani illa yol bisikleti olacaksa ya cyclocross ya da gravel tarzı bir bisiklet olmalı.
 
@volkan a

Merhaba, işte o zorluklar beni cezbediyor, marmaris datça gidiş dönüş yapmıştım bir seferinde, disk frenli cyclocross benim de aklımda, ama astronomik rakamlara satılıyorlar bence.

Çok bunalınca bisiklet taytı ile atıyorum kendimi denize :) şu an plan yapması bile güzel :)
 
işin en güzel tarafı da o evet. sayısız güzel koy var. şimdiden keyifli, kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Paris Roubaix'e takımların hazırlanma videosu var GCN'nin youtube kanalında, kesin işinize yarayacaktır.2 kat gidon sargısı saranlar (hatta 3 de vardı), pedal'dan ayak kaymasın diye pedal'a gidon sargısı parçası saran takımlar vardı.Ayrıca cx tarzı fren de o seçenekler arasındaydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahozkan
Kadronuzun kabul ettiği en büyük lastiği takın. Ayrıca, TPI sayısı yüksek, karkası daha yumuşak bir lastik tercih edin. Maraton gibi bir sert bir lastik yerine, daha kaliteli bir lastik, gelen titreşimlerin emilmesinde çok önemli bir detay. Genişlikleri aynı olsa bile, sürüş konforunu çok etkiliyor lastik yapısı. Challenge Paris Roubaix Open Tubular, 27mm boyunda ve beni çok uzun zamandır hiç üzmeden taşıyor. Tavsiye edeceğim bir lastik olur o. Latex iç lastik de hem titreşim önlenmesinde hem de patlakların azaltılmasında (yılan ısırığı denilen patlaklara karşı çok daha dayanıklı)

Fren kollarına pek ihtiyaç duyacağınızı zannetmiyorum, ama olmasının size bir zararı olmayacak.
Bir diğer konu da çift kat gidon bandı. Kalın olur diye düşünüyorsanız, en azından jelli, kaliteli bir gidon bandı kullanmanız yararlı olacaktır. Kullandığınız fren-vites kollarının elcekleri pek rahat değil. Jel desteğe sahip bir eldiven kullanmanızı da tavsiye ederim.
Selenizden rahat değilseniz, daha kalın ve rahat bir seleye geçebilirsiniz. Ama kaliteli bir tayt pedi ile de bunu çözebilirsiniz.

Suluk kafesinizin suluklarınızı ne kadar sıkı tuttuğuna bakın. Eğer bozuk yolda suluklarınız kayıyorsa, kafesi ya da suluğunuzu daha uyumlu modellerle değiştirin derim. Örneğin Arundel Mandible ve Camelbak Podium, çok güzel bir ikili oluşturuyor.

Son olarak, sürüşten önce ve sonra bütün vidaların sıkılığını kontrol edin. Özellikle sele kelepçesi, suluk kafesi, gidon boğazı gibi vidalar titreşimden gevşeyebiliyor.
 
@I am the Uptown R.


bu video sanırım.
 
@emrahozkan
Bu ve paris roubaix tech videolari.Onlar da gcn`nin.İşte bu yıl paris roubaix`te neler moda gibi takımların bisikletleri zor koşullara nasıl uyarladıklarını gösteriyorlar. [emoji72]

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
@emrahozkan IMG_1501.JPG :) Şöyle birşey verelim size. Bagaj delikli 35 lastiğe kadar destekliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Geçenlerde dik bir inişin sonunda 2 km kadar bozuk yola girdim(belediye yamamak için ilk işlem yapmış sonrasını getirmemiş) hızımda 50km/h gibiydi ilk girişimde. Gülsem mi ağlasam mı bilemedim o 2 km boyunca. Benim girdiğim sadece 2 km ve bisiklette sat denilen bir şok önleyici sistem var ona rağmen her yanım uyuşmuştu. Tabi 8 bar hava vardı lastiklerde. Bozuk yolda en önemli husus lastik bence.
 
28c lastik ve jelli gidon bandı deneyeceğim, şimdilik yeni bisiklet almayı düşünmüyorum, beni çok zorlarsa yine mtb ile devam ederim. tavsiyeler için çok teşekkürler.
 
@emrahozkan


GCN de bugün izlemiştim, çift gidon bandı sarılabilir. Konfor için.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@emrahozkan Schwalbe durano plus'ı araştırın derim. Fitness bisikletimde 25'lik versiyonunu kullandım orman yollarında da, köy yollarında da denedim patlak fazlasıyla dayanıklı çıktı. Şu an lastiklerim 800. km sinde. Unutmadan bu lastikler diğer yol lastiklerine göre hem 150-200gr kadar daha ağır hemde yola daha çok tutunacaktır ama 25-28 mm çaplarını göz önünde bulundurulduğunda dayanıklılık ve hız karışımı ihtiyacının ikisinide maraton serisinden daha iyi karşılayacağını düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahozkan
@Genç89

Evet durano plus da olabilir. 1 tane 28c marathon siparişi verdim, onu öne ve arkaya takıp maşada ve kadroda yeterince boşluk kalıp kalmadığına bakacağım, ona göre devam edeceğim, eğer 28c olmazsa üzerindeki 25c 4season ile devam ederim, o bölgede soğuk asfalt var ve lastik ömrünü resmen yiyor, zımpara gibi. rs10 jant 28c ye kadar destekliyor sorun yok onda.

28c olursa iyi olacak, hiç gerek yok cyclocross almama, üstelik bu bisiklet 3 lü aynakol ile yokuşlarda da üzmez. Jant teli kırmaz isek sorun olacağını sanmıyorum...
 
Geri