Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinizde hangi lastiği kullanıyorsunuz?

Hangi lastik?

  • Continental Grand Prix 4 Season

    Katılım: 68 7,2%
  • Continental Grand Prix 4000S

    Katılım: 18 1,9%
  • Continental Grand Prix 4000S II

    Katılım: 112 11,9%
  • Continental Gatorskin

    Katılım: 11 1,2%
  • Continental GatorHardshell

    Katılım: 2 0,2%
  • Continental Ultra Sport II

    Katılım: 41 4,4%
  • Continental SuperSport Plus

    Katılım: 10 1,1%
  • Continental GP Force II and Attack II

    Katılım: 2 0,2%
  • Michelin Pro4 Service Course

    Katılım: 10 1,1%
  • Michelin Pro4 Endurance

    Katılım: 20 2,1%
  • Michelin Pro 3-4 Race

    Katılım: 34 3,6%
  • Michelin Dynamic

    Katılım: 41 4,4%
  • Michelin Lithion 2

    Katılım: 34 3,6%
  • Schwalbe Marathon Plus

    Katılım: 37 3,9%
  • Schwalbe One

    Katılım: 35 3,7%
  • Schwalbe Durano Plus

    Katılım: 29 3,1%
  • Schwalbe Durano RaceGuard

    Katılım: 10 1,1%
  • Schwalbe Marathon Supreme

    Katılım: 8 0,9%
  • Schwalbe Ultremo

    Katılım: 4 0,4%
  • Schwalbe Ironman

    Katılım: 1 0,1%
  • Schwalbe Lugano

    Katılım: 87 9,3%
  • Vittoria Rubino Pro

    Katılım: 36 3,8%
  • Vittoria Zaffiro Pro

    Katılım: 14 1,5%
  • Vittoria Open Corsa Evo CX & SC

    Katılım: 9 1,0%
  • Veloflex Master

    Katılım: 7 0,7%
  • Hutchinson Serisi

    Katılım: 56 6,0%
  • Challenge Serisi

    Katılım: 0 0,0%
  • Maxxis Serisi

    Katılım: 38 4,0%
  • Rubena Serisi

    Katılım: 31 3,3%
  • Diğer

    Katılım: 134 14,3%

  • Toplam katılım
    939
@hayriünal
çok geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız. Lastikler daha 700 km civarı yol yaptı sıkıntı yok şimdilik yedekte tutmak ta çok işime gelmiyor ürün ömründen yiyor sonuçta :) Lastiklerin ortalama km ömürleri ne kadar 4000 km civarı mı şöyle kazasız belasız ???
 
Scudo
@murat b.aşkan yedekçi tanıdıklarım var ama sen efsanesin :eek:
 
@CeCeKa hocam, 4 season'ı yazın da kullandınız mı? Yani ismine binaen gerçekten 4 mevsimlik bir lastik mi sizce? kuru zeminde iyi bir performans gösteren 4000 s2.ye göre performansı nasıldır sizce? yuvarlanma direncini kontrol etmedim ama illa ki 4 season'ın daha fazladır.

Kışın 4000 s2.ye çok güvenmediğimden, kışın 4 season yazın 4000 s2 mi yapsam diye düşünüyorum, nedir fikriniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: CeCeKa
Ben de 2 yıl, 8.000 km. civarı kullandığım four seasans ların çatlak ve yarıkları artıp iç lastiği patlatmasından sonra Michelin Pro 4 Endurance 25 mm e geçtim.Şimdilik çok memnunum ancak kış şartlarında performansı nasıldır, kullananlar bilgi verirse memnun olurum...
 
  • Beğen
Tepkiler: CeCeKa
Bisikletimin üzerinde gelen Hutchinson Exuinox 2'ler patlamadı, kaymadı ama hız konusunda sanki pek iyi değil gibiydi. Şu an kardeşime verdim o kullanmaya devam ediyor. Bir şikayetini duymadım ama nadir biniyor şikayetinin olmaması normal sanırım :)

Sonrasında çifti 20 dolara Vredestein Fortezza Senso All Weather aldım, kar hariç bütün yol koşullarında kullandım ve onlar da üzmedi hiç. Yuvarlanma olarak da Hutchinson'dan çok daha iyiydi bence. Birkaç bin km kullandım hiç patlamadı da.

Derken jantı değiştirdim. Aldığım tubuların üzerinde önde Veloflex Carbon, arkada Tufo S33 vardı. Veloflex ömrünün yarısına gelmişti, o yüzden onu değiştirmeye karar verdim ve arkadaki Tufo yalnız kalmasın diye bir Tufo S33 aldım. Şu an kardeş kardeş takılıyorlar. Arka lastik biraz eskimeye başladığından olsa gerek en hevesli zamanlarımda patlıyor, iyi ki içine patlak önleyici sıvı var diyorum ve biraz şişirip yoluma devam ediyorum. Tufo'ların her ikisi de 21 mm bu arada, bir sonraki alışverişimde 25 mm'ye geçerim diye umuyorum.

Tubular lastik tavsiyesi olan varsa bütçeyi çok da sarmayacak şekilde önerilere de açığım. Teşekkürler, mutlu sürüşler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Şahan
@isosel
Bağlantısını paylaştığım sitedeki kullanıcı yorumları olumlu.
 
@Aytaç DİREK ürün üretim yılı nedir izlediğim videolar 2014 yılına ait? 60 tl kargo ücretiyle çifti 211 tl ye geliyor. Bir de vergisi çıkar sanırım.
 
@isosel 2018 üretimi bana gelen. Ben yurtdışından tanıdığıma getirttim. çifti 155 liraya geldi bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@Sertac Kahraman evet hocam şu an o lastikler takılı yol tutuşun da herhangi bir problem yok her gün kullaniyorum sorunsuz bir şekilde belki daha kısa sürede ömrünün tükenmesine sebep oluyordur diğer lastiği kullanmadığım için yorum yapamayacağım bundan sonraki lastik secimim de aynı lastik olur.Yaz kış eriyene kadar devam
 
  • Beğen
Tepkiler: Sertac Kahraman
@Sertac Kahraman

Lastik basıncını 10PSI kadar düşürmek ıslak zeminlerde oldukça işe yarıyor, eğer daha önce denemediyseniz tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sertac Kahraman
@isosel

700 x 28 yol tutuşu bence güzel. Hiç kaymadım. Fakat patlama direnci çok iyi değil. Özellikle son cam girdi neredeyse dış lastik yarılacaktı.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
Ben de Continental Grand Prix 4000s kullanıyorum. Benim bisikletim safkan yol bisikleti değil ve ağır. Buna rağmen bu lastiği aldıktan sonra daha tempolu sürüşler yapıyorum. Başka arkadaşların da söylediği gibi +2 veya 3km etkiyi görebiliriz. Önceki lastiklerim Schwalbe Marathon pluus tour. Sağlam lastikti doğrusu ama grand prix 4000 çok daha iyi. Tufo sıvıyı da içine sıktım ve 400km ye yakın yol yaptım.
Sanırım herşey yolunda:)
Keyifli sürüşler
 
Arkadaşlar yol bisikleti lastiklerinin et kalınlıkları ne durumda? Kaydırınca falan çabuk bitiyorlar mı?
 
Arkadaşlar bende yol lastiği tecrübelerimi paylaşayım.Öncelikle benim eski merida da schwalbe marathon greenguard 700*28 kullandım 1 yil kadar ve inanın 0 patlama ama ağırlık dezavantajı çok. Performansı unutturdu resmen ama cidden sağlamdı. Yeni merida da ise standart maxiss detonator geldi 700*25. İnanin bisikleti aldığım 2. veya 3. gündü heyecanla falan denemeler yapıyorum daha ne kitli pedal ne aksesuarlar vs hiçbişey yok. Derken bi anda arka lastikten patlama. İnanın hevesim kırılmadı desem yeridir. Normal asfalt yolda taş girmesi ile patladı. Daha sonraki 3 haftalık süredede 3 defa patladı ve artık ilk modifiyeye başlıyoruz bakalım dedim. Başladım araştırmaya ve sonunda conti gatorhardshell wired 700*25 aldım wiggledan. Wiggle da kur artışı öncesi 320 tl ye geldi ve gümrüğe bile takılmadı valla şansa:). Şu an 70 dolar civarı ve kesinlikle patlama fobisi olanlara öneririm. Öncelikle 340 gr adedi ve durano plus kadar ağır değil (380 gr). Fiyat olarak wiggle da 4 season ile aynı fiyattı fakat bunu uzun ömründen dolayı tercih ettim. Nette ve conti kendi sitesinde bu lastiği mileeater ve patlamazlık leadership i olarak tanımlıyor. Ömrü ortalama 10-12 bin civarı:)4000 sızı de ve foldinglerde bu süre 3-4 bini geçemez. Sadece 4 seasonda bu süre uzun. 6-7 bini rahat görür. Çesme Fondoya bu lastikle katıldım ve pompa vs de taşımadım ama yolda benden lastik ve yardim isteyenleri görmedim de değil. Maxiss detonator her turda patladı taş bile patlatıyor asla önermem. Hızlı gitmek hepimizin amacı ama her turda patlayacaksa be yapayım ben bunu veya 4000sII yi. I phone gibi yarım günde şarjı biterse be yapayım ben o hızı mantığı. Tabi bu benim fikrim herkese saygı duyarım. Schwalbe greenguard ise yolda kullanılmaz bence çok ağır ve hızı koruma vs hiç yok pedal cevirmekten dizlerim kopuyordu. Fakat gator hardshell hem ultra dayanıklı hem kaliteli hemde hafif. 340 gr ağırlık conti ultrasport ile aynı. Durano plus tab ise hafif ama dayanıklılık ise kaya gibi. 8 ayda 2000 km de sıfır patlama inanın. Deneyin beğenmeyene parasını ben vericem. Şimdi gerçek yarışta tabiiki bu lastikte olmaz fakat burda kaç tane bu işten para kazanan adam var. Normal fondolara zaten hepimiz katılmasak bu forumda olmazdık. Ama illa performans diyorsanızda 4 season alin geçin. Sonuçta her yaz sezonu lastiği çöpe atıp yenisini almak ve ciddi paralar vermek istemiyorsanız da gator hardshell 10 numaradır derim. Tellisi 340 gr bu arada. Katlanırı 4 seasonda da pahalı wiggle da:))) Yalniz gatorskin in tellisini merak etmiyor değilim oda 310 gr mış. Arada acaba ikisinide kullanan varsa görüşlerini paylasabilirmi? Olmazsa bi sonrakini gatorskin deneyebilirim. Ayrıca dışı sağlam tutarsanız içte superlight kullanımı daha kolay olur ve agırlık tasarrufuda sağlarsınız.Ben içte cst superlight 48mm kullanıyorum ve sadece 86 gr adedi. Normal schwalbeler 105 gr superthinler ise hem latex ve hergun hava basmak gerek hemde daha kolay patlar. Dıştan değil dış darbeyle içten patlama riski daha fazladır yani. Soruyla ilgili olmadı kusura bakmayın ama bende tecrübelerimi paylaşmak istedim.
 
Arkadaşlar hele bir yazın hangi lastiği kullanıyorsunuz?😉Schalwe lugano 2.Bisikletimin üstünde geldi
 
Geri