Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle en yüksek hızınız nedir?

302886 dosyayı görüntüle
İnişlerde kütleniz fazla ise hızınız daha fazla olur. (sürtünmeler ihmal edildiğinde)
edit: mg.cos(90-X)
Sürtünmeleri ihmal etmişsiniz.
Cos(90-x)=sinx
mghsinx=1/2mv^2
ghsinx=1/2v^2 (sonuç)
Denklemde kütle bile yok. Buradan nasıl kütleyle hızı bağladınız anlamadım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
Scudo
Rampanın aynı noktasında ikiniz aynı anda "serbest" bırakıldığınızda (yani sadece ayaklar yerden kesilecek, pedala dokunmak yok), aynı hızlanma grafiğini yaşamanız gerekir. O senden daha hızlı iniyorsa, cırcır mekanizması ve teker göbekleri daha az sürtünmeye sahiptir, o sayede daha hızlı hızlanıyordur.


Hay ağzına sağlık. Ben de yazacaktım aynı şeyleri ama başka o kadar öğe vardı ki onlarla kafa bulmayı tercih ettim. Forum kafa bulmak için birebir, kafayı bulup çıkıyorum her seferinde. Alkole, diğer maddelere falan hiç gerek yok :huhuu:
Açıkladım zsnımca ama bir daha yazayım. Benim bisikletim ve jantım arkadaştan daha iyi bende focus cayo 105 set var onda corelli kr200 claris hadi onalr inişte önemli değil. Ama benim jant Cole Rollen elite onun jant mavic aksium. Benim jantlarım hem daha hafif hem daha kaliteli. Yani hızlanmaya daha müsait. Ancak o ağır olduğu için aynı rampada ve aynı anda aynı rüzgar direncine maruz kalmamamıza rağmen hatta onun gövdesi daha geniş, benden 15 kilo fazla ve daha kısa boylu; yani daha fazla rüzgar yiyor. Ama ne hikmetse benden daha hızlı iniyor. Arkadaşta grafikle açıklamış, inişte kütle fazlaysa sürtünmeler ihmal edildiğinde diye. Öyle alenglli laflar edip biryerlerden alıntı yapmakla haklı olunmuyor. Arkadaşlardan video atanda var tandemle 100 kmnin üzerine çıkmışlar %7 eğimde. İspatlamak için daha ne yapalım. İlla yanyana iniş mi yapmak lazım.
 
Bence de anlık hız değil de sürüşteki ortalama hız bakılmalı. çok dik bir inişte 100-110 km/h hızları yakalamaya çalışmak nedendir bilemedim ama yakalayana da bir şey diyemem, o ayrı.
Benim felsefem Formula 1 gibi vız vız gidilen ve milisaniyeler ile yarış kazanılan oluşumlar değil , WRC gibi doğal ortamlarda pilotaja bağlı ve manzara ile harmanlanan sürüşlerin daha keyifli olmasından dolayı sanırım , dağdan inişte hız yapmak konsepti keyif vermiyor (bu nedenle mesela paris- roubaix yarışı şans ile beraber kişisel becerileri de kapsadığından çok seviyorum). Bir kişi bisiklet ile 200 km/h hız yapıyorum diye vlog çekse her halde 10-15 sn bakardım, merakımı giderip kapatırdım.
 
Hımm tamam. F = m a falan diye yemiş bizi fizikçiler. Doğru diyosun.

Arkadaşının şişman (=yuvarlak hatlı) olması daha aero olmasını sağlayabilir. Senin gövden düz olduğu işin, daha çok hava tutar, arkadaşının ise yuvarlak hatlı, havayı daha düzgün yarıyor seninkine kıyasla. Arkadaşının boyunun kısa olması yine aero yönden avantajdır, sonuçta daha küçük ebatta bir insan var bisiklet üstünde. Hava çarpan yüzey az.

Jantın markası/fiyatı ile akıcılığı (sürtünmesizliğinin) arasında "kesin" bir ilişki olmadığını ise forum hayatım boyunca söyliycem sanırım. Aynı şekilde, rulmanlı göbeğin bilyalı göbekten daha akıcı olduğu da kesin değildir. Düzgün montajlanmamış rulmanlara sahip bir göbek bilyalı göbekten daha fazla dönel dirence sahip olabilir.

Öyle alenglli laflar edip biryerlerden alıntı yapmakla haklı olunmuyor.
Ehem.
 
Kafa karışıklığına neden olan bilgi: "serbest düşüşte objeler ağırlıktan bağımsız yerçekimi kadar ivmelenirler". Doğru. Ama bu boşluk için geçerli. "free fall" demek üzerinize etki eden tek kuvvet yerçekimi demek. Dünyada free fall ancak vakumda olur.
Dünyada :srnsml: iniş yaparken bize etki eden sürtünme kuvvetleri kütleyi tekrar denkleme sokuyor. Sürtünmeyi yenmek için bize yerçekiminin uyguladığı kuvveti kullanıyoruz. Bu da kütle*yerçekimi oluyor. Boşuna dünyadaki en güçlü motor yerçekimidir demiyorlar.
Ağır araç dünyanın merkezine çok daha büyük bir güçle çekildiğinden daha çabuk hızlanır ve daha yüksek maksimum hıza ulaşır (terminal velocity)
Daha kalite göbekler vb çok çok küçük etkiler.
En büyük ikinci faktör de aracın aerodinamiği. Havayı daha iyi yaran aynı ağırlıkla daha hızlı gider. Yoksa paraşüt diye birşey olmazdı değil mi?
 
Açıkladım zsnımca ama bir daha yazayım. Benim bisikletim ve jantım arkadaştan daha iyi bende focus cayo 105 set var onda corelli kr200 claris hadi onalr inişte önemli değil. Ama benim jant Cole Rollen elite onun jant mavic aksium. Benim jantlarım hem daha hafif hem daha kaliteli. Yani hızlanmaya daha müsait. Ancak o ağır olduğu için aynı rampada ve aynı anda aynı rüzgar direncine maruz kalmamamıza rağmen hatta onun gövdesi daha geniş, benden 15 kilo fazla ve daha kısa boylu; yani daha fazla rüzgar yiyor. Ama ne hikmetse benden daha hızlı iniyor. Arkadaşta grafikle açıklamış, inişte kütle fazlaysa sürtünmeler ihmal edildiğinde diye. Öyle alenglli laflar edip biryerlerden alıntı yapmakla haklı olunmuyor. Arkadaşlardan video atanda var tandemle 100 kmnin üzerine çıkmışlar %7 eğimde. İspatlamak için daha ne yapalım. İlla yanyana iniş mi yapmak lazım.
Alengirli laflar yok kendiniz dediniz fizik bilen biri bilir diye gayet basit bir lise fiziğiyle açıkladım kütleyle ilgisi olmadığını. Arkadaş grafikle açıklamış diyorsunuz ortada grafik yok. Alıntı yapmakla olmuyor demişsiniz ben kendi savunduğum düşünceyi kaynak belirterek ifade ettim siz de aynısını deneyebilrsiniz.
Arkadaşınızla kıyaslayabilmek için kütle hariç bütün değişkenleri sabit tutmak gerekiyor ki böyle bir şey mümkün değil. Sizden daha hızlı inmesini birçok faktör etkili olabilir.
Gülle vs kuş tüyü örneğine de video ile öyle olmadığı açıkça görünüyor. Konuşmaya kaynak da belirttim ki o alıntıdaki yazıda (okuduysanız) gayet güzel anlatıyor. Yazılarımın hiçbirinde de 100 km hıza çıkılamaz demiyorum.
Yeni diyete başlıyorum hedef 65 den 100 kiloya çıkmak. Max hızım 60 küsürdü diyet sonunda en az 100 le inicem yokuşları beni bekle tdf:harika:
 
İnişin sonunda bir köfteci var. Zayıf iken çok yeme isteğim olmadığından yerçekimiyle lay lay lom iniyorum. Şişko iken köfte aşardeğimde Allah ne verdiyse Newton'un Hareket Kanunlarını sallamadan zayıf halime oranla çok daha hızlı iniyorum. Demek ki neymiş ağırlık inişte farkettiriyormuş.
 
Arkadan kasırga ve eksi %10 62 km...
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Yokuş aşağı 74km hız yaptım ama delilik, düşsek vs kurtulus zor Allah korusun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK
sanırım 75km civari oda zwiftte :) reelde yaparmıyım 10kere düşünürüm heralde bu işin trafiği var çukuru var virajı var vs vs...
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Yokuş aşağı katlanır bisiklet ile 79km/sa, varın siz yokuşu düşünün =)
Katlanır ile bu hıza erişmen olağanüstü. Aman dikkat edin.Ben yol bisikleti ile 82 km/h gördüm rüzgarda vardı bir yandan ters bastı birden 😁
Allah muhafaza düşsek bittik yani. Deliyiz biz deli :D🧿
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuq81
Katlanır ile bu hıza erişmen olağanüstü. Aman dikkat edin.Ben yol bisikleti ile 82 km/h gördüm rüzgarda vardı bir yandan ters bastı birden 😁
Allah muhafaza düşsek bittik yani. Deliyiz biz deli :D🧿

profil jantlara geçtikten sonra o hızlar benim için hayal artık. Bazen delilik yapıyorum ama bir uyarı geliyor sağdan soldan akıllı ol, efendi ol sözlerini işitiyorum kulağımda.
 
Bu tür "en yüksek hız" başlıklarına Strava ya da başka bir kayıt sunma zorunluluğu getirilmeli, yoksa 3 basamaklı hızları görmemiz an meselesi.
 
Rüzgarın çok sakin olduğu ve neredeyse hiç trafiğin olmadığı bir pazar sabahında, Antalya'nın Tahtalıbeli inişinde, supertuck pozisyonu ile alınan maksimum hız değerdir. @Spartiat 'ın önerisi ile, strava kaydını da şuraya iliştireyim. (link)

Ekran Resmi 2024-01-11 12.58.40.png
 
Geri